8.Saeimas
Prezidijam
2006.gada
____________________Nr.
Rīgā
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu
iesniedzam likumprojektu "Grozījumi likumā Par
dzīvojamo telpu īri.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Par
dzīvojamo telpu īri
Izdarīt likumā Par dzīvojamo telpu īri (Latvijas Republikas Augstākās
Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 7.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 4., 20.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 2001, 16.nr.;
2005, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. 11.3 panta pirmajā daļā:
papildināt 1.punktu pēc vārdiem aukstais ūdens ar vārdu elektrība;
izslēgt otrajā punktā vārdu elektrība.
2. Papildināt likumu ar 11.4 pantu šādā redakcijā:
11.4 pants. Strīds par īres maksas noteikšanu.
Ja ierosināta civillieta par īres līguma grozījumiem attiecībā uz īres
maksas noteikšanu un viena no pusēm ir maznodrošināta persona, tiesa triju
dienu laikā pēc lietas ierosināšanas paziņo par to attiecīgajai pašvaldībai.
Atkārtotu paziņojumu tiesa nosūta pašvaldībai pēc tam, kad ir stājies spēkā
tiesas spriedums par īres maksas noteikšanu. Pašvaldībai ir tiesības
piedalīties lietā kā trešajai personai.
3. Papildināt 48.panta pirmās daļas otro punktu pēc vārdiem sniegt
konsultācijas ar vārdu atzinumus;
4. Papildināt 49.panta otro punktu pēc vārdiem uzturēšanu un
apsaimniekošanu ar vārdiem kā arī citas personas, kuru tiesības un pienākumi
saistīti ar valdes sēdē izskatāmajiem jautājumiem.
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums Par dzīvojamo telpu īri neļauj efektīvi
aizsargāt īrnieku intereses, ja izīrētājs pārkāpj likuma prasības. |
|
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz: -
noteikt, ka elektrība ir pamatpakalpojums, kurš ir nesaraujami saistīti ar
dzīvojamās telpas lietošanu; - noteikt kārtību, kādā pašvaldība informējama par
tiesas procesu par īres līguma grozījumiem attiecībā uz īres maksas
noteikšanu, kur viena no pusēm ir maznodrošināta persona. Līdz ar to
pašvaldība varēs piedalīties procesā trešās personas statusā; - noteikt, ka īres valde ir tiesīga sniegt ne
tikai konsultācijas un ieteikumus, bet arī atzinumus; - noteikt, ka īres valde ir tiesīga uzaicināt uz
sēdi jebkuras personas, kuru tiesības un pienākumi saistīti ar valdes sēdē
izskatāmajiem jautājumiem. |
|
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts veicinās sociālo
stabilitāti, jo rada priekšnoteikumus īrnieku tiesību aizsardzībai. |
|
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||||||||
6. Cita informācija |
- |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
Normatīvie akti
papildus nav jāizdod. |
|
|||||||||
2. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||
4. Atbilstības izvērtē
jums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
- |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
5. Cita informācija |
Rīgas dome patlaban apspriež līdzīgus priekšlikumus. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
- |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
- |