2006. gada 31. oktobrī
Nr.________________
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības un iekšlietu komisija savā š.g. 31.oktobra sēdē izskatīja likumprojektu Grozījumi Nacionālās drošības likumā (reģ.nr. 1900; 2.lasījums; steidzams).
Komisija nolēma augstāk minēto likumprojektu atbalstīt izskatīšanai Saeimā 2.lasījumā un lūdz to iekļaut Saeimas 2.novembra sēdes darba kārtībā.
Pielikumā:
Likumprojekta Grozījumi Nacionālās drošības likumā (reģ.nr. 1900) salīdzinošā tabulas 2.lasījumam kopija uz __ lpp.
J.Dalbiņš
Komisijas priekšsēdētājs
Aizsardzības un iekšlietu komisija Likumprojekts (steidzams)
2.lasījumam
(reģ.nr. 1900)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (7) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.;
2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.;
2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.;
2006, 1., 14.nr.) šādus grozījumus: |
7.pants. Saeimas Nacionālās drošības komisijas
kompetence (1) Saeimas Nacionālās drošības komisijā ievēlētajiem deputātiem darbam šajā komisijā nepieciešama pirmās kategorijas speciālā atļauja pieejai valsts noslēpumam. Ja komisijā ievēlēts deputāts, kuram nav šādas atļaujas, viņš drīkst piedalīties komisijas sēdēs tikai pēc minētās speciālās atļaujas saņemšanas. (2)
Saeimas Nacionālās drošības komisija: 1)
(izslēgts ar 07.04.2004. likumu); 2)
izvērtē un akceptē valsts drošības iestāžu budžetu projektus; 3)
veic valsts drošības iestāžu darbības un budžeta līdzekļu izlietošanas
parlamentāro kontroli; 4)
noklausās Ministru kabineta un valsts drošības iestāžu vadītāju ziņojumus par
valsts drošības iestāžu darbību, kā arī izskata šo iestāžu darbības pārbaudes
rezultātus; 5)
(izslēgts ar 07.04.2004. likumu); 6)
(izslēgts ar 07.04.2004. likumu); 7)
izskata priekšlikumus par Satversmes aizsardzības biroja direktora iecelšanu
amatā un atbrīvošanu no amata. |
|
1 |
8.Saeimas deputāts V.Buzajevs: papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt 7.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Saeimas Nacionālās drošības komisijas sastāvā ir vismaz viens deputāts no katras Saeimas
frakcijas. |
Neatbalstīts |
|
13.pants. Iekšlietu ministrijas kompetence Iekšlietu
ministrija un tās padotībā esošās institūcijas: 1) izstrādā un
īsteno valsts iekšlietu politiku; 2) sargā
sabiedrisko kārtību un drošību; 3) aizsargā
personu tiesības un likumīgās intereses; 4) reģistrē
fiziskās personas, kā arī nodrošina un kontrolē personu likumīgu uzturēšanos
valstī; 5) īsteno
ugunsdrošības, ugunsdzēsības, glābšanas un civilās aizsardzības pasākumus; 6) likumā
noteiktās kompetences apjomā apsargā un kontrolē Latvijas valsts robežu; 7) koordinē
valsts un pašvaldību institūciju un sabiedrisko organizāciju darbību
sabiedriskās kārtības uzturēšanas jautājumos; 8) prognozē un
novērš valsts un sabiedrības drošības, kā arī tautsaimniecības apdraudējumus. |
1. Papildināt 13.pantu ar
otro daļu šādā redakcijā: "(2) Pamatojoties uz Drošības policijas priekšnieka ieteikumu,
iekšlietu ministrs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izsludina terorisma
draudu līmeni." |
|
|
|
1. Papildināt
13.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Pamatojoties uz Drošības policijas
priekšnieka ieteikumu, iekšlietu ministrs Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā izsludina terorisma draudu līmeni. |
22.pants. Valsts apdraudējums (1) Atkarībā
no valsts apdraudējuma veida, tā intensitātes un rakstura, kā arī apdraudētās
teritorijas lieluma nosaka atbilstošu nacionālās drošības sistēmas
ārkārtējo gatavību, kā arī likumā noteiktajā kārtībā var izsludināt ārkārtējo
situāciju vai izņēmuma stāvokli. (2) .... (3) ... (4) ... (5) ... |
|
2 |
Saeimas Juridiskais birojs: Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt 22.panta pirmo daļu pēc vārda atbilstošu ar vārdiem
terorisma draudu līmeni,. |
Atbalstīts |
2. Papildināt 22.panta pirmo daļu pēc
vārda atbilstošu ar vārdiem terorisma draudu līmeni. |
|
2. Papildināt likumu ar 22.1 pantu šādā redakcijā: "22.1
pants. Terorisma draudu līmeņi (1) Atkarībā no terorisma draudu iespējamības un potenciālo seku
negatīvās ietekmes izsludina šādus terorisma draudu līmeņus: 1) zemu terorisma draudu līmeni (krāsu kods zils) ja
pastāv vispārēji terorisma draudi; 2) paaugstinātu terorisma draudu līmeni (krāsu kods dzeltens)
ja ir pieaugoši terorisma draudi; 3) augstu terorisma draudu līmeni (krāsu kods oranžs) ja
ir apstiprināti terorisma draudi konkrētam objektam, tautsaimniecības
sektoram vai valsts reģionam; 4) īpaši augstu terorisma draudu līmeni (krāsu kods sarkans)
ja ir noticis terora akts vai terora akts vairs nav novēršams. (2) Terorisma draudu līmeņus var izsludināt: 1) visai valsts teritorijai; 2) apdraudētam valsts reģionam; 2) apdraudētam tautsaimniecības sektoram; 3) apdraudētam objektam. (3) Pretterorisma darbībās iesaistītās institūcijas terorisma draudu
novēršanas un pārvarēšanas pasākumus plāno atbilstoši terorisma draudu
līmeņiem." |
3 4 |
Saeimas Juridiskais birojs: Izslēgt 221 panta pirmās daļas punktos tekstu iekavās. Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt 221 panta pirmās daļas 1.punktā vārdu vispārēji
ar vārdiem vispārīga rakstura. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
3. Papildināt likumu ar 22.1
pantu šādā redakcijā: 22.1 pants. Terorisma draudu līmeņi (1) Atkarībā no terorisma draudu iespējamības un potenciālo seku negatīvās ietekmes izsludina šādus terorisma draudu līmeņus: 1) zemu terorisma draudu līmeni (krāsu kods zils), ja pastāv vispārīga rakstura terorisma draudi; 2) paaugstinātu terorisma draudu līmeni (krāsu kods dzeltens), ja ir pieaugoši terorisma draudi; 3) augstu
terorisma draudu līmeni (krāsu kods oranžs), ja ir apstiprināti terorisma
draudi konkrētam objektam, tautsaimniecības sektoram vai valsts reģionam; 4) īpaši augstu terorisma draudu līmeni
(krāsu kods sarkans), ja ir noticis terora akts vai terora akts vairs nav
novēršams. (2) Terorisma draudu līmeņus var izsludināt: 1) visai valsts teritorijai; 2) apdraudētam valsts reģionam; 3) apdraudētam tautsaimniecības sektoram; 4) apdraudētam objektam. (3) Pretterorisma darbībās iesaistītās institūcijas terorisma draudu
novēršanas un pārvarēšanas pasākumus plāno atbilstoši terorisma draudu
līmeņiem. |
23.pants. Ministru kabineta atbildība un ministriju pienākumi (1) Ministru
kabinets atbild par valsts apdraudējuma pārvarēšanu un tā seku likvidēšanu. (2)
Ministrijas prognozē to kompetencē esošo nozaru apdraudējumus un plāno
apdraudējumu novēršanu, pārvarēšanu un iespējamo seku likvidēšanu. Nozaru
apdraudējumu prognozi un to novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku
likvidēšanas plānus ministrijas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz
Krīzes vadības padomei - izvērtēšanai un izmantošanai padomes darbā. (3) Valsts
apdraudējuma gadījumā apdraudējuma pārvarēšanas pasākumus vada par attiecīgo
nozari atbildīgā ministrija. (4) (Izslēgta
ar 21.04.2005. likumu). (5) Valsts apdraudējuma gadījumā Ministru
kabinets ir tiesīgs pieņemt lēmumu par Nacionālo bruņoto spēku iesaistīšanu
sabiedriskās kārtības uzturēšanā un apdraudējuma izraisīto seku likvidēšanā. (6) Pēc Krīzes
vadības padomes priekšlikuma Ministru kabinets var noteikt attiecīgās pakāpes
nacionālās drošības sistēmas ārkārtējo gatavību. |
|
5 |
Aizsardzības un iekšlietu komisija: Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Izteikt 23.panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Ministrijas prognozē
to kompetencē esošo nozaru apdraudējumus un plāno apdraudējumu novēršanu,
pārvarēšanu un iespējamo seku likvidēšanu. Nozaru apdraudējumu novēršanas,
pārvarēšanas un iespējamo seku likvidēšanas plānus ministrijas iesniedz
apstiprināšanai attiecīgajiem Ministru kabineta locekļiem. Plānu projektus
pirms apstiprināšanas ministrijas iesniedz izvērtēšanai Krīzes vadības
padomē. Apstiprinātos plānus ministrijas iesniedz Krīzes vadības padomē
izmantošanai padomes darbā." |
Atbalstīts |
4. Izteikt
23.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Ministrijas
prognozē to kompetencē esošo nozaru apdraudējumus un plāno apdraudējumu
novēršanu, pārvarēšanu un iespējamo seku likvidēšanu. Nozaru apdraudējumu
novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku likvidēšanas plānus ministrijas
iesniedz apstiprināšanai attiecīgajiem Ministru kabineta locekļiem. Plānu
projektus pirms apstiprināšanas ministrijas iesniedz izvērtēšanai Krīzes
vadības padomē. Apstiprinātos plānus ministrijas iesniedz Krīzes vadības
padomē izmantošanai padomes darbā. |
23.3 pants. Krīzes vadības padomes kompetence Krīzes vadības
padome: 1) koordinē
valsts apdraudējuma pārvarēšanas operatīvo vadību; 2) koordinē
valsts pārvaldes institūciju valsts apdraudējuma novēršanas plānu izstrādi; 3) sagatavo
iesniegšanai Ministru kabinetam priekšlikumus par nacionālās drošības
sistēmas ārkārtējās gatavības noteikšanu; 4) valsts apdraudējuma gadījumā koordinē politisko lēmumu vienotu un savlaicīgu izpildi valsts pārvaldes institūcijās. |
|
6 |
Aizsardzības un iekšlietu komisija: Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt 23.3 pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: "5) sagatavo un iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par
nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu kopumu un veicamajiem drošības
pasākumiem." |
Atbalstīts |
5. Papildināt 23.3
pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) sagatavo un
iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par nacionālajai drošībai svarīgu
valsts objektu kopumu un veicamajiem drošības pasākumiem. |
23.4 pants. Krīzes vadības padomes sekretariāts (1) Krīzes
vadības padomes darbu nodrošina Krīzes vadības padomes sekretariāts. (2) Krīzes
vadības padomes sekretariāts nodrošina atbildīgo institūciju sistemātisku,
mērķtiecīgu un pastāvīgu sadarbību un atbalsta sniegšanu Krīzes vadības
padomei savas kompetences ietvaros šādos jautājumos: 1)
priekšlikumu sagatavošana Krīzes vadības padomei par krīzes vadības sistēmas
attīstību un pilnveidošanu; 2)
iespējamo valsts apdraudējumu novēršanas vienotu un saskaņotu valsts
pārvaldes institūciju plānu izstrādāšanas pastāvīga koordinēšana; 3) valsts
apdraudējumu novēršanas operatīvās plānošanas un vadības koordinācija, tās
izpildes rezultātu apkopošana un analīze; 4) krīzes
vadības sistēmas stratēģiska līmeņa mācību plānošana, koordinēšana un
vadīšana. |
|
7 |
Aizsardzības un iekšlietu komisija: Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Izteikt 23.4 panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Krīzes vadības padomes sekretariāts nodrošina atbildīgo
institūciju mērķtiecīgu un pastāvīgu sadarbību un atbalsta sniegšanu Krīzes
vadības padomei savas kompetences ietvaros šādos jautājumos: 1) priekšlikumu sagatavošana Krīzes vadības padomei par krīzes
vadības attīstību; 2) ministriju sagatavoto nozaru apdraudējumu prognožu, to novēršanas,
pārvarēšanas un iespējamo seku likvidēšanas plānu izstrādes koordinēšana un
izskatīšana; 3) valsts apdraudējumu novēršanas koordinēšana un operatīvā
plānošana, tās izpildes analīze; 4) valsts un starptautiska līmeņa krīzes vadības mācību vadīšana vai
piedalīšanās mācībās." |
Atbalstīts |
6. Izteikt 23.4
panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Krīzes
vadības padomes sekretariāts nodrošina atbildīgo institūciju mērķtiecīgu un
pastāvīgu sadarbību un atbalsta sniegšanu Krīzes vadības padomei savas
kompetences ietvaros šādos jautājumos: 1) priekšlikumu
sagatavošana Krīzes vadības padomei par krīzes vadības attīstību; 2) ministriju sagatavoto nozaru apdraudējumu prognožu, to novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku likvidēšanas plānu izstrādes koordinēšana un izskatīšana; 3) valsts apdraudējumu
novēršanas koordinēšana un operatīvā plānošana, tās izpildes analīze; 4) valsts un
starptautiska līmeņa krīzes vadības mācību vadīšana vai piedalīšanās
mācībās. |
Margita Markevica