2007. gada
____ martā
Nr.9/6 -
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas
novēršanas komisija savā šā gada 21.marta sēdē ir izskatījusi likumprojektu
Grozījumi Nacionālās drošības likumā (nr.7/Lp9) trešajam lasījumam.
Komisija lūdz augstākminēto likumprojektu
iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai trešajā lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta Grozījumi Nacionālās
drošības likumā (nr.7/Lp9) salīdzinošā tabula uz ______ lpp.
Ar cieņu
komisijas
priekšsēdētājs
Juris Dalbiņš
Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi
Nacionālās drošības likumā
(nr.
7/Lp9)
Spēkā
esošā redakcija |
2.lasījumā
pieņemtā redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi
3.lasījumam (4) |
Atbildīgās
komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 3.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.;
2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 7., 10., 11.nr.;
2006, 1., 14.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.;
2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 7., 10., 11.nr.;
2006, 1., 14.nr.) šādus grozījumus: |
5.pants. Latvijas pilsoņu
pienākums un tiesības Katra Latvijas pilsoņa pienākums ir
aizstāvēt valsts neatkarību, brīvību un demokrātisko valsts iekārtu. Tikai
Latvijas pilsoņi ir tiesīgi: 1) piedalīties nacionālās
drošības plāna izstrādē; 2) pildīt militāro dienestu; 3) ieņemt amatus valsts drošības iestādēs. |
|
1 |
Politisko
organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija: Izslēgt likuma
5.panta 1.punktu. |
Neatbalstīt |
|
11.pants. Aizsardzības ministrijas
kompetence (1) Aizsardzības ministrija: 1) izstrādā un īsteno valsts aizsardzības
politiku; 2) plāno valsts aizsardzībai nepieciešamos
līdzekļus un iesniedz Ministru kabinetam ar to saistītos priekšlikumus; 3) nodrošina valsts aizsardzībā iesaistītā
personāla pārvaldi un militāro izglītību. (2) Aizsardzības ministrs veic civilo
kontroli pār Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un citām ministrijas padotībā
esošajām institūcijām. (3) Aizsardzības ministrs galējas
nepieciešamības gadījumā, lai novērstu kaitējumu nacionālās drošības
interesēm, un ja ir pamats uzskatīt, ka gaisa kuģis tiek izmantots kā ierocis
cilvēku iznīcināšanai, pieņem lēmumu par kaujas darbību veikšanu vai
neveikšanu pret gaisa kuģi Latvijas Republikas teritorijā. |
1. Papildināt 11.pantu ar ceturto daļu
šādā redakcijā: "(4) Aizsardzības ministrs likumā
"Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās
operācijās" īpaši paredzētajā gadījumā ir tiesīgs pieņemt lēmumu par
atsevišķu Nacionālo bruņoto spēku vienību piedalīšanos starptautiskajās
glābšanas un starptautiskajās humānajās operācijās." |
|
|
|
1. Papildināt 11.pantu ar ceturto daļu
šādā redakcijā: "(4) Aizsardzības ministrs likumā
"Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās
operācijās" īpaši paredzētajā gadījumā ir tiesīgs pieņemt lēmumu par
atsevišķu Nacionālo bruņoto spēku vienību piedalīšanos starptautiskajās
glābšanas un starptautiskajās humānajās operācijās." |
20.pants. Nacionālās
drošības padomes kompetence (1) Nacionālās drošības padome: 1) saskaņo augstāko valsts institūciju un
amatpersonu īstenotu vienotu valsts politiku nacionālās drošības jomā un
izskata tās pilnveidošanas gaitu un problēmas; 2) izskata likumā noteiktos ar nacionālo
drošību saistītos plānus un koncepcijas. (2) Nacionālā drošības padome iesniedz
priekšlikumus Saeimai par Satversmes aizsardzības biroja direktora iecelšanu
amatā un atbrīvošanu no amata. Nacionālās drošības padome iesniedz
priekšlikumus Ministru kabinetam par Informācijas analīzes dienesta vadītāja
iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata. (3) Nacionālās drošības padomes
lēmums, izņemot šā panta otrajā daļā minētos gadījumus, ir rekomendējošs un
neatbrīvo atbildīgās amatpersonas no atbildības par to pieņemtajiem lēmumiem. (4) Nacionālās drošības padomei ir tiesības
pieprasīt Informācijas analīzes dienestam un valsts drošības iestādēm visu to
rīcībā esošo informāciju, kas skar nacionālās drošības intereses. |
|
2 3 |
Politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija: Papildināt
likuma 20.panta otro daļu ar teikumu šādā redakcijā: Nacionālās
drošības padome var atcelt Valsts drošības iestāžu padomes lēmumus. Politisko organizāciju apvienības
Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija: Papildināt
likuma 20.pantu ar jaunu piekto daļu šādā redakcijā: (5) Nacionālās
drošības padomes locekļiem ir tiesības piedalīties Valsts drošības iestāžu
padomes sēdēs. |
Neatbalstīt Neatbalstīt |
|
25.pants. Citu institūciju
un amatpersonu pilnvaras kara vai militāra iebrukuma gadījumā Ja likumīgās valsts varu un pārvaldi realizējošās institūcijas likvidētas nedemokrātiskā veidā vai citas valsts militāra iebrukuma rezultātā, tad neatkarības saglabāšanas vai atjaunošanas interesēs: 1) . . . 4) pilsoņi un sabiedrība vērš
iespējamos pretošanās pasākumus pret nelikumīgajām pārvaldes institūcijām. |
|
4 |
Politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija: Izslēgt likuma 25.panta
4.punktā vārdkopu pilsoņi un. |
Neatbalstīt |
|
Pārejas noteikumi 1. . . . 8. Ministru kabinets līdz 2009.gada
1.jūnijam apstiprina šā likuma 35.pantā minēto tautsaimniecības mobilizācijas
plānu. (2003.gada 15.maija likuma
redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 02.12.2004. likumu) |
2. Aizstāt pārejas
noteikumu 8.punktā vārdus un skaitļus līdz 2009.gada 1.jūnijam ar vārdiem
un skaitļiem līdz 2010.gada 31.decembrim. |
|
|
|
2. Aizstāt pārejas
noteikumu 8.punktā vārdus un skaitļus līdz 2009.gada 1.jūnijam ar vārdiem
un skaitļiem līdz 2010.gada 31.decembrim. |