17.09.07. 9/7 -
Saeimas Prezidijam
Augsti godātie Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz izskatīšanai Saeimā 3.lasījumā
likumprojektu Priekšlikumu un sūdzību likums (reģ. nr.31/Lp9).
Pielikumā: likumprojekts un
priekšlikumu apkopojums.
Ar cieņu
Komisijas priekšsēdētājs Māris
Krastiņš
Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Priekšlikumu un sūdzību likums (nr.31/Lp9)
Otrajā lasījumā pieņemtā redakcija (dok.nr.503) |
Nr. |
Priekšlikumi trešajam
lasījumam (43)
|
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā trešā lasījuma redakcija |
|||||||||||||
Iesniegumu
likums |
|
|
|
Iesniegumu likums |
|||||||||||||
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt privātpersonas līdzdalību
valsts pārvaldē. |
|
|
|
1.pants. Likuma mērķis Likuma
mērķis ir veicināt privātpersonas līdzdalību valsts pārvaldē. |
|||||||||||||
2.pants.
Likuma darbība (1)
Likums nosaka kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai
privātpersona, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus (turpmāk iestāde),
izskata dokumentu, kurā ietverts iestādes kompetencē esošs lūgums, sūdzība,
priekšlikums vai jautājums (turpmāk iesniegums), un atbild uz to, kā
arī nosaka kārtību, kādā iestāde
pieņem apmeklētājus. (2) Šis
likums neattiecas uz informācijas pieprasījumiem, kas izskatāmi saskaņā ar Informācijas
atklātības likumu, kā arī uz iesniegumiem, kuriem ārējais normatīvais akts
nosaka citu izskatīšanas kārtību. (3) Šis
likums nosaka kārtību, kādā izskatāms elektroniskā veidā saņemts iesniegums,
kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir parakstīts ar elektronisko
parakstu. Ja elektroniskā veidā saņemts iesniegums nav normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā parakstīts ar
elektronisko parakstu, tā izskatīšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā dodama
atbilde uz to, un atbildes apjomu
nosaka iestādes vadītājs. (4) Šis
likums neattiecas uz dokumentu apriti starp iestādēm. |
1. 2. 3. 4. 5. 6. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
likumprojekta 2.panta nosaukumu šādā redakcijā: Likuma
darbības joma. Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
likumprojekta 2.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Šis likums neattiecas uz informācijas
pieprasījumiem, kas izskatāmi saskaņā
ar Informācijas atklātības likumu, kā arī uz iesniegumiem, kuriem saskaņā
ar likumu noteikta cita izskatīšanas kārtība. Juridiskais
birojs Izteikt
2.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šo
likumu piemēro arī elektroniskā veidā saņemta iesnieguma izskatīšanai, ja tas
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir parakstīts ar elektronisko
parakstu. Juridiskais
birojs Papildināt
2.pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā: Ja
elektroniskā veidā saņemts iesniegums nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
parakstīts ar elektronisko parakstu, iestādes vadītājs nosaka kārtību, kādā
sniedz atbildi uz iesniegumu. Šādā gadījumā iesniedzējs nav tiesīgs prasīt
atbildes sniegšanu tiesas ceļā (10.panta ceturtā daļa).; mainīt
turpmāko daļu numerāciju. Juridiskais
birojs Papildināt
2.panta ceturtās daļas tekstu pēc vārda iestādēm ar vārdiem vai
amatpersonām. Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
2.panta ceturto daļu kā piekto daļu šādā redakcijā: (5) Šis
likums neattiecas uz dokumentu apriti starp iestādēm un to amatpersonām un
darbiniekiem. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Daļēji atbalstīts, skat. 6.priekšl. Atbalstīts |
2.pants.
Likuma darbības joma (1)Likums nosaka kārtību, kādā privātpersona iesniedz
un iestāde vai privātpersona, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus (turpmāk
iestāde), izskata dokumentu, kurā ietverts iestādes kompetencē esošs
lūgums, sūdzība, priekšlikums vai jautājums (turpmāk iesniegums), un atbild
uz to, kā arī nosaka kārtību, kādā
iestāde pieņem apmeklētājus. (2) Šis
likums neattiecas uz informācijas pieprasījumiem, kas izskatāmi saskaņā ar Informācijas
atklātības likumu, kā arī uz iesniegumiem, kuriem saskaņā ar likumu noteikta
cita izskatīšanas kārtība. (3) Šo
likumu piemēro arī elektroniskā veidā saņemta iesnieguma izskatīšanai,
ja tas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir parakstīts ar elektronisko
parakstu. (4) Ja elektroniskā veidā saņemts iesniegums nav
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā parakstīts ar elektronisko parakstu,
iestādes vadītājs nosaka kārtību, kādā sniedzama atbilde uz iesniegumu. Šādā
gadījumā iesniedzējs nav tiesīgs prasīt atbildes sniegšanu tiesas ceļā
saskaņā ar šā lik
uma 10.panta ceturto
daļu. (5) Šis
likums neattiecas uz dokumentu apriti starp iestādēm un to amatpersonām un
darbiniekiem. |
|||||||||||||
3.pants. Iesnieguma iesniegšana (1) Iesniegumu iesniedz iestādē, kuras kompetencē
ietilpst iesniegumā norādītā jautājuma risināšana. (2) Iesniegumā norāda vismaz tā iesniedzēju (fiziskajai
personai vārds, uzvārds un
dzīvesvieta vai citas ziņas,
kas palīdz ar to sazināties; juridiskajai personai nosaukums un juridiskā
adrese). (3) Iesniegumu var iesniegt rakstveidā vai
izteikt mutvārdos. Mutvārdos izteiktu
iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā. (4)
Iesniegumam, ja nepieciešams, pievieno dokumentu kopijas, kas apstiprina
iesniegumā minētos faktiskos apstākļus. |
7. 8. 9. 10. 11. |
Juridiskais birojs Aizstāt
3.panta pirmajā daļā vārdus ietilpst iesniegumā norādītā jautājuma
risināšana ar vārdiem ir izskatīt iesniegumu pilnībā vai kādā tā daļā. Juridiskais birojs Izteikt
3.panta otro daļu šādā redakcijā: (2)
Iesniegumā norādāmas ziņas par tā iesniedzēju (fiziskai personai vārds un
uzvārds, kā arī adrese un, ja tas nepieciešams, arī citas ziņas, kas
palīdz sazināties ar iesniedzēju; juridiskajai personai nosaukums un
juridiskā adrese). Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 3.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Iesniegumu var iesniegt rakstveidā, elektroniskā
veidā vai izteikt mutvārdos.
Mutvārdos izteiktu iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā un izsniedz tā kopiju
iesniedzējam. Mandātu,
ētikas un iesniegumu komisija Papildināt 3.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5)
Iesniegumu reģistrācijas un atbilžu nosūtīšanas kārtību nosaka iestādes
vadītājs. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 3.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5)
Iesniegumu un atbilžu reģistrācijas kārtību nosaka iestādes vadītājs. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Daļēji atbalstīts, skat. 11.priekšl. Atbalstīts |
3.pants. Iesnieguma iesniegšana (1) Iesniegumu iesniedz iestādē, kuras kompetencē
ir izskatīt iesniegumu pilnībā vai kādā tā daļā. (2) Iesniegumā norādāmas ziņas
par tā iesniedzēju (fiziskajai personai vārds un uzvārds, kā arī adrese un,
ja nepieciešams, citas ziņas, kas
palīdz sazināties ar iesniedzēju; juridiskajai personai nosaukums un
juridiskā adrese). (3) Iesniegumu var iesniegt rakstveidā, elektroniskā
veidā vai izteikt mutvārdos.
Mutvārdos izteiktu iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā un izsniedz tā kopiju
iesniedzējam. (4) Iesniegumam, ja nepieciešams, pievieno dokumentu kopijas,
kas apstiprina iesniegumā minētos faktiskos apstākļus. (5) Iesniegumu un atbilžu
reģistrācijas kārtību nosaka iestādes vadītājs. |
|||||||||||||
4.pants. Iesnieguma izskatīšanas piekritība (1) Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi,
iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc
iesnieguma saņemšanas pārsūta to kompetentajai iestādei un informē par
to privātpersonu. Šajā gadījumā atbildes sniegšanas termiņu skaita no dienas,
kad iesniegumu saņēmusi iestāde, kuras kompetencē ir attiecīgā iesnieguma
izskatīšana. (2) Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi un
iesniegumā norādītā jautājuma risināšanai ārējā normatīvajā aktā
noteikta tāda kārtība (piemēram, tiesvedības kārtība), kas nepieļauj šā panta
pirmās daļas piemērošanu, iestāde ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc
iesnieguma saņemšanas par to rakstveidā informē iesniedzēju un
nesniedz atbildi pēc būtības. |
12. 13. 14. 15. 16. 17. |
Juridiskais birojsAizstāt
4.panta pirmajā daļā vārdus pārsūta to ar vārdiem pārsūta iesniegumu
pilnībā vai kādā tā daļā. Juridiskais birojsIzteikt 4.panta pirmās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Iestāde,
kas saņēmusi pārsūtīto iesniegumu, šajā likumā noteiktajā kārtībā izskata
iesniegumu un atbilstoši kompetencei atbild uz to. Juridiskais birojsPapildināt 4.panta pirmo daļu ar trešo teikumu šādā redakcijā: Šādā gadījumā atbildes sniegšanas termiņu skaita no dienas, kad iesniegumu pārsūtījusi iestāde, kas to saņēma pirmā. Juridiskais birojsAizstāt
4.panta otrajā daļā vārdus Ja iesniegums attiecas uz citu
iestādi un iesniegumā norādītā jautājuma risināšanai ar
vārdiem Ja iesniegumā ietvertā lūguma, sūdzības,
priekšlikuma vai norādītā jautājuma risināšanai. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt
4.panta otrajā daļā vārdus ārējā normatīvajā aktā ar vārdiem saskaņā ar
likumu ; izslēgt vārdu rakstveidā. Mandātu,
ētikas un iesniegumu komisija Izslēgt
4.panta otrajā daļā vārdus un nesniedz atbildi pēc būtības. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
4.pants. Iesnieguma izskatīšanas piekritība (1) Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi, iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc attiecīgā iesnieguma saņemšanas pārsūta iesniegumu pilnībā vai kādā tā daļā kompetentajai iestādei un informē par to privātpersonu. Iestāde, kas saņēmusi pārsūtīto iesniegumu, šajā likumā noteiktajā kārtībā izskata iesniegumu un atbilstoši kompetencei sniedz atbildi uz to. Šādā gadījumā atbildes sniegšanas termiņu skaita no dienas, kad iesniegumu pārsūtījusi iestāde, kas to saņēma pirmā. (2) Ja iesniegumā ietvertā lūguma, sūdzības,
priekšlikuma vai norādītā jautājuma risināšanai saskaņā ar likumu noteikta
tāda kārtība (piemēram, tiesvedības kārtība), kas nepieļauj šā panta pirmās
daļas piemērošanu, iestāde ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc iesnieguma
saņemšanas par to informē iesniedzēju. |
|||||||||||||
5.pants. Iesnieguma
izskatīšana un atbildēšana uz to (1)
Izskatot iesniegumu un lemjot par pasākumiem, kas veicami saistībā ar to,
iestādes sadarbojas. Iestāde iesniegumu izskata, vadoties pēc tā satura, nevis
formas. (2) Amatpersona, par kuras objektivitāti var
rasties pamatotas šaubas, nepiedalās iesnieguma izskatīšanā. (3) Iestāde atbildi pēc būtības dod iespējami
saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas
steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas. Ja
iesnieguma saturs neprasa atbildi pēc būtības, iestāde septiņu darbdienu
laikā informē iesniedzēju, ka attiecīgo iesniegumu ir saņēmusi. (4) Atbildi uz vairāku privātpersonu iesniegumu
nosūta tai privātpersonai, kura attiecīgo iesniegumu parakstījusi pirmā, ja
iesnieguma iesniedzēji nav norādījuši citu personu. Ja minētā persona nav
sasniedzama, atbildi nosūta vienam no iesnieguma parakstītājiem, kurš ir
norādījis savu dzīvesvietu vai citas ziņas, kas palīdz ar viņu sazināties. (5) Ja iestāde saņēmusi vairākus vienāda satura
iesniegumus, uz kuriem nav nepieciešams atbildēt atsevišķi, iestāde,
ievērojot šā panta trešās daļas pirmajā teikumā noteikto termiņu, uz šiem
iesniegumiem var dot vienu atbildi, publicējot to mājas lapā internetā un
vietējā laikrakstā vai laikrakstā Latvijas Vēstnesis. 6) Ja
iesniegumā ietverta sūdzība, kurā iestādei izteikts aizrādījums par tās
kompetencē esošu jautājumu, iestāde atbildē uz iesniegumu norāda apsvērumus,
kas ir par pamatu šādai iestādes rīcībai. (7) Ja privātpersona papildus šā panta
trešās daļas otrajā teikumā minētajai atbildei vēlas saņemt detalizētāku
informāciju par tāda iesnieguma turpmāko virzību, kura saturs neprasa atbildi
pēc būtības, privātpersona iesniedz iestādei informācijas pieprasījumu
Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā. |
18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. |
Juridiskais birojsIzslēgt
5.panta pirmās daļas otrajā teikumā vārdus nevis formas. Deputāts S.DolgopolovsIzteikt
likumprojekta 5.panta otro daļu šādā redakcijā: (2)
Amatpersona vai cits iestādes darbinieks, par kura objektivitāti var
rasties pamatotas šaubas, nepiedalās iesnieguma izskatīšanā un atbildes sagatavošanā. Deputāts S.DolgopolovsPapildināt
likumprojekta 5.panta trešās daļas otro teikumu aiz vārdiem attiecīgo
iesniegumu ir saņēmusi ar vārdiem informējot iesniedzēju, kādā kārtībā viņš
var saņemt detalizētāku informāciju par sava iesnieguma turpmāko virzību
(5.panta septītā daļa). Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Izteikt
5.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Iestāde atbildi pēc būtības sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Izteikt
5.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ja
iesnieguma saturs neprasa atbildi pēc būtības, iestāde septiņu darbdienu laikā
informē iesniedzēju, ka attiecīgo iesniegumu ir saņēmusi. Ja nepieciešams, iestāde norāda, ka detalizētāku
informāciju par sava iesnieguma turpmāko virzību iesniedzējs var saņemt
Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā. Deputāts S.Dolgopolovs
Izslēgt
likumprojekta 5.panta piekto daļu. Juridiskais birojsIzteikt
5.panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ja
iestāde saņēmusi vairākus pēc būtības vienāda satura iesniegumus, iestāde uz
tiem var sniegt vienu kopīgu atbildi, to nosūtot katram iesniedzējam. Ja pēc
būtības vienāda satura iesniegumu skaits ir tāds, ka atbildes sniegšana
katram iesniedzējam atsevišķi prasītu nesamērīgu iestādes resursu patēriņu,
uz šiem iesniegumiem var dot vienu kopīgu atbildi, publicējot to mājas lapā
internetā, ja tāda ir, un vietējā laikrakstā vai laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. Atbildi uz vairākiem iesniegumiem formulē tā, lai netiktu
pārkāpti informācijas izpaušanas ierobežojumi. Deputāts S.DolgopolovsIzteikt
likumprojekta 5.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ja
iesniegumā ietverta sūdzība, kurā iestādei izteikts aizrādījums vai
neapmierinātība par tās kompetencē esošu jautājumu vai iestādes
darbinieka rīcību, iestāde atbildē uz iesniegumu norāda apsvērumus, kas
ir par pamatu šādai iestādes vai tās darbinieka rīcībai. Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
5.panta septīto daļu kā panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ja
privātpersona iesniegumā norādījusi, ka uz tās iesniegumu nav nepieciešams
atbildēt, iestāde var neatbildēt uz šādu iesniegumu. Deputāts S.DolgopolovsPapildināt
likumprojekta 5.pantu ar jaunu astoto daļu šādā redakcijā: (8)
Iestāde bez sūdzības iesniedzēja piekrišanas nedrīkst publiskot faktus, kas
minēti iesniegumā, ja tie attiecas uz iesniedzēja privāto dzīvi. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 5.pantu ar jaunu daļu šādā redakcijā: (7) Ja
privātpersona nav devusi norādījumus attiecībā uz atbildes nosūtīšanui,
iestāde atbildi uz iesniegumu nosūta uz iesniedzēja norādīto adresi. Ja
elektroniskā veidā iesniegtā iesniegumā privātpersona nav devusi norādījumus
attiecībā uz atbildes nosūtīšanu, iestāde atbildi uz iesniegumu nosūta tikai
elektroniskā veidā. |
Atbalstīts Atbalstīts Daļēji atbalstīts, skat. 22.priekšl. Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Daļēji atbalstīts, skat. 29.priekšl. Atbalstīts, izteikt kā panta 5.daļu Atbalstīts Daļēji atbalstīts, skat. 39.priekšl. Atbalstīts |
5.pants. Iesnieguma
izskatīšana un atbildēšana uz to (1)
Izskatot iesniegumu un lemjot par pasākumiem, kas veicami saistībā ar to,
iestādes sadarbojas. Iestāde iesniegumu izskata, vadoties pēc tā satura. (2) Amatpersona vai cits iestādes darbinieks, par
kura objektivitāti var rasties pamatotas šaubas, nepiedalās iesnieguma
izskatīšanā un atbildes sagatavošanā. (3) Iestāde atbildi pēc būtības sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā
minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā
no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi. (4) Ja iesnieguma saturs neprasa atbildi pēc būtības,
iestāde septiņu darbdienu laikā informē iesniedzēju, ka attiecīgo iesniegumu
ir saņēmusi. Ja nepieciešams, iestāde
norāda, ka detalizētāku informāciju par sava iesnieguma turpmāko virzību
iesniedzējs var saņemt Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā. (5) Ja iesniegumā ietverta sūdzība, kurā iestādei
izteikts aizrādījums vai neapmierinātība par tās kompetencē esošu jautājumu
vai iestādes darbinieka rīcību, iestāde atbildē uz iesniegumu norāda
apsvērumus, kas ir par pamatu šādai iestādes vai tās darbinieka rīcībai. (6) Ja
privātpersona iesniegumā norādījusi, ka uz tās iesniegumu nav nepieciešams
atbildēt, iestāde var neatbildēt uz šādu iesniegumu. (7)
Ja privātpersona nav devusi norādījumus attiecībā uz atbildes nosūtīšanu,
iestāde atbildi uz iesniegumu nosūta uz iesniedzēja norādīto adresi. Ja
elektroniskā veidā iesniegtā iesniegumā privātpersona nav devusi norādījumus
attiecībā uz atbildes nosūtīšanu iestāde, atbildi uz iesniegumu nosūta tikai
elektroniskā veidā. |
|||||||||||||
|
29. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija
Papildināt
likumprojektu ar jaunu 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Atbildēšana uz vairāku privātpersonu
iesniegumiem (1) Atbildi uz vairāku privātpersonu kopīgu iesniegumu
nosūta tai privātpersonai, kura attiecīgo iesniegumu parakstījusi pirmā, ja
iesnieguma iesniedzēji nav norādījuši citu privātpersonu. Ja minētā persona
nav sasniedzama, atbildi nosūta vienam no iesnieguma parakstītājiem, kurš ir
norādījis savu adresi vai citas ziņas, kas palīdz ar viņu sazināties. (2) Ja iestāde saņēmusi vairākus vienas vai vairāku
privātpersonu atsevišķus iesniegumus vai vairāku privātpersonu kopīgus, pēc
būtības vienāda satura iesniegumus, iestāde uz tiem var sniegt arī vienu
kopīgu atbildi. Atbildi nosūta katram iesniedzējam vai, ja saņemti vairāki
vairāku privātpersonu kopīgi iesniegumi, to nosūta atbilstoši šā panta pirmās
daļas prasībām. (3) Ja šā panta otrajā daļā minēto iesniegumu skaits ir
tāds, ka atbildes sniegšana uz katru iesniegumu prasītu nesamērīgu iestādes
resursu patēriņu, un šiem iesniegumiem nepiemīt individuāls raksturs
(piemēram, tie iesniegti organizētas akcijas ietvaros), uz šiem iesniegumiem
attiecīgi septiņu darbdienu (4.pants un 5.panta ceturtā daļa) vai viena
mēneša laikā (5.panta trešā daļa un
7.panta otrā daļa) no pirmā iesnieguma saņemšanas dienas var sniegt vienu
kopīgu atbildi, to nenosūtot iesniedzējam. Atbildi izliek iestādes
apmeklētājiem pieejamās telpās un pēc mutvārdu pieprasījuma izsniedz
personiski iesniedzējam, kā arī publicē iestādes mājaslapā internetā,
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un, ja nepieciešams, arī vietējā laikrakstā.
Atbildi formulē, ievērojot šā likuma 9.panta pirmās daļas un otrās daļas otrā
teikuma prasības. (4) Ja iesnieguma pamatā ir pastiprinātu sabiedrības
interesi izraisījis aktuāls jautājums, iestāde pirms vai pēc šā panta
pirmajā, otrajā vai trešajā daļā minētās atbildes sniegšanas un ievērojot šā
likuma 9.panta pirmās daļas un otrās daļas otrā teikuma prasības var publicēt
attiecīgu informāciju laikrakstā vai mājaslapā internetā, kā arī izlikt to
iestādes apmeklētājiem pieejamā telpā.; |
Atbalstīts |
6.pants. Atbildēšana uz vairāku privātpersonu
iesniegumiem (1) Atbildi uz vairāku privātpersonu kopīgu iesniegumu
nosūta tai privātpersonai, kura attiecīgo iesniegumu parakstījusi pirmā, ja
iesnieguma iesniedzēji nav norādījuši citu privātpersonu. Ja minētā persona
nav sasniedzama, atbildi nosūta vienam no iesnieguma parakstītājiem, kurš ir
norādījis savu adresi vai citas ziņas, kas palīdz ar viņu sazināties. (2) Ja iestāde saņēmusi vairākus vienas vai vairāku
privātpersonu atsevišķus iesniegumus vai vairāku privātpersonu kopīgus, pēc
būtības vienāda satura iesniegumus, iestāde uz tiem var sniegt arī vienu
kopīgu atbildi. Atbildi nosūta katram iesniedzējam vai, ja saņemti vairāki
vairāku privātpersonu kopīgi iesniegumi, to nosūta atbilstoši šā panta pirmās
daļas prasībām. (3) Ja šā panta otrajā daļā minēto iesniegumu skaits ir
tāds, ka atbildes sniegšana uz katru iesniegumu prasītu nesamērīgu iestādes
resursu patēriņu, un šiem iesniegumiem nepiemīt individuāls raksturs
(piemēram, tie iesniegti organizētas akcijas ietvaros), uz šiem iesniegumiem
attiecīgi septiņu darbdienu (4.pants un 5.panta ceturtā daļa) vai viena
mēneša laikā (5.panta trešā daļa un
7.panta otrā daļa) no pirmā iesnieguma saņemšanas dienas var sniegt vienu
kopīgu atbildi, to nenosūtot iesniedzējam. Atbildi izliek iestādes
apmeklētājiem pieejamās telpās un pēc mutvārdu pieprasījuma izsniedz
personiski iesniedzējam, kā arī publicē iestādes mājaslapā internetā,
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un, ja nepieciešams, arī vietējā laikrakstā.
Atbildi formulē, ievērojot šā likuma 9.panta pirmās daļas un otrās daļas otrā
teikuma prasības. (4) Ja iesnieguma pamatā ir pastiprinātu sabiedrības
interesi izraisījis aktuāls jautājums, iestāde pirms vai pēc šā panta
pirmajā, otrajā vai trešajā daļā minētās atbildes sniegšanas un ievērojot šā
likuma 9.panta pirmās daļas un otrās daļas otrā teikuma prasības var publicēt
attiecīgu informāciju laikrakstā vai mājaslapā internetā, kā arī izlikt to
iestādes apmeklētājiem pieejamā telpā. |
|||||||||||||
6.pants. Iesnieguma atstāšana bez izskatīšanas (1) Iestāde ir tiesīga atstāt iesniegumu bez
izskatīšanas šādos gadījumos: 1)
iesniegumā nav norādīts vismaz iesnieguma iesniedzējs (fiziskajai personai
vārds, uzvārds un dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz ar to sazināties;
juridiskajai personai nosaukums un juridiskā adrese); 2)
iesniegums nav parakstīts; 3)
iesnieguma saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs; 4)
iesnieguma teksts objektīvi nav salasāms un saprotams; 5)
atbilde uz iesniegumu ir dota iepriekš, un tā saturs attiecībā uz iepriekšējā
iesniegumā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem nav
būtiski mainījies. (2) Šā
panta pirmās daļas 2., 3., 4. un 5.punktā minētajā gadījumā iestāde, norādot
pamatojumu, rakstveidā informē privātpersonu, ka iesniegums tiek atstāts bez
izskatīšanas |
30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijaIzteikt 6.panta pirmās daļas
1.punktu šādā redakcijā: 1)
iesniegumā nav norādīts vismaz iesnieguma iesniedzējs (fiziskajai personai
vārds, uzvārds un adrese; juridiskajai personai nosaukums un juridiskā
adrese); Deputāts S.Dolgopolovs Izteikt likumprojekta 6.panta pirmās daļas 2.punktu
šādā redakcijā: 2) iesniegums nav parakstīts, izņemot šā likuma
2.panta trešās daļas otrajā teikumā minēto gadījumu;. Deputāts S.DolgopolovsIzslēgt likumprojekta 6.panta pirmās daļas 3.punktu. Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija Izteikt 6.panta pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) iesnieguma saturs ir aizskarošs;. Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija Izteikt 6.panta pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā: 4) iesnieguma teksts nav salasāms un saprotams;. Deputāts S.DolgopolovsAizstāt likumprojekta 6.panta pirmās daļas 4.punktā
vārdus un saprotams ar vārdiem un ir gramatiski nesakarīgs. Juridiskais birojsAizstāt
6.panta 4.punktā vārdu un ar vārdu vai. Juridiskais birojs
Aizstāt
6.panta pirmās daļas 5.punktā vārdus nav būtiski mainījies ar vārdiem pēc
būtības nav mainījies. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija
Izslēgt
no 6.panta otrās daļas vārdu rakstveidā. |
Atbalstīts Atbalstīts redakc. preciz. Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
7.pants.
Iesnieguma atstāšana bez izskatīšanas (1) Iestāde ir tiesīga atstāt iesniegumu bez
izskatīšanas šādos gadījumos: 1) iesniegumā nav norādīts vismaz iesnieguma
iesniedzējs (fiziskajai personai vārds, uzvārds un adrese; juridiskajai
personai nosaukums un juridiskā adrese); 2) iesniegums nav parakstīts, izņemot šā likuma
2.panta ceturtajā daļā minēto
gadījumu; 3) iesnieguma saturs ir klaji aizskarošs un
izaicinošs; 4) iesnieguma teksts objektīvi nav salasāms vai
saprotams; 5) atbilde uz iesniegumu ir dota iepriekš, un tā
saturs attiecībā uz iepriekšējā iesniegumā norādītajiem tiesiskajiem vai
faktiskajiem apstākļiem pēc būtības nav mainījies. (2) Šā panta pirmās daļas 2., 3., 4. un 5.punktā
minētajā gadījumā iestāde, norādot pamatojumu, informē privātpersonu, ka
iesniegums tiek atstāts bez izskatīšanas. |
|||||||||||||
7.pants. Apmeklētāju pieņemšanas
kārtība (1) Iestāde,
ievērojot normatīvajos aktos tai noteiktās kompetences specifiku, nodrošina,
ka tā ir pieejama apmeklētājiem. (2) Papildus šā panta pirmajā daļā minētajam iestādes
amatpersona, ja privātpersona ir iepriekš pieteikusies un norādījusi risināmo
jautājumu, šo privātpersonu pieņem atbilstoši iestādes un savai kompetencei.
Iestāde nodrošina, ka apmeklētāji šādā kārtībā tiek pieņemti periodiski, taču
ne retāk kā reizi mēnesī. (3) Apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību nosaka
iestādes vadītājs, nodrošinot, lai apmeklētāji tiek pieņemti pēc iespējas viņiem izdevīgā laikā. (4) Informācija par apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību
ir pieejama iestādē (telpā, kas ir pieejama ikvienam iestādes apmeklētājam)
un iestādes mājas lapā internetā. Ja iestādei nav mājas lapas internetā,
apmeklētāju pieņemšanas laikus publicē vietējā laikrakstā. |
|
|
|
8.pants. Apmeklētāju pieņemšanas
kārtība (1) Iestāde,
ievērojot normatīvajos aktos tai noteiktās kompetences specifiku, nodrošina,
ka tā ir pieejama apmeklētājiem. (2) Papildus šā panta pirmajā daļā minētajam iestādes
amatpersona, ja privātpersona ir iepriekš pieteikusies un norādījusi risināmo
jautājumu, šo privātpersonu pieņem atbilstoši iestādes un savai kompetencei.
Iestāde nodrošina, ka apmeklētāji šādā kārtībā tiek pieņemti periodiski, taču
ne retāk kā reizi mēnesī. (3) Apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību nosaka
iestādes vadītājs, nodrošinot, lai apmeklētāji tiek pieņemti pēc iespējas viņiem izdevīgā laikā. (4) Informācija par apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību
ir pieejama iestādē (telpā, kas ir pieejama ikvienam iestādes apmeklētājam)
un iestādes mājaslapā internetā. Ja iestādei nav mājaslapas internetā, apmeklētāju
pieņemšanas laiku publicē vietējā laikrakstā. |
|||||||||||||
|
39. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: 9.pants. Informācijas izpaušanas ierobežojumi (1)
Aizliegts bez iesnieguma iesniedzēja piekrišanas izpaust informāciju, kas
atklāj viņa identitāti, izņemot gadījumu, kad iestādei saskaņā ar likumu šāda
informācija ir jāizpauž. (2) Ja
iesniedzējs nevēlas, lai iesniegumā minētie fakti tiktu izpausti, viņš to
norāda iesniegumā. Ja iesniegumā nav ietverta norāde par aizliegumu izpaust
tajā minētos faktus, iestāde tos drīkst izpaust, ievērojot šā panta pirmās
daļas un citu normatīvo aktu prasības. |
Atbalstīts |
9.pants. Informācijas izpaušanas ierobežojumi (1)
Aizliegts bez iesnieguma iesniedzēja piekrišanas izpaust informāciju, kas
atklāj viņa identitāti, izņemot gadījumu, kad iestādei saskaņā ar likumu šāda
informācija ir jāizpauž. (2) Ja
iesniedzējs nevēlas, lai iesniegumā minētie fakti tiktu izpausti, viņš to
norāda iesniegumā. Ja iesniegumā nav ietverta norāde par aizliegumu izpaust
tajā minētos faktus, iestāde tos drīkst izpaust, ievērojot šā panta pirmās
daļas un citu normatīvo aktu prasības. |
|||||||||||||
8.pants.
Iestādes rīcības kontrole Iestādes rīcība tiek kontrolēta Valsts pārvaldes iekārtas likumā un Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
40. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
8.pantu kā 10.pantu šādā redakcijā:šādā redakcijā: 10.pants. Iestādes rīcības
kontrole (1) Iestādes rīcība tiek kontrolēta Valsts pārvaldes iekārtas likumā, Administratīvā procesa likumā un citos
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (2) Neatbildēšana uz iesniegumu, atbildes nesniegšana
likumā noteiktajā termiņā vai kārtībā
ir apstrīdama un pārsūdzama kā iestādes faktiskā rīcība, ja šajā
likumā nav noteikts citādi. (3) Iesnieguma atstāšana bez izskatīšanas vai
citāda atteikšanās atbildēt uz iesniegumu ir apstrīdama un pārsūdzama kā
administratīvais akts. (4) Pieteikumu par administratīvo aktu vai faktisko
rīcību var iesniegt Administratīvajā rajona tiesā. Tiesas spriedumu var
pārsūdzēt, iesniedzot kasācijas sūdzību Augstākās tiesas Senāta
Administratīvo lietu departamentam. |
|
10.pants. Iestādes rīcības
kontrole (1) Iestādes rīcība tiek kontrolēta Valsts pārvaldes iekārtas likumā, Administratīvā procesa likumā un citos
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (2) Neatbildēšana uz iesniegumu, atbildes nesniegšana
likumā noteiktajā termiņā vai kārtībā
ir apstrīdama un pārsūdzama kā iestādes faktiskā rīcība, ja šajā
likumā nav noteikts citādi. (3) Iesnieguma atstāšana bez izskatīšanas vai
citāda atteikšanās atbildēt uz iesniegumu ir apstrīdama un pārsūdzama kā
administratīvais akts. (4) Pieteikumu par administratīvo aktu vai faktisko
rīcību var iesniegt Administratīvajā rajona tiesā. Tiesas spriedumu var
pārsūdzēt, iesniedzot kasācijas sūdzību Augstākās tiesas Senāta
Administratīvo lietu departamentam. |
|||||||||||||
Pārejas noteikums
Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums
"Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un
pašvaldību institūcijās" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 23.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 10.nr.). |
|
|
|
Pārejas noteikumi
1.
Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Iesniegumu, sūdzību un
priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 23.nr.;
1999, 24.nr.; 2001, 10.nr.). |
|||||||||||||
|
41. |
Juridiskais birojsPapildināt
pārejas noteikumus ar 2.punktu šādā redakcijā: 2. Iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu, kura
izskatīšana uzsākta saskaņā ar likumu Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu
izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās līdz šā likuma spēkā
stāšanās dienai, pabeidz izskatīt saskaņā ar likumu Iesniegumu, sūdzību un
priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās.; uzskatīt līdzšinējo pārejas noteikumu tekstu par
pārejas noteikumu 1.punktu. |
Atbalstīts |
2. Iesniegumu,
sūdzību vai priekšlikumu, kura izskatīšana uzsākta saskaņā ar likumu
Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un
pašvaldību institūcijās līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai, pabeidz
izskatīt saskaņā ar likumu Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas
kārtība valsts un pašvaldību institūcijās. |
|||||||||||||
|
42. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt
likumprojektu ar pārejas noteikumu 3,punktu šādā redakcijā: 3. Šā
likuma 10.panta ceturtā daļa neattiecas uz tām lietām, kurās Administratīvā
rajona tiesa spriedumu pieņēmusi līdz šā likuma spēkā stāšanas dienai. Šajā
lietās spriedums pārsūdzams Administratīvajā procesa likumā noteiktajā
kārtībā |
Atbalstīts |
3. Šā
likuma 10.panta ceturtā daļa neattiecas uz tām lietām, kurās Administratīvā
rajona tiesa spriedumu pieņēmusi līdz šā likuma spēkā stāšanas dienai. Šajā
lietās spriedums pārsūdzams Administratīvajā procesa likumā noteiktajā
kārtībā. |
|||||||||||||
|
43. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt
likumprojektu ar likuma spēkā stāšanās nosacījumu šādā redakcijā: Likums
stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
Atbalstīts |
Likums
stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
|||||||||||||