.11.2006.
Saeimas Prezidijam
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 39.pantu
Tautsaimniecības komisija ierosina turpināt izskatīt 9.Saeimā šādus 8.Saeimā
neizskatītos likumprojektus:
1)
Koncesiju
likums (8.Saeimas likumprojekta reģ. nr. 1601);
2) Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (8.Saeimas likumprojekta reģ. nr. 1796).
Pielikumā: 1) likumprojekts Koncesiju likums (8.Saeimas likumprojekta reģ. nr.
1601) uz ..... lpp.;
2)
likumprojekts Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (8.Saeimas likumprojekta reģ.
nr. 1796) uz ... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis
Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija
2006. gada 2. novembrī
Saeimas sēdē
2. lasījumā pieņemtais likumprojekts
(Reģ. nr. 1601)
Koncesiju
likums |
I
nodaļa |
Vispārīgie
noteikumi |
1.pants. Likumā lietotie
termini |
Likumā ir lietoti šādi termini: |
1) koncesija- tiesību un pienākumu kopums, ko koncedents ar
koncesijas līgumu piešķir koncesionāram, un koncesionārs koncesijas līguma
ietvaros uzņemas visus ar koncesijas līgumā pielīgto saistību izpildi
saistītos riskus vai daļu no šiem riskiem. Tiesību un pienākumu kopumu drīkst
piešķirt:; |
a) būves koncesijas gadījumā lai būvētu jaunus infrastruktūras
objektus vai sistēmas vai šos darbus veiktu kopā ar būvprojektēšanu,
modernizāciju vai paplašināšanu, vai esošo infrastruktūras objektu vai
sistēmu atjaunošanu, modernizāciju vai paplašināšanu, par atlīdzību saņemot
tiesības ekspluatēt būvi, kas veidota atbilstoši koncedenta prasībām, |
b) pakalpojumu koncesijas gadījumā lai nodrošinātu publiskos
pakalpojumus, par atlīdzību saņemot tiesības sniegt pakalpojumu; |
2) koncesijas līgums rakstiski noslēgts līgums starp
koncedentu un koncesionāru, kas nosaka koncesijas izpildes termiņu un
nosacījumus; |
3) koncesionārs pretendents, kas noslēdzis koncesijas
līgumu; |
4) koncedents pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma
izpratnē vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs likuma "Par iepirkumu
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" izpratnē; |
5) koncesijas resursi koncedenta īpašumā esoša lieta vai lietu
kopība, kura tiek nodota koncesionāram saskaņā ar koncesijas līgumu. |
6) pretendents juridiskā persona vai personu apvienība, kas
piedalās koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procesā. |
2.pants. Likuma mērķis |
Likuma mērķis ir: |
1) veicināt valsts un privātās partnerības izmantošanu; |
2) noteikt koncedenta tiesību un pienākumu apjomu, veicot
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru, kā arī slēdzot
koncesijas līgumu; |
3) noteikt atklātu koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūru, kas pamatotos uz pretendentu brīvu konkurenci, kā arī vienlīdzīgu
un taisnīgu attieksmi; |
4) noteikt koncesijas līguma būtiskos nosacījumus. |
3.pants. Vispārīgie nosacījumi
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanai |
(1) Koncedents piemēro šo likumu, ievērojot vienlīdzīgas
attieksmes, nediskriminācijas, proporcionalitātes un atklātības principu. |
(2) Informācijas apmaiņa starp koncedentu un pretendentu notiek
rakstiski vai elektroniski saskaņā ar šo likumu. |
4.pants. Koncesijas
piešķiršanas jomas un aizliegumi (1) Koncesiju var piešķirt jebkurā
tautsaimniecības jomā, ievērojot šā panta otrajā un trešajā daļā noteiktos
aizliegumus. (2) Par koncedentu nedrīkst būt valsts
akciju sabiedrība Latvenergo,
valsts akciju sabiedrība Latvijas pasts, valsts akciju sabiedrība
Starptautiskā lidosta Rīga, valsts akciju sabiedrība Latvijas
dzelzceļš, valsts akciju sabiedrība Latvijas gaisa satiksme, valsts akciju
sabiedrība Latvijas valsts meži, SIA Rīgas ūdens, SIA Jūrmalas ūdens,
Pašvaldības SIA Ūdeka, SIA Daugavpils ūdens, SIA Liepājas ūdens, SIA
Valmieras ūdens, SIA Rēzeknes ūdens, SIA Jelgavas ūdens. (3) Šā panta otrajā daļā minētie tiesību subjekti nedrīkst piešķirt
koncesiju, nedrīkst slēgt koncesijas līgumu un šo tiesību subjektu manta
nedrīkst būt koncesijas resurss. |
5.pants. Likuma piemērošanas izņēmumi |
Šo likumu nepiemēro, ja: |
1) koncedents slēdz koncesijas līgumu, kura
galvenais mērķis ir nodrošināt koncedenta uzturētus publiskos elektronisko
sakaru tīklus vai arī vienu vai vairākus koncedenta sniegtus publiski
pieejamus elektronisko sakaru pakalpojumus; |
2) Ministru kabinets saskaņā ar normatīvajiem aktiem informācijai par
koncesijas līgumu nosaka slepenības režīmu vai koncesijas līguma izpilde
saistīta ar īpašiem valsts noslēpuma aizsardzības pasākumiem, kā arī tad, ja
tas nepieciešams būtisku valsts interešu aizsardzībai; |
3) koncesijas līgumu slēdz atbilstoši citiem procedūru noteikumiem un
to slēgšanas tiesības piešķir: |
a) starptautiskā nolīgumā, kas noslēgts starp Latviju un vienu vai
vairākām valstīm, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis par koncesiju,
kura nepieciešama šā starptautiskā nolīguma dalībvalstu kopīga projekta īstenošanai
vai izmantošanai. Koncedents par visiem šādiem koncesijas līgumiem paziņo
Eiropas Komisijai; |
b) saskaņā ar starptautisku nolīgumu, kas attiecas uz karaspēka
izvietošanu; |
c) saskaņā ar kādas starptautiskas organizācijas īpašiem koncesiju
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras noteikumiem attiecībā uz
projektiem, kurus tā finansē. |
6.pants. Lēmuma pieņemšana par koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu |
(1) Lēmumu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras uzsākšanu pieņem: |
1) Ministru kabinets, ja koncesijas līgumu slēdz koncedents, izņemot
šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minētās personas; |
2) pašvaldības dome (padome), ja koncesijas līgumu slēdz pašvaldība,
pašvaldības iestāde vai pašvaldības vai tās padotībā esoša institūcija,
privāto tiesību subjekts, kas ir koncedents un atrodas šajā punktā minēto
institūciju izšķirošā ietekmē vai kura darbību vairāk par 50 procentiem
finansē šajā punktā minētās institūcijas. |
3) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, ja attiecīgais pakalpojumu
sniedzējs nav ne publiska institūcija, ne publiskas institūcijas uzņēmums
likuma "Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju
vajadzībām" izpratnē, saņemot Ministru kabineta vai pašvaldības domes
(padomes) akceptu, ja kapitālsabiedrībās, kas sniedz sabiedriskos
pakalpojumus, ir valsts vai pašvaldības kapitāla daļas. |
(2) Lēmumu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras uzsākšanu šā panta pirmās daļas 1. un 2.punktā minētajos gadījumos
pieņem, pamatojoties uz finanšu un ekonomiskiem aprēķiniem, ja no tiem
izriet, ka projekta realizācija, izmantojot koncesiju, ir izdevīgāka.
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tiek veikti finanšu un ekonomiskie
aprēķini, un to saturu. |
(3) Lēmums par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras uzsākšanu ir vispārpieejama informācija. |
II nodaļa |
Koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūra |
7.pants. Koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras komisija un tās vispārējie darbības principi |
(1) Koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras veikšanai koncedents izveido kompetentu koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras komisiju (turpmāk šajā nodaļā
komisija), kuras sastāvā ir vismaz piecas personas. Komisija, veicot savus
pienākumus, ir tiesīga pieaicināt ekspertus, kas nav komisijas locekļi. |
(2) Komisija nodrošina koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumu un citu dokumentu izstrādi un
protokolē procedūras norisi. Komisija ir atbildīga par koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras norisi. |
(3) Komisija vērtē pretendentus un to
iesniegtos piedāvājumus saskaņā ar šo likumu, no tā izrietošiem normatīvajiem
aktiem un koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumu
un citiem dokumentiem. Komisijas lēmums ir saistošs koncedentam, slēdzot
koncesijas līgumu. |
(4) Katrs komisijas loceklis pretendenta
iesniegto piedāvājumu vērtē individuāli pēc koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumā noteiktajiem kritērijiem. Pēc visu
piedāvājumu izvērtēšanas komisija apkopo tās locekļu vērtējumus un par
visizdevīgāko nosaka to piedāvājumu, kas ieguvis visaugstāko vērtējumu. |
(5) Komisija lēmumu pieņem sēdē. Komisija
ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vismaz divas trešdaļas komisijas
locekļu. Komisija lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja komisijas
locekļu balsis sadalās līdzīgi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss. |
(6) Komisijas locekļi nedrīkst pārstāvēt pretendenta
intereses un nedrīkst būt saistīti ar pretendentu. Komisijas locekļi paraksta apliecinājumu, ka nav tādu apstākļu, kuru
dēļ varētu uzskatīt, ka tie ir ieinteresēti konkrēta pretendenta izvēlē. Šās
daļas izpratnē komisijas loceklis ir saistīts ar pretendentu, ja viņš ir: |
1) pretendenta juridiskās personas - esošais vai bijušais
dalībnieks (akcionārs), amatpersona, darbinieks, ja šī saistība ar juridisko
personu beigusies laikposmā, kas īsāks par 24 mēnešiem, kā arī
dalībnieka (akcionāra) vai amatpersonas radinieks līdz otrajai pakāpei vai
laulātais; 2) pretendenta - personu apvienībā
apvienojušās juridiskās personas esošais
vai bijušais dalībnieks (akcionārs), amatpersona, darbinieks, ja šī saistība
ar juridisko personu beigusies laikposmā, kas īsāks par 24 mēnešiem, personu
apvienībā apvienojušās juridiskās personas dalībnieka (akcionāra) vai amatpersonas
radinieks līdz otrajai pakāpei vai laulātais, kā arī personu apvienībā
apvienojušās fiziskās personas radinieks līdz otrajai pakāpei vai laulātais. |
8.pants. Koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras posmi |
Komisija veic koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru šādos posmos: |
1)
koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikuma izstrāde; |
2) informatīvā paziņojuma par uzaicinājumu piedalīties
koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūrā publicēšana; |
3) pretendentu pirmskvalifikācija (ja komisija uzskata, ka tā ir
nepieciešama); |
4) piedāvājumu iesniegšana; |
5) piedāvājumu izvērtēšana; |
6) koncesijas līguma projekta saskaņošana un noslēgšana. |
9.pants. Koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikuma izstrāde |
(1) Ja tiek veikta pretendentu pirmskvalifikācija, koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikumā ietver: |
1) uzaicinājumu piedalīties koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūrā, un tajā norāda šādu
informāciju: |
a) laiks un vieta, kurā jāiesniedz pretendentu pieteikumi, ņemot
vērā šā likuma 11.pantā minētos iesniegšanas termiņus, |
b) iesniedzamo dokumentu saraksts, |
c) to kritēriju kopums, kuriem pretendentiem ir jāatbilst, lai
viņi tiktu uzaicināti iesniegt piedāvājumus koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanai, atbilstoši šā likuma 13.panta pirmajai daļai, |
d) laikposms, kurā komisija plāno atlasīt pretendentus, |
e) metode, laiks un vieta pretendentu pirmskvalifikācijas
rezultātu paziņošanai, |
f) laika grafiks turpmākajiem koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras posmiem; |
2) uzaicinājumu iesniegt piedāvājumus,
tajā norādot šā panta otrajā daļā minēto informāciju. |
(2) Ja pretendentu pirmskvalifikācija netiek veikta, koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikumā norāda šādu informāciju: |
1) laiks un vieta, kurā jāiesniedz pretendentu piedāvājumi
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanai, ņemot vērā šā likuma 11.pantā
minētos iesniegšanas termiņus; |
2) iesniedzamo dokumentu saraksts; |
3) šā likuma 13.panta pirmajā daļā norādītie vispārīgie
kritēriji; |
4) koncesijas apjoms, kurā noteiktas nepieciešamajiem darbiem un
pakalpojumiem izvirzītās prasības, šo darbu un pakalpojumu mērķis un, ja
nepieciešams, norādītas izmantojamās metodes un resursi, kā arī paredzamais
darbu vai pakalpojumu standarts; |
5) drošības un vides aizsardzības nosacījumi; |
6) koncesijas līguma būtiskos nosacījumus, ievērojot šā likuma
33.pantā izvirzītās prasības; |
7) laikposms, kurā komisija plāno izskatīt piedāvājumus; |
8) piedāvājumu izvērtēšanas kritēriji atbilstoši šā likuma
15.pantam; |
9) metode, laiks un vieta koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras rezultātu
paziņošanai; |
10) apstākļi, pie kuriem piedāvājumus uzskata par neatbilstošiem
koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikumam; |
11) termiņš, kādā pēc rezultātu noteikšanas jāvienojas ar pretendentu
par koncesijas līguma noslēgšanu; |
12) koncesijas līguma noteikumi, kurus nedrīkst mainīt,
saskaņojot koncesijas līgumu; |
13) lai novērtētu minimālās prasības attiecībā uz pretendenta
saimniecisko un finansiālo stāvokli, pretendentam jāuzrāda vai jāiesniedz
vismaz viens no šādiem dokumentiem: |
a) pretendenta gada pārskats vai apliecināts izraksts no gada
pārskata par to pretendenta komercdarbības daļu, kas attiecas uz paredzamo
koncesiju, bet ne vairāk kā par trim iepriekšējiem gadiem, ja publiskajos
reģistros šī informācija nav pieejama, |
b) izziņa par pretendenta kopējo finanšu apgrozījumu vai finanšu
apgrozījumu, kas saistīts ar attiecīgo koncesiju, bet ne vairāk kā par trim
iepriekšējiem gadiem, |
c) citas ziņas saimnieciskā un finansiālā stāvokļa raksturošanai, kas
saistīts ar konkrēto koncesiju; |
14) cita informācija, ko komisija
uzskata par nepieciešamu iekļaut koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikumā. |
(3) Ja koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumā paredz kādu no
Komercdarbības atbalsta kontroles likumā noteiktajiem atbalsta sniegšanas
veidiem, atbalsta piešķiršanai piemēro minētā likuma nosacījumus. |
(4) Ja koncesijas īstenošanai paredzēts piesaistīt Eiropas Savienības
fondu līdzekļus, komisija to norāda koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā, vienlaikus
norādot minēto līdzekļu izmantošanas kārtību. |
10.pants. Paziņojuma par koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu publicēšanas kārtība (1) Pēc koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
nolikuma izstrādes, komisija nosūta publicēšanai laikrakstā Latvijas
Vēstnesis paziņojumu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras uzsākšanu un uzaicinājumu piedalīties šajā procedūrā. Publicēšanai
nosūtīto paziņojumu komisija publicē arī koncedenta, attiecīgās pašvaldības
domes, padomes vai ministrijas mājas lapā internetā. (2) Ministru kabinets nosaka paziņojuma par koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu paraugu un saturu. |
11.pants. Pieteikumu un
piedāvājumu iesniegšanas termiņi |
(1) Ja tiek veikta pretendentu pirmskvalifikācija, pieteikumu
iesniegšanas termiņš ir vismaz 37 dienas no dienas, kad laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis" publicēts šā likuma 10.panta otrajai daļai
atbilstošs paziņojums. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir vismaz
40 dienas no dienas, kad pirmskvalifikāciju izturējušajiem pretendentiem
ir nosūtīts uzaicinājums iesniegt piedāvājumus. |
(2) Ja pretendentu pirmskvalifikācija netiek veikta, piedāvājumu
iesniegšanas termiņš ir vismaz 52 dienas no dienas, kad šā likuma
7.panta pirmajai daļai atbilstošs paziņojums publicēts laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis". |
12.pants. Pretendentu pirmskvalifikācija |
(1) Ja koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikums paredz pretendentu
pirmskvalifikāciju, pretendenti iesniedz komisijai rakstisku apliecinājumu
par gatavību piedalīties koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūrā. Apliecinājumā
pretendents norāda savu atbilstību šādiem pirmskvalifikācijas kritērijiem: |
1) atbilstoša un pietiekama profesionālā kvalifikācija; |
2) aprīkojuma un citu iekārtu pieejamība visu koncesijas
ietvaros plānoto darbību veikšanai pretendentu pirmskvalifikācijas laikā vai
arī argumentēta iespēja iegūt nepieciešamo aprīkojumu un citas iekārtas pēc
koncesijas līguma noslēgšanas; |
3) atbilstošu finanšu resursu pieejamība (pašu kapitāls vai
aizņemtais kapitāls) visu koncesijas ietvaros plānoto darbību veikšanai
pretendentu pirmskvalifikācijas laikā vai arī argumentēta iespēja iegūt
nepieciešamos finanšu resursus pēc koncesijas līguma noslēgšanas; |
4) atbilstoša vadības un organizatoriskā pieredze; |
5) cita informācija, ko nosaka komisija un kas ir būtiska
konkrētas koncesijas izpildei. |
(2) Komisija, atbilstoši norādot koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumā, patur tiesības pieprasīt piedāvājumus
tikai no tiem pretendentiem, kuri visvairāk atbilst pirmskvalifikācijas
kritērijiem. Lai to noteiktu, komisijas izveido to pretendentu sarakstu, kuri
ir aicināti iesniegt piedāvājumus. Kad beidzies pirmskvalifikācijas
pieteikumu iesniegšanas termiņš, komisija izvērtē pretendentus un
10 dienu laikā informē visus pretendentus par tiem pretendentiem, kas
uzaicināti iesniegt piedāvājumus. |
(3) Komisija uzaicina izvirzītos pretendentus iesniegt
piedāvājumus koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanai. |
13.pants. Pretendentu izslēgšanas nosacījumi (1) Komisija koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
nolikumā var pieprasīt pretendentiem sniegt informāciju, kā arī izslēgt
pretendentu no dalības koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūrā, ja netiek iesniegta šāda informācija: 1) informācija par to personu izglītību un profesionālo
kvalifikāciju, kuras ir atbildīgas par pakalpojumu sniegšanu vai būvdarbu
veikšanu; 2) informācija par sniegtajiem pakalpojumiem vai veiktajiem
būvdarbiem, kura papildināta ar izziņām un atsauksmēm par svarīgāko darbu
izpildi, bet ne vairāk kā par pieciem iepriekšējiem gadiem; 3) informācija par būvdarbu veikšanai nepieciešamo tehniku un
ražošanas iekārtām, kas pieder vai ir pieejamas pretendentam; 4) informācija par pakalpojumu sniegšanai nepieciešamajiem
instrumentiem, ražošanas iekārtām un telpām, kas pieder vai ir pieejamas
pretendentam; 5) informācija par pakalpojumu sniegšanā vai būvdarbu veikšanā
iesaistīto personālu; 6) sniedzamo pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanas pasākumu
apraksts; 7) apliecinājums par to, kuru no līguma daļām pretendents plāno
nodot apakšuzņēmējiem saskaņā ar apakšlīgumu. |
(2) Komisija neizskata pretendenta piedāvājumu vai arī izslēdz
pretendentu no turpmākās dalības, ja: 1) pretendents ir pasludināts par maksātnespējīgu, atrodas
likvidācijas stadijā, tā saimnieciskā darbība ir apturēta vai pārtraukta vai
ir uzsākta tiesvedība par pretendenta darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai
bankrotu; 2) pretendentam ir nodokļu vai valsts sociālās apdrošināšanas
obligāto iemaksu parādi Latvijā vai citā valstī, kurā tas reģistrēts; 3) likumā noteiktajā kārtībā ir konstatēti pretendenta profesionālās
darbības pārkāpumi pēdējo triju gadu laikā no piedāvājuma atvēršanas dienas; 4) pretendents nav reģistrēts likumā noteiktajos gadījumos un likumā
noteiktajā kārtībā; 5) pretendentam nav preču izcelsmes sertifikāta, kā arī licences vai sertifikāta noteiktu
pakalpojumu sniegšanai vai būvdarbu veikšanai, ja šādi sertifikāti vai
licences nepieciešamas saskaņā ar citiem normatīvajiem aktiem; 6) likumā noteiktajā kārtībā ir konstatēts fakts par darba algas
izmaksu bez nodokļu samaksas pēdējo triju gadu laikā no piedāvājuma
atvēršanas dienas. |
(3) Lai izvērtētu pretendentu saskaņā ar šā panta otro daļu,
komisija var pieprasīt: 1) pretendenta apliecinājumu, ka likumā noteiktajā kārtībā nav
konstatēti tā profesionālās darbības pārkāpumi; 2) licenci vai sertifikātu noteiktu pakalpojumu sniegšanai vai
būvdarbu veikšanai, ja šādi sertifikāti vai licences nepieciešamas saskaņā ar
citiem normatīvajiem aktiem. |
14.pants. Piedāvājumu iesniegšana |
(1) Pretendents iesniegtajā piedāvājumā norāda: |
1) atbilstību šā likuma 13.panta pirmajā daļā minētajiem
kritērijiem; |
2) piedāvāto tehnisko risinājumu atbilstoši koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
nolikumā norādītajam darba uzdevumam, atbilstību drošības, vides aizsardzības
un citiem nosacījumiem; |
3) piedāvāto koncesijas finansiālo un komerciālo risinājumu; |
4) citu informāciju, ko nosaka koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikums. |
(2) Pretendenti ir tiesīgi pieprasīt komisijai skaidrojumus par
koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikumu
un citu informāciju par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru, ja pieprasījums iesniegts
ne vēlāk kā 14 dienas pirms piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām.
Komisija septiņu dienu laikā sniedz atbildes uz informācijas pieprasījumiem.
Komisija nodrošina, lai visi pretendenti saņemtu vienādu informācijas apjomu
pie vienādiem nosacījumiem, kā arī lai atbildes sniegšanas termiņš un veids
būtu vienāds visiem pretendentiem. |
15.pants. Piedāvājumu vērtēšanas kritēriji |
(1) Komisija koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā nosaka
piedāvājumu vērtēšanas kritērijus, ņemot vērā šajā pantā minētos nosacījumus,
kā arī koncesijas mērķus un aspektus, kas ir būtiski konkrētās koncesijas
izpildei. |
(2) Piedāvājumu nefinansiālo un nekomerciālo aspektu vērtēšanas
kritēriji ietver šādus nosacījumus: |
1) piedāvājuma tehniskā pamatotība; |
2) Pretendenta piedāvātās metodes un
procedūras koncesijas objekta ekspluatācijā un materiāli- tehniskajā
apkalpošanā, kas atbilst noteiktiem ekspluatācijas standartiem. |
3) pakalpojumu kvalitāte un veidi, kādos tiks nodrošināta to
nepārtrauktība; |
4) drošības un vides aizsardzības prasību ievērošana; |
5) nosacījumi, kas ir būtiski konkrētās koncesijas izpildei. |
(3) Piedāvājumu finansiālo un komerciālo aspektu vērtēšanas
kritēriji ietvert šādus nosacījumus: |
1) jebkāda veida maksājumu lielums, kurus koncesijas ietvaros
jāveic koncedentam; |
2) jebkāda veida maksājumu lielums, kurus koncesijas ietvaros
jāveic koncesionāram; |
3) pakalpojumu saņēmēja maksājuma lielums par attiecīgo pakalpojumu
koncesijas darbības laikā. |
4) piedāvātās projektēšanas un būvniecības izmaksas (ja
nepieciešams), kārtējā gada ekspluatācijas un uzturēšanas darbību izmaksas,
kā arī piedāvātā finansēšanas kārtība; |
5) jebkāda veida valsts vai pašval dības finanšu atbalsta
apjoms, ja tāds ir, kas tiek sagaidīts no koncedenta vai jebkuras citas
valsts vai pašvaldības institūcijas; |
6) atbilstoši iesniegtajai dokumentācijai piedāvātā finansējuma
pamatotība un tam izvirzītie nosacījumi; |
7) pretendenta gatavība piekrist koncedenta piedāvātajiem
koncesijas līguma nosacījumiem un jebkuri apstākļi, kas nosaka šādu gatavību; |
8) nosacījumi, kas ir būtiski konkrētās koncesijas izpildei. |
16.pants. Piedāvājumu izvērtēšana |
(1) Komisija atbilstoši koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā
minētajiem vērtēšanas kritērijiem izvērtē pretendentu iesniegtos piedāvājumus
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanai un izveido pretendentu sarakstu
(sākot ar augstāk novērtētajiem). Ja koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras nolikuma prasībām atbilst tikai viens piedāvājums, komisija
sarakstā ievieto informāciju tikai par šo pretendentu un saskaņā ar šā likuma
17.pantā minētajām procedūrām uzsāk koncesijas līguma projekta saskaņošanu. |
(2) Pretendentu saraksts pēc koncesijas līguma noslēgšanas ir
vispārpieejama informācija. |
17.pants. Koncesijas līguma projekta saskaņošana |
(1) Komisija uzaicina uz pārrunām pretendentu, kurš saskaņā ar
šā likuma 16.pantu ir ieguvis visaugstāko novērtējumu. Pārrunas nedrīkst
noritēt par tiem koncesijas līguma nosacījumiem, kas koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā ir noteikti kā nemaināmie
noteikumi. |
(2) Ja pretendents, kurš saskaņā ar šā likuma 16.pantu ir
ieguvis visaugstāko novērtējumu, atsakās slēgt koncesijas līgumu ar
koncedentu, komisija ir tiesīga aicināt uz pārrunām tos pretendentus, kas
saskaņā ar šā likuma 16.pantu ir nākamie visaugstāk novērtētie. |
(3) Ja komisija pārrunās nevienojas ar šā panta pirmajā un
otrajā daļā minētajiem pretendentiem, komisija pārtrauc koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūru un nosūta šā likuma 19.pantā minēto paziņojumu. |
18.pants. Koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
pārtraukšana |
Komisija jebkurā brīdī var izbeigt koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūru, ja tam ir objektīvs iemesls. Pēc lēmuma pieņemšanas par koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras pārtraukšanu komisija nosūta šā likuma 19.pantā minēto paziņojumu.
|
19.pants. Paziņojums par
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras rezultātiem un
koncesijas līguma slēgšana |
(1) Ministru kabinets nosaka paziņojuma par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras rezultātiem paraugu un saturu. |
(2) Pēc lēmuma pieņemšanas par koncesijas līguma noslēgšanu vai
koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras izbeigšanu komisija nosūta šā panta pirmajā daļā
minēto paziņojumu visiem pretendentiem, kā arī publicēšanai laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", vienlaikus publicējot to savā mājas lapā
internetā vai attiecīgās pašvaldības padomes
vai domes, vai attiecīgās ministrijas mājas lapā internetā. |
(3) Ja koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūra tiek izbeigta, komisija pretendentiem
nosūta šā panta pirmajā daļā minēto paziņojumu un motivētu pamatojumu
koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras pārtraukšanai. |
(4) Koncesijas līgumu slēdz ne ātrāk kā pēc 15 dienām no
dienas, kad paziņojums par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras rezultātiem ir nosūtīts
visiem pretendentiem un paziņojums publicēts saskaņā ar šā panta otrajā daļā
noteikto kārtību. |
20.pants. Dokumentēšana |
(1) Koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūra tiek dokumentēta no komisijas izveidošanas
līdz koncesijas līguma spēkā stāšanās dienai. |
(2) Koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras noslēguma ziņojumā ietver šādu informāciju: |
1) datums, kad paziņojums par koncesijas slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru publicēts laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis" (ja nepieciešams, tad arī Eiropas
Savienības Oficiālajā Vēstnesī); |
2) koncedenta firma vai nosaukums; |
3) koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras komisijas sastāvs un tās izveidošanas
pamatojums; |
4) koncesijas priekšmets un īss tā apraksts; |
5) pretendentu atlases kritēriji; |
6) piedāvājumu iesniegšanas vieta un termiņš, kā arī piedāvājumu
derīguma termiņš; |
7) piedāvājumu atvēršanas vieta, datums un laiks; |
8) piedāvājumu atvēršanā klātesošo personu vārds, uzvārds un amats; |
9) iesniegto piedāvājumu saraksts, kurā
norādīts katra pretendenta firma vai nosaukums, piedāvājuma iesniegšanas
datums un laiks, piedāvātā cena, pakalpojumu saņēmēja maksājuma lielums par
attiecīgo pakalpojumu koncesijas darbības laikā un citas ziņas, kas raksturo
piedāvājumu. |
10) piedāvājumu novērtēšanas kritēriji; |
11) komisijas locekļu vērtējums par katru piedāvājumu; |
12) komisijas kopējais pārskats par piedāvājumu salīdzināšanu un
vērtēšanu; |
13) tā pretendenta nosaukums, ar kuru nolemts slēgt koncesijas
līgumu; |
14) lēmuma pamatojums, ja komisija noraidījusi visus piedāvājumus un
pieņēmusi lēmumu izbeigt koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru, neizvēloties nevienu
piedāvājumu; |
15) lēmuma pamatojums, ja pretendents, kurš saskaņā ar šā likuma
17.pantu ir novērtēts visaugstāk, nav parakstījis koncesijas līgumu un
komisija pieņēmusi lēmumu slēgt koncesiju ar pretendentu, kura piedāvājums
saskaņā ar šā likuma 17.pantu ir nākamais izdevīgākais piedāvājums; |
16) saņemtie pieprasījumi izskaidrot koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūru vai koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumu, sniegtās atbildes, kā arī
norādes par to, ka visi pretendenti vienādā apjomā ir informēti par
jautājumiem un atbildēm; |
17) lēmuma pamatojums, ja piedāvājums atzīts par neatbilstošu
nolikumā minētajām prasībām vai pretendents ir noraidīts; |
18) aritmētisko kļūdu labošana piedāvājumos. |
(3) Noslēguma ziņojums, izņemot tam pievienotos pretendentu
piedāvājumus, ir vispārpieejama informācija un atklāti pieejams nākamajā
dienā pēc lēmuma par koncesijas līguma slēgšanu vai koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras izbeigšanu, neizvēloties nevienu
piedāvājumu, pieņemšanas. |
(4) Noslēguma ziņojumam pievieno koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumu, pretendentu piedāvājumu oriģinālus,
laikrakstam "Latvijas Vēstnesis" nosūtīto paziņojumu kopijas (ja
nepieciešams, Eiropas Savienības Oficiālajam Vēstnesim nosūtīto paziņojumu
kopijas), komisijas sanāksmju protokolu oriģinālus. |
(5) Koncedents pēc koncesijas līguma termiņa beigām
10 gadus glabā koncesijas slēgšanas tiesību iegūšanas noslēguma
ziņojumu. |
21.pants. Īpašie
nosacījumi par papildu būvdarbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu |
(1) Par papildu būvdarbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu, kas
neparedzētu apstākļu dēļ nebija iekļauti koncesijas līgumā, taču ir būtiski
noslēgtā koncesijas līguma izpildei, koncedents attiecībā uz koncesionāru
nepiemēro šā likuma prasības ar nosacījumu, ka papildu būvdarbus vai
pakalpojumus veic koncesionārs, kur: |
1) papildu būvdarbus vai pakalpojumus tehniski vai ekonomiski nevar
nodalīt no koncesijas līgumā sākotnēji noteiktajiem būvdarbiem vai pakalpojumiem
bez būtiskiem šķēršļiem koncedentam; |
2) papildus būvdarbi vai pakalpojumi ir būtiski nepieciešami, lai
pabeigtu noslēgto koncesiju. |
(2) Papildu būvdarbu vai pakalpojumu kopējā vērtība nedrīkst būt
lielāka par 30 procentiem no noslēgtās koncesijas līguma vērtības. |
III
nodaļa |
Speciālie
nosacījumi būves koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanai |
22.pants. Būves koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas vispārīgie nosacījumi |
(1) Šī nodaļa ietver speciālos nosacījumus, kas attiecas uz būves
koncesijām, kuru līgumcena nav mazāka par 4162708 latiem (šās nodaļas
ietvaros būves koncesija). (2) Šā likuma normas ir piemērojamas uz būves koncesiju, ja vien šajā
nodaļā netiek noteikts citādi. |
23.pants. Paziņojuma publicēšana |
(1) Koncedents Eiropas
Savienības Oficiālajā Vēstnesī publicē paziņojumu par būves koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu. |
(2) Ministru kabinets nosaka paziņojuma par
būves koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu paraugu un saturu. |
24.pants. Piedāvājumu iesniegšanas termiņi |
(1) Piedāvājumu iesniegšanas termiņš
būves koncesijas gadījumā ir vismaz 52 dienas no šā likuma 25.pantā
minētā paziņojuma nosūtīšanas dienas publicēšanai Eiropas Savienības
Oficiālajā V
ēstnesī. |
(2) Ja paziņojumu par būves koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu sagatavo un nosūta elektroniski
Eiropas Savienības Oficiālajam Vēstnesim, izmantojot Eiropas Savienības
Oficiālā Vēstneša dokumentu elektronisko saņemšanas sistēmu, šā panta pirmajā
daļā minēto piedāvājumu iesniegšanas termiņš nedrīkst būt īsāks par
45 dienām. |
25.pants. Specifiskie
nosacījumi līgumu slēgšanai par darbu izpildi ar trešajām personām |
(1) Ja koncesionārs ir pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma izpratnē
vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs likuma "Par iepirkumu sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" izpratnē un ir paredzēts, ka
būvdarbus veiks trešā persona, tad koncesionārs būves koncesijā paredzēto
būvdarbu veikšanai piemēro Publisko iepirkumu likuma vai likuma "Par
iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" prasības
attiecībā uz būvdarbu līgumu slēgšanu. |
(2) Ja koncesionārs nav pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma
izpratnē vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs likuma "Par iepirkumu
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" izpratnē, būvdarbu
paredzamā līgumcena pārsniedz 4162708 latus un ir paredzēts, ka būvdarbus
veiks trešā persona, tad: |
1) koncesionārs publicē paziņojumu. Ministru kabinets nosaka
paziņojuma formu un saturu. Paziņojums nav nepieciešams, ja būvdarbu līgums
atbilst Publisko iepirkumu likuma 37.pantā minētajiem nosacījumiem; |
2) pieteikumu iesniegšanas termiņš būvdarbu veikšanai nedrīkst
būt īsāks par 37 dienām, bet piedāvājumu iesniegšanas termiņš nedrīkst
būt īsāks par 40 dienām no dienas, kad paziņojums par līgumu nosūtīts
Eiropas Savienības Oficiālajam Vēstnesim vai uzaicinājums iesniegt
piedāvājumus nosūtīts pretendentiem; |
(3) Personas, kuras apvienojušās personu apvienībā, koncesijas
līguma izpildes ietvaros netiek uzskatītas par trešajām personām. Šādu
personu saraksts jāiekļauj pretendenta piedāvājumā. Ja minētajā personu
apvienībā mainās dalībnieki, koncesionārs mēneša laikā rakstiski par to
informē koncedentu un, ja ir saņemta koncedenta rakstiska piekrišana, ir
tiesīgs turpināt koncesiju. |
(4) Koncedents var: |
1) noteikt, lai koncesionārs trešajām personām piešķir vismaz
30 procentus no būvdarbu kopējā apjoma, vienlaikus saglabājot iespēju
pretendentiem paaugstināt procentu apjomu. Minimālajai robežai ir jābūt
noteiktai koncesijas līgumā; |
2)
prasīt, lai
pretendenti iesniegtajos piedāvājumos procentuāli norāda darba apjomu no
kopējā darbu apjoma, ko plāno nodot izpildei trešajām personām. |
IV nodaļa Lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana |
26.pants. Lēmumu apstrīdēšana |
Lēmumus par koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūru var apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības birojā. |
27.pants. Iesniegumu
izskatīšanas komisija |
(1) Lai izskatītu iesniegumus, Iepirkumu uzraudzības birojs
izveido iesniegumu izskatīšanas komisiju (turpmāk šajā nodaļā komisija) ne
mazāk kā triju locekļu sastāvā. Komisijas sastāvā iekļauj Iepirkumu
uzraudzības biroja amatpersonas, no kurām vismaz vienai ir augstākā juridiskā
izglītība. Lai izskatītu iesniegumus, Iepirkumu uzraudzības birojs pieaicina
koncesiju lietpratējus no Ekonomikas ministrijas vai Latvijas Investīciju un
attīstības aģentūras. Iepirkumu uzraudzības birojs ir tiesīgs uzaicināt arī
attiecīgu jomu ekspertus. Lietpratējs un eksperts piedalās sēdēs bez
balsstiesībām un izsaka komisijai neatkarīgu profesionālu viedokli par
iesnieguma izskatīšanas laikā konstatētajiem faktiem vai sniedz atzinumu par
komisijas uzdotajiem jautājumiem. |
(2) Par komisijas locekli, lietpratēju vai ekspertu nevar būt
personas, kuras iepriekš sniegušas konsultācijas par iesniegumā minēto
koncesiju vai ir ieinteresētas iegūt tiesības uz koncesiju, vai ir saistītas
ar iesnieguma iesniedzēju vai citu pretendentu. Pirms iesnieguma izskatīšanas
visi komisijas locekļi, lietpratējs un eksperts paraksta attiecīgu
apliecinājumu. Šā panta izpratnē komisijas loceklis, lietpratējs vai eksperts
ir saistīts ar iesnieguma iesniedzēju vai citu pretendentu, ja viņš ir: 1) iesnieguma iesniedzēja vai cita
pretendenta juridiskās personas esošais vai bijušais dalībnieks
(akcionārs), amatpersona, darbinieks, ja šī saistība ar juridisko personu
beigusies laikposmā, kas īsāks par 24 mēnešiem, kā arī dalībnieka
(akcionāra) vai amatpersonas radinieks līdz otrajai pakāpei vai laulātais; 2) iesnieguma iesniedzēja - fiziskās
personas radinieks līdz otrajai pakāpei vai laulātais; 3) iesnieguma iesniedzēja vai cita pretendenta - personu apvienībā apvienojušās juridiskās
personas esošais vai bijušais dalībnieks (akcionārs), amatpersona,
darbinieks, ja šī saistība ar juridisko personu beigusies laikposmā, kas
īsāks par 24 mēnešiem, personu apvienībā apvienojušās juridiskās
personas dalībnieka (akcionāra) vai amatpersonas radinieks līdz otrajai
pakāpei vai laulātais, kā arī personu apvienībā apvienojušās fiziskās
personas radinieks līdz otrajai pakāpei vai laulātais. |
(3) Komisijas darbu vada priekšsēdētājs, kuru Iepirkumu
uzraudzības birojs ieceļ no komisijas locekļu vidus. Komisija ir lemttiesīga,
ja attiecīgā jautājuma izskatīšanā piedalās vismaz puse komisijas locekļu.
Komisija lēmumu pieņem balsojot. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso
komisijas locekļu vairākums. |
28.pants. Tiesības iesniegt iesniegumu |
(1) Persona, kura ir vai ir bijusi ieinteresēta iegūt tiesības
noslēgt koncesijas līgumu, uz ko attiecas šis likums, un kura saistībā ar
konkrēto koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru uzskata, ka
ir aizskartas tās tiesības vai ir iespējams šo tiesību aizskārums, ko rada
varbūtējs Eiropas Savienības normatīvo aktu vai šā likuma pārkāpums, ir
tiesīga iesniegt iesniegumu par konkrēto koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūru vai par koncedenta vai koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras komisijas darbību vai bezdarbību. |
(2) Iesniegumu par šā panta pirmajā daļā minētajiem iespējamiem
pārkāpumiem var iesniegt līdz koncesijas līguma noslēgšanai. Pēc koncesijas
līguma noslēgšanas iesnieguma iesniedzējs koncedenta pieņemtos lēmumus var
pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā kārtībā. |
(3) Ja iesniegums Iepirkumu uzraudzības birojam ir iesniegts
pirms koncesijas līguma noslēgšanas, Iepirkumu uzraudzības birojs informē par
to koncedentu, un koncedents neslēdz koncesijas līgumu, līdz saņemts
komisijas lēmums par iesnieguma izskatīšanas rezultātiem. |
(4) Iesniegumu par prasībām koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikumā, uzaicinājumā, kā arī citos koncesijas
procedūras dokumentos var iesniegt koncedentam ne vēlāk kā sešas darbdienas pirms
piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja koncedents divu darbdienu laikā
pēc iesnieguma saņemšanas nav novērsis iesniegumā norādītos pārkāpumus vai
nav sniedzis rakstisku atbildi iesnieguma iesniedzējam, iesnieguma
iesniedzējs līdz piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām var iesniegt
iesniegumu Iepirkumu uzraudzības birojam. |
(5) Iepirkumu uzraudzības birojs nepieņem iesniegumu, ja par
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru par to pašu
priekšmetu un uz tā paša pamata jau bijis iesniegts un izskatīts iesniegums. |
(6) Ja tiek iesniegts iesniegums par koncedenta vai koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras komisijas darbību vai
bezdarbību attiecībā uz koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras likumību un iesniegumu par to pašu koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūru jau pirms tam ir iesniedzis cits iesnieguma
iesniedzējs, bet tas vēl nav izskatīta, šos iesniegumus var apvienot un
izskatīt kopā. |
(7) Iesniegums iesniedzams rakstiski, un tajā ietveramas šādas
ziņas: |
1) iesnieguma iesniedzēja nosaukums un adrese; |
2) tā koncedenta nosaukums un adrese, par kuru iesniegts iesniegums; |
3) fakti, par kuriem iesniegts iesniegums, norādot pārkāpumu; |
4) iesnieguma iesniedzēja prasība. |
(8) Iesnieguma iesniedzējs ir tiesīgs rakstiski atsaukt
iesniegto iesniegumu jebkurā brīdī, kamēr komisija nav pieņēmusi lēmumu par
attiecīgo iesniegumu. |
(9) Ja saņemts iesniegums, Iepirkumu uzraudzības birojs ievieto
ziņas par to Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā internetā, norādot
iesnieguma iesniedzēju, koncedentu un koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūru, kuras likumību apstrīd iesnieguma iesniedzējs, kā arī
iesnieguma izskatīšanas dienu. |
29.pants. Iesnieguma izskatīšana |
(1) Komisija iesniegumu izskata mēneša laikā pēc tās saņemšanas
Iepirkumu uzraudzības birojā. Ja objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu nav
iespējams ievērot, komisija to var pagarināt, par to paziņojot iesniedzējam
un koncedentam. |
(2) Komisija atļauj slēgt līgumu, ja iesniegums ir: |
1) nepamatots; |
2) pamatots, bet komisijas konstatētie pārkāpumi nav būtiski un nevar
ietekmēt lēmumu par koncesijas tiesību piešķiršanu. |
(3) Komisija aizliedz slēgt līgumu, ja tās konstatētie pārkāpumi
ir būtiski un var ietekmēt lēmumu par koncesijas tiesību piešķiršanu. Šādā
gadījumā komisija lemj par pasākumiem konstatēto pārkāpumu novēršanai. |
(4) Komisija uzaicina uz iesnieguma izskatīšanas sēdi iesnieguma
iesniedzēju, koncedentu, visus pretendentus (turpmāk dalībnieki), kuru
intereses varētu ietekmēt komisijas pieņemtais lēmums. Komisija uzaicina
dalībniekus uz iesnieguma izskatīšanas sēdi vismaz trīs darbdienas iepriekš. |
(5) Komisija uzklausa visu klātesošo dalībnieku viedokli. Pēc
dalībnieku uzklausīšanas komisija turpina darbu bez dalībnieku klātbūtnes. |
(6) Komisija izvērtē iesniegumu, pamatojoties uz dalībnieku
minētajiem faktiem un paskaidrojumiem, kā arī lietpratēja un eksperta
viedokli vai atzinumu. Ja dalībnieki nav ieradušies uz iesnieguma
izskatīšanu, komisija izskata iesniegumu, pamatojoties uz tai pieejamiem
faktiem. Komisija pieņem lēmumu un triju darbdienu laikā to nosūta visiem
dalībniekiem. |
(7) Komisijas lēmumā, papildus administratīvā akta sastāvdaļām,
norāda šādu informāciju: |
1) komisijas izveidošanas pamatojumu; |
2) komisijas locekļus, lietpratēju un ekspertu, kas piedalījušies
komisijas sēdē; |
3) dalībnieku pārstāvjus, kas piedalījušies komisijas sēdē; |
4) tās koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
identifikācijas numuru, par kuru iesniegts iesniegums; |
5) aizliegumu vai atļauju koncedentam slēgt koncesijas līgumu. |
(8) Ja komisija ir lēmusi par pasākumiem konstatēto pārkāpumu
novēršanai, koncedents vai koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras komisija novērš pārkāpumus un pieņem lēmumu par koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras rezultātiem. Lēmumu publicē šajā
likumā noteiktajā kārtībā, kā arī nosūta Iepirkumu uzraudzības birojam visu
informāciju par lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu
novēršanu. Koncesiju līgumu šajā gadījumā slēdz, ievērojot šā likuma
noteikumus. |
(9) Komisija iesnieguma izskatīšanas gaitu dokumentē protokolā.
Protokolus un iesnieguma izskatīšanas laikā iegūtās ziņas glabā
10 gadus. |
30.pants. Komisijas lēmuma
pārsūdzēšana Komisijas lēmumu dalībnieki var pārsūdzēt
tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Komisijas lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. |
V
nodaļa |
Koncesijas
līgums |
31.pants. Koncesijas līguma
termiņš |
Koncesijas līgumu var noslēgt uz laiku, kas nepārsniedz 30 gadus, ja
vien katrā konkrētā gadījumā Ministru kabinets nenosaka citādi. |
32.pants. Koncesijas līguma
puses |
Koncesijas līgumu slēdz koncedents un pretendents, kura piedāvājums
saskaņā ar šā likuma 16.pantu ir atzīts par visizdevīgāko. |
33.pants. Koncesijas līguma
būtiskie nosacījumi |
Koncesijas līgumā ietver šādus nosacījumus: |
1) koncesionāram plānoto būvdarbu vai pakalpojumu saturs un
veids, kā arī jebkuri citi nosacījumi, kas attiecas uz koncesijas līguma
priekšmetu; |
2) nosacījumi, kas attiecas uz koncesijas līguma stāšanos spēkā; |
3) koncesijas līguma termiņš un, ja nepieciešams, veids, kā to
pagarināt; |
4) ekskluzīvo tiesību apjoms, kas, ievērojot normatīvos aktus,
tiek piešķirtas koncesionāram (ja tādas paredzētas); |
5) koncesijas līguma finansiālie nosacījumi (tai skaitā
koncesijas summa latos); |
6) koncesijas resursu nodošanas kārtība; |
7) attiecināmās pušu īpašuma intereses uz pamatlīdzekļiem, kuri
tiks radīti, lietoti, pārveidoti, apsaimniekoti, uzturēti vai nodrošināti vai
tiks lietoti pakalpojumu sniegšanai; |
8) laikposmi būvdarbu veikšanai vai pakalpojumu sniegšanai un
nosacījumi to pagarināšanai; |
9) kārtība, kādā pamatlīdzekļi, kas attiecas uz koncesijas
līguma priekšmetu, tiks nodoti koncedentam atkāpšanās no koncesijas līguma
gadījumā vai koncesijas līguma termiņa izbeigšanās gadījumā; |
10) ierobežojumi vai nosacījumi, kas attiecas uz kontrolpaketes
izmaiņām koncesionāra kapitālā (vai jebkāda veida izmaiņām koncesionāra
kontrolētajās komercsabiedrībās); |
11) riski, kādus koncedents plāno nodot koncesionāram; |
12) maksājumi, kurus ir nepieciešams veikt kādai no pusēm (tai
skaitā maksājumi, ko veic koncedents koncesionāram par tā veiktajiem
būvdarbiem vai sniegtajiem pakalpojumiem), un metode šādu maksājumu
pārskatīšanai (ja tādi paredzēti); |
13) tiesības (ja nepieciešams) koncesionāram iekasēt maksājumus
no trešajām personām par jebkādiem pakalpojumiem atbilstoši koncesijai,
pakalpojumu saņēmēja maksājuma lielumu par attiecīgo pakalpojumu koncesijas
darbības laikā, metode šo maksājumu veikšanai; |
14) pienākumi (ja nepieciešams) koncesionāram nodrošināt
trešajām pusēm (fiziskām un juridiskām personām) nepārtrauktu pieeju
koncesijas līguma laikā izmantotajam objektam vai sniegtajam
pakalpojumam; |
15) pušu tiesības koncesijas ietvaros nodot savas tiesības
trešajām personām un apstākļi, kas tās ierobežo; |
16) nosacījums, ka koncesionāram jāsniedz nodrošinājums par
saistību izpildi; |
17) nosacījums, ka koncesionāram attiecībā uz koncesijas līguma
izpildi jānoslēdz apdrošināšanas līgums; |
18) koncesionāra pienākumi attiecībā uz vides aizsardzību un
kultūras pieminekļu aizsardzību; |
19) pušu pienākumi attiecībā uz zemes un cita aprīkojuma
nodrošināšanu, nodošanu vai iegādi, kas ir nepieciešami koncesijas līguma
izpildei, un citi nosacījumi, kas attiecas uz šiem pienākumiem (ja tādi
paredzēti); |
20) koncedenta tiesības uzraudzīt koncesionāra pienākumu
izpildi, tai skaitā tiesības pārbaudīt pamatlīdzekļus, kurus koncesionārs
lieto vai ir radījis; |
21) piekrītošie nosacījumi attiecībā uz nepārvaramu varu,
izmaiņām normatīvajos aktos vai citām izmaiņām, tai skaitā pušu tiesības
veikt izmaiņas vai atkāpties no koncesijas, un iespējas kompensēt izmaksas un
zaudējumus, ko ir radījuši šādi notikumi; |
22) kompensācijas otrai pusei, ja viena no pusēm nepilda
koncesijas līgumā paredzētās saistības; |
23) strīdus risināšanā piemērojamie normatīvie akti un strīdus
risināšanas kārtība starp koncesionāru un koncedentu vai starp koncesionāru
un trešajām personām; |
24) koncesijas līguma pārskatīšanas (ja tāda paredzēta)
periodiskums, pieļaujamās robežas un kārtība; |
25) pamatojums un procedūra koncesijas līguma izbeigšanai; |
26) koncesijas saskaņotība ar jebkādiem papildu līgumiem (vai
saistībām pret trešajām personām, ja tādas pastāv); |
27) apstākļi, pie kādiem koncedents vai trešā persona var
pārņemt jebkuru koncesionāra pienākumu izpildi, lai nodrošinātu efektīvu un
nepārtrauktu pakalpojuma sniegšanu, ja koncesionārs pilnībā nespēj veikt
koncesijas līgumā noteiktās saistības; |
28) vienpusējas atkāpšanās gadījumi no koncesijas līguma; |
29) šā likuma 21.panta pirmajā daļā minētie apstākļi; |
34.pants. Koncesiju līgumu pieejamība |
Ministru kabinets nosaka, kāda koncesijas līgumā ietvertā informācija
ir vispārpieejama. |
35.pants. Nodrošinājums Lai koncesionārs varētu izpildīt koncesijas līguma nosacījumus, viņam
ir tiesības kā nodrošinājumu izmantot jebkuru koncesionāram piederošu lietu,
lietu kopību vai saistības, ja vien likumā vai koncesijas līgumā nav noteikts
citādi. |
36.pants. Koncesiju līgumu reģistrācija |
(1) Informācija par noslēgto koncesijas līgumu, tā grozījumiem, kā
arī izbeigšanu ierakstāma koncesijas līgumu reģistrā. |
(2) Koncesijas līgumu reģistrs ir elektroniskā veidā apkopots un
publiski pieejams informācijas (ierakstu) kopums. |
(3) Koncesiju līgumu reģistrācijas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
37. pants. Ierobežojumi rīcībai ar koncesijas
resursiem Koncesijas resursus koncesijas līguma darbības laikā nedrīkst pilnībā
vai pa daļām atsavināt, jebkurā veidā nodot lietošanā trešajām personām,
ieķīlāt vai citādi apgrūtināt, kā arī ieguldīt citu kapitālsabiedrību
pamatkapitālā. |
VI
nodaļa Jauna
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas kārtība |
38.pants. Nosacījumi par jauna
koncesijas līguma slēgšanu bez koncesijas līguma slēgšanas tiesību ieguves
procedūras. (1) Koncesijas līgumu ar jaunu koncesionāru var slēgt bez koncesijas
līguma slēgšanas tiesību ieguves procedūras, ja tiek izpildīti visi šādi
nosacījumi: 1) noslēgtais koncesijas līgums tiek izbeigts pēc koncedenta
iniciatīvas, pamatojoties uz tiesībām, kas noteiktas šajā likumā vai
noslēgtajā līgumā; 2) vairāk nekā viens piedāvājums koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūrā ir bijis atbilstošs koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras prasībām un informācija par šiem pretendentiem ievietota
pretendentu sarakstā saskaņā ar šī likuma 16. pantu; 3) jaunais koncesijas līgums tiek slēgts par to pašu koncesijas
priekšmetu un ar tādiem pašiem noteikumiem kā izbeigtais koncesijas līgums,
ciktāl tas iespējams ņemot vērā konkrētā koncesijas līguma izpildes stadiju; 4) koncedents ir pārliecinājies, ka pretendentam ir nepieciešamā
kvalifikācija, pieejami atbilstoši finanšu resursi, atbilstoša vadības un
organizatoriskā pieredze, kā arī nepieciešamais aprīkojums un iekārtas vai
iespēja tos iegūt, lai nodrošinātu koncesijas līguma izpildi, un ka tas
uzskatāms par tikpat atbilstošu koncesijas līguma slēgšanai, kāds tas bija
piedaloties koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūrā; |
5) koncedents ir pārliecinājies, ka pēc koncesijas līguma slēgšanas
tiesību ieguves procedūras nav iestājušies apstākļi, kas saskaņā ar šī likuma
12.panta otro daļu radītu situāciju, kurā pretendenta pieteikums netiktu
izskatīts; 6) pretendents ir piekritis slēgt koncesijas līgumu; 7) pretendents ir spējis vienoties ar koncesijas finansētājiem
(kreditoriem) par kredītsaistību izpildi, kuras radušās iepriekšējam
koncesionāram saistībā ar izbeigto koncesijas līgumu, kā arī vienojies ar
finansētāju par finanšu resursu piesaisti koncesijas līguma izpildei
gadījumā, ja finanšu resursu piesaiste no finansētāja jaunajam pretendentam
ir nepieciešama; 8) jauna koncesijas līguma slēgšanai bez koncesijas līguma ieguves
procedūras piekritusi tā persona, kura saskaņā ar šī likuma 6.panta pirmo daļu
pieņēmusi lēmumu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
uzsākšanu. (2) Lai koncedents varētu pārliecināties par pretendenta atbilstību
šī panta pirmās daļas 3. punkta prasībām, koncesionārs iesniedz jaunus
dokumentus saskaņā ar šā likuma 14. pantu. |
39.pants. Jauna koncesijas
līguma noslēgšanas kārtība (1) Jaunu koncesijas līgumu koncedents vispirms piedāvā slēgt
pretendentam, kas koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
laikā guvis otro labāko novērtējumu, ja šis pretendents ir vienojies par
koncesijas līguma izpildi saistīto saistību pārņemšanu ar iepriekšējā
koncesionāra kreditoriem tieši vai ar citas kredītiestādes pārfinansējumu. (2) Ja šī panta pirmajā daļā minētais pretendents atsakās vai nevar
vienoties no jaunā koncesijas līguma slēgšanas tiesības, koncedents piedāvā
slēgt jauno koncesijas līgumu labāko vērtējumu ieguvušajiem pretendentiem
secībā, kas atkarīga no iegūtā vērtējuma, ja šie pretendenti ir vienojušies
par koncesijas līguma izpildi saistīto tiesību un pienākumu pārņemšanu ar
iepriekšējā koncesionāra kreditoriem tieši vai ar kredītiestādes
pārfinansējumu. (3) Ja nepieciešams, koncedents pretendentu atbilstības izvērtēšanai
var izveidot kompetentu komisiju atbilstoši šī likuma 7. pantam. (4) Ja neviens no pretendentiem nepiekrīt jaunā koncesijas līguma
slēgšanai, koncedents informē personu, kura saskaņā ar šī likuma 6.panta
pirmo daļu pieņēmusi lēmumu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras uzsākšanu par nepieciešamību sākt jaunu koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru par to pašu koncesijas priekšmetu. (5) Ja saskaņā ar šī panta noteikumiem tiek slēgts jaunais koncesijas
līgums, koncedents divu nedēļu laikā laikrakstā Latvijas Vēstnesis publicē
paziņojumu par noslēgto koncesijas līgumu, norādot informāciju par
koncedentu, jauno koncesionāru, koncesijas priekšmetu un koncesijas periodu. |
40.pants. Rīcība gadījumā, ja
koncesijas līgumu ar jaunu koncesionāru nevar slēgt bez koncesijas līguma
slēgšanas tiesību ieguves procedūras (1) Ja koncesijas līgumu ar jaunu koncesionāru nevar slēgt bez
koncesijas līguma slēgšanas tiesību ieguves procedūras, koncedents, paziņojot
par jaunas koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
uzsākšanu, sniedz informāciju par koncesionāra, ar kuru izbeigts koncesijas
līgums, saistībām no aizdevuma līgumiem par aizdevumu mērķiem, kas saistīti
ar koncesijas līguma izpildi un šīs saistības tiek iekļautas jaunajā
koncesijas līgumā. (2) Šajā pantā noteiktajā gadījumā papildus citiem šajā likumā
noteiktajiem kritērijiem pretendentam pirms koncesijas līguma slēgšanas ir
jāvienojas par koncesijas līguma izpildi saistīto tiesību un pienākumu
pārņemšanu ar iepriekšējā koncesionāra kreditoriem tieši vai ar citas
kredītiestādes pārfinansējumu. (3) Ja koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūrā
uzvarējušais pretendents nespēj vienoties, tiesības slēgt koncesijas līgumu
iegūst pretendents, kas ieguvis augstāko vērtējumu un ir spējis vienoties par
koncesijas līguma izpildi saistīto saistību pārņemšanu ar iepriekšējā
koncesionāra kreditoriem. |
Pārejas noteikumi |
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku
zaudē Koncesiju likums (Latvijas
Vēstnesis, 2000, 32./33.nr.; 2003, 67.nr.). |
2. Ja koncesijas līguma piešķiršanas procedūra ir izsludināta pirms
šā likuma spēkā stāšanās dienas, koncesijas līguma piešķiršanas procedūra ir
pabeidzama saskaņā ar tām normatīvo aktu prasībām, kuras bija spēkā koncesijas līguma piešķiršanas
procedūras uzsākšanas dienā. |
3. Ministru kabinets līdz 2006.gada
izdod šā likuma 6.panta
otrajā daļā, 10.panta otrajā daļā, 19.panta pirmajā daļā, 23.panta otrajā
daļā, 25.panta otrās daļas 1.punktā, 24.pantā un 35.panta trešajā daļā
minētos noteikumus. |
Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvām |
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: |
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīvas
2004/17/EK, kas koordinē līgumu piešķiršanas procedūras subjektiem, kuri
darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu jomā; |
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīvas
2004/18/EK, kas koordinē līgumu piešķiršanas procedūras valsts būvdarbu,
piegāžu un pakalpojumu jomā. |