2006.gada
30.novembrī nr.9/3
Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija, pamatojoties uz Kārtības ruļļa 39.pantu, ierosina 9.Saeimā turpināt izskatīt šādus 8.Saeimā neizskatītos likumprojektus:
1) Dzīvokļa īpašumu likums (reģ.nr.1235);
2) Grozījums Krimināllikumā (reģ.nr.1658);
3) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1659);
4) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā (reģ.nr.1684);
5) Latvijas Baptistu Draudžu Savienības likums (reģ.nr.1689);
6) Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīcas likums
(reģ.nr.1690);
7) Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu savienības likums (reģ.nr.1691);
8) Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas likums (reģ.nr. 1692);
9) Latvijas Apvienotās Metodistu Baznīcas likums (reģ.nr.1693);
10) Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1701);
11) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1710);
12) Grozījumi Kriminālprocesa likumā (reģ.nr.1717);
13) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1718);
14) Grozījums Civillikumā (reģ.nr.1725);
15) Grozījumi Bezvalstnieku likumā (reģ.nr.1743);
16) Rīgas ebreju reliģiskās draudzes likums (reģ.nr.1785);
17) Grozījumi Satversmes tiesas likumā (reģ.nr.1799);
18) Grozījums Zemesgrāmatu likumā (reģ.nr.1802);
19) Tiesu iekārtas likums (reģ.nr.1810);
20) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1811);
21) Maksātnespējas likums (reģ.nr.1817);
22) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1819);
23) Grozījumi Civilprocesa likumā (reģ.nr.1820);
24) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1821);
25) Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā (reģ.nr.1822);
26) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1826);
27) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1899);
28) Grozījumi Krimināllikumā (reģ.nr.1901);
29) Par nekustamā īpašuma nodošanu biedrībai Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padome bezatlīdzības lietošanā (reģ.nr.1906);
30) Grozījums Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā (reģ.nr.1910);
31) Par nekustamā īpašuma atsavināšanu vides aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai (reģ.nr.1913).
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 166.35 pantu šādā redakcijā:
"166.35 pants. Vēlētāju apvienību
finansēšanas noteikumu pārkāpšana
Par nepatiesu ziņu norādīšanu pārskatā par ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu, kā arī pārskata aizpildīšanas vai iesniegšanas kārtības neievērošanu -
uzliek naudas sodu personai, kas veidojusi vēlētāju apvienību, no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
Par finansējuma apmēra ierobežojumu neievērošanu, par neatļauta dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu, par finanšu līdzekļu dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu bez pārskaitījuma attiecīgā kandidāta kontā, ja minētais dāvinājums (ziedojums) pārsniedz 100 latus, par aizņēmuma ņemšanas noteikumu pārkāpšanu -
uzliek naudas sodu personai, kas veidojusi vēlētāju apvienību, no piecdesmit līdz trīssimt latiem, konfiscējot administratīvā pārkāpuma priekšmetus vai bez konfiskācijas.
Par vēlētāju apvienības finansēšanu, izmantojot starpnieku, vai par minēto starpniecību -
uzliek naudas sodu personai, kura izmantojusi starpnieku, vai starpniekam no simt līdz divsimt latiem.''
2. Aizstāt 214.2 panta pirmajā daļā skaitļus un vārdus "166.33 un 166.34 pantā" ar vārdiem un skaitļiem "un 166.33166.35 pantā".
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
"Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likuma Pārejas noteikumu 10.punktu, Ministru kabinetam jāiesniedz Saeimai likumprojektus par grozījumiem, kas nepieciešami attiecīgajos likumos, lai nodrošinātu šā likuma 51.panta noteikumu izpildi. Minētā likuma 51.pants nosaka vēlētāju apvienību vispārīgus finansēšanas ierobežojumus. Atbilstoši Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumam vēlētāju apvienība var iesniegt kandidātu sarakstus visos pagastos, pilsētās un novados, kuros iedzīvotāju skaits vēlēšanu izsludināšanas dienā ir mazāks par 5000. Pašreiz vēlētāju apvienību darbība tiek regulēta minimāli, un par to darbību pārkāpumiem nav paredzēta atbildība. Minētais rada nevienlīdzību starp politiskajām organizācijām (partijām) un vēlētāju apvienībām pašvaldību vēlēšanās. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ņemot vērā to, ka ir sagatavots Vēlētāju apvienību finansēšanas likums, kas nosaka vēlētāju apvienību finansēšanas un atskaitīšanās par saņemto un izlietoto finansējumu kārtību, kā arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetenci minētās jomas kontrolē, likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" paredz noteikt atbildību vēlētāju apvienībām par: 1) pārskatu par ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu, aizpildīšanas vai iesniegšanas kārtības neievērošanu, par nepatiesu ziņu norādīšanu pārskatā; 2) finansējuma apmēra ierobežojumu neievērošanu; par neatļauta dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu; par tāda finanšu līdzekļu dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu bez pārskaitījuma attiecīgā kandidāta kontā, kurš pārsniedz 100 latus; par aizņēmuma ņemšanas noteikumu pārkāpšanu; 3) vēlētāju apvienības finansēšanu, izmantojot starpnieku, vai par šo starpniecību. Atbilstoši Vēlētāju apvienību finansēšanas likumprojektam paredzēts, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs izskatīs iesniegumus un sūdzības par vēlētāju apvienību finansiālās darbības pārkāpumiem. Līdz ar to arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs varēs saukt pie administratīvās atbildības par finansiālās darbības pārkāpumiem. Likuma spēkā stāšanā paredzēta vienlaikus ar Vēlētāju apvienību finansēšanas likuma spēkā stāšanos, tas ir ar 2008.gada 1.janvāri, jo nākamās pašvaldību vēlēšanas paredzētas 2009.gadā. |
||||
3. Cita informācija |
- |
||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Cita informācija |
- |
||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
*) |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
|||||||||
6. Cita informācija |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Ir sagatavoti šādi likumprojekti, kas saistīti ar šo projektu: 1) Vēlētāju apvienību finansēšanas likums; 2) Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā; 3) Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā; 4) Grozījumi Krimināllikumā. |
|||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
Likumprojekta 1. un 2.pants |
Latvijas pievienošanās līguma Eiropas Savienībai Pievienošanās akta 6.pantam |
Atbilst |
- |
|||||||
|
||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir notikuša ar Latvijas Pašvaldību savienību (vecākais padomnieks M.Pūķis). |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
Kopumā atbalsta likumprojektā paredzētos risinājumus. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas, tiek paplašinātas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetence. Likumprojekta izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas, pārejas laiks nav nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos "Latvijas Vēstnesis" un "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs". |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā paredzētajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
- |
Ministru prezidents A.Kalvītis
KNAB priekšnieks |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Loskutovs |
V.Zeppa-Priedīte |
I.Čodare |
A.Vilks |
21.12.2005. 9:34
977
I.Krastiņa
7356165 (207),
Ilze.Krastina@knab.gov.lv