Grozījums Fizisko
personu datu aizsardzības likumā
Izdarīt Fizisko personu datu aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 9.nr.; 2002, 23.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 26.pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
"(3) Datu valsts inspekcija, akreditējot
personu, kas vēlas veikt sistēmu auditu valsts un pašvaldību institūciju
personas datu apstrādes sistēmās, veic ārējā sistēmas auditora:
1) pirmreizēju akreditāciju;
2) atkārtotu akreditāciju;
3) akreditācijas apliecības darbības atjaunošanu;
4) akreditācijas apliecības derīguma termiņa
pagarināšanu;
5) akreditācijas apliecības dublikāta izsniegšanu.
(4) Par katras šā likuma 26.panta trešajā daļā minētās
darbības veikšanu maksājama valsts nodeva Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
un apmērā."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta
Grozījums
Fizisko personu datu aizsardzības likumā
anotācija
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši pašreiz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem: ārējo personas datu apstrādes sistēmu auditoru akreditācija, ārējā personas datu apstrādes sistēmas auditora akreditācijas apliecības derīguma termiņa pagarināšana, tās dublikāta izsniegšana un darbības atjaunošana, ir Datu valsts inspekcijas maksas pakalpojumi. Ņemot vērā, ka minētie pakalpojumi neatbilst publiskā maksas pakalpojuma termina saturam, bet atbilst valsts nodevas objektam likuma Par nodokļiem un nodevām 1. panta 2. punkta izpratnē, nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus Fizisko personu datu aizsardzības likumā, nosakot minētos maksas pakalpojumus par valsts nodevas objektiem. |
|||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz papildināt Fizisko personu datu aizsardzības likuma 26. pantu ar trešo un ceturto daļu, trešajā daļā nosakot, ka Datu valsts inspekcija, akreditējot personu, kas vēlas veikt sistēmu auditu valsts un pašvaldību institūciju personas datu apstrādes sistēmās, veic ārējā sistēmas auditora: 1) pirmreizēju akreditāciju; 2) atkārtotu akreditāciju; 3) akreditācijas apliecības darbības atjaunošanu; 4) akreditācijas apliecības derīguma termiņa pagarināšanu; 5) akreditācijas apliecības dublikāta izsniegšanu, savukārt ceturtajā daļā nosakot, ka par katru Fizisko personu datu aizsardzības likuma 26. panta trešajā daļā noteikto darbību veikšanu ņemama valsts nodeva Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā. |
|||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||
|
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos, t.sk. |
|
|
|
|
|
|
- Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem |
|
- 1,8 |
- 1,8 |
- 1,8 |
- 1,8 |
|
- Dotācijas |
|
+ 1,8 |
+ 1,8 |
+ 1,8 |
+ 1,8 |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|
3. Finansiālā ietekme |
Norma-tīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|||||
5.1. |
Par ārējo sistēmas auditoru pirmreizēju akreditāciju Ls 150.
Vidējā stundu likme vienam darbiniekam ir 5,00 lati, savukārt kopējais patērētais laiks pārbaudījuma organizēšanai ir 6,5 stundas. Tādējādi atalgojums kopā ir 32.50 lati (t.i., 5,00 Ls x 6,5 h = 32.50 Ls x 2 darbinieki). 2.
Darba devēja
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 15.66 lati. 65 Ls x 24.09% = 15.66 lati. 3. Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu apmaksa 5,50 lati. 4. Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa 35,50 lati. 5. Remonta darbu un iestāžu uzturēšanas pakalpojumu samaksa (izņemot ēku, būvju un ceļu kapitālo remontu) 5,60 lati. 6. Telpu, ilgtermiņa ieguldījumu, pamatlīdzekļu, transportlīdzekļu, inventāra īre un noma 9,64 lati. 7. Kancelejas preces un inventārs 8,50 lati. 8. Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei 2,60 lati. 9. Kārtējā remonta un iestāžu uzturēšanas materiāli- 2,00 lati. Kopējā summa viena ārējā sistēmas auditoru pirmreizējai akreditācijai ir Ls 150. 2007.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 1.2 tūkst. latu, t.i., plānots akreditēt 8 auditorus (150 x 8=1200). 2008.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 1.4 tūkst. latu, t.i., plānots akreditēt 9 auditorus (150 x 9=1350). 2009.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 1.4 tūkst. latu, t.i., plānots akreditēt 9 auditorus (150 x 9=1350). |
|||||
|
Par ārējā sistēmas auditora atkārtotu akreditāciju Ls 75:
Vidējā stundu likme vienam darbiniekam ir 5,00 lati, savukārt kopējais patērētais laiks pārbaudījuma organizēšanai ir 3,5 stundas. Tādējādi atalgojums kopā ir 17.50 lati (t.i., 5,00 Ls x 3,5 h = 17.50 Ls x 2 darbinieki). 2.
Darba devēja
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 8.43 lati. 35 Ls x 24.09% = 8.43 lati. 3. Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu apmaksa 2,50 lati. 4. Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa 10,50 lati. 5. Remonta darbu un iestāžu uzturēšanas pakalpojumu samaksa (izņemot ēku, būvju un ceļu kapitālo remontu) 2,60 lati. 6. Telpu, ilgtermiņa ieguldījumu, pamatlīdzekļu, transportlīdzekļu, inventāra īre un noma 4,64 lati. 7. Kancelejas preces un inventārs 5,50 lati. 8. Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei 2,60 lati. 9. Kārtējā remonta un iestāžu uzturēšanas materiāli- 3.23 lati. Kopējā summa viena ārējā sistēmas auditoru pirmreizējai akreditācijai ir Ls 75. 2007.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.3 tūkst. latu, t.i., plānots atkārtoti akreditēt 4 auditorus (75 x 4=300). 2008.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.2 tūkst. latu, t.i., plānots atkārtoti akreditēt 3 auditorus (75 x 3=225). 2009.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.2 tūkst. latu, t.i., plānots atkārtoti akreditēt 3 auditorus (75 x 3=225). |
|||||
5.2. |
Par ārējo sistēmas auditoru akreditācijas apliecības derīguma termiņa
pagarināšanu Ls 25:
Vidējā stundu likme vienam darbiniekam ir 5,00 lati, savukārt kopējais patērētais laiks pārbaudījuma organizēšanai ir 3,0 stundas. Tādējādi atalgojums kopā ir 15.00 lati (t.i., 5,00 Ls x 3,0 h = 15,00 Ls). 2.
Darba devēja
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 3.61 lati. 15 Ls x 24.09% = 3.61 lati. 3. Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu apmaksa 2,00 lati 4. Kancelejas preces un inventārs 2.39lati; 5. Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa 2.00 lati. 2007.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.2 tūkst. latu, t.i., plānots pagarināt 8 ārējo sistēmas auditoru akreditācijas apliecību derīguma termiņu (25 x 8=200). 2008.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.1 tūkst. latu, t.i., plānots pagarināt 5 ārējo sistēmas auditoru akreditācijas apliecību derīguma termiņu (25 x 5=125). 2009.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.1 tūkst. latu, t.i., plānots pagarināt 5 ārējo sistēmas auditoru akreditācijas apliecību derīguma termiņu (25 x 5=125). |
|||||
5.3. |
Par ārējo sistēmas auditora akreditācijas apliecības dublikāta izsniegšanu Ls 5:
Vidējā stundu likme vienam darbiniekam ir 5,00 lati, savukārt kopējais patērētais laiks pārbaudījuma organizēšanai ir 0.5 stundas. Tādējādi atalgojums kopā ir 2.50 lati (t.i., 5,00 Ls x 0.5 h = 2.50 Ls). 4.
Darba devēja
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 0.60. 2.50 Ls x 24.09% = 0.60 lati. 3. Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu apmaksa 0,50 lati 4. Kancelejas preces un inventārs 0.90lati; 5. Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa 0.50 lati. 2007.-2009.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.03 tūkst. latu, t.i., plānots izsniegt 5 ārējo sistēmas auditora akreditācijas apliecību dublikātus (5x5 = 25). |
|||||
5.4. |
Par ārējā sistēmas auditora akreditācijas apliecības darbības
atjaunošanu Ls 25:
Vidējā stundu likme vienam darbiniekam ir 5,00 lati, savukārt kopējais patērētais laiks pārbaudījuma organizēšanai ir 3,0 stundas. Tādējādi atalgojums kopā ir 15.00 lati (t.i., 5,00 Ls x 3,0 h = 15,00 Ls). 6.
Darba devēja
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 3.61 lati. 15 Ls x 24.09% = 3.61 lati. 3. Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu apmaksa 2,00 lati 4. Kancelejas preces un inventārs 2.39lati; 5. Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa 2.00 lati. 2007.-2009.gads Plānotās nepieciešamās dotācijas iepriekšminētās funkcijas nodrošināšanai ir 0.07 tūkst. latu, t.i., plānots atjaunot 3 ārējā sistēmas auditora akreditācijas apliecības (25 x 3=75). |
|||||
6. Cita informācija |
Esošie maksas pakalpojumi tiek pārveidoti par valsts nodevu objektiem. Ieņēmumi no nodevām par ārējo personas datu apstrādes sistēmu auditoru pirmreizēju akreditāciju, atkārtotu akreditāciju, akreditācijas apliecības darbības atjaunošanu, akreditācijas apliecības derīguma termiņa pagarināšanu un akreditācijas apliecības dublikāta izsniegšanu tiks ieskaitīti valsts pamatbudžetā. |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Papildus jāpieņem (jāizdod): Ministru kabineta noteikumi Noteikumi par ārējo personas datu apstrādes sistēmu auditoru akreditācijas valsts nodevu, tajos paredzot, ka spēku zaudē Ministru kabineta noteikumi Nr. 759 Noteikumi par Datu valsts inspekcijas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi. Minētie Ministru kabineta noteikumi tiks izdoti līdz 2006. gada 31. decembrim. |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1. tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||
2. tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr. ) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts
šo jomu neskar
|
|
5. Cita informācija |
Nav |
Nav
|
Nav
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav noskaidrota |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas
|
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Projekts neparedz veidot jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā. Informācija tiks ievietota Datu valsts inspekcijas interneta mājas lapā www.dvi.gov.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
10.11.2006. 16:39
1655
T. Krūmiņa 7223131
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Plūmiņa |