Likumprojekts
Grozījumi
Nacionālo bruņoto spēku likumā
Izdarīt Nacionālo
bruņoto spēku likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 3.nr.; 2004, 2., 8.nr.; 2005, 7.,
10.nr.) šādus grozījumus:
1. 3.pantā:
izteikt pirmās daļas
3.punktu šādā redakcijā:
"3) Nacionālo
bruņoto spēku rezerve.";
izteikt ceturto daļu
šādā redakcijā:
"(4) Zemessardze
ir Nacionālo bruņoto spēku komandiera pakļautībā un pilda likumā "Par
Latvijas Republikas Zemessardzi" noteiktos uzdevumus.";
papildināt pantu ar
septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Nacionālo
bruņoto spēku rezervi veido militārajam dienestam pakļautie Latvijas pilsoņi,
kas ieskaitīti rezervē."
2. 5.pantā:
izteikt otrās daļas
1.punktu šādā redakcijā:
"1) profesionālā
dienesta karavīri, kuri pilda dienestu saskaņā ar līgumu;";
izteikt otrās daļas
4.punktu šādā redakcijā:
"4) uz kārtējām vai
pārbaudes militārajām mācībām iesauktie rezerves karavīri."
3. Izslēgt 7.1 pantu.
4. Izteikt 12.2 panta
3. un 4.punktu šādā redakcijā:
"3) veic kandidātu
rekrutēšanu un atlasi profesionālajam dienestam;
4) nodrošina
profesionālā dienesta karavīru un rezerves karavīru apmācību;".
5. Izteikt 12.3 panta
3.punktu šādā redakcijā:
"3) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību medicīnisko aprūpi, kā arī veic profesionālā
dienesta kandidātu un uz kārtējām militārajām mācībām vai pārbaudes militārajām
mācībām iesaukto rezerves karavīru veselības stāvokļa pārbaudi;".
Likums stājas spēkā
2007.gada 1.janvārī.
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta
Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada18.maijā
Ministru kabinets ir akceptējis Rīcības plānu pārejai uz profesionālu
militāru dienestu, atbilstoši kuram ar 2007.gada 1.janvāri tiek plānots
pāriet uz profesionālu militāro dienestu. Rīcības
plānā pārejai uz profesionālu militāru dienestu ir arī paredzēts, ka ar
2006.gada 31.decembri spēku zaudēs Obligātā militārā dienesta likums un
Ministru kabineta 2001.gada 25.septembra noteikumi Nr.411 Militārā dienesta
iesaukšanas centra nolikums atbilstoši kuriem, Militārā dienesta iesaukšanas
centrs pārbauda rezerves karavīru un rezervistu vispārējo piemērotību
militārajam dienestam. Tā kā šo funkciju būs nepieciešams veikt arī turpmāk
pēc Militārā dienesta iesaukšanas centra likvidācijas, normatīvajos aktos
nepieciešams noteikt, kuras iestādes izpildīs attiecīgus pienākumus. Ņemot
vērā minēto, kā arī, lai turpmāk nodrošinātu efektīvu Nacionālo bruņoto spēku
rezerves sistēmas izveidi un uzturēšanu likumprojektā ir paredzēts nodot ar
rezerves izveidi un uzturēšanu saistītās funkcijas Zemessardzei, Mācību
vadības pavēlniecībai un Nodrošinājuma pavēlniecībai. Zemessardzei ir uzdots
veikt reģistrāciju rezervēs un tās uzskaiti, Mācību vadības pavēlniecībai ir
uzdots veikt kandidātu rekrutēšanu profesionālajam dienestam, kā arī
nodrošināt profesionālā dienesta karavīru un rezerves karavīru apmācību, savukārt
Nodrošinājuma pavēlniecība veiks kandidātu profesionālajam dienestam, kā arī
uz kārtējām vai pārbaudes militārajām mācībām iesaukto rezerves karavīru
veselības stāvokļa pārbaudi. Vienlaikus
likumprojekts papildina Zemessardzes uzdevumu sarakstu ar jaunu uzdevumu
sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšanu, jo pēc Zemessardzes nodošanas
tiešajā Nacionālo bruņoto spēku komandiera pakļautībā 2006.gada 1.janvārī
Zemessardzes pakļautībā tika atstāta 54.Inženiertehniskā bataljona
Nesprāgušās munīcijas neitralizēšanas rota, kuras funkcijās ietilpst
sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšana. |
|||||||||||
2.
Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts paredz uzdevumu sadali starp Zemessardzi,
Mācību vadības pavēlniecību un Nodrošinājuma pavēlniecību, lai nodrošinātu
efektīvu rezervju sistēmas izveidi, uzturēšanu un izmantošanu, kā arī nosaka,
ka Zemessardzes uzdevumos ietilpst sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšana. |
|||||||||||
3.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie trīs
gadi |
Vidēji trīs
gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekta realizācija
2007.gadā un turpmākajos gados notiks Aizsardzības ministrijai piešķirto
valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Saistībā ar pāreju uz profesionālu militāru dienestu un
atteikšanos no obligātā militārā dienesta ir izstrādāti šādi likumprojekti: 1.Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi; 2. Par Obligātā militārā dienesta likuma atzīšanu par
spēku zaudējušu; 3. Par Alternatīvā dienesta likuma atzīšanu par spēku
zaudējušu; 4. Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā; 5. Grozījumi Krimināllikumā; 6. Grozījumi Mobilizācijas likumā; 7. Grozījumi likumā Par izņēmuma stāvokli. |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
&nb
sp; Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar
kādām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||||||||
2.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3.
Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
(vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas. Paplašinās
Zemessardzes, Mācību vadības pavēlniecības un Nodrošinājuma pavēlniecības
pienākumi. Zemessardze turpmāk veiks reģistrāciju rezervēs un tās uzskaiti,
Mācību vadības pavēlniecība veiks kandidātu rekrutēšanu profesionālajam
dienestam, kā arī nodrošinās profesionālā dienesta karavīru un rezerves
karavīru apmācību, savukārt Nodrošinājuma pavēlniecība veiks kandidātu
profesionālajam dienestam, kā arī uz kārtējām vai pārbaudes militārajām
mācībām iesaukto rezerves karavīru veselības stāvokļa pārbaudi. |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības
ministra vietā
veselības
ministrs
G.Bērziņš
Valsts
sekretāra p.i. |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli
atbildīgā persona |
Atbildīgā
persona |
J.Karlsbergs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
V.Upeniece V.Lubgāns |
27.09.2006 15:10:00
1069
V.Upeniece, 7335247
V.Lubgāns, 7335412
Vitolds.Lubgans@mil.lv