Likumprojekts
Grozījums
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā
Izdarīt Lauksaimniecības un lauku
attīstības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2004, 10.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2006, 60.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 10.pantu ar 1.1
daļu šādā redakcijā:
"(11) Par
lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas sagatavošanu, izsniegšanu
un darbības termiņa pagarināšanu maksājama valsts nodeva. Valsts nodevas apmēru
un samaksas kārtību nosaka Ministru kabinets."
Likums stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Lai izpildītu Ministru kabineta 2005.gada 9.augusta
sēdes protokollēmuma (protokols Nr.45 35.§) Par valsts pārvaldes iestāžu
ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem
2.punktā doto uzdevumu un ņemot vērā informatīvajā ziņojumā Par valsts
pārvaldes iestāžu ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem
pašu ieņēmumiem minētos valsts nodevas kritērijus, kuriem atbilstošie maksas
pakalpojumi būtu pārveidojami par valsts nodevas objektu, kā arī likumā Par
nodokļiem un nodevām sniegto valsts nodevas definīciju, Zemkopības
ministrija uzskata, ka Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumos
Nr.979 Noteikumi par Lauku atbalsta dienesta sniegto maksas pakalpojumu
cenrādi norādītais maksas pakalpojums lauksaimniecībā izmantojamās zemes
transformācijas atļaujas sagatavošana, izsniegšana un darbības termiņa
pagarināšana - pārveidojams par valsts nodevas objektu. Iepriekšminētās
darbības atbilst šādiem kritērijiem: 1) lauksaimniecībā izmantojamās zemes
transformācijas atļaujas saņemšana ir obligāts priekšnosacījums, lai
lauksaimniecībā izmantojamo zemi varētu izmantot citiem lietošanas veidiem; 2) saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 20.jūlija
noteikumiem Nr.619 Kārtība, kādā lauksaimniecībā izmantojamo zemi transformē
par lauksaimniecībā neizmantojamo zemi un izsniedz zemes transformācijas
atļaujas 10.punktu lauksaimniecībā izmantojamās zemes atļauju var izsniegt
tikai Lauku atbalsta dienesta reģionālā lauksaimniecības pārvalde; 3) saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra
noteikumu Nr.876 Lauku atbalsta dienesta nolikums 3.10.1.apakšpunktu zemes
transformācijas atļaujas sagatavošana un izsniegšana uzskatāma par Lauku
atbalsta dienesta pamatdarbību. |
||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz Ministru kabinetam pilnvarojumu
noteikt valsts nodevas apmēru par lauksaimniecībā izmantojamās zemes
transformācijas dokumentu sagatavošanu un tās samaksas kārtību. |
||||||
3. Cita informācija |
|
||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Ieviešot maksas pakalpojuma vietā valsts nodevu, tiek saglabāti
izcenojumi, kuri paredzēti Noteikumos par Lauku atbalsta dienesta sniegto
maksas pakalpojumu cenrādi (Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra
noteikumi Nr.979 (prot. Nr.76 68.§), līdz ar to tas nevar atstāt ietekmi uz
lauku uzņēmējiem, bet gan radīt lielāku kārtību norēķinos.
|
||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2006. |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
2007. |
2008. |
2009. |
2007. - 2011. |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: |
0 |
16,45 |
16,45 |
16,45 |
16,45 |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
0 |
16,45 |
16,45 |
16,45 |
16,45 |
||
3. Finansiālā ietekme |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. Zemes transformācijas
atļaujas sagatavošana, izsniegšana un darbības termiņa pagarināšana tai
skaitā: vienkāršota transformācija (bez meliorācijas
sistēmu pārkārtošanas Ls 15 (1048 gab. x 15 Ls/gab. = 15,72); pamata transformācija (vienkāršas būves un
apmežošana vai transformācija ar meliorācijas sistēmu pārkārtošanu) Ls 35
(1 gab. x 35 Ls/gab. = 0,04); komplicēta transformācija
(komplicētās būvēs un HES) Ls 45; zemes transformācijas atļaujas termiņa
pagarināšana Ls 10 (69 gab. x 10 Ls/gab. = 0,69). |
Nav Nav Nav Nav |
16,45 15,72 0,04 0,69 |
16,45 15,72 0,04 0,69 |
16,45 15,72 0,04 0,69 |
16,45 15,72 0,04 0,69 |
||
6. Cita informācija |
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2005.gada
9.augusta sēdes protokollēmumu (protokols Nr.45 35.§) Par valsts pārvaldes
iestāžu ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu
ieņēmumiem, Zemkopības ministrija ir izvērtējusi, ka no Lauku atbalsta
dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem ar 2007.gada 1.janvāri par valsts
nodevas objektiem būtu pārveidojama lauksaimniecībā izmantojamās zemes
transformācijas atļauju sagatavošana un izsniegšana. Šis likumprojekts paredz Ministru kabinetam
pilnvarojumu noteikt valsts nodevas par lauksaimniecībā izmantojamās zemes
transformācijas atļauju sagatavošanu un izsniegšanu, to apmēru un samaksas
kārtību. Pēc finanšu aprēķiniem
lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļauju sagatavošana un
izsniegšana kā nodeva valsts budžetā kopsummā ienestu 16,45 tūkst. latu, tai
skaitā: vienkāršota
transformācija (bez meliorācijas sistēmu pārkārtošanas) Ls 15 (1048 gab. x
15 Ls/gab. = 15,72);
pamata transformācija (vienkāršas būves un apmežošana
vai transformācija ar meliorācijas sistēmu pārkārtošanu) Ls 35 (1 gab. x 35
Ls/gab. = 0,04);
komplicēta transformācija (komplicētās būvēs un HES)
Ls 45;
ze
mes transformācijas atļaujas termiņa pagarināšana
Ls 10 (69 gab. x 10 Ls/gab. = 0,69). Tā kā ieņēmumus no
nodevas samaksas paredzēts ieskaitīt valsts pamatbudžetā, par valsts budžeta
dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem piešķiršanu, aizvietojot ieņēmumus no
maksas pakalpojumiem, Lauku atbalsta dienestam ar lauksaimniecībā
izmantojamās zemes transformācijas dokumentu sagatavošanu saistīto izdevumu
segšanai 2007. un turpmākajiem gadiem lems Ministru kabinets gadskārtējā
valsts budžeta projekta veidošanas procesā. |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Jāveic grozījumi Ministru kabineta 2004.gada
19.oktobra noteikumos Nr.876 Lauku atbalsta dienesta nolikums, Ministru
kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumos Nr.979 Noteikumi par Lauku
atbalsta dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi. Pēc likumprojekta pieņemšanas Zemkopības
ministrija trīs mēnešu laikā sagatavos Ministru kabineta Noteikumus par
hidromelioratīvās būvniecības būvobjektu un lauksaimniecībā izmantojamās
zemes transformācijas dokumentu sagatavošanas valsts nodevu apmēru un
maksāšanas kārtību un grozījumus Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra
noteikumos Nr.876 Lauku atbalsta dienesta nolikums, Ministru kabineta
2005.gada 20.decembra noteikumos Nr.979 Noteikumi par Lauku atbalsta
dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi. Vienlaikus, pieņemot šo
likumprojektu, nepieciešams pieņemt arī atbilstošus grozījumus likumā Par
nodokļiem un nodevām līdz 2007.gada 1.janvārim. Likumprojekts par
grozījumiem likumā Par nodokļiem un nodevām (VSS-1113) pašlaik tiek virzīts
izskatīšanai Ministru kabinetā kopā ar šo likumprojektu. |
|||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs,
pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||
2. Cita informācija |
- |
Nav |
- |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi
(LOSP). |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
|||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti
un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||
VII.
Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta īstenošanai netiek radītas jaunas
valsts iestādes un netiks paplašinātas esošo iestāžu funkcijas. Likuma
izpildi nodrošinās Lauku atbalsta dienests. |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likums pēc pieņemšanas Saeimā tiks publicēts likuma
Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto
aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
noteiktajā kārtībā. |
|||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||
Zemkopības
ministrs M.Roze
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktora
vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
B.Bāne |
V.Lukaševiča |
I.Smilga |
M.Grīnberga
|
06.09.2006.
11:42
1214
M.Grīnberga
7027544, Maruta.Grinberga@zm.gov.lv