2006. gada 22.novembrī
9/5
Saskaņā
ar Saeimas kārtības ruļļa 39.panta otro daļu Izglītības, kultūras un zinātnes komisija ierosina
turpināt izskatīt 9.Saeimā šādus likumprojektus, kuru izskatīšana 8.Saeimā nav
pabeigta:
1)
Grozījumi Autortiesību likumā (8.Saeimas likumprojekta reģ.nr.1713);
2)
Grozījumi Pusvadītāju izstrādājumu topogrāfiju aizsardzības likumā (8.Saeimas likumprojekta
reģ.nr.1709);
3)
Grozījumi likumā Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm (8.Saeimas likumprojekta reģ.nr.
1711);
4)
Grozījumi Dizainparaugu likumā (8.Saeimas likumprojekta reģ.nr.1714);
5) Patentu likums (8.Saeimas likumprojekta
reģ.nr.1775).
Ar cieņu
J.Dukšinskis
Izglītības, kultūras un zinātnes
komisijas
priekšsēdētāja biedrs
Likumprojekts
Grozījumi likumā
"Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm"
Izdarīt likumā "Par preču zīmēm un
ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1999, 14.nr.; 2001, 23.nr.; 2004, 23.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā:
"28.pants. Atbildība
par preču zīmes nelikumīgu izmantošanu
(1) Atbildība par preču zīmes nelikumīgu
izmantošanu iestājas, ja atbilstoši šā likuma 27.panta noteikumiem ir pierādīts
preču zīmes pārkāpuma fakts. Atbildību par preču zīmes nelikumīgu izmantošanu
var noteikt arī tad, ja konstatē, ka preču zīmes īpašnieka izņēmuma tiesības
var tikt pārkāptas vai tiks pārkāptas drīzumā (draudošs pārkāpums), jo
atbildētājs pats vai ar citas personas (starpnieka) palīdzību ir veicis
pasākumus, kas atzīstami par sagatavošanos preču zīmes nelikumīgai
izmantošanai.
(2) Likumā paredzētos pierādījumu
nodrošināšanas un prasības nodrošināšanas pasākumus var piemērot gan preču
zīmes īpašnieka izņēmuma tiesību pārkāpuma, gan draudoša pārkāpuma gadījumā.
(3) Prasību Rīgas apgabaltiesā par preču
zīmes nelikumīgu izmantošanu var iesniegt preču zīmes īpašnieks (tā tiesību
pārņēmējs). Licenciāts ar preču zīmes īpašnieka piekrišanu ir tiesīgs iesniegt
prasību par preču zīmes nelikumīgu izmantošanu. Preču zīmes īpašnieka
piekrišana nav nepieciešama, ja licenciātam tiesības izvirzīt prasību
piešķirtas licences līgumā vai arī preču zīmes īpašnieks prasību neiesniedz,
kaut arī licenciāts rakstveidā uzaicinājis viņu to darīt. Jebkurš attiecīgās
preču zīmes licenciāts ir tiesīgs iestāties lietā un prasīt atlīdzību par
zaudējumiem, kas tam radušies sakarā ar licencētās preču zīmes nelikumīgu
izmantošanu.
(4) Persona,
pret kuru celta prasība par preču zīmes nelikumīgu izmantošanu, nevar iebilst
pret prasību, atsaucoties tikai uz to, ka preču zīme netiek izmantota vai tās
darbība pārtraucama citu iemeslu dēļ, taču atbilstoši šā likuma 31. vai
32.panta noteikumiem tā var celt pretprasību par preču zīmes reģistrācijas
atzīšanu par spēkā neesošu vai tās atcelšanu. Šajā gadījumā preču zīmes
pārkāpumu var konstatēt tiktāl, ciktāl tās reģistrācija netiek atzīta par spēkā
neesošu vai atcelta.
(5) Lietās par preču zīmes nelikumīgu
izmantošanu jāievēro lietas dalībnieku tiesības uz komercnoslēpuma aizsardzību.
Taču, ja to attaisno lietas apstākļi, pēc prasītāja motivēta lūguma tiesa var
pieprasīt, lai informāciju par pārkāpuma preču vai pārkāpuma pakalpojumu
izcelsmi un izplatīšanas kanāliem sniegtu atbildētājs vai persona:
1) kuras rīcībā ir preces ar nelikumīgu
marķējumu (pārkāpuma preces) komerciālā mērogā;
2) kura izmantojusi pakalpojumus saistībā
ar nelikumīgi izmantotu preču zīmi (pārkāpuma pakalpojumus) komerciālā mērogā;
3) kura komerciālā mērogā sniegusi
pakalpojumus, kas izmantoti pārkāpuma darbībās;
4) kuru šīs daļas 1., 2. vai 3.punktā
minētās personas norādījušas kā iesaistītu pārkāpuma preču ražošanā,
izplatīšanā vai piedāvāšanā vai pārkāpuma pakalpojumu sniegšanā vai piedāvāšanā.
(6) Šā panta piektajā daļā minētajai
informācijai atkarībā no apstākļiem jāietver attiecīgo preču ražotāju,
izplatītāju, piegādātāju, vairumtirgotāju un mazumtirgotāju vai attiecīgo
pakalpojumu sniedzēju un izplatītāju vārdi (nosaukumi) un adreses, ziņas par
saražoto, izplatīto, saņemto vai pasūtīto preču vai sniegto vai pasūtīto
pakalpojumu daudzumu, kā arī cena, kāda par tiem maksāta. Ja preču zīmes pārkāpuma fakts ir acīmredzams, cietusī persona
minēto informāciju ir tiesīga saņemt arī pirms prasības celšanas tiesā
Civilprocesa likumā noteiktās pierādījumu nodrošināšanas vai prasības
nodrošināšanas procedūras ietvaros.
(7) Ja preču zīmes pārkāpums vai draudošs
pārkāpums tiek pierādīts, pēc cietušās personas prasījuma tiesa samērīgi ar
pārkāpuma raksturu vai pārkāpumam veikto sagatavošanās darbu raksturu un
atbildētāja (arī draudošā pārkāpumā iesaistītās personas (starpnieka)) vainas
pakāpi taisa spriedumu ar vienu vai vairākiem šādiem pasākumiem (sankcijām):
1) preču zīmes nelikumīgas izmantošanas
pārtraukšana un nelikumīgas izmantošanas aizliegums;
2) tādu pasākumu pārtraukšana un
aizliegums, kas atzīstami par sagatavošanos preču zīmes nelikumīgai
izmantošanai vai starpniecību šādā nelikumīgā izmantošanā;
3) sakarā ar preču zīmes nelikumīgu
izmantošanu nodarītā kaitējuma atlīdzināšana.
(8) Šā panta septītās daļas 3.punktu
piemēro, ja persona preču zīmes nelikumīgā izmantošanā vai ar to saistītās
darbībās iesaistījusies apzināti vai arī tai ir bijis pietiekams pamats
apzināties, ka attiecīgās darbības ir prettiesiskas. Minētā atlīdzinājuma
apmēru tiesa nosaka:
1) ņemot vērā visus būtiskos lietas
apstākļus, tai skaitā negatīvās ekonomiskās sekas un zaudējumus (arī cietušās
puses neiegūto peļņu un atbildētāja negodīgi gūto peļņu), kā arī attiecīgā gadījumā
cietušajai pusei pārkāpuma dēļ nodarīto morālo kaitējumu;
2) ja faktisko kaitējuma apmēru grūti
noteikt, kā maksājumu, ko aprēķina, ņemot vērā procentmaksājumus vai
maksājumu summu, kuru preču zīmes īpašnieks varētu saņemt, ja atbildētājs būtu prasījis
atļauju (licenci) attiecīgās preču zīmes izmantošanai.
(9) Tiesa pēc cietušās personas prasījuma
var noteikt pasākumus preču zīmes pārkāpumu novēršanai un turpmākai
nepieļaušanai, kuri, ja vien nav īpašu iemeslu rīkoties citādi, veicami par
atbildētāja līdzekļiem un var ietvert šādus pienākumus:
1) atsaukt vai galīgi izņemt no
tirdzniecības tīkla preces, uz kurām attiecas tiesas konstatētais preču zīmes
pārkāpums;
2) iznīcināt šīs daļas 1.punktā minētās
preces;
3) iznīcināt rīkus un materiālus, kas
lietoti vai paredzēti galvenokārt pretlikumīgo izstrādājumu izgatavošanai, ja
to īpašnieks zināja vai viņam no lietas apstākļiem bija acīmredzams, ka šie
rīki vai materiāli lietoti vai paredzēti prettiesisku darbību veikšanai;
4) par atbildētāja līdzekļiem pilnībā vai
daļēji publicēt vai citādi publiskot tiesas nolēmumu plašsaziņas līdzekļos pēc
tiesas ieskata.
(10) Ja to attaisno lietas apstākļi, no
tirdzniecības tīkla izņemtās preces un to izgatavošanai lietotos vai paredzētos
rīkus un materiālus var atdot preču zīmes īpašniekam, tā tiesību pārņēmējam vai
licenciātam, ja viņš tam piekrīt, vai nodot izmantošanai labdarības nolūkiem,
ja var nodrošināt, ka minētās preces, rīki vai materiāli neatgriežas
saimnieciskajā apritē un neizraisa turpmāku kaitējumu tiesīgajai pusei.
(11) Nosakot atbildību par preču zīmes
nelikumīgu izmantošanu, atbildētāja vainas pakāpes noteikšanai kā pierādījumu
var izmantot šā likuma 24.panta trešajā daļā minētā brīdinājuma saņemšanas
faktu.
(12) Ja preču zīmes pārkāpums izdarīts
tīši vai ar ļaunprātīgu nolūku, vainīgās personas saucamas arī pie
administratīvās atbildības vai kriminālatbildības.
(13) Neatkarīgi no šā likuma 27.panta un
šā panta noteikumiem prasības par reģistrētu un nereģistrētu preču zīmju
pārkāpumiem (arī šā likuma 4.panta devītajā daļā paredzētajos gadījumos) var
pamatot arī ar citu normatīvo aktu noteikumiem.
(14) Prasību pret preču zīmes pārkāpēju
var celt triju gadu laikā no brīža, kad cietusī puse uzzināja vai tai vajadzēja
uzzināt par preču zīmes pārkāpuma faktu."
2. Papildināt 41.pantu ar ceturto daļu
šādā redakcijā:
"(4) Saistībā ar lauksaimniecības un
pārtikas produktiem aizliegts lietot norādes un apzīmējumus, kas ir pretrunā ar
normatīvajiem aktiem, kuri reglamentē lauksaimniecības un pārtikas produktu
ģeogrāfisko norāžu un izcelsmes nosaukumu aizsardzību."
3. Papildināt 43.pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā:
"(3) Ja to attaisno lietas apstākļi,
ģeogrāfiskās izcelsmes norādes tiesīgais lietotājs var prasīt, lai tiesa
piemēro tādus pašus tiesiskās aizsardzības līdzekļus, kādi paredzēti preču
zīmes nelikumīgas izmantošanas gadījumā (šā likuma 28.pants)."
4. Papildināt likumu ar informatīvu
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvu
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīvas 2004/48/EK par
intelektuālā īpašuma tiesību piemērošanu."
Tieslietu ministrs
G.Grīnvalds
Grozījumi likumā
Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās
izcelsmes norādēm
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Normatīvais
akts ir nepieciešams, lai varētu veikt Eiropas
Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/48/EK par
intelektuālā īpašuma tiesību piemērošanu ieviešanu Latvijas normatīvajos
aktos saistībā ar preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm. Direktīva
cita starpā nosaka, kādus pasākumus tiesa var noteikt intelektuālā īpašuma
tiesību pārkāpuma vai pārkāpuma draudu gadījumos, kā aprēķināmi zaudējumi
u.c. jautājumus. |
|
Projekts īsteno
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/48/EK par
intelektuālā īpašuma tiesību piemērošanu ieviešanu saistībā ar preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm. Saistībā ar minēto likums papildināts atbilstoši
sekojošam Direktīvā noteiktajam: a) Direktīva paredz atbildību par preču zīmes
nelikumīgu izmantošanu var noteikt ne tikai par jau notikušu pārkāpumu, bet
arī par draudošu pārkāpumu; b) Direktīva papildina sankcijas, ko tiesa var
noteikt par intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumu, proti - atsaukt vai
galīgi izņemt no tirdzniecības tīkla preces, saistībā ar kurām tiesa
konstatējusi preču zīmes pārkāpumu c) Direktīva paredz jauna veida pasākumu tiesības
uz informāciju, kas paredz konkrētas informācijas uzzināšanu par pārkāpuma
preču izcelsmi/tirdzniecības kanāliem; d) Direktīva pilnveido kaitējumu atlīdzināšanu,
proti papildina, ko var ietvert kaitējuma atlīdzināšanas summas pieprasījumā,
piemēram, ņemot vērā visus būtiskos lietas faktorus, ieskaitot negatīvās
ekonomiskās sekas, un zaudējumus, tostarp cietušās puses neiegūto peļņu un
pārkāpēja negodīgi gūto peļņu, kā arī, attiecīgā gadījumā, cietušajai pusei
pārkāpuma dēļ nodarīto morālo kaitējumu; e) Direktīva paredz
tiesas tiesības noteikt spriedumu publiskošanu par pārkāpēja līdzekļiem (piemēram
- laikrakstos), kas ir būtisks preventīvs pasākums. Projekts arī
būtiski papildina ģeogrāfisko norāžu aizsardzības iespējas, jo līdz
šim galvenokārt tās varēja aizsargāt, pamatojoties uz normatīvajiem
aktiem par negodīgu konkurenci, bet atbilstoši Komisijas
paziņojumam 2005/295/EC arī ģeogrāfisko norāžu aizsardzībai
piemērojamas visas Direktīvas 2004/48/EK prasības. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme
attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts konkretizē likuma normas saistībā ar pārkāpumiem
preču zīmju un ģeogrāfiskās izcelsmes
norāžu jomā, kas paplašina iespējas efektīvākai rīcībai pārkāpumu gadījumos.
Uzņēmējiem būs vairāk paļāvības uz iespēju apkarot tiesību pārkāpējus un
negodīgus konkurentus. Sabiedrība vairāk uzticēsies konkrēto tiesību regulējumam un
intelektuālā īpašuma tiesību sistēmai kopumā, tādējādi veicinot
tiesiskas valsts attīstību. Normatīvā akta projekts neskar administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
Tūkst. Ls |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2006.) |
Trīs nākamie gadi (2007. 2009.) |
*) |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos Netiek plānotas
izmaiņas valsts un pašvaldību budžeta
ieņēmumos. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
6. Cita informācija
Ministru kabineta
noteikumu ieviešanai nebūs nepieciešami papildus līdzekļi no valsts un
pašvaldību budžeta. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
*) Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav jāizdod
papildus normatīvie akti. |
2. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas
2004/48/EK par intelektuālā īpašuma tiesību piemērošanu ieviešanu
saistībā ar preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm. Direktīvas mērķis ir tuvināt tiesību sistēmas, lai
iekšējā tirgū nodrošinātu augstu, līdzvērtīgu un viendabīgu intelektuālā
īpašuma aizsardzības līmeni. Eiropas Savienības tiesību aktu normas tiks
pārņemtas pilnībā. Direktīva jāievieš
līdz 2006.gada 29.aprīlim. |
|
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Latvijas saistības Pasaules tirdzniecības organizācijas ietvaros
(kontekstā ar Līgumu par ar tirdzniecību saistītām intelektuālā īpašuma
tiesībām (ieskaitot kontrafaktīvu preču tirdzniecību). |
|
3. Saistības, kas izriet
no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Latvija pilnīgāk ievēros 1994.gada 15.aprīļa Līguma par ar tirdzniecību
saistītām intelektuālā īpašuma tiesībām (ieskaitot kontrafaktīvu preču
tirdzniecību) (Latvijas Vēstnesis, 30.12.1998, Nr. 388/399
(1449/1460)) galvenokārt līguma III nodaļu Intelektuālā īpašuma tiesību
realizācijas nodrošināšana. |
|
1.tabula |
||
Attiecīgie EK
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas
spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums,
publikācija |
1) Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva
(2004. gada 29. aprīlis) par intelektuālā īpašuma tiesību piemērošanu
(Dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L
157, 17/2 sēj.); 2) Komisijas paziņojums attiecībā uz
Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2004/48/EK par intelektuālā īpašuma
tiesību piemērošanu 2.pantu (2005/295/EK) (Eiropas Savienības Oficiālais
Vēstnesis L 94, 13/4/2005). |
|
|
|
|
2.tabula |
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
1. (28.panta otrā daļa) |
Direktīvas 2004/48/EK 7.panta 1.daļa; 9.panta 1.daļa |
Atbilst |
|
1. (28.panta piektā un sestā daļa) |
Direktīvas 2004/48/EK 8.pants |
Atbilst |
|
1. (28.panta septītā daļa) |
Direktīvas 2004/48/EK 11.pants |
Atbilst
|
|
1. (28.panta astotā daļa) |
Direktīvas 2004/48/EK 13.pants |
Atbilst |
|
1. (28.panta devītā daļa) |
Direktīvas 2004/48/EK 10.pants un 15.pants |
Atbilst |
|
3. |
Direktīvas 2004/48/EK 1.pants |
|
Izriet no Komisijas paziņojuma 200/295/EK |
5. Cita informācija |
Informācija par
Direktīvas 2004/48/EK transpozīciju Latvijas normatīvajos aktos. Papildus tiek
izstrādāti grozījumi: 1)
Dizainparaugu
likumā; 2)
Pusvadītāju
izstrādājumu topogrāfiju aizsardzības likumā; 3)
Autortiesību
likumā; 4)
Augu šķirņu aizsardzības
likumā; 5)
Civilprocesa
likumā. |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||
Normatīvā akta
projekts 23.02.06. tika nosūtīts konsultācijām Koalīcijai Intelektuālā
īpašuma tiesību aizsardzībai (CIPR). |
||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Koalīcija
Intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzībai (CIPR) viedokli nav sniegusi. |
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta
prasību izpildīšanai netiks radītas jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība
tiks informēta, publicējot likumu laikrakstā Latvijas Vēstnesis pēc tā
pieņemšanas.
|
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts tiešā
veidā neierobežos indivīda tiesības. Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Civilprocesa likuma noteiktajā
kārtībā. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Tieslietu ministrs G.Grīnvalds
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
Z.Aumeisters |
08.04.06. 8:00
1290
I.Viļuma
7099637, ieva.viluma@lrpv.lv