Izdarīt Medību likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 17.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 15.pantu šādā redakcijā:
"15.pants. (1) Mednieku un medību vadītāju eksaminācijas komisiju apstiprina Valsts meža dienests. Komisijas sastāvā iekļauj Valsts meža dienesta, Vides ministrijas, Valsts policijas un pašvaldības pārstāvjus.
(2) Mednieku un medību vadītāju eksaminācijas komisijas darbību tehniski nodrošina un finansē Valsts meža dienests. Kārtību, kādā maksā valsts nodevu par mednieku un medību vadītāju eksāmeniem, kā arī nodevas apmēru nosaka Ministru kabinets."
2. Izteikt 19.panta ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Kārtību, kādā nosaka maksu par medību tiesību izmantošanu valstij piekrītošās vai piederošās medību platībās, nosaka Ministru kabinets."
3. Izteikt 29.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) To zaudējumu apjomu, kurus lauksaimniecībai un mežsaimniecībai nodarījuši medījamie dzīvnieki, nosaka Valsts meža dienesta, bet nacionālo parku un dabas rezervātu teritorijās attiecīgās administrācijas izveidota komisija. Komisijas darbā pieaicina cietušo, kam nodarīti zaudējumi, medību tiesību lietotāju un Zemkopības ministrijas Lauku atbalsta dienesta speciālistus, ja nepieciešams. Kārtību, kādā nosaka materiālo zaudējumu apjomu, kurus lauksaimniecībai un mežsaimniecībai nodarījuši medījamie dzīvnieki, nosaka Ministru kabinets. Kārtību, kādā maksā valsts nodevu par medījamo dzīvnieku nodarīto zaudējumu aprēķinu, kā arī nodevas apmēru, nosaka Ministru kabinets."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Medību likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ministru kabineta 2005.gada 9.augusta sēdes protokola Nr.45 35.§ Informatīvais ziņojums par valsts pārvaldes iestāžu ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem tika dots uzdevums, pamatojoties uz informatīvajā ziņojumā izvirzītajiem kritērijiem un likumā Par nodokļiem un nodevām sniegto valsts nodevas definīciju, izvērtēt valsts pārvaldes iestāžu sniegtos maksas pakalpojumus, sagatavot priekšlikumus par maksas pakalpojumu pārveidošanu par valsts nodevas objektiem un iesniegt Ministru kabinetā atbilstošus tiesību aktu projektus. Zemkopības ministrija un Valsts meža dienests ir izvērtējuši Valsts meža dienesta sniegtos maksas pakalpojumus un konstatējuši, ka daļa no Valsts meža dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem atbilst valsts nodevas objektiem. Par šo maksas pakalpojumu pārveidošanu par valsts nodevas objektiem ir sagatavots un 2005.gada 6.oktobrī izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē (prot. Nr.37 47.§) Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par valsts nodevu par mežsaimnieciskām darbībām. Saskaņā ar Tieslietu ministrijas un Finanšu ministrijas atzinumiem likuma Par nodokļiem un nodevām 10.panta otrā daļa nav uzskatāma kā pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus par valsts nodevām. Ministru kabineta noteikumi, kas paredz noteikt valsts nodevas apmēru, izdodami saskaņā ar attiecīgo jomu regulējošajā speciālajā likumā paredzētu pilnvarojumu. Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par valsts nodevu par mežsaimnieciskām darbībām tālāka virzība nav iespējama, kamēr Medību likumā Ministru kabinetam nav paredzēts pilnvarojums izdot šādus noteikumus un likuma Par nodokļiem un nodevām 11.panta otrā daļa nav papildināta ar attiecīgiem valsts nodevas objektiem. |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka par mednieku un medību vadītāju eksāmenu un par zaudējumu, kurus lauksaimniecībai un mežsaimniecībai nodarījuši medījamie dzīvnieki, aprēķinu maksājama valsts nodeva Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā. Precizēta arī 15.panta pirmā daļa, termina mednieku eksaminācijas komisija vietā lietojot terminu mednieku un medību vadītāju eksaminācijas komisija, jo gan Medību likums, gan Ministru kabineta 2004.gada 2.marta noteikumi Nr.110 Noteikumi par mednieku un medību vadītāju apmācības kārtību, zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudes programmu, kā arī mednieka apliecības un medību vadītāja apliecības izsniegšanas kārtību nosaka mednieku un medību vadītāju zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudi. Likumprojektā mainīts arī deleģējums no zemkopības ministra uz Ministru kabinetu par to materiālo zaudējumu noteikšanu, kurus lauksaimniecībai un mežsaimniecībai nodarījuši medījamie dzīvnieki, un par apjoma noteikšanas metodiku un kārtību, kādā nosakāma maksa par medību tiesību izmantošanu valstij piekrītošās vai piederošās medību platībās. |
|||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekti Grozījums Meža likumā, Grozījumi Medību likumā un Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām saistīti ar valsts nodevām par mežsaimnieciskām darbībām, tāpēc lūdzam tos izskatīt vienotā paketē. |
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Projekts šo jomu neskar, jo valsts nodevas objekti tiek izveidoti no
esošajiem Valsts meža dienesta maksas pakalpojumiem. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Projekts šo jomu neietekmē, jo valsts nodevas objekti tiek izveidoti no esošajiem Valsts meža dienesta maksas pakalpojumiem |
|||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Projekts šo jomu neietekmē, jo valsts nodevas objekti tiek izveidoti no esošajiem Valsts meža dienesta maksas pakalpojumiem |
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Projekts šo jomu neietekmē, jo valsts nodevas objekti tiek izveidoti no esošajiem Valsts meža dienesta maksas pakalpojumiem |
|||||||||||||
4. Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
6. Cita informācija |
Valsts meža dienesta maksas pakalpojumus pārveidojot par likumprojektā paredzētajām valsts nodevām, samazināsies Valsts meža dienesta maksas pakalpojumu ieņēmumu apjoms par Ls 13,9 tūkst., kurus būs nepieciešams aizstāt ar valsts budžeta dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem. Par valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem piešķiršanu, aizvietojot ieņēmumus no maksas pakalpojumiem, Valsts meža dienestam ar mednieku un medību vadītāju eksāmenu norisi un ar aprēķina par zaudējumiem, kurus lauksaimniecībai un mežsaimniecībai nodarījuši medījamie dzīvnieki, saistīto izdevumu segšanai 2007. un turpmākajiem gadiem lems Ministru kabinets gadskārtējā valsts budžeta projekta veidošanas procesā. |
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir sagatavots un 06.10.2005. izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par valsts nodevu par mežsaimnieciskajām darbībām. Papildus jāizdod Ministru kabineta noteikumi Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 17.janvāra noteikumos Nr.55 Noteikumi par Valsts meža dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi, paredzot izslēgt no Valsts meža dienesta maksas pakalpojumu cenrāža tos maksas pakalpojumus, kuri tiek pārveidoti par valsts nodevām. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts
|
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||||||
|
Projekts šo jomu neskar. |
Projekts šo jomu neskar. |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Projekts šo jomu neskar. |
Projekts šo jomu neskar. |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas vai paplašināt esošo institūciju funkcijas. Likuma normu ievērošanu un izpildi nodrošinās Valsts meža dienests un citas normatīvajos aktos pilnvarotas institūcijas atbilstoši savai kompetencei. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks ievietots, Ministru kabineta mājaslapā, laikrakstā ''Latvijas Vēstnesis'', Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā, kā arī Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Administratīvā procesa likumā un Valsts meža dienesta likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
06.12.2006. 16:34
1140
L.Pamovska
7027285, Lelda.Pamovska@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
L.Pamovska |