Likumprojekts
Grozījums Valsts meža dienesta likumā
Izdarīt Valsts meža dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2002, 9., 22.nr.; 2004, 24.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:
"11.pants. Dienesta amatpersonu (darbinieku) sociālās garantijas
Apdrošinot dienesta amatpersonu un darbinieku dzīvību un veselību, izmanto apdrošināšanas sabiedrības pakalpojumus. Apdrošinājuma summa nedrīkst pārsniegt attiecīgās amatpersonas (darbinieka) 24 mēnešalgu apmēru."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījums Valsts
meža dienesta likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Valsts meža dienesta likuma 11.panta pirmo daļu dienesta
amatpersonām tiek noteikta piemaksa par kvalifikāciju un izdienu Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā (stājās spēkā 2000.gada 1.janvārī). Minētā
kārtība noteikta Ministru kabineta 2000.gada 28.novembra noteikumos Nr.415
Noteikumi par Valsts meža dienesta amatpersonu (darbinieku) papildu
sociālajām garantijām. 2001.gada 1.janvārī stājās spēkā Valsts civildienesta likums, kura
3.pants nosaka, ka ir gan vispārējais civildienests, gan speciālais
civildienests, bet 2.panta trešā daļa nosaka, ka uz speciālā civildienesta
ierēdņiem attiecas noteiktas Valsts civildienesta likuma normas, gan speciālo
likumu (specializētā civildienesta ierēdņu tiesiskās attiecības) tiesību
normas. Valsts meža dienests atbilstoši Valsts civildienesta likumam nav
uzskatāms par specializēto civildienestu. Valsts civildienesta likuma VI
nodaļa nosaka galīgu sociālo garantiju uzskaitījumu vispārējā civildienesta
ierēdņiem un paredz, ka ierēdņa mēnešalga tiek noteikta gan atkarībā no amata
kvalifikācijas kategorijas, gan ierēdņa kvalifikācijas pakāpes. Stājoties spēkā Valsts civildienesta likumam, likuma 36.panta pirmā daļa noteica, ka ierēdņu amati tiek iedalīti amatu kvalifikācijas kategorijās. Savukārt Valsts meža dienesta likuma 11.panta pirmā daļa paredz dienesta ierēdņiem piemaksas par noteiktām ierēdņa amata kvalifikācijas kategorijām. Līdz ar to minēto likumu normas ir pretrunīgas. Ievērojot to, ka Valsts meža dienesta likumā paredzētā piemaksa par kvalifikāciju neatbilst Valsts civildienesta likuma 23.panta pirmās daļas un 36.panta pirmās daļas mērķim, tiek svītrota Valsts meža dienesta likuma 11.panta pirmā daļa, kurā noteikts, ka Dienesta amatpersonu (darbinieku) amatalgām tiek noteiktas piemaksas par kvalifikāciju un izdienu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Šāds regulējums ar Ministru kabineta noteikumiem nav nepieciešams, jo jaunā darba samaksas sistēma (MK 20.12.2005. noteikumi Nr.995 Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju) paredz darbinieku un ierēdņu mēnešalgas noteikt, izvērtējot gan ierēdņa (darbinieka) nostrādāto laiku valsts dienestā, gan arī kvalifikāciju, kas tiek izvērtēta, nosakot amatus un līmeni atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 3.maija noteikumiem Nr.310 Noteikumi par amatu klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts tiešās pārvaldes iestādēs. Tā kā MK 2005.gada 20.decembra noteikumu Nr.995 Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju pārejas noteikumu 43.1.apakšpunts paredz, ka ar 2007.gada 1.janvāri zaudē spēku MK 2000.gada 28.novembra noteikumi Nr.415 Noteikumi par Valsts meža dienesta amatpersonu (darbinieku) papildu sociālajām garantijām, tad nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus likuma 11.panta otrajā daļā. Turklāt grozījumi 11.panta otrajā daļā nepieciešami, jo šobrīd Valsts meža dienesta likumā ir noteikts, ka dienesta amatpersonu dzīvību un veselību var apdrošināt līdz attiecīgās amatpersonas 24 mēnešalgas apmēram no valsts budžeta līdzekļiem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Savukārt MK noteikumu Nr.415Noteikumi par Valsts meža dienesta amatpersonu (darbinieku) papildu sociālajām garantijām 9.puntā ir noteikts, kurām amatpersonām un darbiniekiem ir tiesības uz apdrošināšanu, tādējādi sašaurinot apdrošināšanas saņēmēju loku. Sakarā ar to, ka ar 2007.gada 1.janvāri zaudē spēku MK noteikumi Nr.415, tad nepieciešams izdarīt atbilstošus grozījumus likuma 11.panta otrajā daļā, vienlaicīgi nodrošinot visām Valsts meža dienesta amatpersonām vienlīdzīgas tiesības saņemt veselības apdrošināšanu, kā arī noteikt likuma Grozījumi Valsts meža dienesta likumā spēkā stāšanās laiku ar 2007.gada 1.janvāri. |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
11.panta otrā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, nosakot, ka Dienesta amatpersonu un darbinieku dzīvību un veselību apdrošina līdz attiecīgās amatpersonas (darbinieka) 24 mēnešalgu apmēram. Tiek svītrota arī norma, kas nosaka, ka Dienesta amatpersonu (darbinieku) amatalgām tiek noteiktas piemaksas par kvalifikāciju un izdienu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Paredzēts, ka likums Grozījumi Valsts meža
dienesta likumā stājas spēkā ar 2007.gada 1.janvāri. |
||||||||
3. Cita informācija |
Saskaņā ar likuma Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību 10.pantu ar 2007.gada 1.janvāri, stājoties spēkā likumam Grozījumi Valsts meža dienesta likumā, zaudēs spēku Ministru kabineta 2000.gada 28.novembra noteikumi Nr.415 Noteikumi par Valsts meža dienesta amatpersonu (darbinieku) papildu sociālajām garantijām. |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads 2006. |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
2007. |
2008. |
2009. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
238,2 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
238,2 |
93,2 |
93,2 |
93,2 |
93,2 |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
- 93,2 |
- 93,2 |
- 93,2 |
- 93,2 |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
93,2 |
93,2 |
93,2 |
93,2 |
||||
Nepieciešams papildu finansējums no valsts budžeta 93,2 tūkst. latu apmērā to sociālo garantiju nodrošināšanai (veselības un dzīvības apdrošināšana), kas tika iekļautas 2007.gada prioritātēs. Papildus nepieciešamais finansējums aprēķināts, ņemot vērā konkursa rezultātus par veselības un dzīvības apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanu VMD, kas tika izsludināts 2005.gadā un līgums tika noslēgts uz 5 gadiem. Viena darbinieka apdrošināšanas prēmija gadam Ls 161, apdrošināmo darbinieku skaits 1645 (Ls 161 x 1645 = Ls 264 845); ugunsnedrošā perioda sezonas darbinieku apdrošināšanas prēmija Ls 80,50, apdrošināmo darbinieku skaits 826 (Ls 80,50 x 826 = 66493). Kopējā apdrošināšanas prēmiju summa gadam Ls 331 338. Budžetā paredzētais finansējums veselības un dzīvības apdrošināšanai Ls 238 200. Papildus nepieciešamais finansējums Ls 93 148 (331 338 - 238190 = 93148). |
|||||||||
6.Cita informācija |
Finanšu aprēķins veikts tikai Dienesta amatpersonu un darbinieku dzīvības un veselības apdrošināšanai. Valsts meža dienests 2006.gadā piemaksām par kvalifikāciju un izdienu atbilstoši MK 2000.gada 28.novembra noteikumiem Nr.415 Noteikumi par Valsts meža dienesta amatpersonu (darbinieku) papildu sociālajām garantijām plāno izlietot Ls 661950, t.sk. par kvalifikāciju Ls 88328, par izdienu Ls 573322. 2007.gadā un turpmākajos gados īpaši iedalīt piemaksas par šiem izmaksu posteņiem nav iespējams, jo saskaņā ar jauno darba samaksas sistēmu un mēnešalgas noteikšanas metodiku piemaksas par izdienu un kvalifikāciju ir iekļautas kopējā mēnešalgā. Par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu
Valsts meža dienesta amatpersonu un darbinieku dzīvības un veselības
apdrošināšanai 2007. un turpmākajiem gadiem lems Ministru kabinets kopā ar
ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem
gadskārtējā valsts budžeta projekta sagatavošanas procesā. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav zināma. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas veidotas netiks. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu. |
Likuma grozījumi
pēc to pieņemšanas tiks publicēti laikrakstā Latvijas Vēstnesis un izdevumā
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Savas tiesības
indivīds var aizstāvēt Valsts meža dienesta likumā un Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
Zemkopības
ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
B.Vecmane |
27.10.2006. 16:19
1445
B.Vecmane
7027229, Baiba.Vecmane@zm.gov.lv