2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīcas likums
(reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Grozījumi Bezvalstnieku likumā
Izdarīt Bezvalstnieku likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 5.nr.) šādus grozījumus:
1. 6.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Bezvalstniekam ir tiesības Personu apliecinošu dokumentu likumā noteiktajā kārtībā saņemt bezvalstnieka ceļošanas dokumentu.";
izslēgt trešo daļu.
2. Izteikt 7.panta otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Bezvalstniekam, kas likumīgi uzturas Latvijas Republikā, ir 1954.gada 28.septembra Konvencijā par bezvalstnieka statusu noteiktās tiesības."
Iekšlietu ministrs
Dz.Jaundžeikars
Likumprojekta
Grozījumi Bezvalstnieku likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
||||||||
1. Pašreizējā situācija |
1999.gada 10.maijā Latvija pievienojās 1954.gada 28.septembra Konvencijai par bezvalstnieka statusu (likums Par 1954.gada 28.septembra Konvenciju par bezvalstnieka statusu), atbilstoši kurai tika izstrādāts Bezvalstnieku likums, kas stājās spēkā 2004.gada 2.martā. Konvencijas par bezvalstnieku statusu (turpmāk Konvencija) 28.pantā noteikts, ka līgumslēdzējas valstis izsniedz bezvalstniekiem, kas likumīgi atrodas to teritorijā, ceļošanas dokumentus, lai tie varētu ceļot ārpus šo valstu teritorijas, ja vien nopietni nacionālās drošības vai sabiedriskās kārtības apsvērumi nepieprasa pretējo. Konvencijas 28.pants arī paredz, ka līgumslēdzējas valstis var izdot ceļošanas dokumentus jebkuram to teritorijā esošam bezvalstniekam; īpaši labvēlīga nostāja valstīm ir jautājumā par ceļošanas dokumentu izsniegšanu tiem bezvalstniekiem, kuri atrodas to teritorijā un kuriem nav iespējams saņemt ceļošanas dokumentus valstī, kur tie likumīgi dzīvo. Ņemot vērā Konvencijas 28.panta noteikumus, Bezvalstnieku likuma 6.panta otrajā daļā paredzēts, ka bezvalstniekam, kas likumīgi uzturas Latvijas Republikā, ir tiesības Personu apliecinošu dokumentu likumā noteiktajā kārtībā saņemt bezvalstnieka ceļošanas dokumentu. Bezvalstnieku likuma 6.panta trešajā daļā savukārt paredzēts, ka bezvalstniekam, kurš ieceļojis Latvijas Republikā un nevar pierādīt, ka likumīgi uzturas tajā, var izsniegt bezvalstnieka ceļošanas dokumentu saskaņā ar Konvencijas noteikumiem. Konvencijas 27.pantā noteikts, ka līgumslēdzējas valstis jebkuram bezvalstniekam savā teritorijā izsniedz personu apliecinošus dokumentus, ja viņam nav derīga ceļošanas dokumenta. Bezvalstniekiem, kuri likumīgi uzturas Latvijas teritorijā, tiek
iesniegts bezvalstnieka ceļošanas dokuments atbilstoši Bezvalstnieku likuma
6.panta otrajai daļai, Personu apliecinošu dokumentu likuma 2.panta trešās
daļas 2.punktam un 4.panta pirmās daļas 5.punktam. Savukārt bezvalstniekiem,
kuri ieceļojuši Latvijas Republikā un nevar pierādīt, ka likumīgi uzturas
tajā, bezvalstnieka ceļošanas dokuments var tikt izsniegts saskaņā ar
Bezvalstnieku likuma 6.panta trešo daļu, t.i. saskaņā ar Konvencijas
noteikumiem. Taču praksē bezvalstniekiem, kuri ieceļojuši Latvijas Republikā
un nevar pierādīt, ka likumīgi uzturas tajā, ceļošanas dokuments tiek
izsniegts saskaņā ar Personu apliecinošu dokumentu likuma 2.panta trešās
daļas 2.punktu, 4.panta pirmās daļas 5.punktu un 5.panta devīto daļu, jo
Konvencija nenosaka bezvalstnieka ceļošanas dokumenta saturu, izsniegšanas
kārtību, lietošanas, nodošanas un izņemšanas kārtību. Kopš 2004.gada 2.marta, kad
stājās spēkā Bezvalstnieku likums, bezvalstniekiem, kuri nevar pierādīt, ka
valstī uzturas likumīgi, ir izdoti 42 dokumenti. Būtisks bezvalstnieku skaita
pieaugums nav prognozējams, tādejādi bezvalstnieku skaits varētu saglabāties
iepriekšējā līmenī. Saskaņā ar Personu apliecinošu dokumentu likumu 2.panta trešās daļas
2.punktu un 4.panta pirmās daļas 5.punktu bezvalstnieka ceļošanas dokuments
vienlaicīgi ir arī bezvalstnieka personu apliecinošs dokuments. Ņemot vērā minēto Bezvalstnieku likuma 6.panta bezvalstnieku dalījums: likumīgi uzturas Latvijas teritorijā un ieceļojuši Latvijas Republikā un nevar pierādīt, ka likumīgi uzturas tajā, nav lietderīgs. |
|||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz grozījumus Bezvalstnieku likumā, nosakot, ka bezvalstniekam ceļošanas dokuments tiek izsniegts Personu apliecinošu dokumentu likuma noteiktajā kārtībā. Izsniedzot bezvalstniekam ceļošanas dokumentu, zudīs nepieciešamība ieviest papildus dokumenta veidu, kas būtu tikai personu apliecinošs (derīgs tikai Latvijas Republikas teritorijā), nevis ceļošanas dokuments. Tādejādi visiem bezvalstniekiem Latvijas Republikā tiks izsniegts vienāda parauga dokuments, kas vienlaicīgi būs personu apliecinošs un ceļošanas dokuments. Ar to visiem bezvalstniekiem tiks nodrošināta iespēja gan apliecināt savu identitāti, gan arī ceļot. |
|||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
uz valsts budžetu un
pašvaldības budžetiem |
||||||||
|
(tūkst.latu) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
V. Kādam Latvijas starptautiskajām
saistībām
atbilst normatīvais akts |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
atbilst pilnībā 1954.gada 28.septembra Konvencijai par bezvalstnieka statusu. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības Pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, Sagatavojot normatīvā akta
projektu |
||||||||
1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav veiktas. |
|||||||
2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav veiktas. |
|||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Projekts ievietots Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes mājas lapā. |
|||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas. |
|||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi plašsaziņas līdzekļi un sistēmas. |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā paredzētajā kārtībā. |
|||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Rudzāts |
28.03.2006 15:05
1039
V.Kadanere
7219168, vera.kadanere@pmlp.gov.lv