05. 12.
2006. 9/7 - 2 - Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!
Saskaņā ar Kārtības ruļļa 39. pantu Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija ierosina turpināt izskatīt 9. Saeimā likumprojektu Vēlētāju apvienību finansēšanas likums (8. Saeimas reģ. nr.
1654).
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs Māris
Krastiņš
Likumprojekts
Vēlētāju apvienību
finansēšanas likums
1.pants. Likuma mērķis un darbības joma
(1) Likuma mērķis ir nodrošināt tiesiskus
priekšnosacījumus vēlētāju apvienību finansiālās darbības atklātumam, likumībai
un atbilstībai demokrātijas principiem.
(2) Likums reglamentē vēlētāju apvienību
finansēšanu.
2.pants. Finansēšanas avoti
(1) Vēlētāju apvienības atļauts finansēt
vēlēšanu kampaņas laikā no fizisko personu dāvinājumiem (ziedojumiem). Vēlēšanu
kampaņas laiks šā likuma izpratnē ir laikposms no vēlētāju apvienības kandidātu
saraksta iesniegšanas dienas līdz vēlēšanu dienai.
(2) Fiziskās personas drīkst dāvināt
(ziedot) finanšu līdzekļus no saviem ienākumiem, kuru veidi minēti likuma
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" 8. un 9.pantā un kas gūti
iepriekšējos trijos taksācijas gados.
(3) Pēc Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja pieprasījuma dāvinātājs (ziedotājs) Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā iesniedz Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā
informāciju par saviem ienākumiem, naudas uzkrājumiem un īpašumiem.
(4) Ja Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojs uzskata par nepieciešamu, dāvinātājs (ziedotājs) papildus šā
panta trešajā daļā minētajai
informācijai iesniedz dokumentus, kas apliecina finansēšanas avotu
izcelsmes likumību.
(5)
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs informē Valsts ieņēmumu dienestu,
ja konstatēts dāvinājums (ziedojums), kas neatbilst šā panta otrajā daļā
minētajām prasībām.
(7) Fiziskās personas, ieskaitot
kredītiestāžu kontos finanšu līdzekļus, kas paredzēti vēlētāju apvienības
finansēšanai, kredītiestāžu pārskaitījumu dokumentos norāda, ka maksājums
paredzēts vēlētāju apvienības finansēšanai (maksājuma mērķis).
3.pants. Dāvinājumi (ziedojumi)
(1) Par dāvinājumu (ziedojumu) šā likuma
izpratnē uzskatāmi jebkuri mantiski vai citāda veida bezatlīdzības labumi,
piemēram, pakalpojumi, tiesību nodošana, vēlētāju apvienības atbrīvošana no
pienākuma, atteikšanās no kādas tiesības par labu vēlētāju apvienībai, kā arī
citas darbības, ar kurām vēlētāju apvienībai tiek piešķirts kāds labums. Par
dāvinājumu (ziedojumu) šā likuma izpratnē tiek uzskatīta arī jebkuras lietas
nodošana tādas personas īpašumā, kura veido vēlētāju apvienību (turpmāk
apvienības biedrs), vēlētāju apvienības finansēšanai, kā arī pakalpojumu sniegšana
vēlētāju apvienībai par maksu, kas ir zemāka par attiecīgās lietas vai
pakalpojuma tirgus vērtību. Par dāvinājumu (ziedojumu) šā likuma izpratnē
uzskatāmi arī mantiskie vai citāda veida labumi, ko apvienības biedrs
izmantojis vēlēšanu kampaņas finansēšanai.
(2) Ievērojot šā likuma 4.pantā minētos
ierobežojumus, apvienības biedri dāvinājumus (ziedojumus) var pieņemt no šādām
personām:
1) Latvijas pilsoņiem;
2) Latvijas Republikas nepilsoņiem;
3) Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņiem.
(3) Dāvinājums
(ziedojums) uzskatāms par pieņemtu, ja apvienības biedrs, kas tieši ir pieņēmis
dāvinājumu (ziedojumu), 30 dienu laikā pēc dāvinājuma (ziedojuma) saņemšanas to
nav pārskaitījis (atdevis) atpakaļ dāvinātājam (ziedotājam).
4.pants. Finansēšanas ierobežojumi
(1) Fiziskajām
personām, kuras nav apvienības biedri, aizliegts pieņemt no citām personām
dāvinājumus (ziedojumus) un aizdevumus vēlētāju apvienības finansēšanai.
(2) Visus finanšu līdzekļu dāvinājumus
(ziedojumus), kuru summa pārsniedz 100 latus, tieši pārskaita attiecīgās
apvienības biedra kredītiestādes kontā, bet citus dāvinājumus (ziedojumus)
tieši nodod, pārskaita vai iesniedz attiecīgajam apvienības biedram.
(3) Pieņemot dāvinājumus (ziedojumus),
noskaidro dāvinātāja (ziedotāja) personas datus vārdu, uzvārdu, personas kodu
un deklarēto dzīvesvietu.
(4) Aizliegts finansēt vēlētāju
apvienības, izmantojot trešo personu starpniecību. Par vēlētāju apvienību
finansēšanu, izmantojot trešo personu starpniecību, uzskatāmi gadījumi, kad,
īstenojot personiskās intereses finansēt vēlētāju apvienību, dāvinājums
(ziedojums) tiek nodots kādai citai personai, lai tā šo dāvinājumu (ziedojumu)
nodotu tālāk vēlētāju apvienībai, vai tiek izmantoti citas personas identitātes
dati, lai finansētu vēlētāju apvienību. Par starpniecību šā likuma izpratnē nav
uzskatāms gadījums, kad, pamatojoties uz notariāli apliecinātu pilnvaru, kurā
norādīta konkrēta dāvinājuma (ziedojuma) summa vai lieta un tās vērtība,
pilnvarotāja vārdā ziedojumu veic pilnvarnieks. Šādu pilnvarojumu aizliegts
nodot citai personai.
(5) Apvienības biedriem aizliegts ņemt
aizņēmumus vēlētāju apvienības darbības finansēšanai.
(6) Vēlētāju apvienību vēlēšanu kampaņu
aizliegts finansēt no valsts budžeta un pašvaldību budžetiem.
(7) Uz
apvienības biedriem, kas finansē vēlētāju apvienību no saviem līdzekļiem,
attiecas visi šajā likumā minētie ierobežojumi, izņemot šā panta otrajā daļā
minēto nosacījumu.
5.pants. Anonīmu dāvinājumu (ziedojumu) aizliegums
(1) Aizliegts finansēt vēlētāju
apvienības anonīmu dāvinājumu (ziedojumu) veidā.
(2) Dāvinājums (ziedojums) šā likuma
izpratnē tiek uzskatīts par anonīmu, ja nav zināms dāvinātāja (ziedotāja)
vārds, uzvārds, personas kods un deklarētā dzīvesvieta.
(3) Ja apvienības biedrs saņem anonīmu
dāvinājumu (ziedojumu), finanšu līdzekļus piecu dienu laikā pēc to saņemšanas
ieskaita valsts budžetā, bet lietu nodod valsts īpašumā Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā.
6.pants. Pārskats par ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar
vēlēšanu kampaņu
(1) Apvienības biedram ir pienākums
uzskaitīt visus ienākumus un izdevumus, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu.
Dokumenti, kas apliecina šā likuma 2.panta
pirmajā daļā minētos ienākumus un šā panta piektās daļas 3.punktā minētos
izdevumus, glabājami vismaz trīs gadus.
(2) Ne vēlāk kā 30 dienas pēc
pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām katra vēlētāju
apvienība iesniedz Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā pārskatu par
ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu (turpmāk
pārskats). Pārskatu paraksta visas personas, kas saņēmušas dāvinājumus
(ziedojumus) vēlētāju apvienībai.
(3) Pārskata
veidlapas paraugu un iesniegšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(4) Pārskatā
norāda visus ieņēmumus un izdevumus, kas vēlētāju apvienībai radušies vēlēšanu
kampaņas laikā, kā arī visus ieņēmumus un izdevumus, kas vēlētāju apvienībai
radīsies pēc vēlēšanām, maksājot rēķinus par šā panta piektajā daļā minētajām
darbībām.
(5) Pārskatā
par katru apvienības biedru norāda:
1) viņa saņemtos dāvinājumus
(ziedojumus), katra dāvinājuma (ziedojuma) veidu, vērtību, saņemšanas datumu,
kā arī tās fiziskās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu, kura izdarījusi
dāvinājumu (ziedojumu):
a)
finanšu līdzekļu veidā,
b)
jebkuras lietas veidā, ja lieta nodota apvienības biedra īpašumā bez maksas vai
par maksu, kas ir zemāka par attiecīgās lietas tirgus vērtību,
c)
bezatlīdzības pakalpojumu veidā vai tādu pakalpojumu veidā, kurus apvienības
biedrs saņēmis par maksu, kas ir zemāka par attiecīgā pakalpojuma tirgus
vērtību,
d)
nododot apvienības biedram kādas tiesības, ja no tā vēlētāju apvienībai radies
kāds labums,
e) atbrīvojot
apvienības biedru no kāda pienākuma, ja vēlētāju apvienībai no tā radies kāds
labums;
2)
cita veida ieņēmumus;
3) izdevumus, norādot izdevumu veidu, apmēru
(summu), pakalpojuma veicēju. Izdevumus pamato ar grāmatvedību reglamentējošos
normatīvajos aktos noteiktajām prasībām atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem.
7.pants. Finansiālās darbības atklātums un
kontrole
(1)
Vēlētāju apvienību finansiālā darbība ir atklāta un publiski pieejama.
(2) Ikvienai
personai ir tiesības vērsties Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā un attiecīgajā vēlētāju apvienībā, lai iepazītos ar
vēlētāju apvienības pārskatu.
(3) Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojs pārskatu triju
darbdienu laikā pēc tā saņemšanas publicē laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja mājas lapā
internetā.
(4) Iesniegumus
un sūdzības par iespējamiem vēlētāju apvienību finansēšanas noteikumu
pārkāpumiem Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs izskata administratīvo
procesu un kriminālprocesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
8.pants. Atbildība par šā likuma neievērošanu
(1) Par pārskata
neiesniegšanu šā likuma 6.pantā noteiktajā kārtībā, kā arī par šā likuma
2.panta sestajā daļā noteikto ierobežojumu pārkāpšanu ir atbildīga persona,
kura vēlētāju apvienības kandidātu sarakstā ir minēta pirmā.
(2) Ja pārkāptas šā likuma 2.panta
pirmajā daļā, 3.panta otrajā daļā, 4.panta otrajā, trešajā, piektajā, sestajā
un septītajā daļā vai 5.panta pirmajā daļā minētās prasības, par to ir
atbildīgs vēlētāju apvienības pārstāvis, kas pieņēmis attiecīgo dāvinājumu
(ziedojumu).
(3) Ja pārkāptas šā likuma
2.panta otrajā daļā minētās prasības, par to ir atbildīga persona, kas veikusi
dāvinājumu (ziedojumu), bet, ja pārkāptas 4.panta pirmajā daļā minētās
prasības, persona, kas pieņēmusi attiecīgo dāvinājumu (ziedojumu) vai
aizdevumu vēlētāju apvienības finansēšanai.
(4) Ja Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojs konstatē, ka saņemtais dāvinājums (ziedojums) nav minēts
pārskatā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks attiecīgajam
apvienības biedram uzdod pretlikumīgi iegūtos finanšu līdzekļus 30 dienu laikā
ieskaitīt valsts budžetā, bet lietu nodot valsts īpašumā Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā. Pēc šī apvienības biedra pamatota lūguma Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks var finanšu līdzekļu atmaksāšanas
termiņu sadalīt vairākos termiņos vai pagarināt, bet ne ilgāk kā par 90 dienām.
(5) Ja Korupcijas novēršanas un apkarošanas
birojs konstatē šā likuma 2.panta pirmās, otrās un sestās daļas, 3.panta otrās
daļas, 4.panta pirmās, otrās, ceturtās, piektās un sestās daļas vai 5.panta
pirmās daļas noteikumu pārkāpumu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
priekšnieks uzdod attiecīgajam apvienības biedram pretlikumīgi iegūtos finanšu
līdzekļus 30 dienu laikā ieskaitīt valsts budžetā, bet lietu nodot valsts
īpašumā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Pēc šī apvienības biedra pamatota
lūguma Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks var finanšu
līdzekļu atmaksāšanas termiņu sadalīt vairākos termiņos vai pagarināt, bet ne
ilgāk kā par 90 dienām.
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
"Vēlētāju
apvienību finansēšanas likums" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu
likuma Pārejas noteikumu 10.punktu, Ministru kabinetam jāiesniedz Saeimai
likumprojekti par grozījumiem, kas nepieciešami attiecīgajos likumos, lai nodrošinātu
šā likuma 51.panta noteikumu izpildi. Minētā likuma 51.pants nosaka vēlētāju
apvienību vispārīgus finansēšanas ierobežojumus. Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas noteikumus regulē
Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likums, kas detalizēti nosaka
politisko organizāciju (partiju) un valsts institūciju tiesības un pienākumus
politisko organizāciju (partiju) finansēšanā. Savukārt vēlētāju apvienību
finansēšanas noteikumi šobrīd spēkā esošajos normatīvajos aktos tiek regulēti
ļoti minimāli, tāpat normatīvajos aktos nav noteikta detalizēta kārtība, kādā
vēlētāju apvienības atskaitās par saņemto un izmantoto finansējumu, kā arī
valsts institūciju kompetence vēlētāju apvienību finansiālās darbības
kontrolē. Minētais rada nevienlīdzību starp politiskajām organizācijām
(partijām) un vēlētāju apvienībām pašvaldību vēlēšanās. |
|
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā tiek noteikta vēlētāju apvienību finansēšanas un
atskaitīšanās par saņemto un izlietoto finansējumu kārtība, ņemot vērā
vēlētāju apvienību darbību specifiku, tas ir, situāciju, ka tās tiek
izveidotas uz pašvaldību vēlēšanām mazajās pašvaldībās un tās nav juridiskās
personas. Likumprojektā vēlētāju apvienībām tiek noteikti finansēšanas
ierobežojumi (dāvinājumu (ziedojumu) limiti, anonīmu dāvinājumu (ziedojumu)
aizliegums, starpniecības aizliegums u.c.) līdzīgi kā politiskajām
organizācijām. Likumprojekts paredz lielāku atklātību saņemtā un izlietotā
finansējuma uzskaitē, uzliekot vēlētāju apvienībām par pienākumu iesniegt
pārskatus par ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu. Projekts paredz arī atbildības nosacījumus par likuma noteikumu
pārkāpumiem, tie ir, administratīvā atbildība un nelikumīgi saņemtu ziedojumu
atmaksāšana. Projekts paredz, ka kontroli un uzraudzību par šā likuma izpildi
veiks Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. Ņemot vērā, ka nākamās pašvaldību vēlēšanas, uz kurām tiks veidotas
vēlētāju apvienības, notiks 2009.gadā, likuma spēkā stāšanās paredzēta ar
2008.gada 1.janvāri. Tādējādi tiks nodrošināta to personu, kuras likuma
nosacījumi skars, savlaicīga informēšana par likumā paredzētajiem
nosacījumiem, kā arī pienācīga kontrolējošo institūciju sagatavošana
veicamajām funkcijām. |
|
3. Cita
informācija |
Nav. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme
uz vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita
informācija |
- |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
|
(tūkst.
latu) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
*) |
|||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Nav |
Nav |
62,2 |
62,2 |
62,2 |
|||
3.
Finansiālā ietekme |
Nav |
Nav |
-62,2 |
- 62,2 |
- 62,2 |
|||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Saskaņā ar Centrālās
vēlēšanu komisijas datiem uz 2001.gada 11.marta pašvaldību vēlēšanām savus
deputātu kandidātu sarakstus iesniedza 1 256 vēlētāju apvienības, no
kurām mandātus guva (no saraksta ir ievēlēts vismaz viens deputāta kandidāts)
1 209 vēlētāju apvienības. Savukārt uz 2005.gada 12.marta pašvaldību
vēlēšanām savus deputātu kandidātu sarakstus iesniedza 1 108 vēlētāju
apvienības, no kurām mandātus guva (no saraksta ir ievēlēts vismaz viens
deputāta kandidāts) 1 035 vēlētāju apvienības. Ievērojot minēto un
ņemot vērā to, ka likumprojekts paredz Korupcijas novēršanas un apkarošanas
birojam jaunu pienākumu, proti - vēlētāju apvienību finanšu kontroli, bet ar esošajiem biroja darbinieku
resursiem nodrošināt papildu funkciju realizāciju nav iespējams, ir
nepieciešams paredzēt papildus finansējumu 62,2 tūkst.Ls apmērā gadā 5 papildus štata vietām. Aprēķins tika veikts
saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā un Ministru
kabineta 2002.gada 30.jūlija noteikumos Nr.334 Noteikumi par Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu un darbinieku atalgojumu
sociālajām garantijām un ar mācībām un kvalifikācijas celšanu saistīto
izdevumu segšanu" noteikto. Detalizēts aprēķins: 2008.gadā kapitālieguldījumi
(datortehnika, darba vietas aprīkojums utt.) 6,8 tūkst. Ls + kārtējie izdevumi 55,4 tūkst. Ls, tai skaitā atalgojumi
štata vietas [5 * (vid.alga 0,42
tūkst. Ls + piemaksa 20%)*12 + atvaļinājuma pabalsts 2,3 tūkst. Ls] + materiālā stimulēšana 15% no algas fonda 5,0 tūkst. Ls = 37,6 tūkst. Ls (atalgojumi kopā) un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) 9,1 tūkst. Ls, kā arī citi izdevumi (telpu noma, obligātā valsts
apdrošināšana, kancelejas piederumi un citi) 8,7 tūkst. Ls apmērā. 2009.gadā - kārtējie izdevumi 55,4 tūkst. Ls, tai skaitā atalgojumi
štata vietas [5 * (vid.alga 0,42
tūkst. Ls + piemaksa 20%)*12 + atvaļinājuma pabalsts 2,3 tūkst. Ls] + materiālā stimulēšana 15% no algas fonda 5,0 tūkst. Ls = 37,6 tūkst. Ls (atalgojumi kopā) un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) 9,1 tūkst. Ls, kā arī citi izdevumi (telpu noma, obligātā valsts
apdrošināšana, kancelejas piederumi un citi) 8,7 tūkst. Ls apmērā. |
|||||||
|
Turpmākajos gados (katru gadu)
kārtējie izdevumi 55,4 tūkst. Ls,
tai skaitā atalgojumi štata vietas [5 * (vid.alga 0,42 tūkst. Ls + piemaksa 20%)*12 + atvaļinājuma pabalsts 2,3 tūkst. Ls] + materiālā
stimulēšana 15% no algas fonda 5,0
tūkst. Ls = 37,6 tūkst. Ls
(atalgojumi kopā) un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 9,1 tūkst. Ls, kā arī
citi izdevumi (telpu noma, obligātā valsts apdrošināšana, kancelejas
piederumi un citi) 8,7 tūkst. Ls
apmērā. |
|||||||
6. Cita
informācija |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Sagatavots likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā" un likumprojekts Grozījumi Krimināllikumā", kas paredz
noteikt atbildību par šī likumprojekta normu pārkāpšanu, kā arī sagatavots
likumprojekts Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
likumā", kas paredz noteikt biroja kompetenci vēlētāju apvienību
finansiālās darbības kontrolē. Sagatavots arī likumprojekts Pilsētas domes, novada domes un pagasta
padomes vēlēšanu likumā". Vēlētāju apvienību finansēšanas
likumprojektā paredzēts pilnvarojums izdot šādus Ministru kabineta
noteikumus: 1) kārtību, kādā personas, kuras ir dāvinājušas (ziedojušas) vēlētāju
apvienībai, iesniedz informāciju Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam
par saviem ienākumiem, naudas uzkrājumiem un īpašumiem; 2) kārtību, kādā finanšu līdzekļi ir jāpārskaita valsts budžetā un
manta jānodod valsts īpašumā anonīmu dāvinājumu (ziedojumu) gadījumos; 3) pārskata par ieņēmumiem un izdevumiem aizpildīšanas un
iesniegšanas kārtību; 4) kārtību, kādā pretlikumīgi iegūtie finanšu līdzekļi ir ieskaitāmi
valsts budžetā, bet manta nododama valsts īpašumā. Ministru kabineta noteikumi tiks sagatavoti pēc likuma pieņemšanas. |
|||||||
2. Cita
informācija |
Likumprojekts izskatāms vienlaikus ar likumprojektu "Grozījumi
Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā",
"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā",
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" un
"Grozījumu Krimināllikumā". |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Likumprojekta
1. un 2.pants |
Latvijas pievienošanās līguma Eiropas Savienībai Pievienošanās akta
6.pantam |
Atbilst |
- |
|
|||
5. Cita
informācija |
- |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir notikuša ar Latvijas Pašvaldību savienību (vecākais
padomnieks M.Pūķis). |
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Kopumā atbalsta likumprojektā paredzētos risinājumus. Tika izteikt
arī viedoklis, ka atbildībai par likumā paredzēto ierobežojumu pārkāpšanu
jābūt adekvātai velētāju apvienību veidojošo personu iespējai kontrolēt
finansēšanas ierobežojumu ievērošanu. Šis priekšlikums tika ņemts vērā,
precizējot Vēlētāju apvienību finansēšanas likumprojekta tekstu. |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav veikti. |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
5. Cita
informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas, tiek paplašinātas Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja funkcijas. Likumprojekta izpilde iespējama pēc tā pieņemšanas, pārejas laiks nav
nepieciešams. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos
"Latvijas Vēstnesis" un "Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs". |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā
un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita
informācija |
Nav |
KNAB priekšnieks |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Loskutovs |
V.Zeppa-Priedīte |
I.Čodare |
A.Vilks |
|
|
|
|
24.01.2006. 9:51
1489
I.Krastiņa
Tālr. 7356165 (207)
Ilze.Krastina@knab.gov.lv