15.02.2007. 9/7-
Saeimas Prezidijam
Augsti godātie Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz izskatīšanai Saeimā 2.lasījumā
likumprojektu “Priekšlikumu un sūdzību likums” ( nr.31/Lp9).
Pielikumā: likumprojekts un
priekšlikumu apkopojums.
Ar cieņu
Komisijas priekšsēdētājs Māris
Krastiņš
Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Priekšlikumu un sūdzību likums (nr.31/Lp9)
Pirmajā lasījumā pieņemtā redakcija (dok.nr.85) |
Nr. |
Priekšlikumi otrajam
lasījumam (30)
|
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā otrā lasījuma redakcija |
||||||||
Priekšlikumu
un sūdzību likums I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
1. 2. |
Juridiskais birojsIzteikt
likuma nosaukumu šādā redakcijā: “Iesniegumu
likums”. Juridiskais birojsIzslēgt
likumprojektā piedāvāto iedalījumu nodaļās. |
Atbalstīts Atbalstīts |
Iesniegumu likums |
||||||||
1.pants.
Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) iestāde – ikviena iestāde, kā arī
persona, kas īsteno valsts pārvaldes funkcijas un uzdevumus; 2) sūdzība – privātpersonas iesniegums,
kurā privātpersona izsaka iestādei aizrādījumu par tās kompetencē esošu
jautājumu, kas ir saistīts ar valsts pārvaldes funkciju un uzdevumu
īstenošanu; 3) priekšlikums – privātpersonas
iesniegums, kurā privātpersona izsaka iestādei ierosinājumu; 4) privātpersona – jebkura fiziska vai privāto tiesību juridiska
persona. |
3. |
Juridiskais birojsIzslēgt
1.pantu. |
Atbalstīts |
|
||||||||
2.pants.
Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt privātpersonas līdzdalību
valsts pārvaldē. |
4. |
Juridiskais birojs Izteikt 2.pantu kā 1.pantu. |
Atbalstīts |
1.pants. Likuma mērķis Likuma
mērķis ir veicināt privātpersonas līdzdalību valsts pārvaldē. |
||||||||
3.pants.
Likuma darbība (1) Likums nosaka kārtību, kādā iestāde saņem un
izskata privātpersonas sūdzību un priekšlikumu, kā arī sniedz atbildi uz
sūdzību. (2) Šis likums neattiecas uz informācijas
pieprasījumiem, kā arī rīcību administratīvā procesa, kriminālprocesa un
civilprocesa ietvaros. |
5. 6. |
Deputāts K.ŠadurskisIzteikt
likumprojekta 3.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: “(1)
Likums nosaka kārtību, kādā iestāde saņem, izskata un sniedz atbildi uz
privātpersonas sūdzību un priekšlikumu.” Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Izteikt
līdzšinējo likumprojekta 3.pantu kā 2.pantu šādā redakcijā: “2.pants. Likuma darbība (1)
Likums nosaka kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai
privātpersona, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus (turpmāk – iestāde),
izskata dokumentu, kurā ietverts iestādes kompetencē esošs lūgums, sūdzība,
priekšlikums vai jautājums (turpmāk – iesniegums), un atbild uz to, kā
arī nosaka kārtību, kādā iestāde
pieņem apmeklētājus. (2) Šis
likums neattiecas uz informācijas pieprasījumiem, kas izskatāmi saskaņā ar Informācijas
atklātības likumu, kā arī uz iesniegumiem, kuriem ārējais normatīvais akts
nosaka citu izskatīšanas kārtību. (3) Šis
likums nosaka kārtību, kādā izskatāms elektroniskā veidā saņemts iesniegums,
kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir parakstīts ar elektronisko
parakstu. Ja elektroniskā veidā saņemts iesniegums nav normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā parakstīts ar
elektronisko parakstu, tā izskatīšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā dodama
atbilde uz to, un atbildes apjomu
nosaka iestādes vadītājs. (4) Šis
likums neattiecas uz dokumentu apriti starp iestādēm.” |
Daļēji atbalstīts, skat. 6.priekšl. Atbalstīts |
2.pants.
Likuma darbība (1)
Likums nosaka kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai privātpersona,
kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus (turpmāk – iestāde), izskata dokumentu,
kurā ietverts iestādes kompetencē esošs lūgums, sūdzība, priekšlikums vai
jautājums (turpmāk – iesniegums), un atbild uz to, kā arī nosaka kārtību, kādā iestāde pieņem apmeklētājus. (2) Šis
likums neattiecas uz informācijas pieprasījumiem, kas izskatāmi saskaņā ar Informācijas
atklātības likumu, kā arī uz iesniegumiem, kuriem ārējais normatīvais akts
nosaka citu izskatīšanas kārtību. (3) Šis
likums nosaka kārtību, kādā izskatāms elektroniskā veidā saņemts iesniegums,
kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir parakstīts ar elektronisko
parakstu. Ja elektroniskā veidā saņemts iesniegums nav normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā parakstīts ar
elektronisko parakstu, tā izskatīšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā dodama
atbilde uz to, un atbildes apjomu
nosaka iestādes vadītājs. (4) Šis
likums neattiecas uz dokumentu apriti starp iestādēm. |
||||||||
4.pants.
Tiesības vērsties ar priekšlikumu un sūdzību Jebkurai privātpersonai ir tiesības vērsties
iestādē ar priekšlikumu vai sūdzību. |
7. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izslēgt
4.pantu. |
Atbalstīts |
|
||||||||
5.pants.
Priekšlikumu un sūdzību izskatīšanas pamatprincipi (1) Iestāde, izvērtējot priekšlikumu vai sūdzību
un lemjot par pasākumiem, kas veicami saistībā ar priekšlikumu vai sūdzību,
ņem vērā sabiedrības intereses un labas pārvaldības principu. (2) Iestāde atbildi uz sūdzību sniedz iespējami
ātrā laikā. (3) Iestāde, sniedzot atbildi uz sūdzību, vērtē
tās saturu, nevis formu. |
8. 9. 10. |
Juridiskais birojsIzteikt
5.pantu šādā redakcijā: “5.pants. Iesnieguma iesniegšana (1)
Iesniegumu iesniedz iestādē, kuras kompetencē ietilpst attiecīgajā iesniegumā
norādītā jautājuma risināšana. (2)
Iesniegumā norāda tā iesniedzēju (fiziskajai personai – vārds, uzvārds,
dzīvesvieta, kā arī citas ziņas, kas palīdz ar viņu sazināties; juridiskajai
personai – nosaukums un juridiskā adrese). (3)
Iesniegumu var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā. Ja iesniegumu izsaka mutvārdos,
iestāde privātpersonas klātbūtnē iesniegumu noformē rakstveidā, norādot
vismaz šā panta otrajā daļā minēto informāciju. (4)
Iesniegumam, ja tas nepieciešams, pievieno dokumentu kopijas, kas apstiprina
iesniegumā izklāstītos faktiskos apstākļus.” Deputāts K.Šadurskis Papildināt likumprojekta 5.panta otro daļu pēc vārda “sūdzību” ar vārdiem “vai priekšlikumu”. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Izteikt līdzšinējo likumprojekta 5.pantu kā 3.pantu šādā redakcijā: “3.pants. Iesnieguma iesniegšana (1) Iesniegumu iesniedz iestādē, kuras kompetencē
ietilpst iesniegumā norādītā jautājuma risināšana. (2) Iesniegumā norāda vismaz tā iesniedzēju
(fiziskajai personai – vārds, uzvārds un
dzīvesvieta vai citas ziņas,
kas palīdz ar to sazināties; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā
adrese). (3) Iesniegumu var iesniegt rakstveidā vai
izteikt mutvārdos. Mutvārdos izteiktu
iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā. (4) Iesniegumam, ja nepieciešams, pievieno dokumentu
kopijas, kas apstiprina iesniegumā minētos faktiskos apstākļus.” |
Daļēji atbalstīts, skat. 10.priekšl. Neatbalstīts Atbalstīts |
3.pants. Iesnieguma iesniegšana (1) Iesniegumu iesniedz iestādē, kuras kompetencē
ietilpst iesniegumā norādītā jautājuma risināšana. (2) Iesniegumā norāda vismaz tā iesniedzēju
(fiziskajai personai – vārds, uzvārds un
dzīvesvieta vai citas ziņas,
kas palīdz ar to sazināties; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā
adrese). (3) Iesniegumu var iesniegt rakstveidā vai
izteikt mutvārdos. Mutvārdos izteiktu
iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā. (4) Iesniegumam, ja nepieciešams, pievieno
dokumentu kopijas, kas apstiprina iesniegumā minētos faktiskos apstākļus. |
||||||||
II nodaļa Priekšlikuma
iesniegšanas un izskatīšanas kārtība 6.pants.
Priekšlikuma iesniegšana (1) Priekšlikumu mutiski vai rakstiski iesniedz
iestādē, kuras kompetencē ietilpst ar priekšlikumu saistīto jautājumu
risināšana. Persona, iesniedzot priekšlikumu, to paraksta. (2) Saņemot mutisku priekšlikumu, iestāde to
noformē rakstiski. (3) Priekšlikumā norāda tā saturu un pamatojumu. (4) Priekšlikumā var norādīt šādu informāciju: 1) priekšlikuma iesniedzējs (fiziskajai personai –
vārds, uzvārds, korespondences saņemšanas vieta, kā arī citas ziņas, kas
palīdz ar viņu sazināties; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā
adrese); 2) juridiskais pamatojums. |
11. 12. 13. 14. |
Deputāts K.ŠadurskisPapildināt
likumprojekta II nodaļas nosaukumu pēc vārda “izskatīšanas” ar vārdiem “kā
arī atbildes sniegšanas”. Juridiskais birojsIzteikt 6.pantu šādā redakcijā: “6.pants. Iesnieguma izskatīšanas piekritība (1)
Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi, iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, ne
vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas pārsūta to
kompetentajai iestādei un informē par to privātpersonu. Šajā gadījumā
atbildes sniegšanas termiņu skaita no dienas, kad iesniegumu saņēmusi
iestāde, kuras kompetencē ir attiecīgā iesnieguma izskatīšana. (2) Ja iesniegumā norādītā jautājuma risināšanai ārējā
normatīvajā aktā noteikta īpaša izskatīšanas kārtība (piemēram, tiesvedības
kārtībā), iestāde ne vēlāk kā 10 dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas par to
informē iesniedzēju.” Deputāts K.ŠadurskisAizstāt
likumprojekta 6.panta ceturtajā daļā vārdus “Priekšlikumā var norādīt šādu informāciju” ar vārdiem “priekšlikumā jānorāda šāda informācija”. Valsts pārvades un pašvaldības komisija Izteikt līdzšinējo likumprojekta 6.pantu kā 4.pantu šādā redakcijā: “4.pants. Iesnieguma izskatīšanas piekritība (1) Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi,
iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc
iesnieguma saņemšanas pārsūta to kompetentajai iestādei un informē par to
privātpersonu. Šajā gadījumā atbildes sniegšanas termiņu skaita no dienas,
kad iesniegumu saņēmusi iestāde, kuras kompetencē ir attiecīgā iesnieguma
izskatīšana. (2) Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi un
iesniegumā norādītā jautājuma risināšanai ārējā normatīvajā aktā noteikta
tāda kārtība (piemēram, tiesvedības kārtība), kas nepieļauj šā panta pirmās
daļas piemērošanu, iestāde ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc iesnieguma
saņemšanas par to rakstveidā informē iesniedzēju un nesniedz atbildi pēc
būtības.” |
Neatbalstīts Daļēji atbalstīts, skat. 14.priekšl. Neatbalstīts Atbalstīts |
4.pants. Iesnieguma izskatīšanas piekritība (1) Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi,
iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc
iesnieguma saņemšanas pārsūta to kompetentajai iestādei un informē par to
privātpersonu. Šajā gadījumā atbildes sniegšanas termiņu skaita no dienas,
kad iesniegumu saņēmusi iestāde, kuras kompetencē ir attiecīgā iesnieguma
izskatīšana. (2) Ja iesniegums attiecas uz citu iestādi un
iesniegumā norādītā jautājuma risināšanai ārējā normatīvajā aktā noteikta
tāda kārtība (piemēram, tiesvedības kārtība), kas nepieļauj šā panta pirmās
daļas piemērošanu, iestāde ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc iesnieguma
saņemšanas par to rakstveidā informē iesniedzēju un nesniedz atbildi pēc
būtības. |
||||||||
7.pants.
Priekšlikuma izskatīšana (1) Iestāde saņemto priekšlikumu reģistrē, izvērtē
un, ja nepieciešams, izmanto to turpmākajā darbībā. (2) Ja priekšlikums attiecas uz citu iestādi,
iestāde, kas saņēmusi priekšlikumu, nekavējoties pārsūta to kompetentajai
iestādei un informē par to privātpersonu, ja tā ir norādījusi šā likuma
6.panta ceturtās daļas 1.punktā minētās ziņas. (3) Ja persona vēlas saņemt informāciju par
priekšlikuma turpmāko virzību, tā iesniedz iestādei informācijas
pieprasījumu Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā. |
15. 16. 17. 18. |
Juridiskais birojsIzteikt 7.pantu šādā redakcijā: “7.pants. Iesnieguma izskatīšanas noteikumi (1)
Izskatot iesniegumu un lemjot par pasākumiem, kas veicami saistībā ar to,
iestādes sadarbojas. Iestāde iesniegumu izskata, vadoties no tā satura, nevis
formas. (2) Iestādes amatpersona nav tiesīga izskatīt
iesniegumu, ja tā ir personiski tieši vai netieši ieinteresēta izskatīšanas
rezultātā. (3) Iestāde atbildi uz iesniegumu sniedz ne vēlāk kā
viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas. (4) Atbildi uz iesniegumu, kuru iesniegušas vairākas
privātpersonas, nosūta privātpersonai, kura pirmā parakstījusi attiecīgo
iesniegumu, ja tā iesniedzēji nav norādījuši citu personu. (5) Ja
iesniegumā ietverta sūdzība, ar kuru iestādei izteikts aizrādījums par tās
kompetencē esošo jautājumu, iestāde, sniedzot atbildi uz iesniegumu, norāda
apsvērumus, kas ir par pamatu šādai iestādes rīcībai. (6)
Ja privātpersona papildus šā likuma 5.panta trešajā daļā sniegtajai atbildei
vēlas saņemt detalizētāku informāciju par tāda iesnieguma turpmāko virzību,
kurā izteikts priekšlikums, privātpersona iesniedz iestādei informācijas
pieprasījumu Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā.” Deputāts J.ŠmitsPapildināt 7.panta pirmo daļu ar teikumu šādā
redakcijā: “Iestāde ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc priekšlikuma
reģistrēšanas informē priekšlikuma iesniedzēju par tā saņemšanu iestādē un
iespējām saņemt informāciju par priekšlikuma turpmāko virzību.” Deputāts K.Šadurskis Papildināt likumprojekta 7.pantu ar jaunu daļu pēc
trešās daļas šādā redakcijā: “(5) Iestāde veido publiski pieejamu priekšlikumu
reģistru.” Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
līdzšinējo likumprojekta 7.pantu kā 5.pantu šādā redakcijā: “5.pants. Iesnieguma izskatīšana un atbildēšana uz to (1)
Izskatot iesniegumu un lemjot par pasākumiem, kas veicami saistībā ar to,
iestādes sadarbojas. Iestāde iesniegumu izskata, vadoties pēc tā satura,
nevis formas. (2) Amatpersona, par kuras objektivitāti var
rasties pamatotas šaubas, nepiedalās iesnieguma izskatīšanā. (3) Iestāde atbildi pēc būtības dod iespējami
saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas
steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas. Ja
iesnieguma saturs neprasa atbildi pēc būtības, iestāde septiņu darbdienu
laikā informē iesniedzēju, ka attiecīgo iesniegumu ir saņēmusi. (4) Atbildi uz vairāku privātpersonu iesniegumu
nosūta tai privātpersonai, kura attiecīgo iesniegumu parakstījusi pirmā, ja
iesnieguma iesniedzēji nav norādījuši citu personu. Ja minētā persona nav
sasniedzama, atbildi nosūta vienam no iesnieguma parakstītājiem, kurš ir
norādījis savu dzīvesvietu vai citas ziņas, kas palīdz ar viņu sazināties. (5) Ja iestāde saņēmusi vairākus vienāda satura
iesniegumus, uz kuriem nav nepieciešams atbildēt atsevišķi, iestāde,
ievērojot šā panta trešās daļas pirmajā teikumā noteikto termiņu, uz šiem
iesniegumiem var dot vienu atbildi, publicējot to mājas lapā internetā un
vietējā laikrakstā vai laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. (6) Ja iesniegumā ietverta sūdzība, kurā
iestādei izteikts aizrādījums par tās kompetencē esošu jautājumu, iestāde
atbildē uz iesniegumu norāda apsvērumus, kas ir par pamatu šādai iestādes
rīcībai. (7)
Ja privātpersona papildus šā panta trešās daļas otrajā teikumā minētajai
atbildei vēlas saņemt detalizētāku informāciju par tāda iesnieguma turpmāko
virzību, kura saturs neprasa atbildi pēc būtības, privātpersona iesniedz
iestādei informācijas pieprasījumu Informācijas atklātības likumā noteiktajā
kārtībā.” |
Daļēji atbalstīts, skat. 18.priekšl. Daļēji atbalstīts, skat. 18.priekšl. Neatbalstīts Atbalstīts |
5.pants. Iesnieguma
izskatīšana un atbildēšana uz to (1)
Izskatot iesniegumu un lemjot par pasākumiem, kas veicami saistībā ar to,
iestādes sadarbojas. Iestāde iesniegumu izskata, vadoties pēc tā satura,
nevis formas. (2) Amatpersona, par kuras objektivitāti var
rasties pamatotas šaubas, nepiedalās iesnieguma izskatīšanā. (3) Iestāde atbildi pēc būtības dod iespējami
saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas
steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas. Ja
iesnieguma saturs neprasa atbildi pēc būtības, iestāde septiņu darbdienu
laikā informē iesniedzēju, ka attiecīgo iesniegumu ir saņēmusi. (4) Atbildi uz vairāku privātpersonu iesniegumu
nosūta tai privātpersonai, kura attiecīgo iesniegumu parakstījusi pirmā, ja
iesnieguma iesniedzēji nav norādījuši citu personu. Ja minētā persona nav
sasniedzama, atbildi nosūta vienam no iesnieguma parakstītājiem, kurš ir
norādījis savu dzīvesvietu vai citas ziņas, kas palīdz ar viņu sazināties. (5) Ja iestāde saņēmusi vairākus vienāda satura
iesniegumus, uz kuriem nav nepieciešams atbildēt atsevišķi, iestāde,
ievērojot šā panta trešās daļas pirmajā teikumā noteikto termiņu, uz šiem
iesniegumiem var dot vienu atbildi, publicējot to mājas lapā internetā un
vietējā laikrakstā vai laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. (6) Ja iesniegumā ietverta sūdzība, kurā
iestādei izteikts aizrādījums par tās kompetencē esošu jautājumu, iestāde
atbildē uz iesniegumu norāda apsvērumus, kas ir par pamatu šādai iestādes
rīcībai. (7)
Ja privātpersona papildus šā panta trešās daļas otrajā teikumā minētajai
atbildei vēlas saņemt detalizētāku informāciju par tāda iesnieguma turpmāko
virzību, kura saturs neprasa atbildi pēc būtības, privātpersona iesniedz
iestādei informācijas pieprasījumu Informācijas atklātības likumā noteiktajā
kārtībā. |
||||||||
III nodaļa
Sūdzības
iesniegšanas un izskatīšanas, kā arī atbildes sniegšanas kārtība 8.pants.
Sūdzības iesniegšana (1) Sūdzību mutiski vai rakstiski iesniedz
iestādē, kuras kompetencē ietilpst ar sūdzību saistītā jautājuma risināšana. Persona, iesniedzot sūdzību, to paraksta. (2) Saņemot sūdzību mutiski, iestāde to noformē
rakstiski. (3) Sūdzībā jānorāda šāda informācija: 1) sūdzības iesniedzējs (fiziskajai personai –
vārds, uzvārds, korespondences saņemšanas vieta, kā arī citas ziņas, kas
palīdz ar viņu sazināties; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā
adrese); 2) konkrētā sūdzība un, ja iespējams, tās
juridiskais pamatojums. (4) Sūdzībai, ja iespējams, pievieno dokumentus
vai to kopijas, kas apstiprina sūdzībā izklāstītos faktiskos apstākļus un
sūdzības pamatojumu. |
19. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt līdzšinējo likumprojekta 8.pantu kā 6.pantu
šādā redakcijā: “6.pants. Iesnieguma atstāšana bez izskatīšanas (1) Iestāde ir tiesīga atstāt iesniegumu bez
izskatīšanas šādos gadījumos: 1)
iesniegumā nav norādīts vismaz iesnieguma iesniedzējs (fiziskajai personai –
vārds, uzvārds un dzīvesvieta vai
citas ziņas, kas palīdz ar to sazināties; juridiskajai personai – nosaukums
un juridiskā adrese); 2)
iesniegums nav parakstīts; 3)
iesnieguma saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs; 4)
iesnieguma teksts objektīvi nav salasāms un saprotams; 5)
atbilde uz iesniegumu ir dota iepriekš, un tā saturs attiecībā uz iepriekšējā
iesniegumā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem nav būtiski
mainījies. (2) Šā panta pirmās daļas 2., 3., 4. un 5.punktā
minētajā gadījumā iestāde, norādot pamatojumu, rakstveidā informē
privātpersonu, ka iesniegums tiek atstāts bez izskatīšanas.” |
Atbalstīts |
6.pants. Iesnieguma atstāšana bez izskatīšanas (1) Iestāde ir tiesīga atstāt iesniegumu bez
izskatīšanas šādos gadījumos: 1)
iesniegumā nav norādīts vismaz iesnieguma iesniedzējs (fiziskajai personai –
vārds, uzvārds un dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz ar to sazināties;
juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā adrese); 2)
iesniegums nav parakstīts; 3)
iesnieguma saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs; 4)
iesnieguma teksts objektīvi nav salasāms un saprotams; 5)
atbilde uz iesniegumu ir dota iepriekš, un tā saturs attiecībā uz iepriekšējā
iesniegumā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem nav būtiski
mainījies. (2) Šā panta pirmās daļas 2., 3., 4. un 5.punktā
minētajā gadījumā iestāde, norādot pamatojumu, rakstveidā informē
privātpersonu, ka iesniegums tiek atstāts bez izskatīšanas. |
||||||||
9.pants.
Sūdzības izskatīšana un saturs (1) Iestāde saņemto sūdzību reģistrē, izvērtē un,
ja nepieciešams, veic atbilstošus pasākumus. (2) Sūdzību izskata padotības kārtībā. (3) Iestāde, sniedzot atbildi uz sūdzību pēc
būtības, norāda apsvērumus (tai skaitā juridiskos), kas ir par pamatu
iestādes darbībai, lai novērstu sūdzībā norādīto, vai bezdarbībai. (4) Iestāde atbildi uz sūdzību sniedz rakstiski ne
vēlāk kā 30 dienu laikā pēc sūdzības reģistrēšanas. (5) Ja sūdzība attiecas uz citu iestādi, iestāde,
kas saņēmusi sūdzību, ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc sūdzības
reģistrēšanas pārsūta to kompetentajai iestādei un informē par to
privātpersonu. Šajā gadījumā atbildes sniegšanas termiņu skaita no dienas,
kad sūdzību ir reģistrējusi iestāde, kas to saņēma pirmā. (6) Iestāde par sūdzības izskatīšanas rezultātiem
sūdzības iesniedzēju informē ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc sūdzības
izskatīšanas pabeigšanas. (7) Atbildi uz kolektīvo sūdzību nosūta
privātpersonai, kura pirmā parakstījusi attiecīgo sūdzību vai kuru ir
norādījuši kolektīvās sūdzības iesniedzēji. |
20. 21. 22. |
Juridiskais birojsIzslēgt
9. un 10.pantu. Deputāts S.Dolgopolovs Izteikt 9.panta ceturto daļu šādā redakcijā: “(4)
Iestāde atbildi uz sūdzību sniedz rakstiski 15 dienu laikā no sūdzības
reģistrēšanas dienas, ja sūdzības pārbaudei nav jāpieprasa papildus ziņas, un
30 dienu laikā no sūdzības reģistrēšanas dienas, ja sūdzības pārbaudei
jāpieprasa papildus ziņas.” Deputāts V.BuhvalovsAizstāt
9.panta ceturtajā dāļā skaitli “30” ar skaitli “15”. |
Atbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
||||||||
10.pants.
Sūdzības atstāšana bez izskatīšanas (1) Iestāde septiņu dienu laikā pēc sūdzības
reģistrēšanas informē privātpersonu par to, ka neatbildēs uz sūdzību pēc
būtības, ja: 1) sūdzības saturs ir klaji aizskarošs un
izaicinošs; 2) personas
prasība liek iestādei rīkoties acīmredzami prettiesiski; 3) lietā, par kuru iesniegta sūdzība, ir ticis
pieņemts lēmums, kas nav apstrīdams vai pārsūdzams; 4) sūdzības saturs ir nekonkrēts, tādēļ atbildes
sagatavošana pēc būtības saistīta ar nesamērīgu vai nelietderīgu iestādes
resursu izlietojumu; 5) atbilde uz sūdzību ir sniegta iepriekš, un
sūdzības saturs nesatur būtiskas izmaiņas attiecībā uz tiesiskajiem vai
faktiskajiem apstākļiem; 6) sūdzība nav saistīta ar valsts publisko
funkciju un uzdevumu izpildi. (2) Iestāde sūdzību atstāj bez izskatīšanas, ja
nav norādīts sūdzības iesniedzējs vai ziņas, kas palīdz sazināties ar
sūdzības iesniedzēju. |
23. 24. 25. |
Deputāts S.DolgopolovsIzteikt 10. panta pirmo daļu šādā
redakcijā: “(1)
Iestāde septiņu dienu laikā no sūdzības reģistrēšanas dienas informē
privātpersonu par to, ka neatbildēs uz sūdzību pēc būtības, ja: 1) lietā, par kuru iesniegta sūdzība , ir pieņemts
lēmums, kas nav apstrīdams vai pārsūdzams, un sūdzības iesniedzējs ir par to
informēts; 2) sūdzība nav saistīta ar valsts publisko funkciju un
uzdevumu izpildi”. Deputāts J.ŠmitsIzteikt 10.panta pirmo daļu šādā redakcijā: “Iestāde septiņu dienu laikā pēc sūdzības reģistrēšanas
informē privātpersonu par to, ka neatbildēs uz sūdzību pēc būtības, ja
sūdzības saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs.” Deputāts V.Buhvalovs Izslēgt
10.panta pirmās daļas 4.punktu. |
Neatbalstīts Daļēji atbalstīts, skat. 18.priekšlik. Atbalstīts |
|
||||||||
|
26. |
Deputāts S.DolgopolovsPapildināt likumu ar jaunu 11. pantu šādā redakcijā: “11.
pants. Ierobežojumi iestādes darbiniekiem sūdzību izskatīšanā. (1) Sūdzības izskatīšanā nevar piedalīties iestādes darbinieki, kuri ir personiski tieši vai netieši ieinteresēti sūdzības izskatīšanas rezultātā. (2) Iestāde bez sūdzības iesniedzēja piekrišanas
nedrīkst publiskot faktus, kas minēti sūdzībā, ja tie attiecas uz sūdzības
iesniedzēja – fiziskas personas – privāto dzīvi.” ; mainīt sekojošā panta numerāciju. |
Daļēji atbalstīts, skat. 18.priekšl. |
|
||||||||
IV nodaļa Apmeklētāju
pieņemšana mutisko priekšlikumu un sūdzību iesniegšanai 11.pants. Apmeklētāju
pieņemšanas kārtība mutisko priekšlikumu un sūdzību iesniegšanai (1) Apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību
nosaka iestādes vadītājs. Informācijai par pieņemšanas laikiem un kārtību ir
jābūt pieejamai iestādē (telpā, kas ir pieejama jebkuram iestādes
apmeklētājam) un tās oficiālajā mājas lapā internetā. (2) Iestāde nodrošina, ka apmeklētājus pieņem
periodiski, taču ne retāk kā reizi mēnesī. |
27. 28. 29. |
Juridiskais birojsIzteikt
līdzšinējo 11.pantu kā 9. pantu šādā redakcijā: “9.pants.
Apmeklētāju pieņemšanas kārtība (1)
Iestāde nodrošina apmeklētāju pieņemšanu, lai pieņemtu iesniegumus un
uzklausītu privātpersonas. (2)
Iestāde nodrošina, ka apmeklētājus pieņem periodiski, taču ne retāk kā reizi
mēnesī. Apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību nosaka iestādes vadītājs. (3)
Informācija par pieņemšanas laikiem un kārtību ir pieejama iestādē (telpā,
kas ir pieejama ikvienam iestādes apmeklētājam) un iestādes mājas lapā
internetā. Ja iestādei nav mājas lapas internetā, apmeklētāju pieņemšanas
laikus publicē vietējā laikrakstā.” Deputāts S.DolgopolovsIzteikt
likumprojekta 11.panta otro daļu šādā redakcijā: “(2) Iestāde nodrošina, ka apmeklētājus pieņem
periodiski viņiem izdevīgā laikā, un ne retāk kā reizi mēnesī.” Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
līdzšinējo likumprojekta 11.pantu kā 7.pantu šādā redakcijā: “7.pants. Apmeklētāju
pieņemšanas kārtība (1) Iestāde, ievērojot normatīvajos aktos tai
noteiktās kompetences specifiku, nodrošina, ka tā ir pieejama apmeklētājiem. (2) Papildus šā panta pirmajā daļā minētajam iestādes
amatpersona, ja privātpersona ir iepriekš pieteikusies un norādījusi risināmo
jautājumu, šo privātpersonu pieņem atbilstoši iestādes un savai kompetencei.
Iestāde nodrošina, ka apmeklētāji šādā kārtībā tiek pieņemti periodiski, taču
ne retāk kā reizi mēnesī. (3) Apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību nosaka
iestādes vadītājs, nodrošinot, lai apmeklētāji tiek pieņemti pēc iespējas viņiem izdevīgā laikā. (4) Informācija par apmeklētāju pieņemšanas laiku
un kārtību ir pieejama iestādē (telpā, kas ir pieejama ikvienam iestādes
apmeklētājam) un iestādes mājas lapā internetā. Ja iestādei nav mājas lapas
internetā, apmeklētāju pieņemšanas laikus publicē vietējā laikrakstā.” |
Daļēji atbalstīts, skat. 29.priekšl. Daļēji atbalstīts, skat. 29.priekšl. Atbalstīts |
7.pants. Apmeklētāju pieņemšanas
kārtība (1) Iestāde,
ievērojot normatīvajos aktos tai noteiktās kompetences specifiku, nodrošina,
ka tā ir pieejama apmeklētājiem. (2) Papildus šā panta pirmajā daļā minētajam iestādes
amatpersona, ja privātpersona ir iepriekš pieteikusies un norādījusi risināmo
jautājumu, šo privātpersonu pieņem atbilstoši iestādes un savai kompetencei.
Iestāde nodrošina, ka apmeklētāji šādā kārtībā tiek pieņemti periodiski, taču
ne retāk kā reizi mēnesī. (3) Apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību nosaka
iestādes vadītājs, nodrošinot, lai apmeklētāji tiek pieņemti pēc iespējas viņiem izdevīgā laikā. (4)
Informācija par apmeklētāju pieņemšanas laiku un kārtību ir pieejama iestādē
(telpā, kas ir pieejama ikvienam iestādes apmeklētājam) un iestādes mājas lapā
internetā. Ja iestādei nav mājas lapas internetā, apmeklētāju pieņemšanas
laikus publicē vietējā laikrakstā. |
||||||||
|
30. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: “8.pants. Iestādes rīcības kontrole Iestādes rīcība tiek kontrolēta Valsts pārvaldes iekārtas likumā un Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā.” |
Atbalstīts |
8.pants.
Iestādes rīcības kontrole Iestādes rīcība tiek kontrolēta Valsts pārvaldes iekārtas likumā un Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā.” |
||||||||
Pārejas noteikums
Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums
"Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un
pašvaldību institūcijās" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 23.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 10.nr.). |
|
|
|
Pārejas noteikums
Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums
"Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un
pašvaldību institūcijās" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 23.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 10.nr.). |
||||||||