2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīcas likums
(reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Likumprojekts
1.pants. Nodot biedrībai "Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome" bezatlīdzības lietošanā Latvijas ebreju un holokausta muzeja vajadzībām nekustamo īpašumu zemes vienību 218 m2 platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 003 0106) un divstāvu darbnīcas ēku (būves kadastra apzīmējums 0100 003 0106 001) Rīgā, Alksnāja ielā 5.
2.pants. Ja Latvijas ebreju un holokausta muzejs tiek likvidēts, šā likuma 1.pantā minētā nekustamā īpašuma bezatlīdzības lietošanas tiesības izbeidzas, un tas nododams valstij.
3.pants. Triju mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās dienas valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" ar nodošanas un pieņemšanas aktu nodod biedrībai "Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome" šā likuma 1.pantā minēto nekustamo īpašumu.
Kultūras ministre
H.Demakova
Likumprojekta
Par
nekustamā īpašuma nodošanu Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padomei anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 29.marta rīkojuma Nr.216 Par Kultūras ministrijas valdījumā esošu valsts nekustamo īpašumu nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā 1.1.punktu nekustamais īpašums nododams Finanšu ministrijas valdījumā. Ministru kabineta 1995.gada 28.novembra noteikumi Nr.365 Kārtība, kādā aprēķināma nomas maksa par nedzīvojamo telpu izmantošanu ministriju un citu valsts institūciju valdījumā esošajās ēkās, nosaka kārtību, kādā aprēķināma nomas maksa par nedzīvojamo telpu izmantošanu ministriju un citu valsts institūciju valdījumā esošajās ēkās. Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, šobrīd nav iespējams Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padomei nodot nekustamo īpašumu bezatlīdzības lietošanā, neskatoties uz Padomes veiktajiem ieguldījumiem īpašuma sakārtošanā un Latvijas ebreju un holokausta muzeja izveidošanā. Ņemot vērā minētā nekustamā īpašuma pašreizējo fizisko stāvokli nepieciešamo remontu un rekonstrukciju Latvijas Ebreju draudžu un kopienas padome nākotnē ir apņēmusies ieguldīt nekustamā īpašuma rekonstrukcijā un remontā ne mazāk kā 500 000 latu. |
|
|
Normatīvā akta projekts paredz, ka biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padomei tiek nodots nekustamais īpašums Rīgā, Alksnāja ielā 5, kurš sastāv no: 1) zemes gabals ar kadastra numuru 0100 003 0106 ar kopējo platību 218 kvm; 2) namīpašums: 2-stāvu darbnīcas ēka (liters Nr.1). Ar likumprojektu nekustamā īpašuma īpašumtiesības netiks mainītas. |
|
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
6. Cita informācija |
Ņemot vērā, ka ienākumi no nekustamā īpašuma nomas tiek ieskaitīti VAS VNĪ ieņēmumos, normatīvā akta projekts valsts un pašvaldību budžetu neskar. |
||||||||
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
|
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar, papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|||||||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
1.tabula |
||||||||
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||
|
Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome |
||||||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Biedrības pārstāvji atbalsta likumprojektu. |
|||||||
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
||||||||
|
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildi
nodrošinās esošās institūcijas, paplašinot to funkcijas esošā budžeta
ietvaros. |
|||||||
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajos preses izdevumos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt administratīvo procesu reglamentējošos normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||
Kultūras ministre |
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
___.07.2006 |
___.07.2006 |
___.07.2006 |
___.07.2006 |
___.07.2006 |
H.Demakova |
S.Zvidriņa |
I.Millersone |
I.Bērziņa |
S.Voldiņš |
2006.07.07. 15:17
971
S.Voldiņš
7078129; sandis.Voldins@km.gov.lv