LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU
(NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2007.gada
6.februāris
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot
un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Eiropas
Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likums (Nr.132/Lp9)
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 25
lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu nodokļu komisija
Likumprojekts (steidzams) otrajam
lasījumam
Eiropas
Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likums
(reģ. Nr. 132/Lp9)
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (33) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija (ar Saeimas valodas speciālistu labojumiem) |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) atbildīgā iestāde nozares ministrija un Valsts kanceleja, kas
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā īsteno visas starpniekinstitūcijas
funkcijas vai daļu no tām; 2) darbības programmas papildinājums
nacionālā līmeņa Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk
Eiropas Savienības fonds) plānošanas dokuments, kas ir pakārtots
attiecīgajai darbības programmai un nosaka tajā norādīto pasākumu un
aktivitāšu īstenošanu. Darbības programmas papildinājumu apstiprina Ministru
kabinets; 3) Eiropas Savienības fonda aktivitāte
darbību kopums, lai sasniegtu plānošanas dokumentos noteiktos mērķus un
rādītājus; |
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) atbildīgā iestāde nozares ministrija un Valsts kanceleja, kas
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā īsteno visas starpniekinstitūcijas
funkcijas vai daļu no tām; 2) darbības programmas papildinājums
nacionālā līmeņa Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk
Eiropas Savienības fondi) plānošanas dokuments, kas ir pakārtots
attiecīgajai darbības programmai un nosaka tajā norādīto pasākumu un
aktivitāšu īstenošanu. Darbības programmas papildinājumu apstiprina Ministru
kabinets; 3) Eiropas Savienības fondu aktivitāte
darbību kopums, kuras tiek veiktas, lai sasniegtu plānošanas dokumentos
noteiktos mērķus un rādītājus; |
4) Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība; |
1 |
Juridiskais birojs Izteikt 1.panta
4.punktu šādā redakcijā: 4) Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde, kā arī Latvijas Republikā
reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona vai šādu personu apvienība; |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot |
4) Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde, kā arī fiziskā persona,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona vai šādu personu apvienība; |
5) Eiropas Savienības fonda projekta
iesniegums iesniegums (aizpildīta veidlapa un tās pielikumi), ko
iesniedz Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzējs, lai saņemtu projektam
nepieciešamo finansējumu no Eiropas Savienības fonda; 6) Eiropas Savienības fondu projektu
iesniegumu vērtēšanas kritēriji
kritēriji, ar kuriem saskaņā vērtē Eiropas Savienības fondu projektu
iesniegumus un pieņem lēmumu par to apstiprināšanu vai noraidīšanu; 7) Eiropas Savienības fonda projekts
Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums, kas atbilst projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem un ko ir apstiprinājusi Eiropas Savienības fonda
vadībā iesaistītā institūcija; 8) plānošanas dokumenti valsts
stratēģiskais ietvardokuments, darbības programma un darbības programmas
papildinājums; 9) sadarbības iestāde valsts aģentūra
vai Sabiedrības integrācijas fonds, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
īsteno daļu no starpniekinstitūcijas funkcijām. |
|
|
|
5) Eiropas Savienības fonda projekta
iesniegums iesniegums (aizpildīta veidlapa un tās pielikumi), ko
iesniedz Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzējs, lai saņemtu projektam
nepieciešamo finansējumu no Eiropas Savienības fonda; 6) Eiropas Savienības fondu projektu
iesniegumu vērtēšanas kritēriji
kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē Eiropas Savienības fondu projektu
iesniegumus un pieņem lēmumu par to apstiprināšanu vai noraidīšanu; 7) Eiropas Savienības fonda projekts
Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums, kas atbilst projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem un ko apstiprinājusi Eiropas Savienības fonda vadībā
iesaistītā institūcija; 8) plānošanas dokumenti valsts
stratēģiskais ietvardokuments, darbības programma un darbības programmas
papildinājums; 9) sadarbības iestāde valsts aģentūra
vai Sabiedrības integrācijas fonds, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
īsteno daļu no starpniekinstitūcijas funkcijām. |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības fondu vadību, lai veicinātu efektīvu, caurskatāmu
un finanšu vadības principiem atbilstošu Eiropas Savienības fondu īstenošanu
Latvijā. |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības fondu vadību, lai veicinātu efektīvu, caurredzamu
un finanšu vadības principiem atbilstošu Eiropas Savienības fondu ieviešanu
Latvijā. |
3.pants. Likuma darbības joma (1) Likums nosaka Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju un Eiropas Savienības fonda atbalsta saņēmēja tiesības un pienākumus, kā arī Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistīto
institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. (2) Likums attiecas uz Eiropas Savienības fondu vadību 2007.2013.gada
plānošanas periodā. |
|
|
|
3.pants. Likuma darbības joma (1) Likums nosaka Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju un Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumus, kā arī Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistīto
institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. (2) Likums attiecas uz Eiropas Savienības fondu vadību 2007. 2013.gada
plānošanas periodā. |
4.pants. Eiropas Savienības fondu vadība Eiropas Savienības
fondu vadība ir nepieciešamo plānošanas dokumentu sagatavošana, saskaņošana
un apstiprināšana, Eiropas Savienības fondu vadības sistēmas izveide,
uzraudzība un izvērtēšana, Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritēriju izstrāde, Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu
atlase un apstiprināšana, Eiropas Savienības fondu projektu īstenošana,
kontrole, revīzija, uzraudzība un izvērtēšana. |
|
|
|
4.pants. Eiropas Savienības fondu vadība Eiropas Savienības
fondu vadība ir nepieciešamo plānošanas dokumentu sagatavošana, saskaņošana
un apstiprināšana, Eiropas Savienības fondu vadības sistēmas izveide, Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrāde, Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu atlase un apstiprināšana, Eiropas
Savienības fondu projektu īstenošana, kontrole, revīzija, uzraudzība un
izvērtēšana. |
5.pants. Eiropas Savienības fondu finansējuma
piešķiršana Eiropas Savienības
fonda projekta iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu nerada pienākumu
Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai institūcijai piešķirt
finansējumu Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzējam. |
|
|
|
5.pants. Eiropas Savienības fondu finansējuma
piešķiršana Eiropas Savienības
fonda projekta iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu nerada pienākumu
Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai institūcijai piešķirt
finansējumu Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzējam. |
6.pants. Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu
atlase Eiropas Savienības
fondu projektu iesniegumu atlase var būt: 1) atklāta ja
starp Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumu iesniedzējiem notiek
vienlīdzīga un brīva sacensība par projekta iesnieguma apstiprināšanu un
Eiropas Savienības fonda finansējuma piešķiršanu; 2) ierobežota ja ir
iepriekš zināms ierobežots Eiropas Savienības fonda projektu iesniedzēju
loks, kurus uzaicina iesniegt projekta iesniegumu. Minētajā gadījumā
apstiprina un finansē visus Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumus,
kuri atbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas
kritērijiem. |
2 |
Deputāts Dz.Zaķis Izteikt 6.pantu šādā
redakcijā: 6.pants. Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu atlase Eiropas Savienības
fondu projektu iesniegumu atlase ir atklāta. Starp Eiropas Savienības fonda
projektu iesniegumu iesniedzējiem notiek vienlīdzīga un brīva sacensība par
projekta iesnieguma apstiprināšanu un Eiropas Savienības fonda finansējuma
piešķiršanu.; |
Neatbalstīts |
6.pants. Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu
atlase Eiropas Savienības
fondu projektu iesniegumu atlase var būt: 1) atklāta ja
starp Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumu iesniedzējiem notiek
vienlīdzīga sacensība par projekta iesnieguma apstiprināšanu un Eiropas
Savienības fonda finansējuma piešķiršanu; 2) ierobežota ja
iepriekš ir zināms ierobežots Eiropas Savienības fonda projektu iesniedzēju
loks, kurus uzaicina iesniegt projekta iesniegumu. Šajā gadījumā apstiprina
un finansē visus Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumus, kuri atbilst
Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. |
7.pants. Horizontālā politika Par horizontālās
politikas koordināciju atbildīgo institūciju nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
7.pants. Horizontālās politikas Par horizontālo
politiku koordināciju atbildīgās institūcijas nosaka Ministru kabinets. |
II nodaļa Eiropas Savienības fondu vadības nodrošināšana 8.pants. Eiropas Savienības fondu vadības nodrošināšanā iesaistītās institūcijas un personas (1) Eiropas Savienības
fondu vadību nodrošina: 1) šādas Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītās institūcijas: a) vadošā iestāde, b) maksājumu iestāde, c) revīzijas iestāde, d) sertifikācijas iestāde, e) atbildīgā iestāde, f) sadarbības iestāde, g) uzraudzības komiteja, h) Iepirkumu uzraudzības birojs, 2) Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējs. |
|
|
|
II nodaļa Eiropas Savienības fondu vadības nodrošināšana 8.pants. Eiropas Savienības fondu vadības nodrošināšanā iesaistītās institūcijas un personas (1) Eiropas Savienības
fondu vadību nodrošina: 1) šādas Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītās institūcijas: a) vadošā iestāde, b) maksājumu iestāde, c) revīzijas iestāde, d) sertifikācijas iestāde, e) atbildīgā iestāde, f) sadarbības iestāde, g) uzraudzības komiteja, h) Iepirkumu uzraudzības birojs; 2) Eiropas Savienības
fonda finansējuma saņēmējs. |
(2) Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas
vadītājs izdod iekšējos normatīvos aktus, lai nodrošinātu efektīvu šajā
likumā noteikto pienākumu izpildi. |
3 |
Juridiskais birojs Izteikt 8.panta otro
daļu šādā redakcijā: (2) Lai sasniegtu šā
likuma mērķi, Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas izdod
iekšējos normatīvos aktus un sadarbojas ar citām institūcijām Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. |
Atbalstīts |
(2) Lai sasniegtu šā
likuma mērķi, Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas izdod
iekšējos normatīvos aktus un sadarbojas ar citām institūcijām Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. |
9.pants. Vadošā
iestāde, tās pienākumi un tiesības (1) Vadošajai iestādei
ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt Eiropas
Savienības fondu vadību un īstenošanas efektivitāti; 2) nodrošināt
plānošanas dokumentu izstrādi; 3) nodrošināt Eiropas
Savienības fondu vadības
informācijas, publicitātes un komunikācijas pasākumu izpildi; |
|
|
|
9.pants. Vadošā
iestāde, tās pienākumi un tiesības (1) Vadošajai iestādei
ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt Eiropas
Savienības fondu vadību un tās īstenošanas efektivitāti; 2) nodrošināt
plānošanas dokumentu izstrādi; 3) nodrošināt Eiropas
Savienības fondu vadības
informācijas, publicitātes un komunikācijas pasākumu izpildi; |
4) nodrošināt
Eiropas Savienības fondu tehniskās
palīdzības plānošanu, sagatavošanu un uzraudzību; |
4 |
Īpašu uzdevumu ministra Eiropas Savienības līdzekļu
apguves lietās parlamentārā sekretāre I.Viņķele Izteikt 9.panta pirmās
daļas 4.punktu šādā redakcijā: 4) nodrošināt Eiropas
Savienības fondu tehniskās palīdzības vadību un īstenošanas
efektivitāti. |
Atbalstīts |
4) nodrošināt Eiropas
Savienības fondu tehniskās palīdzības vadību un tās īstenošanas
efektivitāti; |
5) nodrošināt
gadskārtējā ziņojumā par valsts reformu programmas īstenošanu sadaļas
sagatavošanu par Eiropas Savienības fondu ieguldījumu; |
|
|
|
5) sagatavot
gadskārtējam ziņojumam par valsts reformu programmas īstenošanu sadaļu par
Eiropas Savienības fondu ieguldījumu; |
6) saskaņot un iesniegt
lielā projekta iesniegumu Eiropas Komisijā; |
5 |
Juridiskais birojs Izteikt 9.panta pirmās
daļas 6.punktu šādā redakcijā: 6) saskaņot un
iesniegt lielā projekta iesniegumu Eiropas Komisijā saskaņā ar noteikumiem,
kas paredzēti Padomes 2006.gada 11.jūlijā Regulā Nr.1083/2006 ar ko paredz
vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo
fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu Nr.1260/1999. |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot |
6) saskaņot un iesniegt
lielā projekta iesniegumu Eiropas Komisijai saskaņā ar noteikumiem, kas
iekļauti Padomes 2006.gada 11.jūlija regulā Nr.1083/2006, ar ko paredz
vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas
Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ regulu Nr.1260/1999; |
7) nodrošināt
Eiropas Savienības fondu īstenošanas izvērtēšanas pasākumus; 8) izveidot
Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmu darbības programmas
uzraudzībai un nodrošināt ar Eiropas Savienības fondiem saistīto datu
uzkrāšanu tajā. (2) Vadošajai iestādei
ir šādas tiesības: 1) ierosināt un
veikt Eiropas Savienības fondu īstenošanas kontroli un revīziju; 2) pieprasīt no Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības
fondu atbalsta saņēmējiem
informāciju, kas nepieciešama Eiropas Savienības fondu vadības
nodrošināšanai. (3) Vadošās iestādes
funkcijas pilda Finanšu ministrija. (4) Finanšu
ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
vadošā iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
7) nodrošināt
Eiropas Savienības fondu ieviešanas izvērtēšanas pasākumus; 8) izveidot
Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmu darbības programmas
uzraudzībai un nodrošināt ar Eiropas Savienības fondiem saistīto datu
uzkrāšanu tajā. (2) Vadošajai iestādei
ir šādas tiesības: 1) ierosināt veikt
un veikt Eiropas Savienības fondu ieviešanas kontroli un revīziju; 2) pieprasīt no Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības
fondu finansējuma saņēmējiem
informāciju, kas nepieciešama Eiropas Savienības fondu vadības
nodrošināšanai. (3) Vadošās iestādes
funkcijas pilda Finanšu ministrija. (4) Finanšu
ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
vadošā iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
10.pants. Maksājumu iestāde, tās pienākumi un tiesības (1) Maksājumu iestādei
ir šādi pienākumi: 1) veikt maksājumus
Eiropas Savienības fonda ietvaros; 2) veikt maksājumu
finanšu uzskaiti. (2) Maksājumu
iestādei ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām institūcijām informāciju, kas nepieciešama maksājumu finanšu
uzskaites veikšanai. (3) Maksājumu iestādes
funkcijas pilda Valsts kase. (4) Valsts kase
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā maksājumu
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
10.pants. Maksājumu iestāde, tās pienākumi un tiesības (1) Maksājumu iestādei
ir šādi pienākumi: 1) veikt maksājumus
Eiropas Savienības fondu ietvaros; 2) veikt maksājumu
finanšu uzskaiti. (2) Maksājumu
iestādei ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām institūcijām informāciju, kas nepieciešama maksājumu finanšu
uzskaites veikšanai. (3) Maksājumu iestādes
funkcijas pilda Valsts kase. (4) Valsts kase
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā maksājumu
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
11.pants. Revīzijas iestāde, tās tiesības (1) Revīzijas
iestādei ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības fondu atbalsta saņēmējiem informāciju, kas
nepieciešama Eiropas Savienības fondu kontroles un revīzijas nodrošināšanai. (2) Revīzijas iestādes
funkcijas pilda Finanšu ministrija. (3) Finanšu
ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
revīzijas iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
11.pants. Revīzijas iestāde un tās tiesības (1) Revīzijas
iestādei ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības fondu finansējuma saņēmējiem informāciju,
kas nepieciešama Eiropas Savienības fondu kontroles un revīzijas
nodrošināšanai. (2) Revīzijas iestādes
funkcijas pilda Finanšu ministrija. (3) Finanšu
ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
revīzijas iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
12.pants. Sertifikācijas iestāde, tās tiesības (1) Sertifikācijas
iestādei ir šādas tiesības: 1) veikt Eiropas
Savienības fondu īstenošanas kontroli un revīziju, kas nepieciešama izdevumu
deklarācijas un maksājumu pieteikumu apstiprināšanai; 2) pieprasīt no Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības
fondu atbalsta saņēmējiem
informāciju, kas nepieciešama izdevumu deklarācijas un
maksājumu pieteikumu apstiprināšanai. (2) Sertifikācijas
iestādes funkcijas pilda Valsts kase. (3) Valsts kase
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
sertifikācijas iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
12.pants. Sertifikācijas iestāde un tās tiesības (1) Sertifikācijas
iestādei ir šādas tiesības: 1) veikt Eiropas
Savienības fondu ieviešanas kontroli un revīziju, kas nepieciešama izdevumu
deklarācijas un maksājumu pieteikumu apstiprināšanai; 2) pieprasīt no Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības
fondu finansējuma saņēmējiem
informāciju, kas nepieciešama izdevumu deklarācijas un maksājumu pieteikumu
apstiprināšanai. (2) Sertifikācijas
iestādes funkcijas pilda Valsts kase. (3) Valsts kase
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
sertifikācijas iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
13.pants. Atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde, to
pienākumi un tiesības (1) Atbildīgajai
iestādei un sadarbības iestādei ir šādi pienākumi: 1) piedalīties
plānošanas dokumentu izstrādē; 2) izstrādāt
Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 3) atbilstoši
plānošanas dokumentiem nodrošināt attiecīgās Eiropas
Savienības fondu aktivitātes un Eiropas Savienības fondu projektu
īstenošanu, uzraudzību un kontroli, analizēt problēmas Eiropas Savienības
fondu aktivitāšu un projektu īstenošanā un iesniegt vadošajā iestādē un
uzraudzības komitejā priekšlikumus par Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un
projektu īstenošanas uzlabošanu; 4) nodrošināt
Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu; 5) ņemot vērā Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzēja juridisko
statusu, noteikt Eiropas Savienības fonda atbalsta saņēmējam Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanas
nosacījumus saskaņā ar Ministru kabineta noteiktajām prasībām; 6) pārbaudīt un
apstiprināt Eiropas Savienības fonda atbalsta
saņēmēja maksājuma pieprasījumu un sagatavot izdevumu deklarāciju; 7) sniegt sabiedrībai
informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar Eiropas
Savienības fondu projektiem; 8) izstrādāt un
Komercdarbības atbalsta kontroles likumā noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu
ministrijā sākotnējai izvērtēšanai atbalsta programmu, ja darbības programmā
paredzētais pasākums paredzēts komercdarbības atbalstam; 9) Komercdarbības
atbalsta kontroles likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā iesniegt Finanšu
ministrijā sākotnējai izvērtēšanai Eiropas Savienības fonda projekta
iesniegumu, ja projekts paredzēts komercdarbības atbalstam; 10) lietot Eiropas
Savienības fondu vadības informācijas sistēmu darbības programmas uzraudzībai
un uzkrāt tajā datus par Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumiem un
Eiropas Savienības fondu projektiem. (2) Atbildīgajai
iestādei un sadarbības iestādei ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmēja un
Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām informāciju, kas
nepieciešama Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanas, uzraudzības un
kontroles nodrošināšanai. |
6 |
Juridiskais birojs Izteikt 13.panta
nosaukumu šādā redakcijā: Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes pienākumi un tiesības. |
Atbalstīts |
13.pants. Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes pienākumi un tiesības (1) Atbildīgajai
iestādei un sadarbības iestādei ir šādi pienākumi: 1) piedalīties plānošanas
dokumentu izstrādē; 2) izstrādāt
Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 3) atbilstoši
plānošanas dokumentiem nodrošināt attiecīgās Eiropas Savienības fondu
aktivitātes un Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanu, uzraudzību un
kontroli, analizēt problēmas Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un projektu
īstenošanā un iesniegt vadošajai iestādei un uzraudzības komitejai
priekšlikumus par Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un projektu īstenošanas
uzlabošanu; 4) nodrošināt
Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu; 5) ņemot vērā Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzēja juridisko
statusu, noteikt Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējam Eiropas Savienības fonda projekta
īstenošanas nosacījumus saskaņā ar Ministru kabineta noteiktajām prasībām; 6) pārbaudīt un
apstiprināt Eiropas Savienības fonda finansējuma
saņēmēja maksājuma pieprasījumu un sagatavot izdevumu deklarāciju; 7) sniegt sabiedrībai
informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar Eiropas
Savienības fondu projektiem; 8) izstrādāt un
Komercdarbības atbalsta kontroles likumā noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu
ministrijā sākotnējai izvērtēšanai atbalsta programmu, ja darbības programmā
paredzētais pasākums paredzēts komercdarbības atbalstam; 9) Komercdarbības
atbalsta kontroles likumā noteiktajos gadījumos un noteiktajā kārtībā
iesniegt Finanšu ministrijā sākotnējai izvērtēšanai Eiropas Savienības fonda
projekta iesniegumu, ja projekts paredzēts komercdarbības atbalstam; 10) izmantot Eiropas
Savienības fondu vadības informācijas sistēmu darbības programmas uzraudzībai
un uzkrāt tajā datus par Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumiem un
Eiropas Savienības fondu projektiem. (2) Atbildīgajai
iestādei un sadarbības iestādei ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības
fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējiem informāciju,
kas nepieciešama Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanas, uzraudzības
un kontroles nodrošināšanai. |
(3) Atbildīgā
iestāde, īstenojot šā panta pirmajā daļā minētos pienākumus, var sadarboties
ar vairākām sadarbības iestādēm. |
7 |
Juridiskais birojs Izslēgt 13.panta trešo
daļu. |
Atbalstīts |
|
(4) Atbildīgo iestādi
un sadarbības iestādi nosaka Ministru kabinets. |
8 9 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs
V.Aizbalts Svītrot likumprojekta 13.panta ceturto daļu. Juridiskais birojs Izslēgt 13.panta ceturto daļu. |
Atbalstīts Atbalstīts |
|
(5) Sadarbības
iestāde, īstenojot šā panta pirmajā daļā minētos pienākumus, ir tā Ministru
kabineta locekļa funkcionālajā padotībā, kuram ir padota par šā panta pirmajā
daļā minēto pienākumu izpildi atbildīgā iestāde. (6) Atbildīgā iestāde
un sadarbības iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tās pilda saskaņā ar šo
likumu, tiktu nodalītas no funkcijām, kuras tās pilda kā Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējas. (7) Lai efektīvi
pildītu šā panta pirmajā daļā minētos pienākumus, atbildīgā iestāde un
sa
darbības iestāde slēdz publisko tiesību līgumu valsts pārvaldes jomā vai
starpresoru vienošanos vai izdod iekšējos normatīvos aktus. (8) Šā panta pirmās
daļas 1., 2. un 8.punktā minētos pienākumus pilda tikai atbildīgā iestāde. |
10 |
Juridiskais birojs Izslēgt 13.panta piekto,
sesto, septīto un astoto daļu. |
Atbalstīts |
|
|
11 |
Juridiskais birojs Papildināt likumu ar
jaunu 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes noteikšana un sadarbības kārtība (1) Atbildīgo iestādi
un sadarbības iestādi, kā arī kompetences sadalījumu starp tām nosaka
Ministru kabinets. (2) Atbildīgā
iestāde, īstenojot šā likuma 13.panta pirmajā daļā minētos pienākumus, var
sadarboties ar vairākām sadarbības iestādēm. (3) Šā likuma 13.panta
pirmās daļas 1., 2. un 8.punktā minētos pienākumus pilda tikai atbildīgā
iestāde. (4) Sadarbības iestāde,
īstenojot šā panta pirmajā daļā minētos pienākumus, ir tā Ministru kabineta
locekļa funkcionālajā padotībā, kuram ir padota par šā likuma 13.panta
pirmajā daļā minēto pienākumu izpildi atbildīgā iestāde. (5) Lai efektīvi
pildītu šā likuma 13.panta pirmajā daļā minētos pienākumus atbildīgā iestāde,
saskaņojot ar sadarbības iestādes institucionāli augstāku iestādi, var izdot
iekšējos normatīvos aktus attiecībā uz sadarbības iestādi attiecībā uz tai
nodoto uzdevumu izpildi. Ja institucionāli augstāka iestāde ir Ministru
kabinets, iekšējo normatīvo aktu izdod bez saskaņošanas ar institucionāli
augstāku iestādi. (6) Funkcijas, kuras
iestāde pilda kā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, tiek nodalītas no
funkcijām, kuras iestāde pilda kā Eiropas Savienības fonda atbalsta saņēmējas.; attiecīgi mainīt
turpmāko pantu numerāciju. |
Atbalstīts, attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju |
14.pants. Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes noteikšana un sadarbības kārtība (1) Atbildīgo iestādi
un sadarbības iestādi, kā arī kompetences sadalījumu starp tām nosaka
Ministru kabinets. (2) Atbildīgā
iestāde, īstenojot šā likuma 13.panta pirmajā daļā minētos pienākumus, var
sadarboties ar vairākām sadarbības iestādēm. (3) Šā likuma 13.panta
pirmās daļas 1., 2. un 8.punktā minētos pienākumus pilda tikai atbildīgā
iestāde. (4) Sadarbības iestāde,
īstenojot šā panta pirmajā daļā minētos pienākumus, ir tā Ministru kabineta
locekļa funkcionālajā padotībā, kuram ir padota par šā likuma 13.panta
pirmajā daļā minēto pienākumu izpildi atbildīgā iestāde. (5) Lai efektīvi
pildītu šā likuma 13.panta pirmajā daļā minētos pienākumus, atbildīgā
iestāde, saskaņojot ar sadarbības iestādes institucionāli augstāku iestādi,
var izdot sadarbības iestādei saistošus iekšējos normatīvos aktus attiecībā
uz tai nodoto uzdevumu izpildi. Ja institucionāli augstāka iestāde ir
Ministru kabinets, iekšējo normatīvo aktu izdod bez saskaņošanas ar to. (6) Funkcijas, kuras
iestāde pilda kā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, tiek nodalītas no
funkcijām, kuras tā pilda kā Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja. |
14.pants. Eiropas Savienības fonda atbalsta saņēmējs un tā pienākumi (1) Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējs ir
tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu
personu apvienība, kuras iesniegtais Eiropas Savienības fonda projekta
iesniegums ir apstiprināts šajā likumā noteiktajā kārtībā. |
12 |
Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējā
14.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējs ir
tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska
persona, cita valsts iestāde, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā
persona, fiziskā persona vai šādu personu apvienība, kuras iesniegtais
Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā
noteiktajā kārtībā. |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot |
15.pants. Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs un tā pienākumi (1) Eiropas Savienības
fonda finansējuma saņēmējs ir
tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska
persona, cita valsts iestāde, kā arī fiziskā persona, Latvijas Republikā
reģistrēta juridiskā persona vai šādu personu apvienība, kuras iesniegtais
Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā
noteiktajā kārtībā. |
(2) Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējam ir
šādi pienākumi: 1) nodrošināt
Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu atbilstoši attiecīgajiem
nosacījumiem saskaņā ar publisko tiesību līgumu valsts pārvaldes jomā, starpresoru
vienošanos, iekšējo normatīvo aktu vai civiltiesisko līgumu; |
13 |
Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējā
14.panta otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) ja Eiropas
Savienības fonda atbalsta
saņēmējs ir fiziska, juridiska persona vai šādu personu apvienība, nodrošināt
Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu atbilstoši civiltiesisku līguma
noteikumiem; |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot |
(2) Eiropas Savienības
fonda finansējuma saņēmējam ir
šādi pienākumi: 1) nodrošināt Eiropas
Savienības fonda projekta īstenošanu atbilstoši civiltiesiskā līguma
noteikumiem ja Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs ir fiziskā persona, Latvijas Republikā
reģistrēta juridiskā persona vai šādu personu apvienība; |
|
14 |
Juridiskais birojs Papildināt līdzšinējo
14.panta otro daļu ar jaunu 2.punktu šādā redakcijā: 2) ja Eiropas
Savienības fonda atbalsta
saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta
publiska persona vai cita valsts iestāde, nodrošināt Eiropas Savienības fonda
projekta īstenošanu saskaņā ar vienošanos par Eiropas Savienības fonda
projekta ieviešanu;; attiecīgi mainīt
turpmāko punktu numerāciju. |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot un attiecīgi mainot
turpmāko punktu numerāciju |
2) nodrošināt Eiropas
Savienības fonda projekta īstenošanu saskaņā ar vienošanos par Eiropas
Savienības fonda projekta ieviešanu ja Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita
valsts iestāde; |
2) nodrošināt
grāmatvedības uzskaiti katram Eiropas Savienības fonda projektam atsevišķi; 3) sniegt informāciju
par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu un nodrošināt Eiropas
Komisijas un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju
pārstāvjiem pieeju visu ar Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu
saistīto dokumentu oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai. |
|
|
|
3) nodrošināt
grāmatvedības uzskaiti atsevišķi katram Eiropas Savienības fonda projektam; 4) sniegt informāciju
par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu un nodrošināt Eiropas
Komisijas un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju
pārstāvjiem pieeju visu ar Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu saistīto
dokumentu oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai. |
15.pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības
komiteja ir koleģiāla Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā institūcija,
kura darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. (2) Uzraudzības
komitejas sastāvu nosaka Ministru kabinets. (3) Uzraudzības
komiteja pieņem pārvaldes lēmumus saskaņā ar šo likumu un citiem Eiropas
Savienības fondu vadību regulējošiem normatīvajiem aktiem. |
|
|
|
16.pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības
komiteja ir koleģiāla Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīta institūcija,
kura darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. (2) Uzraudzības
komitejas sastāvu nosaka Ministru kabinets. (3) Uzraudzības
komiteja pieņem pārvaldes lēmumus saskaņā ar šo likumu un citiem Eiropas
Savienības fondu vadību regulējošiem normatīvajiem aktiem. |
|
15 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs
V.Aizbalts Papildināt
likumprojekta 15.pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Uzraudzības
komiteja nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas papildinājumā
norādītās Eiropas Savienības fonda aktivitātes un apstiprina projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijus, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, to
kompetences sadalījumu un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un
sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu tām aktivitātēm, kur
vienīgie Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu iesniedzēji ir
tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestādes. |
Neatbalstīts |
|
16.pants. Iepirkumu uzraudzības birojs, tā pienākumi un
tiesības (1) Iepirkumu
uzraudzības birojam ir pienākums nodrošināt Eiropas Savienības fondu projektu
iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras norises izlases veida
pirmspārbaudi. (2) Iepirkumu
uzraudzības birojam ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības fonda atbalsta saņēmēja informāciju, kas
nepieciešama Eiropas Savienības fonda projekta iepirkuma dokumentācijas un
iepirkuma procedūras norises izlases veida pirmspārbaudes nodrošināšanai. |
|
|
|
17.pants. Iepirkumu uzraudzības birojs, tā pienākumi un
tiesības (1) Iepirkumu
uzraudzības birojam ir pienākums nodrošināt Eiropas Savienības fondu projektu
iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras norises izlases veida
pirmspārbaudi. (2) Iepirkumu uzraudzības
birojam ir tiesības pieprasīt no Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām institūcijām un Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējiem informāciju,
kas nepieciešama, lai nodrošinātu Eiropas Savienības fonda projekta iepirkuma
dokumentācijas un iepirkuma procedūras norises izlases veida pirmspārbaudi. |
III nodaļa Ministru kabineta kompetence 17.pants. Ministru
kabineta kompetence Eiropas Savienības
fondu vadības
nodrošināšanā Lai nodrošinātu Eiropas Savienības fondu vadību, Ministru kabinets nosaka: 1) kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas
nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un Eiropas Savienības fondu
īstenošanu, tai skaitā iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras
norises izlases veida pirmspārbaudi; 2) kārtību, kādā uzrauga un izvērtē Eiropas Savienības fondu
īstenošanu; 3) kārtību, kādā ziņo par Eiropas Savienības fondu īstenošanā konstatētajām
neatbilstībām, pieņem pārvaldes lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu
un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus; 4) kārtību, kādā nodrošina revīzijas iestādes funkcijas Eiropas
Savienības fondu vadībā; 5) kārtību, kādā vadošā iestāde, sertifikācijas iestāde, sadarbības
iestāde vai atbildīgā iestāde veic
pārbaudi Eiropas Savienības
fonda finansētā projekta īstenošanas vietā; 6) kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai,
veic maksājumus un sagatavo izdevumu deklarāciju; 7) kārtību, kādā publisko informāciju par Eiropas Savienības fondu projektiem; 8) kārtību, kādā nodrošina Eiropas Savienības fondu publicitāti un vizuālās identitātes prasību ievērošanu; 9) Eiropas Savienības
fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanas un lietošanas kārtību; |
|
|
|
III nodaļa Ministru kabineta kompetence 18.pants. Ministru
kabineta kompetence Eiropas Savienības
fondu vadības
nodrošināšanā Lai nodrošinātu Eiropas Savienības fondu vadību, Ministru kabinets nosaka: 1) kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas
nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un Eiropas Savienības fondu
ieviešanu, tai skaitā iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras
norises izlases veida pirmspārbaudi; 2) kārtību, kādā uzrauga un izvērtē Eiropas Savienības fondu ieviešanu;
3) kārtību, kādā ziņo par Eiropas Savienības fondu ieviešanā konstatētajām
neatbilstībām, pieņem pārvaldes lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu
un atgūst neatbilstošos izdevumus; 4) kārtību, kādā nodrošina revīzijas iestādes funkcijas Eiropas
Savienības fondu vadībā; 5) kārtību, kādā vadošā iestāde, sertifikācijas iestāde, sadarbības
iestāde vai atbildīgā iestāde veic
pārbaudi Eiropas Savienības
fonda finansētā projekta īstenošanas vietā; 6) kārtību, kādā valsts budžetā tiek paredzēti līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai,
kā arī kārtību, kādā veic maksājumus un sagatavo izdevumu deklarāciju; 7) kārtību, kādā publisko informāciju par Eiropas Savienības fondu projektiem; 8) kārtību, kādā nodrošina Eiropas Savienības fondu publicitāti un vizuālās identitātes prasību ievērošanu; 9) Eiropas Savienības
fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanas un izmantošanas kārtību; |
10) kārtību, kādā
īsteno darbības programmas papildinājumā norādītās Eiropas Savienības fonda
aktivitātes, nosaka projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus,
atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, to kompetences sadalījumu un
sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes
funkcionālās padotības formu; |
16 17 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs
V.Aizbalts Izteikt 17.panta
desmito punktu šādā redakcijā: 10) kārtību, kādā
īsteno tās darbības programmas papildinājumā norādītās Eiropas Savienības
fonda aktivitātes, kurās projektu iesniedzēji nav tikai tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestādes, kā arī nosaka šo aktivitāšu
projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, nosaka atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, to kompetences
sadalījumu un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības
iestādes funkcionālās padotības formu; Īpašu uzdevumu ministra Eiropas Savienības līdzekļu
apguves lietās parlamentārā sekretāre I.Viņķele Papildināt 17.panta 10.punktu pēc vārdiem "nosaka projekta iesnieguma
vērtēšanas kritērijus" ar vārdiem "prasības projekta
iesniedzējam". |
Neatbalstīts Atbalstīts |
10) kārtību, kādā
īsteno darbības programmas papildinājumā norādītās Eiropas Savienības fonda
aktivitātes, nosaka projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam |
11) prasības
Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanai. |
|
|
|
11) prasības
Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanai. |
|
18 |
Deputāts Dz.Zaķis Papildināt 17.pantu ar
jaunu 12. un 13.punktu šādā redakcijā: 12) Kārtību kādā tiek
kompensēti Eiropas Savienības fondu projektu sadārdzinājumi tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestādēm vai citām valsts iestādēm; 13) Pamatojoties uz
ekonomiskās attīstības rādītājiem, atbalsta intensitāti reģionos.; |
Neatbalstīts |
|
IV nodaļa Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes lēmumi, to
apstrīdēšana un pārsūdzēšana 18.pants. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes
lēmumi (1) Atbildīgās iestādes
vai sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (2) Lēmumu par
Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas
atbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. (3) Lēmumu par
Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas
neatbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas
kritērijiem. (4) Šā panta
otrajā daļā minēto lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu, ka Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs veic atbildīgās iestādes vai sadarbības
iestādes noteiktās darbības, lai Eiropas Savienības fondu projektu varētu
atbilstoši sagatavot un īstenot. (5) Atbildīgās
iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs atbilstoši Eiropas Savienības fonda
projekta iesniedzēja juridiskajam statusam izdod administratīvo aktu vai
pieņem pārvaldes lēmumu. (6) Ja Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikā reģistrēta
juridiskā persona, fiziskā persona, šādu personu apvienība, atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes vadītāja lēmums ir administratīvais akts. (7) Ja Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās valsts
pārvaldes iestāde, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes vadītāja lēmums
ir pārvaldes lēmums un to nevar pārsūdzēt tiesā. (8) Atbildīgās
iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs atbilstoši Eiropas Savienības fonda
atbalsta saņēmēja juridiskajam statusam: 1) pieņem
pārvaldes lēmumu par piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma
izlietojumu; 2) civiltiesiskā
kārtā vienojas par piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma
izlietojumu. (9) Šā panta
septītajā daļā un astotās daļas 1.punktā minēto pārvaldes lēmumu izdod
rakstveidā, un tam ir šādas daļas: 1) atbildīgās iestādes
un sadarbības iestādes nosaukums un adrese; 2) adresāts Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs; 3) faktu konstatējums; 4) pārvaldes lēmuma
pamatojums; 5) atsevišķs piemēroto
tiesību normu uzskaitījums (norādot arī normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu
vai apakšpunktu); 6) adresātam piešķirtās
tiesības un noraidītās tiesības. (10) Atbildīgā iestāde
un sadarbības iestāde šā panta pirmajā daļā minēto lēmumu pieņem triju mēnešu
laikā pēc Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma iesniegšanas beigu
datuma. Ja objektīvu iemeslu dēļ triju mēnešu termiņu nav iespējams ievērot,
atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde to var pagarināt par vienu mēnesi.
Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai
noraidīšanu pieņem ne ilgāk kā četru mēnešu laikā pēc Eiropas Savienības
fonda projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma. |
19 20 21 |
Īpašu uzdevumu ministra Eiropas Savienības līdzekļu
apguves lietās parlamentārā sekretāre I.Viņķele Izteikt 18.pantu šādā
redakcijā: 18.pants. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes lēmumi (1) Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu. (2) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. Šo lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu, ka Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs veic atbildīgās iestādes vai sadarbības
iestādes noteiktās darbības, lai Eiropas Savienības fondu projektu varētu
atbilstoši sagatavot un īstenot. Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu
tā vērtēšanas laikā precizēt nav atļauts. (3) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. (4) Lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu pieņem, ja Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējam ir izmaksāts piešķirtais finansējums un tas nav
izmantots atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai līguma noteikumiem. Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējo
18.pantu šādā redakcijā: 18.pants. Atbildīgās iestādes
un sadarbības iestādes lēmumi (1) Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
vai noraidīšanu. (2) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. Šo lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu, ka Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs veic atbildīgās iestādes vai sadarbības
iestādes noteiktās darbības, lai Eiropas Savienības fondu projektu varētu
atbilstoši sagatavot un īstenot. (3) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt 18.pantu šādā
redakcijā: 18.pants. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes lēmumi (1) Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu. (2) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. Šo lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu, ka Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs veic atbildīgās iestādes vai sadarbības
iestādes noteiktās darbības, lai Eiropas Savienības fondu projektu varētu
atbilstoši sagatavot un īstenot. (3) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. (4) Lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu pieņem, ja Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējam ir izmaksāts piešķirtais finansējums un tas nav
izmantots atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai līguma noteikumiem. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 21 Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.
21 Atbalstīts |
IV nodaļa Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes lēmumi, to apstrīdēšana un pārsūdzēšana 19.pants. Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes lēmumi (1) Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu. (2) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. Šo lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu, ka Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs veic atbildīgās iestādes vai sadarbības
iestādes noteiktās darbības, lai Eiropas Savienības fonda projektu varētu atbilstoši
sagatavot un īstenot. (3) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. (4) Lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu pieņem, ja Eiropas Savienības
fonda finansējuma saņēmējam ir izmaksāts piešķirtais finansējums, bet tas nav
izmantots atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai līguma noteikumiem. |
19.pants. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes
lēmuma apstrīdēšana (1) Šā likuma 18.panta
pirmajā daļā minēto lēmumu var apstrīdēt Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs. (2) Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs var apstrīdēt lēmumu par Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu,
ja noraidīšanas iemesls ir bijis iesniegtā Eiropas Savienības fonda projekta
iesnieguma neatbilstība Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. (3) Sadarbības
iestādes vadītāja lēmumu var apstrīdēt par Eiropas Savienības fonda
aktivitātes vadību atbildīgajā iestādē. (4) Atbildīgās
iestādes vadītāja lēmumu var apstrīdēt padotības kārtībā augstākai
amatpersonai. (5) Šā likuma 18.panta
pirmajā daļā minētā lēmuma apstrīdēšana neaptur tā izpildi. (6) Šā likuma 18.panta astotās daļas 1.punktā
minētā pārvaldes lēmuma apstrīdēšana vai šā likuma 18.panta astotās daļas
2.punktā minētā līgumstrīda risināšana civiltiesiskā kārtā neaptur Eiropas
Savienības fonda projekta ietvaros neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu. |
22 23 |
Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējo
19.pantu šādā redakcijā: 19.pants. Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes lēmumu veidi (1) Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde atbilstoši Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzēja juridiskajam statusam izdod administratīvo
aktu vai pieņem pārvaldes lēmumu. (2) Ja Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs ir Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, šādu personu apvienība, atbildīgās iestādes un sadarbības
iestādes lēmums ir administratīvais
akts. (3) Ja Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta
publiska persona vai cita valsts iestāde, atbildīgās iestādes un
sadarbības iestādes lēmums ir
pārvaldes lēmums; to var apstrīdēt likumā paredzētajā kārtībā, bet nevar
pārsūdzēt tiesā. (4) Šā panta trešajā daļā minēto pārvaldes lēmumu izdod
rakstveidā, un tam ir šādas daļas: 1) atbildīgās iestādes
un sadarbības iestādes nosaukums un
adrese; 2) adresāts Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs; 3) faktu konstatējums; 4) pārvaldes lēmuma pamatojums; 5) atsevišķs piemēroto tiesību normu uzskaitījums (norādot arī
normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu vai apakšpunktu); 6) adresātam piešķirtās tiesības un noraidītās tiesības; 7) lēmuma apstrīdēšanas kārtība. Deputāts Dz.Zaķis Aizstāt 19.panta
ceturtajā daļā vārdus augstākai amatpersonai ar vārdiem augstākā iestādē; |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot Neatbalstīts |
20.pants. Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes lēmumu veidi (1) Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde atbilstoši Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzēja juridiskajam statusam izdod administratīvo
aktu vai pieņem pārvaldes lēmumu. (2) Ja Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs ir fiziskā persona, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā
persona vai šādu personu apvienība, atbildīgās iestādes un sadarbības
iestādes lēmums ir administratīvais
akts. (3) Ja Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta
publiska persona vai cita valsts iestāde, atbildīgās iestādes un
sadarbības iestādes lēmums ir
pārvaldes lēmums; to var apstrīdēt likumā paredzētajā kārtībā, bet nevar
pārsūdzēt tiesā. (4) Šā panta trešajā daļā minēto pārvaldes lēmumu izdod
rakstveidā, un tam ir šādas daļas: 1) atbildīgās iestādes
vai sadarbības iestādes nosaukums un
adrese; 2) adresāts Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējs; 3) faktu konstatējums; 4) pārvaldes lēmuma pamatojums; 5) atsevišķs piemēroto tiesību normu uzskaitījums (norādot arī
normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu vai apakšpunktu); 6) adresātam piešķirtās tiesības un noraidītās tiesības; 7) lēmuma apstrīdēšanas kārtība. |
20.pants. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes
lēmuma pārsūdzēšana (1) Atbildīgās
iestādes un sadarbības iestādes lēmumu (ja ievērota šajā likumā noteiktā
lietas ārpustiesas izskatīšanas kārtība) var pārsūdzēt tiesā. (2) Šā panta pirmajā
daļā minētā lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. |
24 |
Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējo
20.pantu šādā redakcijā: 20.pants. Lēmuma pieņemšanas termiņš Atbildīgā iestāde un
sadarbības iestāde lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem ne ilgāk kā trīs mēnešu laikā pēc
Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu iesniegšanas beigu datuma. |
Atbalstīts |
21.pants. Lēmuma pieņemšanas termiņš Atbildīgā iestāde vai
sadarbības iestāde lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem ne ilgāk kā triju mēnešu laikā pēc
Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu iesniegšanas beigu datuma. |
21.pants. Tiesības iepazīties ar lietu (1) Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējam jebkurā procesa stadijā ir tiesības
iepazīties ar tā iesniegtā Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
lietu. (2) Eiropas Savienības
fonda projekta iesniedzējs ir tiesīgs iepazīties ar tā iesniegtā Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas materiāliem tikai pēc tam,
kad stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējam iepazīstoties ar Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
lietu, netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtē vai ir
vērtējušas Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu. |
25 |
Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējo
21.pantu šādā redakcijā: 21.pants. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes
lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Eiropas Savienības
fonda projekta iesniedzējs var apstrīdēt un pārsūdzēt šā likuma 18.pantā
pirmajā daļā minētos lēmumus, ievērojot šā likuma 19.panta trešās daļas
noteikumus. (2) Sadarbības
iestādes lēmumu var apstrīdēt par Eiropas Savienības fonda aktivitātes vadību
atbildīgajā iestādē. Atbildīgās iestādes lēmumu par sadarbības iestādes
apstrīdēto lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā tiesā. (3) Atbildīgās
iestādes lēmumu var apstrīdēt tās tiešās pārvaldes iestādes vadītājam, kuras
ietvaros izveidota atbildīgā iestāde. Lēmumu nevar apstrīdēt Ministru
kabineta loceklim. Tiešās pārvaldes iestādes vadītāja lēmumu par atbildīgās
iestādes apstrīdēto lēmumu, ja ievērota
šajā likumā noteiktā lietas ārpustiesas izskatīšanas kārtība, var
pārsūdzēt administratīvajā tiesā. (4) Lēmuma apstrīdēšana
vai pārsūdzēšana neaptur lēmuma darbību. ; |
Atbalstīts |
22.pants. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes
lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Eiropas Savienības
fonda projekta iesniedzējs var apstrīdēt un pārsūdzēt šā likuma 19.panta
pirmajā daļā minētos lēmumus, ievērojot šā likuma 20.panta trešās daļas
noteikumus. (2) Sadarbības
iestādes lēmumu var apstrīdēt par Eiropas Savienības fonda aktivitātes vadību
atbildīgajā iestādē. Atbildīgās iestādes lēmumu par sadarbības iestādes
apstrīdēto lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā tiesā. (3) Atbildīgās
iestādes lēmumu var apstrīdēt tās tiešās pārvaldes iestādes vadītājam, kuras
ietvaros izveidota atbildīgā iestāde. Lēmumu nevar apstrīdēt Ministru
kabineta loceklim. Tiešās pārvaldes iestādes vadītāja lēmumu par atbildīgās
iestādes apstrīdēto lēmumu, ja ievērota
šajā likumā noteiktā lietas ārpustiesas izskatīšanas kārtība, var
pārsūdzēt administratīvajā tiesā. (4) Lēmuma apstrīdēšana
vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
|
26 |
Īpašu uzdevumu ministra Eiropas Savienības līdzekļu
apguves lietās parlamentārā sekretāre I.Viņķele Papildināt likumu ar
jaunu V nodaļu šādā redakcijā: V nodaļa. Strīdu
risināšanas kārtība par piešķirto Eiropas Savienības fonda finansējumu 23.pants. Strīdu
risināšanas kārtība Strīdu par piešķirto
Eiropas Savienības fonda finansējumu risina Administratīvā procesa likuma,
Civilprocesa likuma un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 24.pants. Lēmums par
piešķirtā finansējuma atgūšanu Lēmumu par piešķirtā
finansējuma atgūšana pieņem šajā likumā noteiktajos gadījumos (18.panta
ceturtā daļa) un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, ja Eiropas
Savienības fonda saņēmējs var būt administratīvā akta adresāts saskaņā ar šā
likuma 19.panta otro daļu un pret viņu var vērst piespiedu izpildi. 25.pants. Strīdu
risināšana civiltiesiskā kārtībā (1) Ja šā likuma
24.pantā noteiktā finansējuma atgūšanas kārtības piemērošana nav lietderīga,
kā arī gadījumos, kad piešķirtā finansējuma atgūšanai nav piemērojami šā
likuma 18.panta ceturtās daļas un 24.panta noteikumi, piešķirto finansējumu
atgūst vai strīdu par tā izmaksāšanu vai izmaksāšanas turpināšanu risina
civiltiesiskā kārtībā. (2) Ja Eiropas
Savienības fonda saņēmējs ir tiešās
vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai
cita valsts iestāde, strīdu par piešķirtā finansējuma izmaksāšanu vai
izmaksāšanas turpināšanu risina civiltiesiskā kārtībā, izņemot iespēju strīdu
risināt tiesas ceļā. |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot un attiecīgi mainot
turpmāko pantu numerāciju |
V nodaļa Kārtība,
kādā risināmi strīdi par piešķirto Eiropas Savienības fonda finansējumu 23.pants. Strīdu risināšanas kārtība Strīdu par piešķirto
Eiropas Savienības fonda finansējumu risina Administratīvā procesa likuma,
Civilprocesa likuma un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 24.pants. Lēmums par piešķirtā finansējuma atgūšanu Lēmumu par piešķirtā
finansējuma atgūšanu pieņem šajā likumā noteiktajos gadījumos (19.panta
ceturtā daļa) un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, ja Eiropas
Savienības fonda finansējuma saņēmējs var būt administratīvā akta adresāts
saskaņā ar šā likuma 20.panta otro daļu un pret viņu var vērst piespiedu
izpildi. 25.pants. Strīdu risināšana civiltiesiskā kārtībā (1) Ja šā likuma
24.pantā noteiktās finansējuma atgūšanas kārtības piemērošana nav lietderīga,
kā arī gadījumos, kad piešķirtā finansējuma atgūšanai nav piemērojami šā likuma
19.panta ceturtās daļas un 24.panta noteikumi, piešķirto finansējumu atgūst
vai strīdu par finanšu līdzekļu izmaksāšanu vai izmaksāšanas turpināšanu
risina civiltiesiskā kārtībā. (2) Ja Eiropas
Savienības fonda finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās valsts
pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde,
strīdu par piešķirto finanšu līdzekļu izmaksāšanu vai izmaksāšanas
turpināšanu risina civiltiesiskā kārtībā, izņemot iespēju strīdu risināt
tiesas ceļā. |
V nodaļa Ierobežojumi Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām personām, informācijas atklātība un valsts nodeva, vēršoties
tiesā |
27 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt līdzšinējo V
nodaļu kā VI nodaļu šādā redakcijā: VI nodaļa Nobeiguma noteikumi |
Atbalstīts |
VI nodaļa Nobeiguma noteikumi |
|
28 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt
likumprojekta VI nodaļu ar 26.pantu šādā redakcijā: 26.pants. Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma precizēšana Eiropas Savienības
fonda projekta iesniegums pēc tā iesniegšanas un projekta vērtēšanas laikā
nav precizējams. |
Atbalstīts, attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju |
26.pants. Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma precizēšana Eiropas Savienības
fonda projekta iesniegums pēc tā iesniegšanas un projekta vērtēšanas laikā
nav precizējams. |
22.pants. Ierobežojumi Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām personām Eiropas Savienības
fondu vadībā iesaistīto personu komercdarbības, ienākumu gūšanas un amatu
savienošanas ierobežojumi, kā arī citi ierobežojumi un pienākumi noteikti
likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā". |
|
|
|
27.pants. Ierobežojumi Eiropas Savienības fondu vadībā
iesaistītajām personām Eiropas Savienības
fondu vadībā iesaistīto personu komercdarbības, ienākumu gūšanas un amatu
savienošanas ierobežojumi, kā arī citi ierobežojumi un pienākumi noteikti
likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā. |
|
29 |
Juridiskais birojs Papildināt
likumprojektu ar jaunu 23.pantu šādā redakcijā: 23.pants. Tiesības
iepazīties ar lietu (1) Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējam jebkurā procesa stadijā ir tiesības
iepazīties ar tā iesniegtā Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
lietu. (2) Eiropas Savienības
fonda projekta iesniedzējs ir tiesīgs iepazīties ar tā iesniegtā Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas materiāliem tikai pēc tam,
kad stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) Eiropas Savienības fonda projekta
iesniedzējam iepazīstoties ar Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
lietu, netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtē vai ir
vērtējušas Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu.; attiecīgi mainīt
turpmāko pantu numerāciju. |
Atbalstīts, attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju |
28.pants. Tiesības
iepazīties ar lietu (1) Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējam jebkurā procesa stadijā ir tiesības
iepazīties ar tā iesniegtā Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
lietu. (2) Eiropas Savienības
fonda projekta iesniedzējs ir tiesīgs iepazīties ar tā iesniegtā Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas materiāliem tikai pēc tam,
kad stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējam, iepazīstoties ar Eiropas Savienības
fonda projekta iesnieguma lietu, netiek izpausta informācija par personām,
kuras vērtē vai ir vērtējušas Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu. |
23.pants. Informācijas atklātība (1) Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma liet
a ir ierobežotas pieejamības
informācija. |
|
|
|
29.pants. Informācijas atklātība (1) Eiropas
Savienības fonda projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības
informācija. |
(2) Pēc lēmuma
pieņemšanas par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju: 1) Eiropas Savienības
fonda atbalsta saņēmējs (fiziskās personas vārds un uzvārds vai juridiskās
personas nosaukums un juridiskā adrese); 2) Eiropas Savienības
fonda projekta nosaukums; 3) piešķirtā Eiropas
Savienības fonda finansējuma apmērs; 4) plānošanas
dokumentā paredzētā aktivitāte, kuras ietvaros piešķirts Eiropas Savienības
fonda finansējums; 5) Eiropas Savienības
fonda projekta īstenošanas vieta; 6) kopsavilkums
par Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām. |
30 |
Juridiskais birojs Papildināt līdzšinējā
23.panta otro daļu pēc vārda uzskata ar vārdu vismaz. |
Atbalstīts |
(2) Pēc lēmuma
pieņemšanas par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
par vispārpieejamu uzskata vismaz šādu informāciju: 1) Eiropas Savienības
fonda finansējuma saņēmējs (fiziskās personas vārds un uzvārds vai juridiskās
personas nosaukums un juridiskā adrese); 2) Eiropas Savienības
fonda projekta nosaukums; 3) piešķirtā Eiropas
Savienības fonda finansējuma apmērs; 4) plānošanas
dokumentā paredzētā aktivitāte, kuras ietvaros piešķirts Eiropas Savienības
fonda finansējums; 5) Eiropas Savienības
fonda projekta īstenošanas vieta; 6) kopsavilkums
par Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām. |
(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā
minētā informācija ir pieejama pēc tam, kad Informācijas atklātības likumā
noteiktajā kārtībā un apjomā stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības
fonda projekta iesniegumu. |
31 |
Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējā
23.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta pirmajā
un otrajā daļā minētā informācija ir pieejama Informācijas atklātības likumā
noteiktajā apjomā un kārtībā pēc tam, kad stājies spēkā šā likuma 18.panta
otrajā vai trešajā daļā minētais iestādes lēmums par Eiropas Savienības fonda
projekta iesniegumu. |
Atbalstīts |
(3) Šā panta pirmajā un
otrajā daļā minētā informācija ir pieejama Informācijas atklātības likumā
noteiktajā apjomā un kārtībā pēc tam, kad stājies spēkā šā likuma 19.panta
otrajā vai trešajā daļā minētais iestādes lēmums par Eiropas Savienības fonda
projekta iesniegumu. |
24.pants. Valsts nodeva, vēršoties tiesā Vadošā iestāde,
maksājumu iestāde, revīzijas iestāde, sertifikācijas iestāde, atbildīgā
iestāde un sadarbības iestāde, vēršoties vispārējās jurisdikcijas tiesā par
līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
|
|
|
30.pants. Valsts nodeva, vēršoties tiesā Vadošā iestāde, maksājumu iestāde, revīzijas
iestāde, sertifikācijas iestāde, atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde,
vēršoties vispārējās jurisdikcijas tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu
nemaksā. |
Pārejas noteikumi 1. Ministru kabinets līdz 2007.gada 8.martam izdod šā
likuma 17.panta 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. un 11.punktā minētos
noteikumus. 2. Ministru kabinets līdz 2010.gada 31.decembrim izdod šā likuma
17.panta 10.punktā minētos noteikumus. 3. Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistītās
institūcijas un Eiropas Savienības fondu atbalsta saņēmējs glabā visu ar Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu saistīto
dokumentu oriģinālus līdz 2021.gada 31.decembrim. |
32 |
Īpašu uzdevumu ministra Eiropas Savienības līdzekļu
apguves lietās parlamentārā sekretāre I.Viņķele Aizstāt Pārejas
noteikumu 1.punktā noteikto termiņu līdz 2007.gada 8.martam ar termiņu
līdz 2007.gada 1.maijam. |
Atbalstīts |
Pārejas noteikumi 1. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.maijam izdod šā likuma
18.panta 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. un 11.punktā minētos noteikumus. 2. Ministru kabinets līdz 2010.gada 31.decembrim izdod šā likuma
18.panta 10.punktā minētos noteikumus. 3. Eiropas
Savienības fondu vadībā iesaistītās
institūcijas un Eiropas Savienības fondu finansējuma saņēmējs glabā visu ar Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu saistīto
dokumentu oriģinālus līdz 2021.gada 31.decembrim. |
|
33 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt
likumprojektu ar norādi par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2007.gada 1.martā. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.martā. |