Grozījums Patentu likumā

aLikumprojekts

 

Grozījums Patentu likumā

 

Izdarīt Patentu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 2004, 10.nr.; 2006, 2.nr.) šādu grozījumu:

 

Aizstāt pārejas noteikumu 7.punktā skaitļus un vārdus "2007.gada 1.janvārī" ar skaitļiem un vārdiem "2008.gada 1.janvārī".

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministrs

G.Bērziņš


Likumprojekta

„Grozījums Patentu likumā””

anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

1) Patentu likuma 27.panta "Apelācijas padome" trešā daļa nosaka, ka izskatot rūpnieciskā īpašuma objektu pieteicēju apelācijas (par Patentu valdes negatīvu lēmumu) un iebildumus (par Patentu valdē jau izdotu patentu vai jau veiktu preču zīmes, dizainparauga vai pusvadītāju izstrādājumu topogrāfijas reģistrāciju), Patentu valdes Apelācijas padomes sastāvā vairākumā jābūt speciālistiem, kas nav Patentu valdes darbinieki. Šā noteikuma mērķis ir nodrošināt maksimālu objektivitāti šādu strīdu administratīvā izskatīšanā.

2) Ņemot vērā Patentu valdes budžeta finansējumu, kas neļauj Apelācijas padomes darbam piesaistīt pietiekamu skaitu kvalificētu speciālistu, kas nav Patentu valdes darbinieki, likumdevējs ar 2005.gada 8.decembra grozījumiem šajā likumā iekļāva pārejas noteikumu 7.punktu, atbilstoši kuram noteikums par šādu speciālistu pārsvaru Apelācijas padomes sastāvā iebildumu izskatīšanai stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.

3)  2006.gadā Patentu valdei netika piešķirts papildu budžeta finansējums, kas ļautu nokomplektēt Apelācijas padomes sastāvu un izpildīt minēto noteikumu attiecībā uz iebildumu izskatīšanu. Tādējādi šobrīd nav iespējams nodrošināt, lai ar 2007.gada 1.janvāri iebildumu izskatīšanā Apelācijas padomes sastāvā būtu ārštata speciālistu vairākums, un ir nepieciešams grozījums minētajā Patentu likuma pārejas noteikumu 7.punktā, atliekot attiecīgā noteikuma stāšanos spēkā.

4) Saņemot nepieciešamo papildu finansējumu, ir paredzēts nekavējoties piesaistīt attiecīgus speciālistus (tieslietu ministra rīkojums par Apelācijas padomes locekļu skaitu un sastāvu) un uzsākt jauno padomes locekļu apmācību. Pieredze rāda, ka apmācības periods aizņems vairākus mēnešus un paplašinātais Apelācijas padomes sastāvs pilnvērtīgu darbību var uzsākt, agrākais, 2007.gada rudenī. Tādējādi minētā noteikuma (par tādu locekļu vairākumu Apelācijas padomes sastāvā, izskatot iebildumu, kuri nav Patentu valdes darbinieki) izpilde ir reāli iespējama ar 2008.gada 1.janvāri.

5) Šāda grozījuma izdarīšana Patentu likuma pārejas noteikumu 7.punktā nekavēs paredzētajā kārtībā izskatīt iebildumu lietas arī jau agrāk, ja to būs iespējams nodrošināt, ievērojot, ka svarīgs faktors šajā jautājumā ir Apelācijas padomes pieņemto lēmumu kvalitāte, kam augstas prasības izvirza administratīvo tiesu sistēma, kur šie lēmumi ir pārsūdzami.

Ņemot vērā, ka 2007.gada valsts budžetā Tieslietu ministrija paredzēs līdzekļus Patentu valdes administratīvās kapacitātes stiprināšanai, Patentu valde veiks visus nepieciešamos pasākumus, stiprinot un optimizējot administratīvo kapacitāti, lai, sākot ar 2008. gadu, nodrošinātu Patentu likuma 27.panta trešās daļas normas īstenošanu piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Projekts paredz izdarīt grozījumu Patentu likuma pārejas noteikumu 7.punktā, nosakot, ka attiecīgās 27.panta trešās daļas normas piemērošana stājas spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.

3.Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 


II. Kāda var būt normatīvā akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts groza termiņu, ar kuru stājas spēkā noteikums, ka, izskatot trešās personas iebildumu par Patentu valdes izdotu patentu vai veiktu preču zīmes, dizainparauga vai pusvadītāju izstrādājumu topogrāfijas reģistrāciju, Patentu valdes Apelācijas padomes sastāvā pārsvarā jābūt speciālistiem, kas nav Patentu valdes darbinieki.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

Tūkst. Ls

 

Rādītāji

Kārtējais

gads

(2007)

 

 

Trīs nākamie gadi

(2008.–2010.)

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Netiek plānotas izmaiņas valsts un pašvaldību  budžeta ieņēmumos.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

 

2006.gada 31. oktobra Ministru kabineta sēdē tika apstiprināta Tieslietu ministrijas darbības stratēģija 2007.-2009.gadam, kurā jauno politikas iniciatīvu realizēšanai Patentu valdes administratīvās kapacitātes celšanai Patentus valdes Apelācijas padomei pieprasīti 37 963 lati. Līdz ar to, sākot ar 2008. gadu, Patentu likuma 27.panta trešās daļas normas īstenošana tiks nodrošināta piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Nav jāizdod papildu normatīvie akti.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējums

                                                                                                                                 1.tabula

Attiecīgie EK normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

 

 

                         2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

 (atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav veiktas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav veiktas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

5.Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta prasību izpildīšanai netiks radītas jaunas valsts institūcijas un netiks paplašinātas esošo institūciju pilnvaras.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrība tiks informēta, publicējot likumu laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” pēc tā pieņemšanas.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumprojekts tiešā veidā neierobežo indivīda tiesības. Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Patentu likumā un citos rūpnieciskā īpašuma speciālajos likumos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

Tieslietu ministrs                                                                                                G.Bērziņš        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministrs

Valsts sekretārs

Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

G.Bērziņš

M.Bičevskis

I.Nikuļceva

L.Popova

L.Medin

 

 

 

17.11.2006. 8:40

1170

O.Zeile

7036905, Olga.Zeile@tm.gov.lv