2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīcas likums
(reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides
aizsardzības prasību
izpildes nodrošināšanai
1.pants. Lai nodrošinātu vides aizsardzības prasību izpildi, valsts atsavina valsts un sabiedriskajām vajadzībām nekustamo īpašumu tiltu Staicelē, Lielajā ielā 38 (būves kadastra apzīmējums 6617 001 0214 029, reģistrēts Limbažu zemesgrāmatas nodalījumā Nr.396).
2.pants. Šā likuma 1.pantā minētais nekustamais īpašums atsavināms likumā "Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām" noteiktajā kārtībā.
3.pants. Vides ministrija šā likuma 1.pantā minēto nekustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ieraksta zemesgrāmatā uz valsts vārda Vides ministrijas personā.
Vides ministrs
R.Vējonis
Likumprojekta
Par nekustamā īpašumu atsavināšanu vides
aizsardzības prasību nodrošināšanai anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
|
Šobrīd Staiceles pilsētā, Lielā ielā 38 atrodas nekustamais īpašums, kas sastāv no
ēkām un būvēm, tai skaitā dzelzsbetona tilta
ar tā sastāvā ietilpstošu
betonētu pamatni (būves kadastra
apzīmējums 6617 001 0214 029, reģistrēts Limbažu zemesgrāmatas
nodalījumā Nr.396) pār Salacas upi.
Īpašuma tiesības ir
reģistrētas Limbažu zemesgrāmatas nodaļas Staiceles pilsētas zemesgrāmatas
nodalījumā Nr. 396. Īpašnieki (uz 13.09. 2006.): uz 1/2 domājamo daļu- Ziedonis Jansons; uz 1/2 domājamo daļu- Dailis Kaparšmits. ANO Attīstības programmas ietvaros ir veikts nekustamā īpašuma Limbažu rajonā, Staiceles pilsētā, Lielā ielā 38 novērtējums. Pamatojoties uz nekustamā īpašumu vērtētāju iesniegto nekustamā īpašumu novērtējumu, Vides ministrija piedāvāja nekustamā īpašuma īpašniekiem noslēgt vienošanos par nekustamā īpašuma - dzelzsbetona tilta atsavināšanu. Nekustamā īpašuma īpašnieki nav gatavi vienoties par nekustamā īpašuma daļas - tilta atsavināšanu. Par visu nekustamo īpašumu (ēkām un būvēm Staiceles pilsētā, Lielā ielā 38) īpašnieki vēlas saņemt 200 000 Ls. SIA Eiroeksperts izvērtējot tilta atsavināšanas sekas ir norādījis, ka tilta Lielā ielā 38, Staicelē, Limbažu
rajonā atsavināšana un pārņemšana valsts īpašumā nepazeminās nekustamā
īpašuma apbūves Lielā ielā 38, Staicelē, Limbažu rajonā tirgus vērtību un
negatīvi neietekmēs ar nekustamo īpašumu saistīto saimniecisko darbību. Vides ministrija ir arī izteikusi īpašniekiem rakstisku piedāvājumu noslēgt pirkuma- pārdevuma līgumu par objekta- Staiceles pilsētas papīrfabrikas dzelzsbetona tilta Staicelē, Lielā ielā 38 (būves kadastra apzīmējums 6617 001 0214 029) pirkšanu par summu, kas sastāda Ls 39 872. Vides ministrija īpašniekiem ir lūgusi sniegt atbildi par piekrišanu minētā pirkuma- pārdevuma līguma noslēgšanai līdz š.g. 2. oktobrim. Likuma Par nekustamā
īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām 3. pants
nosaka, ka priekšlikumu par nekustamā īpašuma atsavināšanu iesniedz uz
attiecīgas valsts pārvaldes vai pašvaldības institūcijas ierosinājuma pamata,
ja šī institūcija nekustamo īpašumu nevar iegūt, vienojoties ar īpašnieku. Nekustamo īpašumu- Staiceles papīrfabrikas dzelzsbetona tiltu atsavināt nepieciešams, lai aizsargātu un nodrošinātu svarīgas sabiedrības intereses. Par svarīgām sabiedrības interesēm konkrētajā gadījumā ir atzīstama vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšana. Pār Salacas upi esošā tilta sastāvā ietilpstošā betonētā pamatne apgrūtina zivju migrāciju uz upes augšteci un Burtnieku ezeru. Mazūdens periodos tilta betonētā pamatne ir nopietns šķērslis zivju migrācijai, arī nēģiem. Salacai ir būtiska nozīme savvaļas laša, taimiņa, vimbas un nēģa atražošanā. Minēto zivju dabiskās atražošanas efektivitāte un populāciju lielums ir tieši atkarīgs no to nārsta vietu platības un stāvokļa. Betona pamatnes dēļ Salacā nav iespējams būtiski palielināt savvaļas lašu un citu rūpnieciski nozīmīgo zivju sugu dabisko atražošanu. Mūsdienās augšpus Staiceles dabiskā nārsta lašu mazuļu praktiski nav. Zivsaimniecības eksperti ir aprēķinājuši, ka, atjaunojot zivju migrāciju augšpus Staiceles, lašu mazuļu skaits no tagadējiem 26 000 gadā varētu pieaugt līdz 30 000 gadā. Pieaugtu arī citu ceļotājzivju mazuļu skaits un nozveja. Ceļotājzivju mazuļu skaits un zivsaimnieciskais efekts, ko, papildus pašreizējam, dotu netraucēta (ja tiktu daļēji vai pilnībā nojaukta betona pamatne) zivju migrācija augšpus Staiceles: 1) lasis- 4,2 tonnas; 2) taimiņš- 1,2 tonnas; 3) vimba- 4 tonnas; 4) nēģis- 3 tonnas. Tilta un pamatnes pilnīga vai daļēja demontāža, lai veicinātu un nodrošinātu zivju migrāciju ir jāveic sekojošu iemeslu dēļ: 1) tilts atrodas Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) - dabas parkā Salacas ieleja, negatīvi ietekmē minēto teritoriju, negatīvi ietekmē zivju migrāciju; 2) Latvija ir ratificējusi Helsinku konvenciju Par Baltijas jūras reģiona jūras vides aizsardzību. Konvencijas Rekomendācija 19/2 dalībvalstīm nosaka, ka uz lašupēm nevajadzētu celt jaunus aizsprostus un nepieciešams novākt esošos; 3) Salaca ir ceturtā produktīvākā Baltijas dabīgo lašu nārsta upe Baltijas jūras baseinā. Eiropas Vides aģentūras sagatavotajā ziņojumā Europe`s environment: The Dobris Assesment(1995) Salaca ir minēta Eiropas simt piecdesmit bioloģiski daudzveidīgāko upju skaitā. Salaca ir noteikta kā prioritārs zivju ūdens (Ministru kabineta 2002. gada 12.marta noteikumi Nr. 118 Noteikumi par virszemes un pazemes ūdeņu kvalitāti ). No 32 hektāriem nārsta vietu 29 hektāri ir izvietoti lejpus Staiceles un tikai 3 hektāri virs tās. Veicot betona pamatnes nojaukšanu lašu produkcija Salacā varētu pieaugt par 10 - 15%; 4) Ūdens apsaimniekošanas likums nosaka, ka līdz 2015. gadam ir jāsasniedz noteikti vides kvalitātes mērķi (11. pants un pārejas noteikumu 9. punkts). Ministru Kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumi Nr. 858 "Noteikumi par virszemes ūdensobjektu tipu raksturojumu, klasifikāciju, kvalitātes kritērijiem un antropogēno slodžu noteikšanas kārtību" nosaka, ka upes nepārtrauktība ir viens no kritērijiem, pēc kuriem vērtē upju kvalitāti (3. pielikums). Laba kvalitāte nozīmē, ka ja monitoringā iegūtās bioloģisko un fizikāli ķīmisko kritēriju vērtības tikai nedaudz atšķiras no vērtībām, kādas noteiktas augstas kvalitātes (etalonstāvokļa) virszemes ūdensobjektam (noteikumu 14. punkts). Noteiktu zivju sugu neesamība augšpus aizsprosta nav vērtējama kā neliela atšķirība, tātad tilts ar tā betona pamatni traucē nodrošināt labu kvalitāti Salacā, arī pēc kritērija Zivju sugu sastāvs un sastopamība; 5) Salaca ir iekļauta upju, uz kurām zivju resursu aizsardzības nolūkā aizliegts būvēt un atjaunot hidroelektrostaciju aizsprostus un veidot jebkādus mehāniskus šķēršļus, sarakstā (Ministru kabineta 2002. gada 15. janvāra noteikumi Nr. 27 Noteikumi par upēm (upju posmiem), uz kurām zivju resursu aizsardzības nolūkā aizliegts būvēt un atjaunot hidroelektrostaciju aizsprostus un veidot jebkādus mehāniskus šķēršļus) Līdz ar to nav iespējama betona pamatnes rekonstrukcija vai tālāka pārbūve ar mērķi izveidot hidroelektrostaciju; 6) Latvija atbilstoši Starptautiskās Baltijas jūras zivsaimniecības komisijas (IBSFC) prasībām ir nominējusi Salacu par Latvijas indikatīvo lašupi, kurā tiks darīts viss lašu nārsta apstākļu uzlabošanai un populācijas palielināšanai.; 7) Salaca ir nozīmīga vimbu un nēģu nārsta upe. Vimbas vairošanās potenciāls Rīgas jūras līcī ieplūstošajās Igaunijas upēs ir samērā zems, vienlaikus vēsturiski vimbu (pārsvarā Salacas populācijas) nozveja bijusi augsta. Tādejādi jāsecina, ka tilta daļēja vai pilnīga demontāža veicinātu būtisku vimbas produkcijas pieaugumu Salacā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi nodrošinātu vides aizsardzības prasību izpildi, tai skaitā nodrošinātu jaunu nārsta vietu skaita palielināšanos ir nepieciešams daļēji vai pilnībā demontēt tiltu un tā pamatni, kas ir vienīgā praktiski un tehniski realizējamā alternatīva (salīdzinot piemēram, ar zivju ceļa ierīkošanu). Šāda darbība - daļēja vai pilnīga tilta demontāža ir iespējama tikai tad, ja tilts ir valsts īpašumā. Pilnībā vai daļēji demontējot betona pamatni un tiltu Salacā, tiktu sasniegti sekojoši rezultāti: 1) nodrošināta zivju migrācija Salacas vidustecē un augštecē un nodrošināts taimiņu nārsts Salacas mazajās pietekās; 2) būtiski palielināta Salacas upē nārstojošo vimbu un nēģu populācija; 3) atjaunotas lašveidīgo zivju nārsta vietas vismaz 3 hektāru platībā; 4) būtiski uzlabota ūdenstūrisma drošība un kvalitāte, pozitīvi tiks ietekmēta reģiona attīstība kopumā (makšķerēšana, tūrisms - preces, pakalpojumi tūristiem). |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz atsavināt valsts vajadzībām nekustamo īpašumu - Staiceles papīrfabrikas dzelzsbetona tiltu Staicelē, Lielā ielā
38. |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
2.Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Pēc normatīvā akta pieņemšanas valstij saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem būs tiesības nekustamo īpašumu pārreģistrēt zemesgrāmatā uz valsts vārda Vides ministrijas personā. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Nekustamā īpašuma īpašnieki saņems atlīdzību par atsavināmo nekustamo īpašumu naudā saskaņā ar likumu Par nekustamā īpašuma
piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām. |
4. Ietekme uz vidi |
Īstenojot normatīvo aktu un demontējot (pilnībā vai daļēji) betona pamatni un tiltu Salacā, tiktu pozitīvi ietekmēta vide, sasniedzot sekojošus rezultātus: 1) nodrošināta zivju migrācija Salacas vidustecē un augštecē un nodrošināts taimiņu nārsts Salacas mazajās pietekās; 2)būtiski palielināta Salacas upē nārstojošo vimbu un nēģu populācija; 3) atjaunotas lašveidīgo zivju nārsta vietas vismaz 3 hektāru platībā. Bez tam būtiski uzlabota ūdenstūrisma drošība un kvalitāte. Ceļotājzivju mazuļu skaits un zivsaimnieciskais efekts, ko, papildus pašreizējam, dotu netraucēta zivju migrācija augšpus Staiceles: 1) lasis- 4,2 tonnas (600 gab.); 2) taimiņš- 1,2 tonnas ( 600 gab.); 3) vimba- 4 tonnas (7500 gab.); 4) nēģis- 3 tonnas (45 000 gab.). |
5. Cita informācija |
Nav. |
III Kāda var būt programmas
ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2006 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
3. Finansiālā ietekme |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
6. Cita informācija |
Atlīdzības izmaksas paredzēts segt no Latvijas Vides aizsardzības fonda līdzekļiem Ls 39 872 atbilstoši nekustamā īpašuma novērtējumam. Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas budžeta izdevumos. ANO Attīstības programmas ietvaros ir veikts nekustamā īpašuma novērtējums- vērtētājs- SIA Vestabalt, kurš tiltu pēc izmaksu metodes novērtējis par Ls 39 872. Tilta daļējas demontāžās izmaksas sastāda aptuveni Ls 90 000, tās paredzēts segt no Latvijas Vides aizsardzības fonda līdzekļiem. |
|||||
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Citi likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus nav jāizdod. |
|||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
2000. gadā ir pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2000/60/EK, ar ko izveido sistēmu Kopienas rīcībai ūdens resursu politikas jomā (OJ L 327, 22.12.2000). Tā uzdod ES dalībvalstīm līdz 2015. gadam nodrošināt visu ūdeņu labu stāvokli. Pie tam, direktīva nosaka konkrētus kritērijus, pēc kuriem vērtējams upju, ezeru, jūras ūdeņu stāvoklis. Vērtējot upes, jāņem vērā arī zivju sugu sastāvs, to populāciju struktūra, kā arī upes nepārtrauktība (t.i. plūdums, ko netraucē cilvēka veidoti šķēršļi). Upes stāvokli var uzskatīt par labu, ja zivju sugu sastāvs un populāciju struktūra tikai nedaudz atšķiras no cilvēka darbības neietekmētiem apstākļiem un ja šķēršļi nelabvēlīgi neietekmē ūdens iemītniekus un to migrāciju. Direktīva 2000/60/EK uzdod izstrādāt upju baseinu apsaimniekošanas plānus un iekļaut tajos īpašus pasākumus, ja ūdenstilpei vai ūdenstecei ir būtiska loma ekonomiski nozīmīgu zivju sugu aizsardzībā. 2005. gada martā Eiropas Komisijai iesniegts atbilstoši šās direktīvas nosacījumiem sagatavots ziņojums Upju baseinu apgabalu raksturojums. Antropogēno slodžu uz pazemes un virszemes ūdeņiem vērtējums. Ekonomiskā analīze". Tajā Salaca noteikta kā galvenā savvaļas lašu nārsta upe, kas ir nozīmīga arī nēģu zvejai un makšķerēšanai. |
|||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Starptautiskā Baltijas jūras zvejniecības komisija pārrauga rūpnieciski izmantojamo zivju resursu saglabāšanu un racionālu zveju Baltijas jūrā. Latvija komisijai pievienojās 1992. gadā, bet pēc 2004. gada 1. maija valsts intereses šajā organizācijā pārstāv Eiropas Savienība (ES). 1992. gadā Latvija parakstīja
Konvenciju par Baltijas jūras reģiona jūras vides aizsardzību (t.s. Helsinku
konvencija), kuru Saeima ratificēja 1994. gada 3. martā. Kā šīs konvencijas
dalībvalstij, Latvijai ir saistoša HELCOM Rekomendācija Nr. 19/2 Savvaļas
lašu populāciju aizsardzība un atjaunošana Baltijas jūras reģionā.
Rekomendācija iesaka uzlabot vides apstākļus lašupēs, tai skaitā, atjaunot
zivju nārsta vietas un zivju mazuļu barošanās vietas, likvidēt cilvēku
veidotos mehāniskos šķēršļus. Helsinku konvenciju ratificējušajām valstīm ik
gadus jāziņo gan par veiktajiem pasākumiem, gan par nozīmīgām lašu nārsta
upēm, kurās nav veikti pasākumi zivju dabiskās atražošanas nodrošināšanai. Lai īstenotu Lašu rīcības plānu un izpildītu Helsinku konvencijas rekomendācijas, Latvijai ir jāuzlabo savvaļas lašu dzīves apstākļi, jāpalielina to populācija, jānodrošina netraucēta zivju migrācija, likvidējot mākslīgi izveidotos šķēršļus. Kā Eiropas Savienības dalībvalstij Latvijai ir saistoša prasība nodrošināt labu ūdeņu stāvokli visās upēs, t.i., panākt, lai dabiskās zivju populācijas būtu maz ietekmētas un upes plūdums - netraucēts. |
|||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Zivju migrācijas problēmu risināšanai Salacas upē tika izveidota darba
grupa, kurā tika iekļauti pārstāvji no biedrības Latvijas Makšķernieku
asociācija, Salacgrīvas makšķernieku kluba Salackrasti, Latvijas
Pašvaldību savienības. Saņemtas vēstules no Valmieras rajona padomes un Staiceles pilsētas
domes, Latvijas Makšķernieku
asociācijas un Vides konsultatīvās padomes. |
|
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Darba grupas piedāvāto priekšlikumu vienoties ar īpašniekiem par tilta atpirkšanu īstenot nav iespējams, līdz ar to nepieciešams pieņemt attiecīgu normatīvo aktu. Par likumprojektu saņemta vēstule no Valmieras rajona padomes par lūgumu atsavināt Staiceles papīrfabrikas dzelzsbetona tiltu. Valmieras rajona padome un Staiceles pilsētas domes atbalsta Staiceles papīrfabrikas dzelzsbetona tilta atsavināšanu. Latvijas Makšķernieku asociācija un Vides konsultatīvā padome lūdz atbalstīt likumprojektu par Staiceles papīrfabrikas dzelzsbetona tilta atsavināšanu. |
Noteikumu projekts no izsludināšanas brīža Valsts sekretāru sanāksmē
ir ievietots Vides ministrijas mājas
lapā. |
|
Konsultācijas notikušas ar Dānijas Vides
aģentūras ekspertiem, kuri norāda par zivju migrācijas problēmu Salacā
risināšanas nepieciešamību, iespējams zivju ceļa izveidi. |
|
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta
īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc
pieņemšanas tiks publicēts likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts
prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
noteiktajā kārtībā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Satversmes 105.pantu, nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanas gadījumā īpašniekam ir konstitucionālas tiesības uz taisnīgu atlīdzību. Nekustamā īpašuma īpašniekiem būs iespēja vienoties ar Vides ministriju par atlīdzības apmēru. Saskaņā ar likuma Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām 9.pantu gadījumā, ja vienošanās ar īpašniekiem par atlīdzību nav panākta, lietu par atlīdzības noteikšanu izskata tiesa. Tiesa attiecīgi likuma Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu
valsts vai sabiedriskajām vajadzībām noteiktajā kārtībā veic attiecīgā
nekustamā īpašuma aprakstīšanu un novērtēšanu. Indivīds savas intereses un
tiesības tiesā var aizstāvēt Civilprocesa paredzētajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Vides ministrs R.Vējonis
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgās persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Eglājs |
A.Stašāne |
V.Puriņš |
D.Vilkaste |
29.09.2006. 8:41
2371
D.Vilkaste
7026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv