Likumprojekts
Par nekustamā
īpašuma atsavināšanu Dienvidu tilta
būvniecības vajadzībām
1.pants. Dienvidu tilta būvniecības vajadzībām valsts
atsavina Latvijas Mākslinieku savienībai piederošo nekustamo īpašumu (kadastra
Nr. 0100 572 0230, reģistrēts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas
nodalījumā Nr.100000212984) divas būves (kadastra apzīmējumi 0100 072 0047 006
un 0100 072 0047 007) Rīgā, Maskavas ielā 255.
2.pants. Šā likuma 1.pantā minētais nekustamais
īpašums atsavināms likumā "Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu
valsts vai sabiedriskajām vajadzībām" noteiktajā kārtībā.
3.pants. Rīgas pilsētas dome šā likuma 1.pantā minēto
nekustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ieraksta zemesgrāmatā
uz Rīgas pilsētas pašvaldības vārda.
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis
Likumprojekta Par nekustamā īpašuma atsavināšanu Dienvidu
tilta būvniecības vajadzībām
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
Šobrīd Rīgā, Maskavas ielā 255
atrodas nekustamais īpašums (kadastra Nr. 0100 572 0230), kas sastāv no divām
būvēm (kadastra apzīmējumi 0100 072 0047 006 un 0100 072 0047 007). Minētais
nekustamais īpašums ir saistīts ar zemes gabalu Rīgā, Maskavas ielā 255, kas uz doto brīdi
zemesgrāmatā ir reģistrēts uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā. Īpašuma tiesības uz nekustamo
īpašumu būvēm, ir reģistrētas 2006.gada 18.aprīlī Rīgas pilsētas
zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 10000021298. Īpašnieks ir Latvijas Mākslinieku
savienība. Rīgas pilsētas dome ir veikusi
nekustamā īpašuma būvju, Rīgā, Maskavas ielā 255 novērtējumu. Pamatojoties
uz nekustamā īpašumu vērtētāju iesniegto nekustamā īpašumu novērtējumu, Rīgas
pilsētas dome piedāvāja nekustamā īpašuma īpašniekiem noslēgt vienošanos par
nekustamā īpašuma atsavināšanu. Sarunu gaitā Rīgas pilsētas domei nav bijis iespējams vienoties ar
īpašniekiem par nekustamā īpašuma atsavināšanas atlīdzību. Par nekustamo
īpašumu īpašnieki vēlas saņemt 450 000 Ls. Likuma Par nekustamā īpašuma
piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām 3. pants nosaka,
ka priekšlikumu par nekustamā īpašuma atsavināšanu iesniedz uz attiecīgas
valsts pārvaldes vai pašvaldības institūcijas ierosinājuma pamata, ja šī
institūcija nekustamo īpašumu nevar iegūt, vienojoties ar īpašnieku. Nekustamo īpašumu nepieciešams atsavināt,
lai nodrošinātu svarīgas sabiedrības intereses. Par svarīgām sabiedrības
interesēm konkrētajā gadījumā ir atzīstama transporta infrastruktūras
sakārtošana un attīstība Rīgas pilsētā. Lai risinātu jautājumu par Rīgas pilsētas
transporta kustības noslogotību, 2004.gadā novembrī tika uzsākta Dienvidu
tilta pirmās kārtas būvniecība. Lai sekmīgu realizētu tilta izbūvi
nepieciešams atsavināt nekustamo īpašumu Rīgā, Maskavas ielā 255. |
|
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz
atsavināt valsts vajadzībām Latvijas Mākslinieku savienībai piederošo
nekustamo īpašumu, kas sastāv no divām būvēm un atrodas Rīgā, Maskavas ielā
255 (kadastra Nr. 0100 572 0230) |
Nav |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Nekustamā īpašuma īpašnieki saņems atlīdzību par atsavināmo
nekustamo īpašumu saskaņā ar likumu Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai
sabiedriskajām vajadzībām |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Nav |
III Kāda var būt programmas ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2006 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav
iespējams precīzi paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta
izdevumos |
Ņemot vērā, ka
taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi
paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta izdevumos |
Ņemot vērā, ka
taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi
paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevumos |
Ņemot vērā, ka
taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi
paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Finansiālā
ietekme |
Ņemot vērā, ka
taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi
paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta izdevumos |
Ņemot vērā, ka
taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi
paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldībasbudžeta izdevumos |
Ņemot vērā, ka
taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi
paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevumos |
Ņemot vērā, ka
taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi
paredzēt izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izdevmos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
4. 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Atlīdzības galīgo
apmēru noteiks tiesa |
Atlīdzības galīgo
apmēru noteiks tiesa |
Atlīdzības galīgo
apmēru noteiks tiesa |
Atlīdzības galīgo
apmēru noteiks tiesa |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
6. Cita informācija |
Nav |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu
|
||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Citi likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus nav jāizdod |
|||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
5. Cita informācija |
Nav |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas nav notikušas |
|
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav |
Nav veikti |
|
Nav notikušas |
|
Nav |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā
akta projekta īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā
pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā |
4. Cita informācija |
Nav |
Reģionālās attīstības
un
pašvaldību lietu
ministrs M.Kučinskis
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā departamenta direktora vietniece, atbildīgā amatpersona |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Kučinskis |
A.Stucka |
A.Vectēva |
L.Ancāne |
01.09.2006. 10:48
1063
A.Vectēva, 7770382