Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību
maksātnespēju"
Izdarīt likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 20.nr.; 1997, 10.nr.; 1998, 2., 7., 23.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 2., 12.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 8., 12., 24.nr.; 2006, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 13.1 pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:
"(31) Valsts nodevas par pārbaudījuma organizēšanu administratora kvalifikācijas iegūšanai un par administratora sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu apmēru un samaksas kārtību nosaka Ministru kabinets."
2. Izteikt 21.panta otrās daļas 18. un 19.punktu šādā redakcijā:
"18) iesniegt par kriminālprocesa norisi atbildīgajās iestādēs ziņojumus un materiālus par maksātnespējas procesa gaitā atklātajiem faktiem, kuri var būt par pamatu kriminālprocesa uzsākšanai;
19) pārstāvēt parādnieku kriminālprocesā, ja saistībā ar konkrēto maksātnespējas procesu ir uzsākts kriminālprocess;".
3. Aizstāt 74.panta otrās daļas 2.punktā vārdu "trim" ar vārdu "četriem".
4. Aizstāt 107.panta trešās daļas 1.punktā vārdus "par trim gadiem uz priekšu" ar vārdiem "par četriem gadiem uz priekšu".
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs
Eiropas Savienības līdzekļu
apguves lietās
N.Broks
Likumprojekta
Grozījumi likumā
Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 17.janvāra sēdē (prot. Nr.3 34.§) nolemto Tieslietu ministrija ir izvērtējusi valsts aģentūras Maksātnespējas administrācija (turpmāk Maksātnespējas administrācija) sniegto publisko pakalpojumu atbilstību valsts nodevas objektam. Vienlaikus ar likuma Par valsts budžetu 2007.gadam stāšanos spēkā kā valsts nodevas objekti tiks noteikti pārbaudījumu organizēšana administratora kvalifikācijas iegūšanai un administratoru sertifikāta darbības termiņa pagarināšana. Tādējādi, veicot grozījumus likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju, tiks novērsta iespēja Maksātnespējas administrācijas administratoru sertificēšanas un to darbības termiņu pagarināšanas funkciju iekasēt gan kā valsts nodevu, gan kā maksu par Maksātnespējas administrācijas pakalpojumu. Ņemot vērā radušos situāciju, ka darbiniekiem kaitējuma atlīdzība netiek izmaksāta nepārtraukti, t.i., maksātnespējīgo darba devēju darbinieki, kuriem ir radušās tiesības uz kaitējuma atlīdzību, nesaņem kaitējuma atlīdzību par laika periodu no darba devēja maksātnespējas pasludināšanas tiesā līdz piešķirto līdzekļu pārskaitīšanai Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Valsts kases kontā (speciālajā budžetā), likumprojekts noteiks arī, ka kaitējuma atlīdzību sakarā ar nelaimes gadījumu darbā vai arodslimību maksātnespējīgo darba devēju darbiniekiem, kuri arodslimību ir ieguvuši vai kuriem nelaimes gadījums darbā ir noticis līdz 1997.gada 1.janvārim, segs par visu nesamaksāto laika periodu līdz darba devēja maksātnespējas pasludināšanai tiesā un četriem gadiem uz priekšu no darba devēja maksātnespējas pasludināšanas tiesā. Minētie grozījumi ir skatāmi kopsakarā ar likumprojektu Grozījumi likumā Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā. Šobrīd likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju lietotā terminoloģija nav saskaņota ar Kriminālprocesa likumā lietoto terminoloģiju. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts noteiks, ka vienlaikus ar likuma Par valsts budžetu 2007.gadam stāšanos spēkā kā valsts nodevas objekti tiks noteikti pārbaudījumu organizēšana administratora kvalifikācijas iegūšanai un administratoru sertifikāta darbības termiņa pagarināšana, un ka kaitējuma atlīdzība sakarā ar nelaimes gadījumu darbā vai arodslimību maksātnespējīgo darba devēju darbiniekiem, kuri arodslimību ir ieguvuši vai kuriem nelaimes gadījums darbā ir noticis līdz 1997.gada 1.janvārim, segs par četriem gadiem uz priekšu no darba devēja maksātnespējas pasludināšanas tiesā, tādējādi nodrošinot kaitējuma atlīdzības izmaksu nepārtrauktību. Vienlaikus likumprojektā tiek arī saskaņota terminoloģija ar Kriminālprocesa likumā lietoto terminoloģiju (spēkā no 2005.gada 21.aprīļa). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt nepārtrauktu kaitējuma atlīdzības sakarā ar nelaimes gadījumu darbā vai arodslimību maksātnespējīgo darba devēju darbiniekiem, kuri arodslimību ir ieguvuši vai kuriem nelaimes gadījums darbā ir noticis līdz 1997.gada 1.janvārim, izmaksāšanu maksātnespējīgo darba devēju darbiniekiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Vienlaikus ar likumprojektu Grozījumi likumā Par
uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju nepieciešams pieņemt
likumprojektu Grozījumi likumā Par darbinieku aizsardzību darba devēja
maksātnespējas gadījumā un likumprojektu Grozījumi likumā Par nodokļiem
un nodevām. Pēc likumprojekta Grozījumi likumā Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju pieņemšanas nepieciešams pieņemt šādus
Ministru kabineta noteikumus: 1) Ministru kabineta
noteikumu projekts Noteikumi par valsts nodevas par pārbaudījuma
organizēšanu administratora kvalifikācijas iegūšanai un administratora
sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu apmēru un samaksas kārtību. Noteikumu projekts
regulēs valsts nodevas apmēru un tās samaksas kārtību. Izstrādes termiņš
2006.gada 1.novembris; 2)
Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījums Ministru kabineta
2005.gada 5.aprīļa noteikumos Nr.241 Noteikumi par valsts aģentūras
Maksātnespējas administrācija sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem.
Ministru kabineta noteikumu projekts paredzēs, ka vienlaikus ar likuma Par
valsts budžetu 2007.gadam spēkā stāšanos pārbaudījumu organizēšana
administratora kvalifikācijas iegūšanai un administratoru sertifikāta
darbības termiņa pagarināšana nav Maksātnespējas administrācijas maksas
pakalpojumi. Izstrādes termiņš 2006.gada 1.novembris;
3) Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 5.oktobra noteikumos Nr.830 Maksātnespējīgo darba devēju darbinieku prasījumu iesniegšanas, izskatīšanas un apmierināšanas kārtība. Ministru kabineta noteikumu projekts paredzēs vienkāršot maksātnespējas procesu administratoriem iesniedzamo veidlapu Maksātnespējas administrācijā aizpildīšanas kārtību un turpmāk kaitējuma, kas iegūts arodslimību vai nelaimes gadījumu rezultātā darbā līdz 1997.gada 1.janvārim, atlīdzības segšanu maksātnespējīgo darba devēju darbiniekiem par četriem gadiem uz priekšu skaitot no darba devēja maksātnespējas pasludināšanas dienas. Ministru kabineta noteikumu projektu paredzēts izstrādāt līdz 2006.gada 1.novembrim; 4) Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 29.novembra noteikumos Nr.910 Administratoru apmācības, sertifikācijas un sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas kārtība. Ministru kabineta noteikumu projekts paredz pilnveidot un papildināt esošo Ministru kabineta noteikumu redakciju, nosakot pilnīgu kritēriju uzskaitījumu, kas maksātnespējas procesa administratoriem izpildāmi, lai tiktu pagarināts administratora sertifikāta darbības termiņš; optimālu punktu piešķiršanas kārtību, vērtējot administratora darbības rādītājus sertifikāta darbības termiņa laikā; dokumentu iesniegšanas kārtību Maksātnespējas administrācijā saistībā ar to, ka Maksātnespējas administrācijas publiskie pakalpojumi tiks noteikti kā valsts nodevas objekti. Izstrādes termiņš 2006.gada 1.novembris; 5) Ministru kabineta
noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 23.augusta
noteikumos Nr.378 Darbā nodarītā kaitējuma atlīdzības aprēķināšanas,
finansēšanas un izmaksas kārtība (Labklājības ministrijas kompetencē esošs
normatīvais akts). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav noskaidrota. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav notikuši. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā
pieņemšanas Ministru kabinetā tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis
un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, kā arī Maksātnespējas administrācijas mājas lapā internetā
http://www.mna.gov.lv |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā: vispārējā civilprocesuālajā kārtībā, iesniedzot sūdzību (prasību) tiesā, vai administratīvā procesa kārtībā, iesniedzot sūdzību par likumprojektā konkrēti noteiktajiem Maksātnespējas administrācijas pieņemtajiem lēmumiem Tieslietu ministrijā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
10.11.2006. 10:36
2354
I.Timofejeva
7099133, ieva.timofejeva@mna.gov.lv
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
A.Kveska |