aLikumprojekts
Izdarīt Patentu likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 2004, 10.nr.;
2006, 2.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt pārejas noteikumu
7.punktā skaitļus un vārdus "2007.gada 1.janvārī" ar skaitļiem un
vārdiem "2008.gada 1.janvārī".
Likums stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī.
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Grozījums Patentu likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1) Patentu likuma 27.panta "Apelācijas
padome" trešā daļa nosaka, ka izskatot rūpnieciskā īpašuma objektu
pieteicēju apelācijas (par Patentu valdes negatīvu lēmumu) un iebildumus
(par Patentu valdē jau izdotu patentu vai jau veiktu preču zīmes,
dizainparauga vai pusvadītāju izstrādājumu topogrāfijas reģistrāciju),
Patentu valdes Apelācijas padomes sastāvā vairākumā jābūt speciālistiem, kas
nav Patentu valdes darbinieki. Šā noteikuma mērķis ir nodrošināt maksimālu
objektivitāti šādu strīdu administratīvā izskatīšanā. 2) Ņemot vērā Patentu valdes budžeta
finansējumu, kas neļauj Apelācijas padomes darbam piesaistīt pietiekamu
skaitu kvalificētu speciālistu, kas nav Patentu valdes darbinieki,
likumdevējs ar 2005.gada 8.decembra grozījumiem šajā likumā iekļāva pārejas
noteikumu 7.punktu, atbilstoši kuram noteikums par šādu speciālistu pārsvaru
Apelācijas padomes sastāvā iebildumu izskatīšanai stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī. 3) 2006.gadā Patentu valdei netika piešķirts
papildu budžeta finansējums, kas ļautu nokomplektēt Apelācijas padomes
sastāvu un izpildīt minēto noteikumu attiecībā uz iebildumu izskatīšanu.
Tādējādi šobrīd nav iespējams nodrošināt, lai ar 2007.gada 1.janvāri
iebildumu izskatīšanā Apelācijas padomes sastāvā būtu ārštata speciālistu
vairākums, un ir nepieciešams grozījums minētajā Patentu likuma pārejas
noteikumu 7.punktā, atliekot attiecīgā noteikuma stāšanos spēkā. 4) Saņemot nepieciešamo papildu finansējumu, ir
paredzēts nekavējoties piesaistīt attiecīgus speciālistus (tieslietu ministra
rīkojums par Apelācijas padomes locekļu skaitu un sastāvu) un uzsākt jauno
padomes locekļu apmācību. Pieredze rāda, ka apmācības periods aizņems
vairākus mēnešus un paplašinātais Apelācijas padomes sastāvs pilnvērtīgu
darbību var uzsākt, agrākais, 2007.gada rudenī. Tādējādi minētā noteikuma
(par tādu locekļu vairākumu Apelācijas padomes sastāvā, izskatot iebildumu,
kuri nav Patentu valdes darbinieki) izpilde ir reāli iespējama ar 2008.gada
1.janvāri. 5) Šāda grozījuma izdarīšana Patentu likuma
pārejas noteikumu 7.punktā nekavēs paredzētajā kārtībā izskatīt iebildumu
lietas arī jau agrāk, ja to būs iespējams nodrošināt, ievērojot, ka svarīgs
faktors šajā jautājumā ir Apelācijas padomes pieņemto lēmumu kvalitāte, kam
augstas prasības izvirza administratīvo tiesu sistēma, kur šie lēmumi ir
pārsūdzami. Ņemot vērā, ka 2007.gada valsts budžetā Tieslietu
ministrija paredzēs līdzekļus Patentu valdes administratīvās kapacitātes
stiprināšanai, Patentu valde veiks visus nepieciešamos pasākumus, stiprinot
un optimizējot administratīvo kapacitāti, lai, sākot ar 2008. gadu,
nodrošinātu Patentu likuma 27.panta trešās daļas normas īstenošanu piešķirto
budžeta līdzekļu ietvaros. |
|
Projekts paredz izdarīt grozījumu Patentu likuma pārejas noteikumu
7.punktā, nosakot, ka attiecīgās 27.panta trešās daļas normas piemērošana
stājas spēkā ar 2008.gada 1.janvāri. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme
attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts groza termiņu, ar kuru stājas spēkā noteikums,
ka, izskatot trešās personas iebildumu par Patentu valdes izdotu patentu vai
veiktu preču zīmes, dizainparauga vai pusvadītāju izstrādājumu topogrāfijas
reģistrāciju, Patentu valdes Apelācijas padomes sastāvā pārsvarā jābūt
speciālistiem, kas nav Patentu valdes darbinieki. |
|||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2007) |
Trīs nākamie gadi (2008.2010.) |
*) |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos Netiek plānotas
izmaiņas valsts un pašvaldību budžeta
ieņēmumos. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
6. Cita informācija
|
2006.gada 31.
oktobra Ministru kabineta sēdē tika apstiprināta Tieslietu ministrijas
darbības stratēģija 2007.-2009.gadam, kurā jauno politikas iniciatīvu
realizēšanai Patentu valdes administratīvās kapacitātes celšanai Patentus
valdes Apelācijas padomei pieprasīti 37 963 lati. Līdz ar to, sākot ar
2008. gadu, Patentu likuma 27.panta trešās daļas normas īstenošana tiks
nodrošināta piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros. |
|||||
*) Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav jāizdod papildu
normatīvie akti. |
|
2. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|
||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
||
Attiecīgie EK
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas
spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums,
publikācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|
|
|
2.tabula |
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas
nav veiktas. |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
veiktas. |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|
5.Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta
prasību izpildīšanai netiks radītas jaunas valsts institūcijas un netiks
paplašinātas esošo institūciju pilnvaras. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība
tiks informēta, publicējot likumu laikrakstā Latvijas Vēstnesis pēc tā
pieņemšanas.
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts tiešā
veidā neierobežo indivīda tiesības. Savas tiesības indivīds var aizstāvēt
Patentu likumā un citos rūpnieciskā īpašuma speciālajos likumos noteiktajā
kārtībā. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
L.Medin |
17.11.2006. 8:40
1170
O.Zeile
7036905,
Olga.Zeile@tm.gov.lv