Likumprojekts
Grozījumi
Valsts civildienesta likumā
Izdarīt Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.; 2005, 10.nr.; 2006, 20.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2006, 180.nr.) šādus grozījumus:
1. 34.pantā:
izslēgt vārdus "iesaukšanu obligātajā
militārajā dienestā vai";
izslēgt vārdus "dienesta vai".
2. Izslēgt 41.panta 1.punkta "k" apakšpunktu.
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši Saeimā 2003.gada 13.novembrī
apstiprinātajai Valsts aizsardzības koncepcijai un 2005.gada 18.maijā
Ministru kabinetā akceptētajam Rīcības plānam pārejai uz profesionālu
militāru dienestu ir pārtraukta Latvijas pilsoņu iesaukšana obligātajā
militārajā dienestā. Pēdējais ar Aizsardzības ministrijas 2004.gada
17.decembra pavēli Nr.367 Par NBS vienību komplektēšanu ar OMD karavīriem
2005.gadā apstiprinātais iesaukums obligātajā militārajā dienestā ir
izpildīts 2005.gada 24.novembrī. Ņemot vērā iepriekš minēto, ir zudusi
aktualitāte tām Valsts civildienesta likuma normām, kuras nosaka, ka: 1) Valsts civildienesta pārvalde nodrošina tiesības
ierēdnim, kurš atbrīvots no ierēdņa amata sakarā ar iesaukšanu obligātajā
militārajā dienestā, pēc dienesta ieņemt līdzvērtīgu ierēdņa amatu; 2) valsts civildienesta attiecības izbeidzas sakarā
ar iesaukšanu obligātajā militārajā dienestā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Sakarā ar Nacionālo bruņoto spēku profesionalizāciju
un atteikšanos no obligātā militārā dienesta Valsts civildienesta likumā ir
nepieciešams veikt grozījumus, svītrojot normas, kas paredz tiesības
ierēdnim, kurš atbrīvots no ierēdņa amata sakarā ar iesaukšanu obligātajā
militārajā dienestā, pēc dienesta ieņemt līdzvērtīgu ierēdņa amatu un kas
paredz valsts civildienesta attiecību izbeigšanu sakarā ar iesaukšanu
obligātajā militārajā dienestā. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekta realizācijai papildus valsts
budžeta līdzekļi nav nepieciešami. |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1.
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Saistībā ar pāreju uz profesionālu militāro dienestu
un atteikšanos no obligātā militārā dienesta ir izstrādāti šādi
likumprojekti: 1.Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas
Zemessardzi; 2. Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā; 3. Par Obligātā militārā dienesta likuma atzīšanu
par spēku zaudējušu; 4. Par Alternatīvā dienesta likuma atzīšanu par
spēku zaudējušu; 5. Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā; 6. Grozījumi Krimināllikumā; 7. Grozījumi Mobilizācijas likumā; 8. Grozījumi likumā Par izņēmuma stāvokli; 9. Grozījumi Militārā dienesta likumā; 10. Grozījums Ceļu satiksmes likumā; 11. Grozījumi likumā Par dzīvojamo telpu īri; 12. Grozījums Prokuratūras likumā; 13. Grozījums Civilprocesa likumā. |
|||||||||||
2.
Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām
nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu institūciju izveide nav nepieciešama, kā arī
netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā persona |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
R.Dreiškena-Lāce |
02.11.2006. 16:51
vārdu skaits: 947
R.Dreiškena-Lāce
Rita.Dreiskena-Lace@mod.gov.lv,
7335148