9/8 -
.11.2006.
Saeimas Prezidijam
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 39. pantu Agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija ierosina turpināt izskatīt 9.
Saeimā 8. Saeimā neizskatīto likumprojektu "Grozījumi Augu šķirņu
aizsardzības likumā" (8. Saeimas reģ. nr.1712) .
Komisija ierosina atzīt minēto
likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: 1)likumprojekts "Grozījumi Augu šķirņu aizsardzības
likumā" uz
lpp;
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētāja
Anna
Seile
Likumprojekts
Grozījumi Personu
apliecinošu dokumentu likumā
Izdarīt Personu apliecinošu
dokumentu likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 13.nr.;
2006, 6.nr.) šādus grozījumus:
9.pantā:
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Atgriešanās
apliecības izsniegšanas, nodošanas un anulēšanas kārtību, derīguma termiņus, kā
arī atgriešanās apliecībā iekļaujamās ziņas un atgriešanās apliecības paraugu
nosaka Ministru kabinets.";
papildināt pantu ar sesto daļu
šādā redakcijā:
"(6) Par atgriešanās
apliecības izsniegšanu iekasē valsts nodevu Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā un apmērā."
Ārlietu ministra vietā
finanšu ministrs
O.Spurdziņš
LIKUMPROJEKTA
Grozījums Personu apliecinošu dokumentu likumā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ likumprojekts
ir vajadzīgs
|
|||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Personu apliecinošu dokumentu likuma 9.panta piekto daļu atgriešanās apliecību saturu, paraugu un izsniegšanas kārtību nosaka ārlietu ministrs. Pamatojoties uz šī likuma 9.panta piekto daļu, no 2003.gada 23.jūlija ir izdota Ārlietu ministrijas Instrukcija par atgriešanās apliecībām, to saturu, paraugu un izsniegšanas kārtību, ar kuru tiek noteikts atgriešanās apliecības paraugs, personas, kurām tiek izsniegtas atgriešanās apliecības, atgriešanās apliecību izsniegšanas, nodošanas un anulēšanas kārtība, derīguma termiņi, kā arī atgriešanās apliecībās iekļaujamās ziņas. Maksa par atgriešanās apliecību noformēšanu
un derīguma termiņa pagarināšanu tiek iekasēta saskaņā ar Ministru kabineta
2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1036 Noteikumi par Ārlietu ministrijas
sniegto konsulāro maksas pakalpojumu cenrādi. Līdz šo noteikumu spēkā
stāšanās maksa par atgriešanās apliecības noformēšanu un tās derīguma termiņa
pagarināšanu tika iekasēta saskaņā ar Ārlietu ministrijas 1999.gada
17.decembra rīkojumu Nr.194 Par samaksu par konsulārajiem pakalpojumiem. |
||||||
2. Likumprojekta būtība |
Sakarā ar to, ka Administratīvā
procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta otrā daļa nosaka, ka pārvaldes
iestādes izdoti ārējie normatīvie akti, kuri ir saistoši arī trešajām
personām, zaudē savu spēku 2006.gada 1.janvārī, un, ņemot vērā to, ka
Instrukcija par atgriešanās apliecībām, to saturu, paraugu un izsniegšanas
kārtību, ko apstiprinājis ārlietu ministrs, satur arī trešajām personām
saistošus noteikumus, ir nepieciešams veikt grozījumu Personu apliecinošu
dokumentu likumā, lai pilnvarotu Ministru kabinetu izdot noteikumus par
atgriešanās apliecības paraugu, personām, kurām tiek izsniegtas atgriešanās
apliecības, atgriešanās apliecību izsniegšanas, nodošanas un anulēšanas
kārtību, derīguma termiņu, kā arī atgriešanās apliecībās iekļaujamām ziņām. 2005.gada 27.decembra Ministru
kabineta sēdes protokola Nr.77 59.§. 3. punkts uzdod Ārlietu ministrijai
sagatavot Ministru kabineta noteikumu projektu par valsts nodevu par
atgriešanās apliecību izsniegšanu un atgriešanās apliecību derīguma termiņa
pagarināšanu. Lai sagatavotu šādus Ministru kabineta noteikumus, nepieciešams
izdarīt grozījumus Personu apliecinošu dokumentu likumā, lai noteiktu, ka
maksa par atgriešanās apliecību izsniegšanu un tā derīguma termiņa
pagarināšanu ir valsts nodevas objekts un noteiktu deleģējumu Ministru
kabinetam pieņemt noteikumus par valsts nodevu par atgriešanās apliecības
izsniegšanu un tā derīguma termiņa pagarināšanu, kā arī valsts nodevas
iekasēšanas kārtību. Vienlaikus 2006.gada 20.marta Ministru kabineta
komitejas sēdes protokola Nr.12 1.§ 2.punkts uzdod Ārlietu ministrijai
svītrot likumprojektā normas, kas paredz atgriešanās apliecības derīguma
termiņa pagarināšanas iespēju. Līdz ar to ir sagatavots minētais
likumprojekts, kurā tiks noteikts deleģējums Ministru kabinetam pieņemt
noteikumus par valsts nodevas apmēru par atgriešanās apliecības izsniegšanu
un valsts nodevas iekasēšanas kārtību. |
||||||
3. Cita informācija |
|
||||||
II. Kāda var būt
likumprojekta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
|||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
5.Cita informācija |
|
||||||
III. Kāda var būt
likumprojekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
(tūkst. Ls) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekta ieviešana budžeta izdevumus neietekmēs . |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojektam nebūs finansiālas ietekmes uz pašvaldību vai valsts budžetu. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
6. Cita informācija |
|
|
|||||
IV. Kāda var būt
likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|||||||
1.Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiek sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par atgriešanās apliecībām Pēc grozījuma Personu apliecinošu dokumentu likumā spēkā stāšanās tiks sagatavots normatīvā akta projekts, kurš noteiks valsts nodevas apmēru par atgriešanās apliecības izsniegšanu un valsts nodevas iekasēšanas kārtību. Papildus tiks veikti grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumos Nr.1036 Noteikumi par Ārlietu ministrijas sniegto konsulāro maksas pakalpojumu cenrādi, ar kuriem tiks atcelta maksa par atgriešanās apliecības izsniegšanu un pagarināšanu kā konsulāro pakalpojumu. |
||||||
2. Cita informācija |
|
||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts
|
|||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Nav. |
||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||
Nav |
Nav |
Atbilst pilnībā |
Nav |
||||
5. Cita informācija |
|
||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot likumprojektu
|
|||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||
5. Cita informācija |
|
||||||
VII. Kā tiks nodrošināta likumprojekta izpilde
|
|||||||
1. Kā tiks nodrošināta likumprojekta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Papildus institūciju izveide nav nepieciešama. |
||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts neparedz indivīda tiesību ierobežošanu. |
||||||
4. Cita informācija |
|
||||||
Ārlietu ministrs A.Pabriks
Ārlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Pabriks |
N.Penke |
E.Dumpe |
E.Vijupe |
I.Dreimane |
21.03.2006 11:20
935
L.Palkina-Baļķīte
7016177