Likumprojekts
Izdarīt likumā "Par Latvijas Republikas Zemessardzi" (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 16./17.nr.; Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13.nr.; 1995, 2.nr.;
1996, 14.nr.; 1997, 2., 8.nr.; 2000, 20.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 16.nr.; 2003,
22.nr.; 2004, 2.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 1.panta otrajā daļā vārdus "un regulāro spēku rezerve".
2. Papildināt 2.pantu ar 7., 8. un 9.punktu šādā redakcijā:
"7) veic Nacionālo bruņoto spēku rezerves karavīru un rezervistu
reģistrāciju, uzskaiti, iesaukšanu uz kārtējām vai pārbaudes militārajām
mācībām un iesaukšanu aktīvajā dienestā mobilizācijas izsludināšanas gadījumā;
8) iznīcina sprādzienbīstamus priekšmetus;
9) nodrošina Nacionālo bruņoto spēku komandiera noteiktu nacionālajai
drošībai svarīgu valsts objektu aizsardzību (apsardzību)."
3. 5.pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdus "aktīvo militāro dienestu" ar vārdiem "aktīvo
dienestu";
izteikt piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Katram zemessargam jāstājas Nacionālo bruņoto spēku rezerves
uzskaitē attiecīgajā Zemessardzes struktūrvienībā Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā."
4. Papildināt 7.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Dienests Zemessardzē tiek apturēts, ja zemessargs piedalās
starptautiskajās operācijās. Uz šo laiku zemessargu atstādina no amata."
5. Papildināt likumu ar 12.1 pantu šādā redakcijā:
"12.1 pants.
Latvijas Republikas Zemessardzes štābs
Zemessardzes štābs ir Zemessardzes komandiera institūcija, kas nodrošina:
1) Zemessardzes komandierim iespēju īstenot zemessargu nepārtrauktu vadību;
2) lēmumu pieņemšanai nepieciešamo informāciju un dokumentāciju;
3) Zemessardzes komandiera likumīgo pavēļu un rīkojumu izpildes
kontroli;
4) šā likuma 2.pantā Zemessardzei noteikto uzdevumu izpildi."
6. Papildināt otro nodaļu ar 13.1 un 13.2 pantu
šādā redakcijā:
"13.1 pants.
Zemessardzes štāba priekšnieks
Par Zemessardzes štāba uzdevumu izpildi ir atbildīgs Zemessardzes štāba
priekšnieks. Zemessardzes štāba priekšnieku ieceļ amatā un atbrīvo no amata
aizsardzības ministrs pēc Zemessardzes komandiera priekšlikuma.
13.2 pants.
Zemessardzes vienība
Zemessardzes vienības komplektē no:
1) Zemessardzē uzņemtajām personām zemessargiem, kuri pilda
Zemessardzes dienesta uzdevumus no pamatdarba brīvajā laikā, pamatojoties uz
līgumu ar Zemessardzi;
2) profesionālā dienesta karavīriem, kurus ieceļ Zemessardzes vienības
štāba personālsastāva amatos;
3) militārajiem un civilajiem darbiniekiem, kurus ieceļ amatos Militārā
dienesta likumā noteiktajā kārtībā."
7. 17.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdu "desmit" ar skaitli "30";
aizstāt otrajā daļā skaitli "10" ar skaitli "30".
8. Izteikt 18.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Paralēli mācībām attiecīgajā civilajā mācību iestādē zemessargs
iziet jaunākā instruktora apmācības kursu Nacionālo bruņoto spēku instruktoru
skolā."
9. Izteikt 37.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Zemessargu var izslēgt no
dienesta Zemessardzē, ja ir atklājušies šā likuma 5.panta trešajā daļā minētie
apstākļi, kā arī disciplīnas pārkāpumu dēļ."
10. Izteikt 38.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pildot dienesta pienākumus, visi zemessargi valkā zemessargu
formas tērpu un Zemessardzes zīmotnes. Zemessargam ir tiesības valkāt formas tērpu
svētku, atceres un atzīmējamās dienās, kā arī militāros pasākumos."
11. Izteikt 39.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Atvaļinātam zemessargam formas tērpu ir tiesības valkāt
atbilstoši viņa dienesta pakāpei tikai svētku, atceres un atzīmējamās dienās,
kā arī militāros pasākumos."
12. 47.pantā:
aizstāt pirmajā daļā skaitli "10" ar skaitli "30";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Ja zemessargi tiek iesaistīti dienesta uzdevumu pildīšanā
ārpus līgumā paredzētā laika, viņi var saņemt atalgojumu, kura apmēru un
izmaksas kārtību nosaka Ministru kabinets."
13. Izteikt 48.pantu šādā redakcijā:
"48.pants. Zemessardzes
veterānu apakšvienības
(1) Zemessardze veido veterānu
apakšvienības Zemessardzes vienību ietvaros.
(2) Zemessardzes veterānu apakšvienības
(turpmāk veterānu apakšvienība)
veido no zemessargiem, kuri nevar turpināt dienestu Zemessardzē sakarā ar to,
ka medicīnas komisija veselības stāvokļa dēļ viņus atzinusi par nederīgiem
dienestam kara laikā, vai sakarā ar fiziskās sagatavotības pārbaudes negatīvu
vērtējumu, taču minētie zemessargi ir izteikuši vēlēšanos turpināt dienestu
veterānu apakšvienībā.
(3) Veterānu apakšvienību mērķis ir
apvienot zemessargus, kuri nevar turpināt dienestu Zemessardzē veselības vai
fiziskās sagatavotības dēļ, bet vēlas nodot tālāk savas zināšanas un pieredzi,
lai atbalstītu Zemessardzi, Nacionālos bruņotos spēkus, Jaunsardzes kustību,
saglabātu vēsturiskās tradīcijas, uzturētu augstu morāli un patriotisku garu.
(4) Veterānu apakšvienību darbības
uzdevumus un komplektēšanas kārtību nosaka aizsardzības ministra apstiprināts
nolikums.
(5) Veterānu apakšvienības komandieri
ieceļ Zemessardzes komandieris. Veterānu apakšvienības komandierim par katru dienesta
uzdevumu izpildes dienu (bet ne vairāk kā par 90 dienām kalendāra gadā) izmaksā
kompensāciju no Aizsardzības ministrijai piešķirtajiem valsts budžeta
līdzekļiem Ministru kabineta noteiktajā apmērā un kārtībā.
(6) Veterānu apakšvienību zemessargu
tiesības, viņu dienesta un sociālās garantijas nodrošina Ministru kabineta noteiktajā
apjomā un kārtībā.
(7) Veterānu apakšvienību zemessargiem
pienākumu pildīšanai var izsniegt dienesta ieročus aizsardzības ministra
noteiktajā kārtībā. Veterānu apakšvienību zemessargiem, pildot dienesta pienākumus,
ir tiesības lietot šaujamieroci, fizisko spēku un speciālos līdzekļus saskaņā
ar Militārā dienesta likumu."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada 18.maijā Ministru kabinets ir
akceptējis Rīcības plānu pārejai uz profesionālu militāru dienestu, atbilstoši
kuram ar 2007.gada 1.janvāri tiek plānots pāriet uz profesionālu militāro
dienestu. Rīcības plānā pārejai uz profesionālu militāru dienestu ir
paredzēts, ka ar 2006.gada 31.decembri spēku zaudēs Obligātā militārā
dienesta likums un Ministru kabineta 2001.gada 25.septembra noteikumi Nr.411
Militārā dienesta iesaukšanas centra nolikums atbilstoši kuriem, Militārā
dienesta iesaukšanas centrs vai tā teritoriālās struktūrvienības valsts
militārā dienesta pārvaldes dod rīkojumus iesauktajiem aktīvajā militārajā
dienestā mobilizācijas izsludināšanas gadījumā. Tā kā šo funkciju būs
nepieciešams veikt arī turpmāk pēc Militārā dienesta iesaukšanas centra
likvidācijas, normatīvajos aktos nepieciešams noteikt, kura iestāde turpmāk
dos šādus rīkojumus, veiks Nacionālo bruņoto spēku rezervju reģistrāciju,
uzskaiti, kā arī izsniegs rezerves karavīriem pavēstes par iesaukšanu uz
kārtējām vai pārbaudes militārajām mācībām, izsniegs pavēstes par iesaukšanu
aktīvajā dienestā rezerves karavīriem un rezervistiem mobilizācijas
izsludināšanas gadījumā. Ņemot vērā šo apstākli, likumā Par Latvijas
Republikas Zemessardzi (turpmāk likums) ir nepieciešami vairāki
redakcionāla rakstura labojumi attiecībā uz likumā lietoto terminoloģiju. Likumā nepieciešami precizējumi attiecībā
uz Zemessardzes uzdevumiem sakarā ar sprādzienbīstamu priekšmetu
iznīcināšanu, ko Zemessardzes Inženiertehniskā bataljona sastāvā veic
Nesprāgušās munīcijas neitralizēšanas rota, tādējādi sniedzot atbalstu
Nacionālo bruņoto spēku regulārajiem spēkiem. Tāpat precizējumi veicami
attiecībā uz Zemessardzes iesaistīšanu nacionālajai drošībai svarīgu valsts
objektu apsardzē, kurā zemessargi iesaistāmi atbilstoši Nacionālo bruņoto
spēku likuma normām. Likumā
nepieciešams precizēt Zemessardzes vienību sastāvu, kuru veido Zemessardzē
uzņemtās personas zemessargi, kuri pilda Zemessardzes dienesta uzdevumus no
pamatdarba brīvajā laikā, pamatojoties uz līgumu ar Zemessardzi; profesionālā
dienesta karavīri, kurus ieceļ Zemessardzes vienību
štābu personālsastāvu amatos; kā arī militārie un civilie darbinieki, kurus
ieceļ amatos Militārā dienesta likumā noteiktajā kārtībā. Ņemot vērā, ka zemessargus uz
mācībām šobrīd var iesaukt tikai līdz 10 dienām gada laikā, kas ir pārāk īss
laiks, lai zemessargs apgūtu kareivja, instruktora apmācības kursu un iegūtu
nākamo dienesta pakāpi, projektā tiek paredzēts šo laiku palielināt līdz 30
dienām. Tāpat likumā ir nepieciešams
precizēt Zemessardzes štāba un tā priekšnieka kompetenci; zemessargu statusu
laikā, kad viņš tiek iesaistīts starptautiskajās operācijās; kā arī saskaņot
likumā lietoto terminoloģiju atbilstoši likuma Par svētku, atceres un
atzīmējamām dienām terminoloģijai. Saskaņā ar likuma 48.pantu
veterānu apakšvienības šobrīd veido no zemessargiem, kuri sasnieguši obligātā
militārā dienesta rezervei noteikto maksimālo vecumu 55 gadu vecumu. Daudzi
zemessargi šajā vecumā ir spējīgi piedalīties mācībās un pildīt dienesta
pienākumus, tāpēc veterānu apakšvienības jāveido uz brīvprātības principa no
tiem zemessargiem, kuru veselības stāvoklis un fiziskā sagatavotība vairs
neļauj piedalīties mācībās, bet kuri savas zināšanas vēlas nodot tālāk,
apmācot zemessargus, piedaloties dažādos pasākumos, tādējādi saglabājos
vēsturiskās tradīcijas un stiprinot patriotisko garu. Atbilstoši tam ir
nepieciešami precizējumi Zemessardzes veterānu apakšvienību komplektēšanas
nosacījumiem. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Likumā Par Latvijas Republikas
Zemessardzi ir izstrādāti grozījumi, kuri paredz: 1)
precizēt
Zemessardzes uzdevumus, paredzot iespēju veikt Zemessardzei Nacionālo bruņoto
spēku rezerves reģistrāciju, uzskaiti, iesaukšanu uz kārtējām vai pārbaudes
militārajām mācībām un iesaukšanu aktīvajā dienestā mobilizācijas
izsludināšanas gadījumā; paredzot tai iespēju iznīcināt sprādzienbīstamus
priekšmetus; kā arī atbilstoši Nacionālo bruņoto spēku likuma normām
nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku komandiera noteikto nacionālajai drošībai
svarīgu valsts objektu aizsardzību; 2)
precizēt
likuma normas atbilstoši Rīcības plānā pārejai uz profesionālo militāro
dienestu paredzētajam attiecībā uz Nacionālo bruņoto spēku rezerves sastāvu; 3)
precizēt
Zemessardzes vienību sastāva komplektēšanu; Zemessardzes
štāba un tā priekšnieka kompetenci; zemessargu statusu laikā, kad viņš tiek
iesaistīts starptautiskajās operācijās; kā arī saskaņot likumā lietoto
terminoloģiju atbilstoši likuma Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām; 4)
precizēt
laiku, kādā Zemessardzes dienesta uzdevumu izpildē vai apmācībā iesaistītie
zemessargi jāatbrīvo no darba pienākumu pildīšanas; 5)
precizēt
nosacījumus, pie kādiem zemessargu var atstādināt no amata uz laiku un pie
kādiem var izslēgt no dienesta Zemessardzē; 6)
precizēt
Zemessardzes veterānu apakšvienību komplektēšanas nosacījumus. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
tūkst. latu |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
374,8 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
374,8 |
1 283,2 |
1 283,2 |
1 283,2 |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
-1 283,2 |
-1 283,2 |
-1 283,2 |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
|
|
|
|
|
|||||||
1. Saskaņā
ar likumu "Par valsts budžetu 2006.gadam" AM pamatbudžeta
apakšprogrammā 22.10.00 Starptautisko operāciju un NBS personālsastāva
centralizētais atalgojums apstiprinātais finansējums kompensācijām
3407 zemessargiem par 10 dienām mācībās un dienesta uzdevumu izpildē. Kompensācijas aprēķina: zemessargu skaits x mācību dienas x vidējā
kompensācija par 1dienu. Zemessargu skaits 3407, mācību dienas 10, vidējā kompensācija par 1 dienu . |
374,8 |
|
|
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Zemessargu dienesta uzdevumu un mācību dienu
pieaugumam no 10 līdz 30 dienām AM pamatbudžeta apakšprogrammā 22.10.00 Starptautisko operāciju un NBS
personālsastāva centralizētais atalgojums papildu nepieciešamais
finansējums. Kompensācijām
2815 zemessargiem par papildu 20 dienām mācībās un dienesta uzdevumu izpildē. Kompensācijas
aprēķina: zemessargu skaits x mācību dienas x vidējā
kompensācija par 1dienu. Zemessargu skaits 2815, mācību dienas 20, vidējā kompensācija par 1 dienu Ls11. Kompensācijas apmērs par vienu
dienu ir 5% no noteiktās profesionālā dienesta karavīra mēneša bāzes algas
(MK 01.07.2003. noteik.Nr.351). |
|
619,3 |
619,3 |
619,3 |
|
|||||||
3. NBS rezerves uzskaites nodrošināšanai
nepieciešamais papildu finansējums. 1) AM pamatbudžeta apakšprogrammā 22.11.00 Zemessardze telpu,
transporta uzturēšanas, sakaru nodrošināšanas un administratīvajiem
izdevumiem 130,6; 2) AM pamatbudžeta
apakšprogrammā 22.10.00
Starptautisko operāciju un NBS personālsastāva centralizētais atalgojums
rezerves uzskaitē nodarbināto 85 darbinieku algām, pabalstiem un darba devēja
sociālās apdrošināšanas iemaksām 533,3: · 5
virsnieku algām 33,0 (vid. alga
mēnesī · 3
ārstu algām 18,0 (vid.
alga mēnesī · 77
speciālistu algām 323,4 (vid.
alga mēnesī · pabalstiem
(atvaļinājuma, izdienas u.c. vienreizējiem pabalstiem saskaņā ar Militārā
dienesta likumu) 55,4, · darba devēja
sociālās ap-drošināšanas iemaksām 103,5. |
|
663,9 |
663,9 |
663,9 |
|
|||||||
6. Cita
informācija |
Likumprojekta
īstenošanu 2007.gadā un turpmākajos gados Aizsardzības ministrija nodrošinās
atbilstoši piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem programmas Valsts
aizsardzība, drošība un integrācija NATO ietvaros. |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Saistībā ar pāreju uz profesionālu
militāru dienestu un atteikšanos no obligātā militārā dienesta ir izstrādāti
šādi likumprojekti: 1.Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku
likumā; 2. Par Obligātā militārā dienesta
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu; 3. Par Alternatīvā dienesta likuma
atzīšanu par spēku zaudējušu; 4. Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā; 5. Grozījumi Krimināllikumā; <
span lang=FR style='font-size:
12.0pt;color:black;mso-ansi-language:FR'>6. Grozījumi Mobilizācijas likumā; 7. Grozījumi likumā Par izņēmuma
stāvokli; 8. Grozījumi Militārā dienesta
likumā. Līdz 2006.gada 1.decembrim
nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, kuri noteiks atalgojuma
apmēru un izmaksas kārtību zemessargiem, kuri tiek iesaistīti dienesta
uzdevumu pildīšanā ārpus līgumā paredzētā laika. Līdz 2006.gada 1.decembrim
nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, kuri noteiks Nacionālo
bruņoto spēku rezerves karavīru un rezervistu reģistrācijas, uzskaites un
iesaukšanas aktīvajā dienestā kārtību. |
|||||||||||
2.
Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas, bet Latvijas
Republikas Zemessardzes pienākumos ietilps pienākums veikt
Nacionālo bruņoto spēku rezerves reģistrāciju, uzskaiti, iesaukšanu uz
kārtējām vai pārbaudes militārajām mācībām un iesaukšanu aktīvajā dienestā
mobilizācijas izsludināšanas gadījumā. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
I.Tilgase R.Dreiškena-Lāce |
31.08.2006
11:30
1632
I.Tilgase,
7335907
R.Dreiškena-Lāce, 7335148
Rita.Dreiskena-Lace@mod.gov.lv