2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīcas likums
(reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Likumprojekts
Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu grozījumu:
Papildināt kodeksu ar 75.4 pantu šādā redakcijā:
"75.4 pants. Nolietotu transportlīdzekļu apstrādes prasību pārkāpšana
Par
nolietota transportlīdzekļa apstrādi bez attiecīgas atļaujas saņem-
šanas
uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz piecsimt latiem,
bet juridiskajai personai no simt līdz tūkstoš latiem.
Par apstrādes uzņēmuma atteikšanos pieņemt nolietotu transportlīdzekli,
kuram netrūkst nozīmīgāko sastāvdaļu motora, stūres mehānisma, šasijas,
transmisijas, kurā nav papildu atkritumu un kas nav reģistrēts komercķīlu
reģistrā,
uzliek naudas sodu divsimt latu apmērā.
Par šā panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā."
Vides ministrs
Likumprojekta
Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd Latvijā ir
spēkā Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likums, kas nosaka, ka
jebkurš nolietots transportlīdzeklis, kas ietilpst likuma 3. pantā
noteiktajās robežās, ir jānodod apstrādes uzņēmumam, t.i. komersantam, kas
nodarbojas ar nolietotu transportlīdzekļu apstrādi un ir saņēmis atļauju vai
iesniedzis pieteikumu C kategorijas piesārņojošu darbību veikšanai likumā
Par piesārņojumu noteiktajā kārtībā. Apstrādes uzņēmums izsniedz pēdējam
īpašniekam likvidācijas sertifikātu, kas ir pamats transportlīdzekļa
norakstīšanai Ceļu satiksmes drošības direkcijā. Tomēr tikai neliela daļa no
kopējiem norakstītajiem transportlīdzekļiem ir norakstīti, pamatojoties uz
likvidācijas sertifikātu. Lielākajā daļā gadījumu īpašnieks vai nu deklarē,
ka transportlīdzeklis ir gājis bojā pirms likvidācijas sertifikātu ieviešanas
(šādu iespēju paredz Ministru kabineta 2004.gada 6.aprīļa noteikumi Nr. 241 "Nolietota transportlīdzekļa likvidācijas
sertifikāta aizpildīšanas un izsniegšanas kārtība") vai vispār neveic
transportlīdzekļa norakstīšanu. Veidojas situācija, kad transportlīdzekļi
tiek apstrādāti ārpus apstrādes uzņēmumiem, neievērojot vides prasības un
veicot nelegālu uzņēmējdarbību. Pēc transportlīdzekļa izkomplektēšanas tā
rezerves daļas tiek pārdotas (apstrādes uzņēmumi informē par būtisku detaļu
piedāvājuma palielināšanos), bet virsbūve sagriezta, iznīcinot numurēto
agregātu numurus, pēc kuriem var identificēt transportlīdzekli un tā
īpašnieku, un nodots metāllūžņu pieņemšanas punktā. Šī situācija izjauc konkurenci tirgū apstrādes
uzņēmumi, kas saņēmuši atļauju piesārņojošu darbību veikšanai, saņem nelielu
skaitu transportlīdzekļu un nelabprāt maksā transportlīdzekļa īpašnieka
atlīdzību par pieņemto transportlīdzekli vai vispār atsakās to pieņemt, kas
ir Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likuma 6. panta ceturtās
daļas pārkāpums: Apstrādes uzņēmums nodrošina
to, ka nolietota transportlīdzekļa īpašnieks var šo transportlīdzekli nodot
apstrādes uzņēmuma pieņemšanas punktā bez jebkādām izmaksām, ja nolietotajam
transportlīdzeklim netrūkst nozīmīgāko sastāvdaļu motora, stūres mehānisma,
šasijas, transmisijas, kā arī ja transportlīdzeklī nav papildu atkritumu un
transportlīdzeklis nav reģistrēts komercķīlu reģistrā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz naudas sodus par nolietotu transportlīdzekļu apstrādes prasību pārkāpšanu. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts veicinās godīgu konkurenci apstrādes uzņēmumu starpā. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Transportlīdzekļu īpašniekiem tiks nodrošināta iespēja nodot nolietotu transportlīdzekli apstrādes uzņēmumā un tādējādi norakstīt to Ceļu satiksmes drošības direkcijā |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts pozitīvi ietekmēs vidi, jo novērsīs vides piesārņojumu, kas rodas no nelegālas transportlīdzekļu apstrādes tam nepiemērotos apstākļos. |
5. Cita informācija |
nav |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2006 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Paredzams, ka nedaudz palielināsies budžeta ieņēmumi, bet precīzus aprēķinus šobrīd nav iespējams veikt |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos Normatīvā
akta īstenošana tiks nodrošināta valsts budžeta esošo līdzekļu ietvaros |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav
|
|
|||||
2. Cita informācija |
nav |
|
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts veicinās Eiropas Parlamenta un Padomes 2000. gada 18.
septembra Direktīvas 2000/53/EC par nolietotiem transportlīdzekļiem
īstenošanu. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|
|
5. Cita informācija |
nav |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts apspriests Nolietotu
transportlīdzekļu apsaimniekošanas padomē, kuras sastāvā ir valsts
institūciju, profesionālo apvienību un uzņēmumu pārstāvji. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē tiks ievietots Vides ministrijas mājas lapā, kur tas būs pieejams sabiedrībai. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
nav |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta
īstenošanai netiks radītas jaunas institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojektu ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc pieņemšanas Ministru kabinetā noteikumu projekts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā, kā arī ievietots Vides ministrijas mājas lapā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīdam ir nodrošinātas tiesības aizstāvēt savas aizskartās tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
nav |
Vides ministrs R. Vējonis
Ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
R. Vējonis |
G.Puķītis |
A.Stašāne |
V.Puriņš |
A.Drondina |
13.04.2006. 17.00
Anita Drondina
948
7026577, Anita.Drondina@vidm.gov.lv