Likumprojekts
Grozījumi Cukura nozares likumā
Izdarīt Cukura nozares likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā:
"5.pants. Lauku atbalsta dienests saskaņā ar prasībām, kas noteiktas Komisijas 2006.gada 29.jūnija Regulā (EK) Nr.952/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus īstenošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.318/2006 attiecībā uz iekšējā cukura tirgus un kvotu sistēmas pārvaldību, apstiprina cukura ražotājus. Apstiprinātajiem cukura ražotājiem cukura ražošanas kvotas nosaka Ministru kabinets."
2. Izteikt 7.panta pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
"(1) Cukurbiešu audzētāju reģistra turētājs ir personu apvienība, kura atbilst šādiem kritērijiem:".
3. 8.pantā:
aizstāt ievaddaļā vārdus "personu apvienība" ar vārdiem "reģistra turētājs";
izslēgt 1.punktā vārdus un skaitli "līdz 1.maijam";
aizstāt 2.punktā skaitli "10" ar skaitli "5";
papildināt pantu ar 4.punktu šādā redakcijā:
"4) sadala kopējo cukurbiešu piegādes pamatapjomu starp cukurbiešu audzētājiem proporcionāli šā likuma 5.pantā minētajai cukura ražošanas kvotai."
4. Aizstāt 9.pantā vārdus "personu apvienības" ar vārdiem "reģistra turētāja".
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:
"10.pants. Cukurbiešu audzētājs līdz piegādes līguma slēgšanai ir tiesīgs savu cukurbiešu piegādes pamatapjomu iznomāt vai atsavināt citai fiziskai vai juridiskai personai."
6. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:
"17.pants. Ja starp cukurbiešu audzētājiem un cukura ražotājiem nav noslēgts cukura nozares līgums, cukurbietes piegādā, novērtē un samaksu par tām veic Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
7. Izslēgt pārejas noteikumu 1.punktu.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Cukura nozares likumā
anotācija
I.
Kādēļ likumprojekts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Līdz 2006.gada 30.jūnijam
Eiropas un Latvijas cukura tirgus tika regulēta ar Eiropas Padomes regulu
(EK) Nr.1260/2001 par cukura nozares tirgu kopēju organizāciju. Ņemot vērā to, ka ar 2006.gada 1.jūliju spēkā stājas Padomes regula Nr.318/2006, ar ko tiek noteikti jaunās reformētās cukura kopējā tirgus organizācijas noteikumi un tiek atcelta Regula Nr.1260/2001 par cukura nozares tirgu kopējo organizāciju, ir nepieciešams precizēt esošos Latvijas normatīvos aktus, iekļaujot jaunās prasības, īpaši attiecībā uz cukura ražošanas kvotu mehānismu, cenu ziņošanas un informācijas sniegšanas mehānismu. Latvijā cukuru ražo divas cukurfabrikas: akciju sabiedrība Jelgavas cukurfabrika un akciju sabiedrība Liepājas cukurfabrika. Ņemot vērā to, ka cukura ražošana Eiropas Savienībā tiek kvotēta, Latvijai noteiktā kvota veido 66 505 tonnas. Iepriekšējā sistēmā cukura ražošanas kvota tika dalīta A kvotā un B kvotā. Jaunā sistēma paredz vienu kopēju kvotu, kas tiek sadalīta cukura ražotājiem, pamatojoties uz Pievienošanās līguma nosacījumiem. |
||||||||||||
2. Likumprojekta būtība |
Ņemot vērā Eiropas Padomes 2006.gada 20.februāra Regulu Nr.318/2006, ar ko tiek noteikti jaunās reformētās cukura kopējā tirgus organizācijas noteikumi, nepieciešamas veidot jaunu normatīvo aktu bāzi, kas paredz: 1. cukura ražotāju apstiprināšanu; 2. cukura ražošanas kvotu pārdales atcelšanu starp cukura ražotājiem katrā tirdzniecības gadā; 3. svītrot prasības, kas dublē Eiropas Savienības tieši piemērojamos normatīvos aktus (piemēram, cukura ražošanas kvotas aprēķināšanas kārtību, prasības cukura nozares līgumam). |
||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
II.
Kāda var būt likumprojekta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts nosaka, ka ar tā apstiprināšanu turpmāk vairs netiks prasīta cukura ražošanas kvotu pieprasījuma iesniegšana un tiks atcelti termiņi cukurbiešu piegādes un cukura nozares līgumu slēgšanai, tādējādi labvēlīgi ietekmējot cukura nozares uzņēmējdarbības vides attīstību. |
||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
III.
Kāda var būt likumprojekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
Ls) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs. |
Likumprojekts valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs. |
Likumprojekts valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs. |
Likumprojekts valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs. |
Likumprojekts valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs. |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekta ieviešana budžeta izdevumus neietekmēs |
Likumprojekta ieviešana budžeta izdevumus neietekmēs |
Likumprojekta ieviešana budžeta izdevumus neietekmēs |
Likumprojekta ieviešana budžeta izdevumus neietekmēs |
Likumprojekta ieviešana budžeta izdevumus neietekmēs |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojektam nebūs finansiālas ietekmes uz pašvaldību vai valsts budžetu. |
Likumprojektam nebūs finansiālas ietekmes uz pašvaldību vai valsts budžetu. |
Likumprojektam nebūs finansiālas ietekmes uz pašvaldību vai valsts budžetu. |
Likumprojektam nebūs finansiālas ietekmes uz pašvaldību vai valsts budžetu. |
Likumprojektam nebūs finansiālas ietekmes uz pašvaldību vai valsts budžetu. |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Likumprojektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Likumprojektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Likumprojektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Likumprojektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV.
Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešami
grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra noteikumos Nr.148 Noteikumi par cukura ražošanas kvotām
cukura ražotājiem 2006./2007. tirdzniecības gadā. Grozījumi tiks sagatavoti
līdz 01.01.2007. Nepieciešami Ministru kabineta noteikumi par cukurbiešu piegādes, novērtēšanas un samaksas kārtību. Noteikumi tiks sagatavoti līdz 01.04.2007. |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts nav pretrunā ar Padomes 2006.gada 20.februāra Regulu (EK) Nr.318/2006 par cukura tirgu kopīgu organizāciju. Likumprojekts paredz pielāgot Latvijas likumdošanu Eiropas Savienības prasībām atbilstoši cukura kopējā tirgus organizācijas politikai. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Padomes 2006.gada 20.februāra regula (EK) 318/2006 par cukura tirgu
kopīgu organizāciju. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||||||
1.pants |
Padomes 2006.gada 20.februāra regula (EK) 318/2006 par cukura tirgu kopīgu organizāciju 7.pants |
atbilst |
|
||||||||||
6.pants |
Padomes 2006.gada 20.februāra regula (EK) 318/2006 par cukura tirgu kopīgu organizāciju 6.panta 7.punkts |
atbilst |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Lauksaimnieku
organizāciju sadarbības padome, Latvijas cukurbiešu audzētāju asociācija. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Lauksaimnieku
organizāciju sadarbības padome, Latvijas cukurbiešu audzētāju asociācija
atbalsta likumprojektu. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
likumprojekta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta likumprojekta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz jaunu valsts institūciju izveidošanu. Cukura ražotāju apstiprināšanu veiks Lauku atbalsta dienests esošo funkciju ietvaros. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
I.Smilga
|
Z.Līde |
17.10.2006. 9:08
996
Z.Līde
7027184, Zane.Lide@zm.gov.lv