PROJEKTS

Likumprojekts

 

Par nekustamā īpašuma atsavināšanu Dienvidu tilta
būvniecības vajadzībām

 

1.pants. Dienvidu tilta būvniecības vajadzībām valsts atsavina Latvijas Mākslinieku savienībai piederošo nekustamo īpašumu (kadastra Nr. 0100 572 0230, reģistrēts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000212984) – divas būves (kadastra apzīmējumi 0100 072 0047 006 un 0100 072 0047 007) – Rīgā, Maskavas ielā 255.

 

2.pants. Šā likuma 1.pantā minētais nekustamais īpašums atsavināms likumā "Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriska­jām vajadzībām" noteiktajā kārtībā.

 

3.pants. Rīgas pilsētas dome šā likuma 1.pantā minēto nekustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ieraksta zemesgrāmatā uz Rīgas pilsētas pašvaldības vārda.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs

M.Kučinskis


Likumprojekta „Par nekustamā īpašuma atsavināšanu Dienvidu tilta būvniecības vajadzībām”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Šobrīd Rīgā, Maskavas ielā 255 atrodas nekustamais īpašums (kadastra Nr. 0100 572 0230), kas sastāv no divām būvēm (kadastra apzīmējumi 0100 072 0047 006 un 0100 072 0047 007). Minētais nekustamais īpašums ir saistīts ar zemes gabalu Rīgā,  Maskavas ielā 255, kas uz doto brīdi zemesgrāmatā ir reģistrēts uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.

Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu – būvēm, ir reģistrētas 2006.gada 18.aprīlī Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 10000021298. Īpašnieks ir Latvijas Mākslinieku savienība.

Rīgas pilsētas dome ir veikusi nekustamā īpašuma – būvju, Rīgā, Maskavas ielā 255 novērtējumu. Pamatojoties uz nekustamā īpašumu vērtētāju iesniegto nekustamā īpašumu novērtējumu, Rīgas pilsētas dome piedāvāja nekustamā īpašuma īpašniekiem noslēgt vienošanos par nekustamā īpašuma atsavināšanu.

Sarunu gaitā Rīgas pilsētas domei nav bijis iespējams vienoties ar īpašniekiem par nekustamā īpašuma atsavināšanas atlīdzību. Par nekustamo īpašumu īpašnieki vēlas saņemt 450 000 Ls.

Likuma “Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām” 3. pants nosaka, ka priekšlikumu par nekustamā īpašuma atsavināšanu iesniedz uz attiecīgas valsts pārvaldes vai pašvaldības institūcijas ierosinājuma pamata, ja šī institūcija nekustamo īpašumu nevar iegūt, vienojoties ar īpašnieku.

Nekustamo īpašumu nepieciešams atsavināt, lai   nodrošinātu   svarīgas sabiedrības  intereses. Par svarīgām sabiedrības interesēm konkrētajā gadījumā ir atzīstama transporta infrastruktūras sakārtošana un attīstība Rīgas pilsētā.

Lai risinātu jautājumu par Rīgas pilsētas transporta kustības noslogotību, 2004.gadā novembrī tika uzsākta Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība. Lai sekmīgu realizētu tilta izbūvi nepieciešams atsavināt nekustamo īpašumu Rīgā, Maskavas ielā 255.

2. Normatīvā akta projekta būtība 

Normatīvā akta projekts paredz atsavināt valsts vajadzībām Latvijas Mākslinieku savienībai piederošo nekustamo īpašumu, kas sastāv no divām būvēm un atrodas Rīgā, Maskavas ielā 255 (kadastra Nr. 0100 572 0230)

3.Cita informācija

Nav

 


II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Nekustamā  īpašuma īpašnieki  saņems atlīdzību par atsavināmo nekustamo īpašumu saskaņā ar likumu „Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām”

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

 

III Kāda var būt programmas ietekme uz
 valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

2006

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta izdevumos

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta izdevumos

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevumos

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta izdevumos

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta izdevumos

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevumos

Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevmos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

Atlīdzības galīgo apmēru noteiks tiesa

Atlīdzības galīgo apmēru noteiks tiesa

Atlīdzības galīgo apmēru noteiks tiesa

Atlīdzības galīgo apmēru noteiks tiesa

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Nav

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Citi likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus nav jāizdod

 

2. Cita informācija

Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas

2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas

5.Cita informācija

Nav

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta projekta īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā

4. Cita informācija

Nav

 

Reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs                                                                     M.Kučinskis        

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs

Valsts sekretāra vietnieks

Juridiskā departamenta

direktora vietniece,

atbildīgā amatpersona

Par kontroli atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

M.Kučinskis

A.Stucka

A.Vectēva

L.Ancāne

 

 

01.09.2006. 10:48

1063

A.Vectēva, 7770382

anda.vecteva@raplm.gov.lv