Likumprojekts
Grozījumi
likumā "Par dzīvojamo telpu īri"
Izdarīt likumā "Par dzīvojamo telpu īri"
(Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 7.nr.;
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 4., 20.nr.;
1998, 15., 23.nr.; 2001, 16.nr.; 2005, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 10.1 panta
trešajā daļā vārdus "vai kura iesaukta obligātajā militārajā dienestā".
2. Izslēgt 14.panta sestajā daļā
vārdus "vai īrnieks iesaukts obligātajā militārajā dienestā".
3. Izslēgt 29.1 panta
otrajā daļā vārdus "vai kura iesaukta obligātajā militārajā
dienestā".
Likums stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī.
Aizsardzības
ministrs
A.Slakteris
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši Saeimā 2003.gada 13.novembrī
apstiprinātajai Valsts aizsardzības koncepcijai un 2005.gada 18.maijā
Ministru kabinetā akceptētajam Rīcības plānam pārejai uz profesionālu militāru
dienestu ir pārtraukta Latvijas pilsoņu iesaukšana obligātajā militārajā
dienestā. Pēdējais ar Aizsardzības ministrijas 2004.gada 17.decembra pavēli
Nr.367 Par NBS vienību komplektēšanu ar OMD karavīriem 2005.gadā
apstiprinātais iesaukums obligātajā militārajā dienestā ir izpildīts
2005.gada 24.novembrī. Tādēļ ir zudusi aktualitāte likuma Par dzīvojamo
telpu īri normām, kuras paredz speciālu regulējumu gadījumos, kad īrnieks ir
iesaukts obligātajā militārajā dienestā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Sakarā ar
Nacionālo bruņoto spēku profesionalizāciju un atteikšanos no obligātā
militārā dienesta likumā Par dzīvojamo telpu īri ir nepieciešams veikt
grozījumus, svītrojot normas, kas paredz speciālu regulējumu gadījumos, kad
īrnieks ir iesaukts obligātajā militārajā dienestā. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
nav |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
nav |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
nav |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekta realizācijai papildus valsts budžeta līdzekļi nav nepieciešami. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1.
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. |
Saistībā ar
pāreju uz profesionālu militāro dienestu un atteikšanos no obligātā militārā
dienesta ir izstrādāti šādi likumprojekti: 1.Grozījumi
likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi; 2. Grozījumi
Nacionālo bruņoto spēku likumā; 3. Par Obligātā
militārā dienesta likuma atzīšanu par spēku zaudējušu; 4. Par
Alternatīvā dienesta likuma atzīšanu par spēku zaudējušu; 5. Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā; 6. Grozījumi
Krimināllikumā; 7. Grozījumi
Mobilizācijas likumā; 8. Grozījumi
likumā Par izņēmuma stāvokli. Papildus būs
nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektus, nosakot
rezerves karavīru un rezervistu reģistrācijas, uzskaites un iesaukšanas
militārajā dienestā kārtību, kā arī informācijas pieprasīšanas kārtību no
attiecīgajām valsts iestādēm, veicot iepriekš minētos pienākumus. Vienlaikus būs nepieciešams izstrādāt
Ministru kabineta noteikumus, nosakot uz militārajām mācībām iesauktajiem
rezerves karavīriem piešķiramo kompensāciju izmaksas kārtību. |
|||||||||||
2.
Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Papildus
institūciju izveide nav nepieciešama. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts
pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs
aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs A.Slakteris
Valsts sekretāra v.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā persona |
I.Puikevica
-Puikevska |
S.Araslanova |
I.Kalna |
D.Žukovs |
23.11.2006 9:20:00
vārdu skaits: 872
D.Žukovs
Deniss.Zukovs@mod.gov.lv,
tel.: 7335027