Grozījums likumā "Par
zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības
ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"
Izdarīt likumā "Par
zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības
ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 15., 24.nr.)
šādu grozījumu:
Izteikt pārejas
noteikumu 2.punktu šādā redakcijā:
"2. Šā
likuma 3.panta pirmās daļas 2.punkts, 7.pants un IV nodaļa attiecībā uz
valsts zemes maiņu stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs
Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās
N.Broks
Likumprojekta Grozījums likumā Par zemes īpašnieku tiesībām uz
kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās
dabas teritorijās un mikroliegumos
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos (turpmāk Likums) stājās spēkā 2006. gada 1. janvārī. Likumā paredzēts, ka Valsts zemes dienests izveido un uztur Maiņas zemes reģistru un Valsts zemes dienests noteikts kā atbildīgā institūcija par īpaši aizsargājamās dabas teritorijās esošās zemes maiņu, kuru, saskaņā ar šo likumu, piešķir valsts. Vides ministrija nav nodrošinājusi maiņai piedāvājamo līdzvērtīgo
zemju fondu, ko iekļaut Maiņas zemes reģistrā (Likuma 15. panta
pirmajā daļā dotā uzdevuma izpildei). Tādējādi Tieslietu ministrijas darbība
pie Likuma 15. panta pirmajā daļā, 16. panta pirmajā daļā un
21. pantā doto uzdevumu izpildes (noteikumu projektu izstrādes) ir
neiespējama informācijas trūkuma dēļ. Papildus informējam, ka
valstī nav izveidota vienota grafiskās informācijas sistēma, ar visu īpaši
aizsargājamo dabas teritoriju robežām, kurās izvietoto zemes vienību īpašnieki
var pretendēt uz zemes maiņu. Kā minētā jautājuma risinājumu Tieslietu
ministrija (Valsts zemes dienests) izstrādāja Apgrūtināto teritoriju
informācijas sistēmas likumprojektu, kas paredzēja veidot vienotu sistēmu
valstī, kurā tiktu uzkrāti dati par visām apgrūtinātajām teritorijām, tai
skaitā par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. Taču citas ministrijas
likumprojekta virzību neatbalstīja. Tieslietu ministrijas
2005. gada 7. jūnijā Ministru kabineta sēdē iesniegtajā
Informatīvajā ziņojumā Par likumprojektu Par zemes īpašnieku tiesībām uz
kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās
dabas teritorijās un mikroliegumos tika norādīts nepieciešamais finansējums
likumprojekta īstenošanai, tai skaitā aplēses par zemes maiņas procesa
izmaksām. Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija sēdē Nr. 34,
45 § noteikts, ka jautājumu par papildu līdzekļu piešķiršanu Tieslietu
ministrijai Likumā noteikto uzdevumu īstenošanai izskatīt kopā ar visu
ministriju un citu centrālo valsts iestāžu pieteiktajām prioritātēm
2006. gada valsts budžeta projekta sagatavošanas procesā. Likumā Par valsts budžetu
2006. gadam Likuma realizācijai Valsts zemes dienestam nav paredzēti valsts
budžeta līdzekļi. Bez nepieciešamā finansējuma nav iespējama Maiņas zemes
reģistra izveide un maināmā zemes gabala vērtības noteikšanas un zemes gabala
robežu uzmērīšanas organizēšana. Likuma pārejas noteikumu 2.punktā ir noteikts, ka šā likuma 3.panta pirmās
daļas 2.punkts, 7.pants un IV nodaļa attiecībā uz valsts zemes maiņu stājas
spēkā 2007. gada 1. janvārī. |
|
2.Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir noteikt, ka īpaši aizsargājamās dabas teritorijās esošas zemes maiņa pret līdzvērtīgu valsts zemi stājas spēkā 2008. gada 1. janvārī . Likumprojekta anotācijā ir norādīti nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi Maiņas zemes reģistra izveidei, uzturēšanai un aktualizācijai, zemes maiņas organizēšanai, tai skaitā zemes vērtēšanai un zemes kadastrālajai uzmērīšanai. Ar šo likumprojektu tiktu
atrisināts jautājums par zemes maiņas procesa finansiālo nodrošināšanu. |
|
3.Cita informācija |
Nav |
|
|
||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
5. Cita informācija |
Nav |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2007-2010 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos (zemes maiņas procedūra) |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
445,1 |
341.5 |
293.9 |
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
-445,1 |
-341.5 |
-293.9 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Izdevumu izmaiņas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
445,1 |
341.5 |
293.9 |
5.1. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
5.1.1.Sistēmas izstrādei Finanšu aprēķins 2008. gadam 1.
Darba samaksa sistēmas izstrādē iesaistītajiem VZD darbiniekiem 12cilv/mēn. x
460Ls = 5520 12cilv/mēn. x 460Ls = 5520 2. Darba
devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas 5520Ls. x 24,09% = 1330 3. Sistēmas izstrādes izmaksas 8.5 cilv/mēn x 3600 Ls = 30600 4. Tehnisko resursu un nepieciešamo lietotāju programmu iegāde (vienreizējās izmaksas) 4.1. Serveris (2 procesori) 1gab. x 10000 Ls = 10000 5. Serveru programmatūras iegāde 5.1. Oracle Enterprise edition licences (2 procesoriem) 1 gab. x 22000 Ls = 22 000 5.2. Oracle Spatial licences (2 procesoriem) 1gab. x 5500 Ls = 5500 6. Datortehnika un darbstacijas programmatūra
6.1. Datortehnika un standarta programmatūra 13 cilv. x 1500 Ls = 19500 6.2. Grafiskās vides programmatūra 13 gab. x 700 Ls = 9100 Sistēmas izstrādei kopā
2008. gada izdevumi 103550Ls 5.1.2.Procesa nodrošināšanai Finanšu aprēķins 1. Atalgojums 13 štata vietām: t.sk 13štat.v. x 389.2Ls x 12mēn. = 60715 1.2. 4 metodikas eksperti (35
saime, 3 līmenis, 10 amatu grupa, 3 kval. pak.) 4 x 440 Ls x 12 = 21120 2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas 60715Ls. x 24,09% = 14626 4.1 Sistēmas programmatūras uzturēšana 30000Ls x 10% = 3000 4.1. Grafiskās vides programmatūra 13gab. x 140 Ls = 1820 4.2. Oracle Enterprise edition licences (1 procesoriem) 1gab. x 4400 Ls = 4400 4.3. Oracle Spatial licences ( 1 procesoriem) 1gab. x 1100 Ls = 1100 5. Zemju vērtēšanas darbi 4800ha x 28.27 Ls = 135696 6. Zemju mērīšanas darbi 4800ha x 20.09Ls= 96432 |
||||
Procesa
nodrošināšanai kopā
2008. gadā 341501Ls Pavisam
kopā 2008. gadam 445051 Ls Finanšu aprēķins
2009. gadam
1.
Atalgojums 13 štata vietām: t.sk
13štat.v. x 389.2Ls x 12mēn. = 60715 1.2. 4 metodikas eksperti (35
saime, 3 līmenis, 10 amatu grupa, 3 kval. pak.) 4 x 440 Ls x 12 = 21120 2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas 60715Ls x 24,09% = 14626 4.1 Sistēmas programmatūras uzturēšana 30000Ls x 10% = 3000 4.2. Grafiskās vides programmatūra 13gab. x 140 Ls = 1820 4.3. Oracle Enterprise edition licences (1 procesoriem) 1gab. x 4400 Ls = 4400 4.4. Oracle Spatial licences (1 procesoriem) 1gab. x 1100 Ls = 1100 5. Zemju vērtēšanas darbi 4800ha x 28.27 Ls = 135696 6. Zemju mērīšanas darbi 4800ha x 20.09Ls= 96432
Pavisam izdevumi 2009. gadā 341501Ls |
|||||
6. Cita informācija |
Anotācijas
III sadaļā aprēķināti Maiņas zemju reģistra turētāja (Valsts zemes dienesta)
izdevumi informācijas sistēmas izveidošanai, uzturēšanai un aktualizācijai.
Nodrošinot Maiņas zemju reģistra izveidošanu un ieviešanu, Valsts zemes
dienestam 2008. gadā papildus nepieciešamas 13 amata vietas procesa
metodiskai vadībai, uzraudzības un sistēmas uzturēšanai. Maiņas zemju reģistra izveide likumprojektā paredzētajā termiņā ir iespējama, ja tiks piešķirts nepieciešamais valsts budžeta finansējums. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
|
Nav |
Nav |
Nav
|
|
5. Cita informācija |
Nav
|
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas
|
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts vai pašvaldību
institūcijas netiks radītas, esošās funkcijas netiks paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
Satversmes tiesas likumā un citos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
23.11.2006 14:48
1655
I. Lepere 7038633
Ilze.Lepere@vzd.gov.lv
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietnieka likumdošanas jautājumos p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
E. Šķibele |
L. Popova |
M. Lazdovskis |