2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīcas likums
(reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Grozījumi
Krimināllikumā
Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12., 13.nr.; 2005, 2., 11., 13., 20., 21.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 213., 214. un 215.pantu šādā redakcijā:
"213.pants. Novešana līdz maksātnespējas procesam
(1) Par komersanta, biedrības vai nodibinājuma novešanu līdz maksātnespējas procesam nolaidības dēļ, ja ar to radīts būtisks kaitējums ar likumu aizsargātām citas personas tiesībām un interesēm,
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz trim gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz astoņdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku līdz trim gadiem.
(2) Par komersanta, biedrības vai nodibinājuma tīšu novešanu līdz maksātnespējas procesam, ja ar to radīts būtisks kaitējums ar likumu aizsargātām citas personas tiesībām un interesēm,
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz astoņiem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt divdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku no diviem līdz pieciem gadiem.
(1) Par komersanta, biedrības vai nodibinājuma maksātnespējas procesa pieteikuma neiesniegšanu likumā paredzētajos gadījumos
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz vienam gadam vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz piecdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku līdz trim gadiem vai bez tā.
(2) Par tāda maksātnespējas procesa pieteikuma iesniegšanu, kuru iesniedzis parādnieks vai kreditors vai fiziskā persona (fiziskās personas maksātnespējas procesā) un kurā sniegtas apzināti nepatiesas ziņas vai ziņas slēptas, ja pieteikuma dēļ var tikt pasludināts vai tika pasludināts maksātnespējas process (apzināti nepatiess maksātnespējas procesa pieteikums),
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz diviem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz astoņdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku no diviem līdz pieciem gadiem vai bez tā.
215.pants. Maksātnespējas procesa noteikumu pārkāpšana
(1) Par maksātnespējas procesa noteikumu apzinātu pārkāpšanu, ja to izdarījis kreditors vai cita ieinteresētā persona attiecībā pret parādnieku vai ieinteresētā persona attiecībā pret fizisko personu (fiziskās personas maksātnespējas procesā),
soda ar piespiedu darbu vai ar naudas sodu līdz simt divdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku līdz trim gadiem vai bez tā.
(2) Par informācijas nesniegšanu tiesai, kreditoru sapulcei, valsts aģentūrai "Maksātnespējas administrācija" vai citām likumā paredzētajām personām vai to maldināšanu, kā arī par darījumu veikšanu par labu vienam vai vairākiem kreditoriem uz citas kreditoru daļas rēķina, ja to tīši izdarījis administrators maksātnespējas procesā,
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz diviem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām.
(3) Par šķēršļu likšanu maksātnespējas procesa gaitā, kas parādnieka pārstāvja vai fiziskās personas (fiziskās personas maksātnespējas procesā) rīcībā izpaužas kā izvairīšanās no piedalīšanās lietas izskatīšanā vai kreditoru sapulcē juridiskās personas maksātnespējas procesā, tiesas vai administratora pieprasītās likumā paredzētās informācijas nesniegšana vai slēpšana, nelikumīga mantas atsavināšana, mantas vai darījumu slēpšana, dokumentu nenodošana, slēpšana, iznīcināšana vai viltošana vai citas tīšas darbības, kuras kavē maksātnespējas procesa gaitu,
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz pieciem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt divdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku no diviem līdz pieciem gadiem."
2. Papildināt likumu ar 215.1 pantu šādā redakcijā:
"215.1 pants. Parādnieka tiesiskās aizsardzības
procesa noteikumu pārkāpšana
(1) Par parādnieka tiesiskās aizsardzības procesa izmantošanu nolūkā izvairīties no saistību izpildes,
soda
ar piespiedu darbu vai ar naudas sodu līdz simt divdesmit minimālajām
mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku līdz trim gadiem vai
bez tā.
(2) Par šķēršļu likšanu parādnieka tiesiskās aizsardzības procesa gaitā, kas parādnieka rīcībā izpaužas kā tiesas vai administratora pieprasītās likumā paredzētās informācijas nesniegšana vai slēpšana, nelikumīga mantas atsavināšana, mantas vai darījumu slēpšana, dokumentu nenodošana, slēpšana, iznīcināšana vai viltošana vai citas tīšas darbības, kuras kavē parādnieka tiesiskās aizsardzības procesa gaitu,
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz pieciem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt divdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku no diviem līdz pieciem gadiem."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.jūlijā.
Likumprojekta Grozījumi Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd maksātnespējas procesa jautājumus regulē likums Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju. Krimināllikumā ir paredzēta atbildība par uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) novešanu līdz maksātnespējai un bankrotam, atbildība par maksātnespējas pieteikuma neiesniegšanu un nepatiesa pieteikuma iesniegšanu, kā arī atbildība par maksātnespējas procesa noteikumu pārkāpšanu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā ir precizēta Krimināllikumā izmantojamā terminoloģija atbilstoši Maksātnespējas likumprojektam, kurā paredzēts terminā maksātnespēja ietvert gan parādnieka tiesiskās aizsardzības procesu, gan maksātnespējas procesu. Sakarā ar to, ka Maksātnespējas likumprojektā ir paredzēts fiziskās personas maksātnespējas process, likumprojektā ir paredzēta atbildība par nepatiesa fiziskās personas maksātnespējas pieteikuma iesniegšanu, par fiziskās personas maksātnespējas procesa noteikumu apzinātu pārkāpšanu, kā arī par šķēršļu likša nu fiziskās personas maksātnespējas procesa gaitā. Likumprojektā ir uzsvērta administratora atbildība par informācijas nesniegšanu vai likumā paredzēto personu maldināšanu. Likumprojektā precizēts personu loks, kas var tikt sauktas pie atbildības par šķēršļu likšanu maksātnespējas procesa gaitā. Tā kā Maksātnespējas likumprojektā paredzēts parādnieka tiesiskās aizsardzības process, tad ir nepieciešams noteikt parādnieka atbildību tiesiskās aizsardzības procesa izmantošanu nolūkā izvairīties no saistību izpildes un par šķēršļu likšanu parādnieka tiesiskās aizsardzības procesā, kas arī paredzēts likumprojektā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Maksātnespējas likums. Likumprojektam jāstājas spēkā vienlaikus ar minēto likumprojektu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar Latvijas Sertificēto maksātnespējas procesa administratoru asociāciju, Ārvalstu investoru padomi Latvijā, Nacionālo trīspusējās sadarbības padomi, Latvijas Būvmateriālu tirgotāju asociāciju, Latvijas Tirgotāju asociāciju, Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekta
izstrāde tiek atbalstīta bez iebildumiem un priekšlikumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi tiek veikti, sniedzot informāciju masu informācijas līdzekļos un prezentējot likumprojektu šādām nevalstiskajām organizācijām: - Latvijas Sertificēto maksātnespējas procesa administratoru asociācijai; - Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerai; - Ārvalstu investoru padomei Latvijā; - Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai; - Latvijas Būvmateriālu tirgotāju asociācijai; - Latvijas Zivrūpniecības savienībai; - Latvijas Darba devēju konfederācijai; - Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai; - Latvijas komercbanku asociācijai; - Mazo un vidējo uzņēmumu un amatniecības padomei. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas radītas netiks. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts
pēc tā pieņemšanas Ministru kabinetā tiks publicēti laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. Turklāt attiecīga informācija tiks ievietota
Maksātnespējas administrācijas mājas lapā internetā www.mna.gov.lv. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministrs G.Grīnvalds
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
A.Kveska |
27.07.2006.
880
U.Apsītis, 7509529
uldis.apsitis@mna.gov.lv