2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku
Pomoras Baznīcas likums (reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un
pašvaldību mantas atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Likumprojekts
Grozījumi
Satversmes tiesas likumā
Izdarīt Satversmes tiesas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 14.nr.; 1997, 20.nr.; 2001,
2.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 4.nr.) šādus grozījumus:
aizstāt trešās daļas 2.punktā vārdus
"likuma "Par tiesu varu" 55.pantā" ar vārdiem "Tiesu
iekārtas likuma 18.pantā".
2. Aizstāt 5.panta pirmajā daļā vārdus
"likumā "Par tiesu varu"" ar vārdiem "Tiesu iekārtas
likumā".
3. Aizstāt 7.panta
ceturtajā daļā vārdus "likumu "Par tiesu varu"" ar vārdiem
"Tiesu iekārtas likumu".
4. Izteikt 38.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Satversmes tiesas tiesneša mēneša
amatalga ir par 15 procentiem lielāka nekā Augstākās tiesas Senāta tiesneša
mēneša amatalga ar darba atestācijas piemaksu par 25 un vairāk tiesneša amatā
nostrādātiem gadiem."
5. Aizstāt 40.panta trešajā daļā vārdus
"likumā "Par tiesu varu"" ar vārdiem "Tiesu iekārtas
likumā".
6. Papildināt pārejas noteikumus ar 5. un 6.punktu
šādā redakcijā:
"5. Aprēķinot Satversmes tiesas
tiesneša amatalgu, nepiemēro Tiesu iekārtas likuma pārejas noteikumu 12.punktu.
6. Līdz 2016.gada 1.janvārim Satversmes tiesas
tiesneša mēneša amatalga ir par 15
procentiem lielāka nekā Augstākās tiesas palātas tiesneša mēneša amatalga ar
darba atestācijas piemaksu par 20 tiesneša amatā nostrādātiem gadiem."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministrs
G.Grīnvalds
Likumprojekta
Grozījumi Satversmes tiesas likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Tieslietu ministrija ir izstrādājusi likumprojektu Tiesu iekārtas likums, kas aizstātu pašreiz spēkā esošo likumu Par tiesu varu. Likumprojekts atbalstīts Ministru kabineta komitejas sēdē. Saskaņā ar 2006.gada 13.marta Ministru kabineta komitejas sēdes protokola Nr.11 2.§ 2.4.punktu Tieslietu ministrijai uzdots precizēto likumprojektu iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē, atzīmējot, ka likumprojekts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē virzāms vienlaikus ar anotācijas IV sadaļā minētajiem likumprojektiem. Pašreiz spēkā esošā Satversmes tiesas likuma redakcija paredz, ka Satversmes tiesas tiesneša mēneša amatalga ir nosakāma, vadoties no Augstākās tiesas tiesneša mēneša amatalgas ar piemaksu par 1.kvalifikācijas klasi. Tā kā likumprojekts Tiesu iekārtas likums, lai nodrošinātu objektīvu un pārredzamu tiesneša karjeras attīstību, paredz tiesnešu karjeras attīstības sistēmas reformu, līdz šim praksē formāli piešķirtās kvalifikācijas klases aizstājot ar izdienas stāžu un regulāru atestāciju, tad nepieciešami arī attiecīgi grozījumi Satversmes tiesas likumā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts izslēdz atsauci uz tiesneša kvalifikācijas klasi, aizstājot to ar norādi uz darba atestācijas piemaksu. Likumprojekts precizē pantus, kuros ietvertas atsauces uz likumu Par tiesu varu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Tiesu iekārtas likums. Likumprojektiem jāstājas spēkā vienlaicīgi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu n
eskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz (tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
244,7 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
244,7 |
40,6 |
40,6 |
40,6 |
40,6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
-40,6 |
-40,6 |
-40,6 |
-40,6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesnešu
algas aprēķins 2006. gadam:
Satversmes tiesas
tiesneša amatalga 2007. gadā:
Satversmes tiesas priekšsēdētāja vietnieka mēneša amatalga 2007. gadā:
Satversmes tiesas priekšsēdētāja mēneša amatalga 2007. gadā
Satversmes tiesas tiesnešu darba samaksai un
sociālajām garantijām (atvaļinājuma pabalsts) nepieciešamo līdzekļu starpības
2006. un 2007. gadā aprēķins.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija
|
Līdzekļi,
kas norādīti ailē Kārtējais gads ir plānoti likumā par valsts budžetu
2006. gadam. Aprēķini
2007. gadam veikti, vadoties no Centrālās statistikas pārvaldes mājas lapā
internetā publicētās valstī strādājošo iepriekšējā gada (2005.g.) vidējā
mēneša bruto darba samaksa ir Ls 246,-. Aprēķini
2008. gadam un turpmākajiem gadiem par papildus nepieciešamajiem finanšu
līdzekļiem ir precizējami katru gadu, jo nav zināma strādājošo iepriekšējā gada
vidējā mēneša bruto darba samaksa. Jautājums par papildu valsts
budžeta līdzekļu piešķiršanu 2007. gadā un turpmākajos gados skatāms Ministru
kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem
kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas
procesā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Tiesu iekārtas likums. Likumprojektiem jāstājas spēkā vienlaicīgi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav noskaidrota. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tieslietu ministra vietā
satiksmes ministrs K.Peters
Valsts sekretārs
|
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
V. Rūsiņa |
12.06.2006. 07:46
1065
Ilgaža 7036993
Inita.Ilgaza@tm.gov.lv