Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā

Likumprojekts

 

Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā

 

Izdarīt Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2006, 60.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt 10.pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:

 

"(11) Par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas sagatavošanu, izsniegšanu un darbības termiņa pagarināšanu maksājama valsts nodeva. Valsts nodevas apmēru un samaksas kārtību nosaka Ministru kabinets."

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zemkopības ministrs

M.Roze


Likumprojekta „Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Lai izpildītu Ministru kabineta 2005.gada 9.augusta sēdes protokollēmuma (protokols Nr.45 35.§) „Par valsts pārvaldes iestāžu ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem” 2.punktā doto uzdevumu un ņemot vērā informatīvajā ziņojumā „Par valsts pārvaldes iestāžu ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem” minētos valsts nodevas kritērijus, kuriem atbilstošie maksas pakalpojumi būtu pārveidojami par valsts nodevas objektu, kā arī likumā „Par nodokļiem un nodevām” sniegto valsts nodevas definīciju, Zemkopības ministrija uzskata, ka Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumos Nr.979 „Noteikumi par Lauku atbalsta dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi” norādītais maksas pakalpojums – lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas sagatavošana, izsniegšana un darbības termiņa pagarināšana - pārveidojams par valsts nodevas objektu. Iepriekšminētās darbības atbilst šādiem kritērijiem:

1) lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas saņemšana ir obligāts priekšnosacījums, lai lauksaimniecībā izmantojamo zemi varētu izmantot citiem lietošanas veidiem;

2) saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 20.jūlija noteikumiem Nr.619 „Kārtība, kādā lauksaimniecībā izmantojamo zemi transformē par lauksaimniecībā neizmantojamo zemi un izsniedz zemes transformācijas atļaujas„ 10.punktu lauksaimniecībā izmantojamās zemes atļauju var izsniegt tikai Lauku atbalsta dienesta reģionālā lauksaimniecības pārvalde;

3) saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumu Nr.876 „Lauku atbalsta dienesta nolikums” 3.10.1.apakšpunktu zemes transformācijas atļaujas sagatavošana un izsniegšana uzskatāma par Lauku atbalsta dienesta pamatdarbību.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz Ministru kabinetam pilnvarojumu noteikt valsts nodevas apmēru par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas dokumentu sagatavošanu un tās samaksas kārtību.

3. Cita informācija

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Ieviešot maksas pakalpojuma vietā valsts nodevu, tiek saglabāti izcenojumi, kuri paredzēti „Noteikumos par Lauku atbalsta dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi” (Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumi Nr.979 (prot. Nr.76 68.§), līdz ar to tas nevar atstāt ietekmi uz lauku uzņēmējiem, bet gan radīt lielāku kārtību norēķinos.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtējais gads 2006.

Trīs nākamie gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

2007.

2008.

2009.

2007. - 2011.

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

0

16,45

16,45

16,45

16,45

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

0

16,45

16,45

16,45

16,45

3. Finansiālā ietekme

0

0

0

0

0

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

0

0

0

0

0

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins.

Zemes transformācijas atļaujas sagatavošana, izsniegšana un darbības termiņa pagarināšana tai skaitā:

– vienkāršota transformācija (bez meliorācijas sistēmu pārkārtošanas – Ls 15 (1048 gab. x 15 Ls/gab. = 15,72);

– pamata transformācija (vienkāršas būves un apmežošana vai transformācija ar meliorācijas sistēmu pārkārtošanu) – Ls 35 (1 gab. x 35 Ls/gab. = 0,04);

– komplicēta transformācija (komplicētās būvēs un HES) – Ls 45;

– zemes transformācijas atļaujas termiņa pagarināšana – Ls 10 (69 gab. x 10 Ls/gab. = 0,69).

 

 

 

 

 

 

 

Nav

 

 

 

 

 

Nav

 

 

 

 

 

 

Nav

 

 

 

Nav

 

 

 

 

 

 

 

16,45

 

 

 

 

 

15,72

 

 

 

 

 

 

0,04

 

 

 

0,69

 

 

 

 

 

 

 

16,45

 

 

 

 

 

15,72

 

 

 

 

 

 

0,04

 

 

 

0,69

 

 

 

 

 

 

 

16,45

 

 

 

 

 

15,72

 

 

 

 

 

 

0,04

 

 

 

0,69

 

 

 

 

 

 

 

16,45

 

 

 

 

 

15,72

 

 

 

 

 

 

0,04

 

 

 

0,69

6. Cita informācija

Pamatojoties uz Ministru kabineta 2005.gada 9.augusta sēdes protokollēmumu (protokols Nr.45 35.§) „Par valsts pārvaldes iestāžu ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem”, Zemkopības ministrija ir izvērtējusi, ka no Lauku atbalsta dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem ar 2007.gada 1.janvāri par valsts nodevas objektiem būtu pārveidojama lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļauju sagatavošana un izsniegšana.

Šis likumprojekts paredz Ministru kabinetam pilnvarojumu noteikt valsts nodevas par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļauju sagatavošanu un izsniegšanu, to apmēru un samaksas kārtību.

Pēc finanšu aprēķiniem lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļauju sagatavošana un izsniegšana kā nodeva valsts budžetā kopsummā ienestu 16,45 tūkst. latu, tai skaitā:

– vienkāršota transformācija (bez meliorācijas sistēmu pārkārtošanas) – Ls 15 (1048 gab. x 15 Ls/gab. = 15,72);

–                    pamata transformācija (vienkāršas būves un apmežošana vai transformācija ar meliorācijas sistēmu pārkārtošanu) – Ls 35 (1 gab. x 35 Ls/gab. = 0,04);

–                    komplicēta transformācija (komplicētās būvēs un HES) – Ls 45;

–                    ze mes transformācijas atļaujas termiņa pagarināšana – Ls 10 (69 gab. x 10 Ls/gab. = 0,69).

Tā kā ieņēmumus no nodevas samaksas paredzēts ieskaitīt valsts pamatbudžetā, par valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem piešķiršanu, aizvietojot ieņēmumus no maksas pakalpojumiem, Lauku atbalsta dienestam ar lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas dokumentu sagatavošanu saistīto izdevumu segšanai 2007. un turpmākajiem gadiem lems Ministru kabinets gadskārtējā valsts budžeta projekta veidošanas procesā.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Jāveic grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumos Nr.876 „Lauku atbalsta dienesta nolikums”, Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumos Nr.979 „Noteikumi par Lauku atbalsta dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi”.

Pēc likumprojekta pieņemšanas Zemkopības ministrija trīs mēnešu laikā sagatavos Ministru kabineta „Noteikumus par hidromelioratīvās būvniecības būvobjektu un lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas dokumentu sagatavošanas valsts nodevu apmēru un maksāšanas kārtību” un grozījumus Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumos Nr.876 „Lauku atbalsta dienesta nolikums”, Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumos Nr.979 „Noteikumi par Lauku atbalsta dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi”.

Vienlaikus, pieņemot šo likumprojektu, nepieciešams pieņemt arī atbilstošus grozījumus likumā „Par nodokļiem un nodevām” līdz 2007.gada 1.janvārim. Likumprojekts par grozījumiem likumā „Par nodokļiem un nodevām” (VSS-1113) pašlaik tiek virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā kopā ar šo likumprojektu.

2. Cita informācija

Nav

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

2. Cita informācija

-

Nav

-

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi (LOSP).

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Nav

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumprojekta īstenošanai netiek radītas jaunas valsts iestādes un netiks paplašinātas esošo iestāžu funkcijas. Likuma izpildi nodrošinās Lauku atbalsta dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc pieņemšanas Saeimā tiks publicēts likuma „Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” noteiktajā kārtībā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav

 

 

Zemkopības ministrs                                                                             M.Roze

 

 

 

 

 

 

Valsts sekretāra p.i.

Juridiskā departamenta direktora vietniece

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

B.Bāne

V.Lukaševiča

I.Smilga

M.Grīnberga

06.09.2006. 11:42

1214

M.Grīnberga

7027544, Maruta.Grinberga@zm.gov.lv