Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz
Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā
neizskatītos likumprojektus:
1) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1635);
2) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1237);
3) Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.283).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Likumprojekts
Grozījums Krimināllikumā
Papildināt likumu ar jaunu 226.1 pantu šādā redakcijā:
226.1 pants. Sabiedrisko pasākumu organizēšanas un norises kārtības atkārtota pārkāpšana
Par sabiedrisko pasākumu organizēšanas un norises kārtības pārkāpšanu, ko izdarījis pasākuma organizētājs vai cita persona, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā, - soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz diviem gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz četrdesmit minimālajām mēnēšalgām.
Anotācija
likumprojektam
Grozījums
Krimināllikumā
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Krimināllikuma 226. pants nosaka organizācijas vai citas personas atbildību par sabiedrisko pasākumu organizēšanas vai norises kārtības pārkāpšanu tikai gadījumos, kad ar to radīts būtisks kaitējums valsts varai vai pārvaldības kārtībai, vai ar likumu aizsargātām personu tiesībām un interesēm, taču nenosaka atbildību, ja šis būtiskais kaitējums nav radīts. Prakse liecina, ka atsevišķas personas ļaunprātīgi izmanto šo minētā likuma panta nepilnību, regulāri un apzināti pārkāpjot sabiedrisko pasākumu organizēšanas vai norises kārtību. |
||||
|
Likumprojekts paredz pasākuma organizētāja vai citas personas atbildību par sabiedrisko pasākumu organizēšanas un norises kārtības pārkāpšanu, ja šīs darbības veiktas atkārtoti gada laikā, arī tad, ja būtisks kaitējums valsts varai, pārvaldības kārtībai vai ar likumu aizsargātām personu tiesībām un interesēm nav radīts. |
||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
III. Kāda var būt tiesību
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||
IV. Kāda var būt tiesību
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||||
|
|
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
|
|
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu
tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums,
publikācija |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||
Nav notikušas |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
||||
Nav notikušas |
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||
Jaunas institūcijas netiek radītas |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par tiesību akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi plašsaziņas līdzekļi un sistēmas |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts indivīda tiesības neierobežo |
||||