Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas
likumā
Izdarīt Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002., 23.nr.; 2004., 2.nr.; 2005., 15.nr.; 2006., 1.nr., 14.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 42.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Valsts un pašvaldību kustamo mantu var nodot bez atlīdzības valsts, pašvaldību, kā arī citu publisko tiesību subjektu īpašumā. Valsts kustamo mantu var nodot bez atlīdzības sabiedriskā labuma organizāciju īpašumā. Lēmumu par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības sabiedriskā labuma organizāciju īpašumā katrā atsevišķā gadījumā pieņem Ministru kabinets.
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
I.Alkšere |
22.09.2006 12:21
114
I.Alkšere,
e-pasts: ilze.alksere@mod.gov.lv
tālr.: 7017771; fakss: 7017798
Likumprojekta
Grozījums
Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumāanotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd
Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likums neparedz iespēju valsts un
pašvaldību kustamo mantu nodot bez atlīdzības sabiedriskā labuma
organizācijām, kaut gan līdz 2006.gada 11.jūlijam Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likuma 42.panta trešā daļa paredzēja iespēju valsts un
pašvaldību kustamo mantu ar Valsts kontroles piekrišanu bez atlīdzības nodot
arī sabiedrisko organizāciju, biedrību un nodibinājumu īpašumā.
2004.gada 1.oktobrī spēkā stājās Sabiedriskā labuma organizāciju
likums. Likuma 3.pants par sabiedriskā labuma organizācijām atzīst biedrības
un nodibinājumus, kuru statūtos, satversmē vai nolikumā norādītais mērķis ir
sabiedriskā labuma darbība, kā arī reliģiskās organizācijas un to iestādes,
kuras veic sabiedriskā labuma darbību, ja šīm biedrībām, nodibinājumiem un
reliģiskajām organizācijām piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss
un ja tās izlieto savus ienākumus, ievērojot Sabiedriskā labuma organizāciju
likuma 11. un 12.pantā noteiktos ierobežojums. Savukārt par sabiedriskā
labuma darbību Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 2.panta pirmā daļa
nosaka tādu darbību, kas sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās
daļai, it sevišķi, ja tā vērsta uz labdarību, cilvēktiesību un indivīda
tiesību aizsardzību, pilsoniskās sabiedrības attīstību, izglītības, zinātnes,
kultūras un veselības veicināšanu un slimību profilaksi, sporta atbalstīšanu,
vides aizsardzību, palīdzības sniegšanu katastrofu gadījumos un ārkārtas
situācijās, sabiedrības, it īpaši trūcīgo un sociāli mazaizsargāto personu
grupu, sociālās labklājības celšanu. Sabiedriskā labuma organizācijas statusu
piešķir Finanšu ministrija saskaņā ar Sabiedriskā labuma organizāciju likumā
noteikto kārtību. Ņemot vērā minēto, secināms, ka sabiedriskā labuma
organizāciju darbība ir sabiedrībai nozīmīga. Paredzot valsts iestādēm
iespēju bez atlīdzības nodot kustamo mantu sabiedriskā labuma organizāciju
īpašumā, tiek noteikts un sekmēts valsts atbalsts šādu organizāciju darbībai
un sabiedriskā labuma mērķu sasniegšanai. Valsts
un pašvaldību mantas atsavināšanas likuma 42.panta trešā daļa paredz, ka
valsts un pašvaldību kustamo mantu var nodot bez atlīdzības valsts,
pašvaldību, kā arī citu publisko tiesību subjektu īpašumā. Minētā likuma 43.1 panta pirmā daļa paredz,
ka valsts kustamo mantu var nodot bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu
organizāciju īpašumā. Minētā likuma 42.panta ceturtā daļa paredz, ka valsts
un pašvaldību kustamo mantu var dāvināt un ziedot citos likumos un Ministru
kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā un gadījumos. Šobrīd neviens likums
neparedz gadījumus, kad valsts un pašvaldību kustamo mantu var bez atlīdzības
nodot sabiedriskā labuma organizāciju īpašumā. Ņemot
vērā iepriekš minēto, ir nepieciešams veikt grozījumu Valsts un pašvaldību
mantas atsavināšanas likumā un paredzēt, ka valsts kustamo mantu var nodot
bez atlīdzības sabiedriskā labuma organizāciju īpašumā, ja katrā atsevišķā
gadījumā par to ir lēmis Ministru kabinets. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts nosaka, ka valsts kustamo mantu var nodot bez
atlīdzības arī sabiedriskā labuma organizāciju īpašumā, ja par šādu nodošanu
katrā atsevišķā gadījumā lēmumu pieņēmis Ministru kabinets. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums
|
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta valsts
institūciju esošo funkciju ietvaros. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība gūs
informāciju par likuma grozījuma spēkā stāšanos oficiālajā publikācijā
Latvijas Vēstnesī. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Satversmes
tiesas likumā, Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs A.Slakteris
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Slakteris |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
I.Alkšere |
22.09.2006 12:20
1069
I.Alkšere,
e-pasts: ilze.alksere@mod.gov.lv
tālr.: 7017771; fakss: 7017798