2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīcas likums
(reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izslēgt 117.pantu.
2. Papildināt kodeksu ar 117.1, 117.2, 117.3, 117.4, 117.5, 117.6, 117.7, 117.8, 117.9, 117.10 un 117.11 pantu šādā redakcijā:
"117.1 pants. Vispārīgo
noteikumu par atpūtas kuģu satiksmi
iekšējos ūdeņos pārkāpšana
Par atpūtas kuģa
vadīšanu iekšējos ūdeņos, ja nav klāt dokumenta,
kas apliecina atbilstoša atpūtas kuģa vadīšanas tiesības (ja tāds ir
nepieciešams), vai dokumenta, kas apliecina atpūtas kuģa
reģistrāciju (ja attiecīgais kuģošanas līdzeklis ir jāreģistrē),
izsaka brīdinājumu
vai uzliek naudas sodu līdz pieciem latiem.
Par pārvietošanos ar ūdensmotociklu,
burāšanu ar vējdēli, kā arī nodarbošanos ar ūdensslēpošanu vai tamlīdzīgiem
sporta veidiem, neuzvelkot glābšanas vesti, kas nodrošina personas peldspēju,
uzliek naudas sodu no divdesmit līdz trīsdesmit latiem.
Par atpūtas kuģa vadīšanu, ja nav attiecīgā atpūtas kuģa vadīšanas
tiesību,
uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no simt līdz simt piecdesmit latiem.
Par tādas atpūtas kuģa vadītāja apliecības izmantošanu, kas pieteikta kā zudusi vai nozagta, ja tās vietā saņemta jauna atpūtas kuģa vadītāja apliecība,
uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam desmit latu apmērā.
Par atpūtas kuģa izmantošanu vietās, kur to aizliedzis iekšējo ūdeņu īpašnieks vai valdītājs, kā arī pašvaldības noteiktās, apzīmētās un aizliegtās akvatorijās un peldvietās
uzliek naudas sodu
atpūtas kuģa vadītājam no četrdesmit līdz septiņdesmit latiem.
Par tāda pasažiera pārvadāšanu atpūtas kuģī, kurš ir jaunāks par 12 gadiem un nav ietērpts atbilstoša izmēra glābšanas vestē,
uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no divdesmit līdz četrdesmit latiem.
Par kuģošanu ar
atpūtas kuģi robežakvatorijā diennakts gaišajā laikā, ja par to iepriekš nav
informēta Valsts robežsardze,
uzliek naudas sodu
atpūtas kuģa vadītājam no desmit līdz
trīsdesmit latiem.
Par kuģošanu ar
atpūtas kuģi robežakvatorijā tumšajā diennakts laikā
uzliek naudas sodu
atpūtas kuģa vadītājam no divdesmit
līdz piecdesmit latiem.
Par kuģošanu
robežakvatorijā diennakts gaišajā laikā, ja atpūtas kuģa vadītājam vai
pasažieriem nav klāt personu apliecinošu dokumentu,
uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit
latiem.
Par citu noteikumos
par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos noteikto prasību pārkāpšanu
izsaka brīdinājumu
vai uzliek naudas sodu no pieciem līdz desmit latiem.
117.2 pants. Kuģošanas
apmācības noteikumu pārkāpšana iekšējos
ūdeņos
Par kuģošanas apmācības noteikumu pārkāpšanu iekšējos ūdeņos
uzliek naudas sodu personai, kura apmāca kuģot, no četrdesmit līdz sešdesmit latiem.
117.3 pants. Atpūtas kuģa iekārtojuma prasību neievērošana iekšējos ūdeņos
Par tāda atpūtas
kuģa izmantošanu, kas nav apgādāts ar
nepieciešamo aprīkojumu un glābšanas līdzekļiem,
uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no
divdesmit līdz četrdesmit latiem.
117.4 pants. Kravas un
pasažieru pārvadāšanas noteikumu neievērošana, kuģojot iekšējos ūdeņos
Par kuģošanas līdzekļa kravnesības
vai atļautā pārvadājamo cilvēku skaita pārsniegšanu, kuģojot iekšējos ūdeņos,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no
divdesmit līdz divsimt latiem.
117.5 pants. Kuģošanas ātruma
neievērošana, kuģojot iekšējos ūdeņos ar kuģošanas līdzekli, kuram izgatavotājrūpnīca ir
paredzējusi ātruma noteikšanas ierīci
Par ātruma ierobežojuma zīmēm
atbilstošā atļautā kuģošanas ātruma pārsniegšanu iekšējos ūdeņos līdz 10 kilometriem stundā
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz četrdesmit latiem.
Par ātruma ierobežojuma zīmēm
atbilstošā atļautā kuģošanas ātruma pārsniegšanu iekšējos ūdeņos no 11 kilometriem stundā līdz
30 kilometriem stundā
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa
vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam.
Par ātruma ierobežojuma zīmēm
atbilstošā atļautā kuģošanas ātruma pārsniegšanu iekšējos ūdeņos virs 30 kilometriem stundā
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz divsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa
vadīšanas tiesības uz laiku no viena līdz diviem gadiem.
Par kuģošanas līdzekļa vadīšanu ar
ātrumu, kas pārsniedz 5 kilometrus stundā, iekšējos ūdeņos tuvāk par 30 metriem
no peldētāja
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no piecdesmit
līdz divsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz vienu
gadu vai bez <
span style='mso-bidi-font-style:italic'>kuģošanas līdzekļa
vadīšanas tiesību atņemšanas.
117.6 pants. Manevrēšanas, apstāšanās, stāvēšanas un noenkurošanās noteikumu
pārkāpšana
iekšējos ūdeņos
Par manevrēšanu un apstāšanos iekšējos ūdeņos ejošu vai stāvošu kuģu, bagarmašīnu un peldošo celtņu tuvumā, kā arī starp tiem
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no divdesmit līdz simt latiem.
Par noenkurošanos kuģu ceļā, kā arī pietauvošanos vai stāvēšanu pie navigācijas zīmēm un pasažieru vai kravas piestātnēm, ja tās nav paredzētas atpūtas kuģiem,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz
simt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem
mēnešiem līdz vienam gadam.
117.7 pants. Kuģošanas līdzekļu vadīšana iekšējos ūdeņos alkohola reibumā vai
narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē
Par kutera, ūdensmotocikla, motorlaivas vai jahtas vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles, bet nepārsniedz 1,5 promiles,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt līdz divsimt
latiem un atņem kuģošanas līdzekļa
vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam.
Par kutera, ūdensmotocikla, motorlaivas vai jahtas vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no divsimt līdz trīssimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
Par kuģošanas līdzekļa vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos, atrodoties narkotisko,
psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu (izņemot alkoholiskos
dzērienus) ietekmē,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no trīssimt līdz četrsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
Par kuģošanas līdzekļa vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos reakcijas ātrumu un
uzmanību samazinošu medikamentu ietekmē, kā arī esot slimam vai tādā mērā
nogurušam, ka tas var ietekmēt vadītāja darbspēju un ūdens satiksmes drošību,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt līdz divsimt latiem.
Par šajā pantā paredzētajiem
pārkāpumiem, kas izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt
latiem un atņem kuģošanas
līdzekļa vadīšanas tiesības uz trijiem gadiem.
117.8 pants. Kuģošanas līdzekļu vadītāju pārkāpumi
īpašos gadījumos
Par noteiktās kārtības neievērošanu pēc ūdens
satiksmes negadījuma
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no
simt līdz divsimt latiem.
Par nepakļaušanos tādas personas prasībai apturēt kuģošanas līdzekli, kura ir pilnvarota pārbaudīt kuģošanas līdzekļa vadītāja dokumentus,
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt līdz simt piecdesmit latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no viena līdz diviem gadiem.
Par alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu
lietošanu pēc ūdens satiksmes negadījuma, kā arī pēc tam, kad kuģošanas
līdzeklis apturēts pēc policijas vai Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku krasta
apsardzes amatpersonu, vai Valsts robežsardzes amatpersonu (robežakvatorijā un
ostu akvatorijā) pieprasījuma, līdz alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu
apreibinošo vielu ietekmes pārbaudei vai atbrīvošanai no šādas pārbaudes
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz trijiem gadiem.
Par atteikšanos no asins pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, kā arī narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes
uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz trijiem gadiem.
117.9 pants. Kuģošanas
līdzekļu reģistrācijas noteikumu pārkāpšana
Par tādu reģistrācijai pakļauto kuģošanas līdzekļu vadīšanu, kuri nav
reģistrēti noteiktā kārtībā,
uzliek naudas sodu kuģošanas
līdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz divsimt latiem.
Par tāda kuģošanas līdzekļa vadīšanu, kuram šim nolūkam paredzētajā
vietā nav norādīta kāda no valsts reģistrācijas numura zīmēm vai nosaukums,
uzliek naudas sodu kuģošanas
līdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz divsimt latiem.
117.10 pants. Navigācijas zīmju un uguņu bojāšana,
patvaļīga uzstādīšana, noņemšana vai ostas hidrotehnisko būvju, ierīču un
iekārtas bojāšana
Par navigācijas zīmju un uguņu bojāšanu, patvaļīgu uzstādīšanu,
noņemšanu vai par ostas un hidrotehnisko
būvju, ierīču un iekārtas bojāšanu
uzliek naudas sodu
no piecdesmit līdz septiņdesmit pieciem latiem.
117.11 pants. Ūdenslīdēju darbu veikšanas noteikumu neievērošana
Par ūdenslīdēju
darbu veikšanu ostas ūdeņos bez attiecīgas atļaujas, kā arī par signalizēšanas
noteikumu neievērošanu šo darbu laikā
uzliek naudas sodu
no desmit līdz piecdesmit latiem."
3. Izslēgt
118.pantu.
4. 214.pantā:
aizstāt pirmajā daļā skaitli "118."
ar vārdiem un skaitļiem "pantā, 117.1 panta
pirmajā sestajā un desmitajā daļā, 117.2 117. 8";
papildināt otrās
daļas 2.punktu pēc vārdiem "šā
kodeksa" ar skaitļiem un
vārdiem "117.1
panta pirmajā sestajā un desmitajā daļā, 117.2 117. 8 un";
papildināt otrās
daļas 3.punktu pēc vārdiem "šā
kodeksa" ar vārdiem "117.1 panta pirmajā
sestajā un desmitajā daļā, 117.2 117. 8 un".
5. Aizstāt 217.panta
pirmajā daļā skaitli "117." ar skaitļiem un vārdu "117.9, 117.10,
117.11 un".
6. 226.1 pantā:
papildināt pirmo
daļu aiz skaitļa un vārda "114.2 pantā" ar skaitļiem un
vārdiem "117.1 panta pirmajā desmitajā daļā, 117.2
117. 8 pantā";
papildināt otrās daļas 2.punktu aiz vārdiem "šā kodeksa" ar skaitļiem un vārdiem "117.1 panta pirmajā
desmitajā daļā, 117.2
117.8 pantā";
papildināt otro daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:
"4) Valsts robežsardzes teritoriālās
pārvaldes Peldošo līdzekļu dienesta priekšnieks un viņa vietnieks, Valsts
robežsardzes kuģu (kuteru) kapteiņi un Valsts robežsardzes norīkojuma vecākā
amatpersona, kas savus dienesta pienākumus pilda uz Nacionālo bruņoto spēku
Jūras spēku peldlīdzekļiem par administratīvajiem pārkāpumiem, kas paredzēti
šā kodeksa 117.1 panta pirmajā desmitajā daļā, 117.2 117.8 un
194.1 pantā."
7. Papildināt
pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:
"5. Kodeksa
117.1 panta pirmajā, otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā,
sestajā un desmitajā daļā, 117.2, 117.3, 117.4,
117.5, 117.6, 117.7 un 117.8 pantā
paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas Valsts policijas iestādes izskata ar
2007.gada 1.maiju."
Iekšlietu ministra vietā
bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta
Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pamatojoties uz to, ka 2005.gada 1.martā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, saskaņā ar Ministru kabineta sēdes 2001.gada 31.jūlija protokolu Nr.36 59§ (ar 2004.gada 30.marta Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 41§ grozījumiem) Iekšlietu ministrijai deleģēts sagatavot attiecīgos grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, nosakot administratīvo atbildību par kustības drošības noteikumu pārkāpšanu iekšējos ūdeņos, mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas un lietošanas noteikumu pārkāpšanu un šo administratīvo pārkāpumu piekritību. Pašlaik Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 117.pantā noteikta administratīvā atbildība
par kuģošanas noteikumu pārkāpšanu upju transportā, bet 118.pantā par mazo
kuģu reģistrācijas, uzskaites un lietošanas noteikumu pārkāpšanu, savukārt nevienā no tiem nav paredzēta
atbildība par 2003.gada 23.decembrī Ministru kabineta noteikumu Nr.766
Mazizmēra kuģošanas līdzekļu
reģistrācijas noteikumi un 2005.gada
1.marta Ministru kabineta noteikumu Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu
satiksmi iekšējos ūdeņos neievērošanu. |
||||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Latvijā ar katru gadu palielinās kuģošanas līdzekļu skaits, līdz ar
ko satiksme iekšējos ūdeņos kļūst intensīvāka un bīstamāka. Lai iekšējos
ūdeņos varētu nodrošināt drošu kustību, 2003.gada 23.decembrī tika pieņemti
Ministru kabineta noteikumi Nr.766 Mazizmēra
kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi un 2005.gada 1.martā -
Ministru kabineta noteikumi Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi
iekšējos ūdeņos, kuri nosaka satiksmes kārtību iekšējos ūdeņos un
nepieciešamos ierobežojumus. Atbilstoši tam tika sagatavots likumprojekts Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kurš paredz noteikt administratīvo atbildību par pārkāpumiem ūdens
satiksmē. Paredzot pantu sankcijās sodus par konkrētiem pārkāpumiem tika
izvērtēta sabiedriskā bīstamība tieši ūdens satiksmē. Saskaņā ar 2003.gada 23.decembra Ministru
kabineta noteikumiem Nr.766 Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas
noteikumi uz 2005.gada 4.novembri Ceļu satiksmes drošības direkcijā
pārreģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits ir šāds: airu laivas -
2892; kuteri - 411; motorlaivas - 3996; ūdensmotocikli - 651, savukārt
nepārreģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits: airu laivas -
11410; kuteri - 124; motorlaivas -
4173; ūdensmotocikli - 369. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
|
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
|
1 216,8 |
688,7 |
688,7 |
688,7 |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
|
- 1 191,8 |
- 663,7 |
- 663,7 |
- 663,7 |
||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins 5.1. Papildus plānojamie ieņēmumi: 2006.gadā un turpmāk ik gadu
Ls 25 000*. |
|
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
||||||
5.2. Papildu nepieciešamie izdevumi: 2006.gadā Ls 1 216 814, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 688 718; - izdevumi kapitālieguldījumiem Ls 528 096. 2007.gadā un turpmāk ik gadu uzturēšanas izdevumi Ls 688 718. 5.2.1.
UZTURĒŠANAS IZDEVUMI (kopā) Ls 688 718, t.sk.: Personāla izmaksas: Algas Ls 205 785 (80 štata
vien.); Valsts soc. apdroš.
oblig. iem. Ls 49 574 (24,09 % no Ls 205 785). Uzturēšana izdevumi (izņemot personāla izmaksas) Transportlīdzekļu uzturēšana un
remonts Ls 9 750 (41 transp.vien.x Ls 250). Materiāli, energoresursu, ūdens
un inventāra (vērtībā līdz Ls 50 par 1 vienību) iegāde: Kancelejas
preces Ls 960; Spectērpi
Ls 172 900
(hidrokostīmi = 37 x Ls 100 = Ls 3 700 spec. ekipējums (akvalangi, baloni,
siltie apģērbi utt.) = 36 x Ls 4 700 = Ls 169 200). Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei: Maksa par degvielu Ls116 664; Maksa par pārējo enerģētisko materiālu iegādi Ls 9 360 (eļļa). Medikamenti,
ķimikālijas, laboratorijas preces Ls 1 260 (aptieciņas = 36x Ls 35). Ēku, telpu uzturēšanas materiāli Ls 22 400
(28 iest. x Ls 800). Valsts un pašvaldības
dienesta aprūpē esošo personu uzturēšanas līdzekļi: Formas tērpu iegāde Ls
15 241 (80 štata vienības x Ls 190,51), sākot ar 2007.gadu Ls
6 800 (80 štata vienības x Ls 85); Uzturdevas kompensācija naudā
Ls 72 000 (80 štata vienības x Ls 75 x 12 mēn.). Specifiskie materiāli un
inventārs: Ls12 824 (36
raķ.pistoles x Ls 24 + patronas 36 x Ls 10 = Ls 1 224; 80 glābšanas vestes x
Ls 35 = Ls 2 800; 80 pistoles x Ls 110 = Ls 8 800) KAPITĀLIE IZDEVUMI KUSTAMIE ĪPAŠUMI
(virs Ls 50), t.sk.: Transportlīdzekļi Ls 361 000 (automašīnas = 4 x Ls
30 000 = Ls 120 000, kuteris = 4 x Ls 35 825 = Ls 143300,
motorlaiva = 2 x Ls 15 000 = Ls 30 000, gumijas laiva + motors = 30 x Ls
610 = Ls 18 300 + (30 x Ls 950) Ls 28 500 = Ls 46 800 ūdens motocikls 185 zs. = 1 x
Ls 9 300 = Ls 9 300, piekabe kuteriem = 4 x Ls 2 500 = Ls 10 000,
piekabe motorlaivai = 2 x Ls 800 = Ls 1 600. PĀRĒJIE KUSTAMIE ĪPAŠUMI Ls167 096 radiostacijas (stacionārās) = 4 x Ls 320 = Ls 1 280, radiostacijas (pārnēsājamās) =80 x Ls 520 = Ls41600, jūras rācijas VHF stacija (stacionārā) = 4 x Ls 300 = Ls 1 200 jūras rācijas VHF stacija (pārnēsājamā) =5 x Ls 200 = Ls 1 000 tālskatis = 36 x Ls 225 = Ls 8 100 nakts redzamības tālskatis = 30
x Ls550 = Ls 16 500, prožektors = 36 x Ls 100 = Ls 3 600, signālbākuguns = 36
x Ls 65 = Ls 2 340, alkometrs = 36 x Ls 950 = Ls 34 200, skaļruņa ierīce = Ls
36 x 90 = Ls 3 240, radars = 36 x Ls 1 501 = Ls54 036. |
|
1 216,8 |
688,7 |
688,7 |
688,7 |
||||||
6. Cita informācija |
* Papildu ieņēmumu apmēru grūti plānot, jo ieņēmumus no naudas sodiem par ūdens satiksmes un drošības noteikumu pārkāpšanu grūti prognozēt sakarā ar to, ka Valsts policijai būs jāveic jauna funkcijas savu pilnvaru ietvaros jākontrolē 2003.gada 23.decembra Ministru kabineta noteikumu Nr.766 Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi un 2005.gada 1.marta Ministru kabineta noteikumu Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, ievērošana iekšējos ūdeņos. Jautājumu par likumprojekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu 2007.gadā skatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju budžeta prioritātēm kārtējā gada valsts budžeta projekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Sagatavots likumprojekts Grozījumi likumā Par policiju kas tiks virzīts izskatīšanai vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Nosakot alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmi, tiks ņemti vērā 2005.gada 23.augusta Ministru kabineta noteikumi Nr.625 Alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes pārbaudes kārtība. Papildu nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus Kārtība, kādā tiek veikta ūdens satiksmes negadījumu reģistrācija un uzskaite. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējuma tabula 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Andrejostas jahtklubs, Latvijas Ūdens motosporta federāciju, Latvijas Veikborda asociāciju, Latvijas daudzkorpusu jahtu asociāciju. |
||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Latvijas
Ūdens motosporta federācija, Latvijas Veikborda asociācija, Latvijas
daudzkorpusu jahtu asociācija pilnībā atbalsta Iekšlietu ministrijas
izstrādāto likumprojektu. Andrejostas jahtklubs ierosina samazināt noteiktos naudas sodus vismaz uz pusi un kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības atņemt tikai pēc atkārtota pārkāpuma veikšanas vai ļaunprātīgas rīcības, kas radījusi ļaunprātīgas sekas. Vienlaicīgi izteikti priekšlikumi precīzi definēt, kādā attālumā no stāvošiem kuģiem, bagarmašīnām vai peldošiem celtņiem aizliegts manevrēt vai apstāties, kā arī definēt, kas ir noteicis kuģošanas mācīšanas noteikumus. Priekšlikumi ir izvērtēti, bet netika atbalstīti. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta, ievietojot to Ministru kabineta mājas lapā, publicējot to Latvijas vēstnesī, kā arī Valsts policija informēs sabiedrību plašsaziņas līdzekļos. |
||||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā |
||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
22.02.2006.
1586
I.Dovāns
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
U.Znotiņš |