Likumprojekts
Grozījumi
Ceļu satiksmes likumā
Izdarīt Ceļu satiksmes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2000, 3., 14., 15.nr.; 2001, 6.nr.; 2003,
17.nr.; 2005, 13.nr.; 2006, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 9.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Par traktortehnikas vai tās piekabes valsts reģistrāciju
ar valsts reģistrācijas numura zīmes izsniegšanu vai reģistrāciju bez valsts
reģistrācijas numura zīmes izsniegšanas maksājama valsts nodeva. Valsts nodevas
apmēru un maksāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
2. Papildināt 10.pantu ar desmito daļu šādā redakcijā:
"(10) Par traktortehnikas, tās piekabes noņemšanu no uzskaites un datu
izslēgšanu no traktortehnikas un tās vadītāju informatīvās sistēmas maksājama
valsts nodeva. Valsts nodevas apmēru un maksāšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Ceļu
satiksmes likumā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ministru
kabineta 2005.gada 9.augusta sēdes protokola Nr.45 35.§ Informatīvais
ziņojums par valsts pārvaldes iestāžu ieņēmumiem no sniegtajiem maksas
pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem tika dots uzdevums, pamatojoties uz
informatīvajā ziņojumā izvirzītajiem kritērijiem un likumā Par nodokļiem un
nodevām sniegto valsts nodevas definīciju, izvērtēt valsts pārvaldes iestāžu
sniegtos maksas pakalpojumus, sagatavot priekšlikumus par maksas pakalpojumu
pārveidošanu par valsts nodevas objektiem un iesniegt Ministru kabinetā
atbilstošus tiesību aktu projektus. Zemkopības ministrija un valsts aģentūra
Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra ir izvērtējušas sniegtos maksas
pakalpojumus un konstatējušas, ka daļa no valsts aģentūras Valsts tehniskās
uzraudzības aģentūra sniegtajiem maksas pakalpojumiem atbilst valsts nodevas
objektiem. Likuma Par nodokļiem un nodevām 10.panta otrā
daļa nav uzskatāma par pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus par
valsts nodevām. Ministru kabineta noteikumi, kas paredz noteikt valsts
nodevas apmēru, izdodami saskaņā ar attiecīgo jomu regulējošajā speciālajā
likumā paredzētu pilnvarojumu. Pamatojoties uz iepriekš minēto, Zemkopības
ministrija ir sagatavojusi likumprojektu Grozījumi Ceļu satiksmes likumā. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz noteikt Ceļu satiksmes likumā
jaunus valsts nodevas objektus par darbībām, kas saistītas ar
traktortehnikas un tās piekabju reģistrāciju ar vai bez valsts reģistrācijas
numuru izsniegšanu, traktortehnikas, tās piekabju noņemšanu no uzskaites. |
||||||||||
3.
Cita informācija |
Likumprojekts
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā ir saistīts ar likumprojektu Grozījumi
likumā Par nodokļiem un nodevām. Valsts sekretāru sanāksmē 2006.gada
10.augustā (prot. Nr.30 28.§) izsludināts likumprojekts Grozījumi likumā
Par nodokļiem un nodevām (VSS-1113). |
||||||||||
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Komersantam jāmaksā tikai valsts nodevas un nav
papildus jāmaksā par valsts aģentūras Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra maksas pakalpojumiem. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5.
Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
2006. gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
2007. |
2008. |
2009. |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
6. Cita informācija |
Plānotie valsts
nodevu apmēri, kuri tiks
iemaksāti valsts budžetā (tūkst. Ls): 1. 2007.gadā 241,5; 2. 2008.gadā 265,65; 3. 2009.gadā 292,205. Par valsts budžeta
dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem piešķiršanu, aizvietojot ieņēmumus no
maksas pakalpojumiem, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrai ar
traktortehnikas, tās piekabju reģistrāciju ar valsts reģistrācijas numuru
izsniegšanu un izmaiņu izdarīšanu traktortehnikas reģistrā saistīto izdevumu
segšanai 2007.gadā un turpmākajiem gadiem lems Ministru kabinets gadskārtējā
valsts budžeta projekta veidošanas procesā. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā paredz izdod
Ministru kabineta noteikumus par valsts nodevu maksāšanas apmēru. Līdz ar to nepieciešams grozīt esošos Ministru
kabineta 2006.gada 17.janvāra noteikumus Nr.59 Noteikumi par valsts
aģentūras Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras sniegto publisko maksas
pakalpojumu cenrādi, paredzot svītrot tos maksas pakalpojumus, kuri tiek
pārveidoti par valsts nodevām. Valsts sekretāru sanāksmē 2006.gada 20.jūlijā
(prot. Nr.27 26.§) izsludināts noteikumu projekts Grozījums Ministru
kabineta 2006.gada 17.janvāra noteikumos Nr.59 Noteikumi par valsts
aģentūras Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra sniegto publisko maksas
pakalpojumu cenrādi (VSS-1014). Izdarāmi grozījumi likumā Par nodokļiem un
nodevām, kas nodokļu un nodevu veidus un reglamentē nodokļu un nodevu
noteikšanas kārtību. Valsts sekretāru sanāksmē 2006.gada 10.augustā (prot.
Nr.30 28.§) izsludināts likumprojekts Grozījumi likumā Par nodokļiem un
nodevām (VSS-1113). |
||||||||||
2.
Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta
norma |
ES tiesību akta un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Projekts nosūtīts atzinuma sniegšanai
Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padomei. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Līdz jautājuma izskatīšanai Ministru kabineta
sēdē tiks saņemts atzinums. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
||||||||||
5.
Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav
nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas vai paplašināt esošo
institūciju funkcijas. Likuma normu ievērošanu un izpildi nodrošinās
valsts aģentūra Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra atbilstoši savai
kompetencei. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks ievietots Ministru kabineta
mājas lapā, laikrakstā ''Latvijas Vēstnesis'', Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājā, kā arī Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
likums viņu ierobežo |
Administratīvā procesa likumā un Ceļu satiksmes
likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4.
Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
G.Melkins |
13.11.2006.
11:18
995
G.Melkins
7027207,
Gints.Melkins@zm.gov.lv