Likumprojekts
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā šādu grozījumu:
Izteikt 99.panta tekstu šādā redakcijā:
''Par neatbilstošu fizikālo lielumu mērvienību un to
apzīmējumu lietošanu; par
tādu mērīšanas līdzekļu lietošanu, kuriem nav veiktas atbilstības novērtēšanas
procedūras atbilstoši normatīvajiem aktiem par metroloģiskajām prasībām; par
neverificētu vai bojātu mērīšanas līdzekļu lietošanu, kuri iekļauti valsts
metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstā; par valsts
metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu ekspluatācijas noteikumu
neievērošanu un ar tiem saistīto mērīšanas procesu nepareizu izpildi; par
izplatīšanai sagatavoto fasēto preču daudzuma neatbilstību normatīvo dokumentu
prasībām; par mērīšanas
līdzekļu neatbilstošu uzstādīšanu
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
fiziskajām personām līdz divsimt latiem, bet juridiskajām personām no
piecdesmit līdz tūkstoš latiem.''
Ekonomikas ministrs
J.Strods
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Atbilstoši
likuma "Par mērījumu vienotību" 9.panta pirmajā daļā un likuma Par
atbilstības novērtēšanu VII.nodaļā noteiktajam, gadījumos, kad mērīšanas
līdzekļiem ir veiktas normatīvajos aktos par metroloģiskajām prasībām
mērīšanas līdzekļiem noteiktās atbilstības novērtēšanas procedūras kādā citā
Eiropas Savienības dalībvalstī, tiem nav nepieciešams veikt nacionālo tipa
apstiprināšanu un tos iekļaut Valsts mērīšanas līdzekļu reģistrā. Līdz ar to
nav administratīvā pārkāpuma sastāva un nepieciešams veikt attiecīgus
grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Uz doto brīdi, atbilstoši Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 99.pantam, fiziskās un juridiskās personas
var tikt brīdinātas vai sodītas ar naudas sodu par metroloģisko prasību
neievērošanu, t.i. par neatbilstošu fizikālo lielumu mērvienību un to
apzīmējumu lietošanu; par tādu mērīšanas līdzekļu lietošanu, kuri noteiktā
kārtībā nav iekļauti Valsts mērīšanas līdzekļu reģistrā; par neverificētu vai
bojātu mērīšanas līdzekļu lietošanu, kuri iekļauti valsts metroloģiskajai
kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstā; par valsts metroloģiskajai
kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu ekspluatācijas noteikumu neievērošanu
un ar tiem saistīto mērīšanas procesu nepareizu izpildi; par izplatīšanai
sagatavoto fasēto preču daudzuma neatbilstību normatīvo dokumentu prasībām. Lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes
2004.gada 31.marta direktīvas 2004/22/EK par mērinstrumentiem prasības,
Ministru kabineta noteikumos par metroloģiskajām prasībām mērīšanas
līdzekļiem noteikts, ka personām, kas veic
mērīšanas līdzekļu uzstādīšanu jānodrošina precīzi paredzētā vai paredzamā patēriņa
mērījumi, par ko viņas uzņemas atbildību. Tomēr uz doto brīdi par minētās prasības
neievērošanu Patērētāju tiesību aizsardzības centrs nav tiesīgs izteikt
brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu. Tādēļ, lai ieviestu minēto normu,
nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likuma grozījumi
paredz, ka fiziskās un juridiskās personas tiks sodītas par tādu mērīšanas
līdzekļu lietošanu, kuriem nav veiktas atbilstības novērtēšanas procedūras
atbilstoši normatīvajiem aktiem par metroloģiskajām prasībām. Kā arī to, ka
turpmāk Patērētāju tiesību aizsardzības centrs būs tiesīgs sodīt fiziskās un
juridiskās personas par nekorektu un nepareizu mērīšanas līdzekļu
uzstādīšanu. |
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neietekmē. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo
jomu neietekmē. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum- projekts šo jomu
neskar |
|
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
|
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
|
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
|
6. Cita informācija |
Patlaban nav iespēju noteikt ietekmi uz budžetu, jo tiek uzskatīts,
ka fiziskās un juridiskās personas lieto tikai tādus mērīšanas līdzekļu,
kuriem veiktas atbilstības novērtēšanas procedūras atbilstoši normatīvajiem
aktiem par metroloģiskajām prasībām, kā arī mērīšanas līdzekļi tiek uzstādīti
korekti un pareizi. Līdz ar to ietekmi uz budžetu varēs noteikt tikai pēc
konkrētās normas spēkā stāšanās un konkrētu sodu uzlikšanas. |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nav jāizdod papildus normatīvie akti vai jāveic grozījumi spēkā
esošajos normatīvajos aktos. |
|||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav veiktas
|
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot likumu pēc tā pieņemšanas
likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta
pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā
esamību noteiktajā kārtībā.
Informācija par likumprojektu tiks ievietota Ekonomikas ministrijas mājas
lapā. (www.em.gov.lv). Papildus
sabiedrības informēšanas pasākumi netiks veikti. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Ekonomikas ministrs
J.Strods
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
J.Strods |
A.Liepiņš |
Dž.Innusa |
I.Vanaga |
R.Ansone |
05.12.2006 10:23
922
R.Ansone
7013147,
Raimonda.Ansone@em.gov.lv