Rīgā
2006. gada 20. septembrī Nr. 8/6-2-
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās
Saeimas sēdes darba kārtībā likumprojektu Repatriācijas un izceļošanas likums.
Pielikumā: Likumprojekts.
Saeimas deputāti:
1. ___________________ _______________________
2. ___________________ _______________________
3. ___________________ _______________________
4. ___________________ _______________________
5. ___________________ _______________________
6. ___________________ _______________________
7. ___________________ _______________________
Likumprojekts
Repatriācijas un
izceļošanas likums
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants. Likuma
mērķis
Likuma mērķis ir:
1) radīt
pamatnosacījumus un garantijas, lai latvieši un lībieši (līvi) varētu
pārcelties uz pastāvīgu dzīvi Latvijā;
2) veicināt Latvijas
deokupāciju un dekolonizāciju, sekmējot cittautiešu brīvprātīgu atgriešanos
savā etniskajā dzimtenē vai izceļošanu uz citu valsti;
3) noteikt ar repatriāciju un izceļošanu saistītās valsts un pašvaldību
institūciju funkcijas.
2.pants. Repatriants
Repatriants ir persona:
1) kurai viens no
vecākiem vai vecvecākiem ir latvietis vai lībietis (līvs) un kura brīvprātīgi
pārceļas uz pastāvīgu dzīvi Latvijā;
2) kura ieradusies
Latvijā tās okupācijas laikā vai šādas personas pēcnācējs un kura brīvprātīgi
pārceļas uz pastāvīgu dzīvi savā etniskajā dzimtenē.
3.pants.
Izceļotājs
(1) Izceļotājs šā
likuma izpratnē ir persona, kura ieradusies Latvijā tās okupācijas laikā, vai
šādas personas pēcnācējs, un kura ir izteikusi vēlmi izceļot no Latvijas uz
trešo valsti.
(2) Tiesības izceļot
kopā ar izceļotāju ir viņa ģimenes locekļiem, kas minēti likuma 4. panta
pirmajā daļā.
(3) Nepilngadīgajām
personām vecumā no 15 līdz 18 gadiem ir tiesības patstāvīgi izceļot, ja saņemta
ar viņām kopā dzīvojošo vecāku (aizbildņu) rakstveida piekrišana.
4.pants.
Repatrianta un izceļotāja ģimenes locekļi
(1) Tiesības
ieceļot Latvijā vai izceļot no tās kopā ar repatriantu un izceļotāju ir šādiem
viņa ģimenes locekļiem:
1) repatrianta un
izceļotāja laulātajam;
2) repatrianta un
izceļotāja un viņu laulātā nepilngadīgajiem un apgādībā esošajiem bērniem (arī
adoptētajiem);
3) repatrianta un
izceļotāja vecākiem, kuri ir viņa apgādībā.
(2) Nepilngadīgajām
personām vecumā no 15 līdz 18 gadiem ir tiesības patstāvīgi repatriēties vai
izceļot, ja saņemta ar viņām kopā dzīvojošo vecāku (aizbildņu) rakstveida
piekrišana.
5.pants.
Repatriācijas un izceļošanas programma un finansējums
(1) Repatriācijas un
izceļošanas programmas mērķis ir veicināt latviešu un lībiešu (līvu)
pārcelšanos un pastāvīgu dzīvi Latvijā, kā arī veicināt Latvijas deokupāciju un
dekolonizāciju, sekmējot cittautiešu brīvprātīgu atgriešanos savā etniskajā
dzimtenē vai izceļošanu uz citu valsti.
(2) Ministru
kabinets:
1) izstrādā un
apstiprina repatriācijas un izceļošanas programmu;
2) izstrādā ar repatriācijas
vajadzībām un izceļošanas veicināšanai nepieciešamo ikgadējo budžeta līdzekļu
pieprasījumu un iekļauj to valsts budžeta projektā.
II nodaļa
Repatriācijas un izceļošanas kārtība
6.pants.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes funkcijas repatriācijas un izceļošanas
jautājumos
Pilsonības un
migrācijas lietu pārvalde (turpmāk Pārvalde):
1) veic to personu
uzskaiti, kuras vēlas repatriēties uz Latviju;
a) informē repatriantus par
dokumentiem, ka nepieciešami repatrianta statusa iegūšanai, un to iesniegšanas
kārtību;
b) informē repatriantus par viņu sociālajām tiesībām un garantijām;
c) izskata repatriācijas dokumentus un pieņem lēmumu par repatrianta
statusa piešķiršanu vai lēmumu par atteikumu piešķirt personai repatrianta
statusu, izsniedz repatrianta statusu apliecinošu dokumentu;
d) pieņem lēmumu par repatrianta statusa zaudēšanu šajā likumā noteiktajos
gadījumos;
e) pieņem lēmumu par uzturēšanās atļaujas izsniegšanu repatriantam un viņa
ģimenes locekļiem, kā arī lēmumu par šīs atļaujas anulēšanu;
f) veic ar repatriantu integrāciju saistītos pasākumus;
2) veic to personu
uzskaiti, kuras vēlas repatriēties vai izceļot no Latvijas, kā arī uz
kompetentu institūciju sniegto ziņu pamata pieņem lēmumu par to, ka nav šķēršļu
personas izceļošanai no valsts:
a) informē repatriantus un
izceļotājus par dokumentiem, kas nepieciešami repatrianta vai izceļotāja
statusa iegūšanai, un to iesniegšanas kārtību;
b) informē repatriantus un
izceļotājus par viņu tiesībām un garantijām;
c) izskata repatriācijas un izceļošanas
dokumentus un pieņem lēmumu par repatrianta vai izceļotāja statusa piešķiršanu,
izsniedz repatrianta vai izceļotāja statusu apliecinošu dokumentu.
7. pants. Repatriācijas un
izceļošanas fonds
(1) Repatriācijas
un izceļošanas fonds (turpmāk Fonds) ir Īpašo uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas, repatriācijas un izceļošanas lietās sekretariāta pārziņā esoša
institūcija, kuras uzdevums veicināt personu repatriāciju un integrāciju.
(2) Fonda līdzekļus
veido ikgadējā valsts budžeta dotācija, juridisko un fizisko personu ziedojumi,
ārvalstu un starptautisko organizāciju finanšu palīdzība.
8.pants. Pašvaldības pienākumi repatriācijas jautājumu risināšanā
(1) Pašvaldība
iesaistās ar repatrianta integrāciju saistīto jautājumu risināšanā savā administratīvajā
teritorijā, kā arī pēc Pārvaldes pieprasījuma sniedz informāciju par iespējām
nodrošināt repatriantu ar pašvaldībai piederošu dzīvojamo telpu.
(2) Pašvaldība
sniedz repatriantam palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā.
9.pants. Dokumentu iesniegšana repatrianta vai izceļotāja statusa iegūšanai
(1) Persona, kura
vēlas repatriēties uz Latviju, kā arī šādas personas ģimenes loceklis, iesniedz
dokumentus Latvijas Republikas diplomātiskajai vai konsulārajai pārstāvniecībai,
kura tos nosūta Pārvaldei, vai personiski Pārvaldei Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā.
(2) Pārvalde 3 mēnešu
laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas lemj par repatrianta statusa
piešķiršanu, kā arī lemj par pastāvīgās uzturēšanās atļaujas izsniegšanu
repatriantam vai viņa ģimenes loceklim.
(3) Lēmums par
repatrianta statusa piešķiršanu un par pastāvīgās uzturēšanās atļaujas
izsniegšanu panta otrajā daļā minētajā gadījumā ir spēkā 6 mēnešus pēc tā
pieņemšanas.
(4) Repatrianta
statuss šī panta pirmajā daļā minētajā gadījumā netiek piešķirts personām,
kuras pēc kompetentu iestāžu atzinuma, vai arī ja tas ir konstatēts ar tiesas
spriedumu:
1) ir vērsušās pret Latvijas
Republikas neatkarību, demokrātisko parlamentāro valsts iekārtu vai ar antikonstitucionālām
metodēm vērsušās pret pastāvošo valsts varu Latvijā;
2) paudušas šovinisma,
nacionālsociālisma, komunisma vai citas totalitārisma idejas vai musinājušas uz
nacionālo vai rasu naidu vai nesaticību;
3) ir kādas ārvalsts valsts varas, pārvaldes
vai tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas;
4) dien kādas ārvalsts bruņotajos
spēkos, iekšējā karaspēkā, izlūkdienestā, drošības dienestā vai policijā
(milicijā);
5) ir bijušas PSRS VDK,
izlūkdienesta vai drošības dienesta darbinieki, informatori, aģenti vai arī
konspiratīvo dzīvokļu turētāji;
6) pēc 1991. gada 13.janvāra
darbojušās pret Latvijas Republiku PSKP (LKP), Latvijas PSR Darbaļaužu
internacionālajā frontē, Darba kolektīvu apvienotajā padomē, Kara un darba
veterānu organizācijā, Vislatvijas sabiedrības glābšanas komitejā vai tās
reģionālajās komitejās;
7) publiski izrādījušas necieņu
Latvijas valstij vai tās simboliem, publiski slavinājušas Latvijas okupācijas
varu vai tās simbolus, noliegušas Latvijas okupācijas faktu;
8)iekļautas to ārvalstnieku
sarakstā, kurām ieceļošana Latvijas Republikā ir aizliegta;
9) ir saistītas ar terorismu;
10) ir sodītas par tādu noziedzīgu
nodarījumu izdarīšanu, kas ir noziedzīgs nodarījums arī Latvijā.
(5) Personai, kura
vēlas repatriēties no Latvijas vai izceļot no tās, ja tā vēlas saņemt
izceļošanas pabalstu, kā arī šādas personas ģimenes loceklim, jāiesniedz
dokumenti Pārvaldē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
(6) Pārvalde 3 mēnešu
laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas lemj par repatrianta vai
izceļotāja statusa piešķiršanu, kā arī lemj par Latvijas pilsonības, Latvijas
nepilsoņa statusa vai pastāvīgās uzturēšanās atļaujas atņemšanu.
10. pants.
Repatrianta statusa zaudēšana
(1) Persona, kura vēlas repatriēties uz Latviju, zaudē repatrianta statusu, ja Pārvaldē kļuvis zināms, ka:
1) persona sniegusi nepatiesas ziņas;
2) persona ar tiesas spriedumu atzīta par vainīgu smaga vai sevišķi smaga nozieguma izdarīšanā;
3) persona bez pārtraukuma uzturas ārpus Latvijas vairāk nekā sešus mēnešus kalendārā gada laikā, izņemot gadījumu, kad persona var dokumentāri pierādīt, ka prombūtne bijusi nepieciešama attaisnojošu iemeslu dēļ;
4) persona izceļojusi uz pastāvīgu dzīvi ārvalstīs;
5) persona iekļauta to ārvalstnieku sarakstā, kuriem ieceļošana Latvijas Republikā aizliegta.
(2) Ja pieņem
lēmumu par repatrianta statusa zaudēšanu, repatriantam un viņa ģimenes
locekļiem atņem arī uzturēšanās atļaujas.
11.pants.
Pārvaldes lēmuma pārsūdzēšana
Personai ir tiesības
pārsūdzēt tiesā Pārvaldes lēmumu attiecībā uz repatrianta vai izceļotāja
statusa piešķiršanu.
III
nodaļa
Materiālā
palīdzība un nodokļu atvieglojumi
12. pants.
Repatrianta un izceļotāja tiesības uz materiālo palīdzību
(1) Repatriantiem uz
Latviju, kā arī viņu ģimenes locekļiem, izmaksā pārcelšanās pabalstu, bet
repatriantiem no Latvijas un izceļotājiem, kā arī viņu ģimenes locekļiem,
izmaksā izceļošanas pabalstu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā.
(2) Repatriantam, kurš izceļojis no Latvijas tās okupācijas laikā, kā arī viņa ģimenes locekļiem, ir tiesības uz materiālo palīdzību. Tiesības uz materiālo palīdzību pirmām kārtām ir tiem repatriantiem, kuri, glābdamies no okupācijas varas terora, atstājuši L atviju kā bēgļi vai tikuši represēti vai deportēti.
(3) Repatriants uz Latviju 6 mēnešus saņem ikmēneša pabalstu 90 procentu apmērā no minimālās darba algas, ja repatriants gada laikā pēc pārcelšanās uz pastāvīgu dzīvi Latvijā ir iesniedzis iesniegumu Pārvaldei un stājies uzskaitē Nodarbinātības valsts aģentūrā kā bezdarbnieks.
(4) Repatriantam, kurš izceļojis no Latvijas tās okupācijas laikā, un viņa ģimenes locekļiem piederošā personiskai lietošanai paredzētā manta, kuras ievešana Latvijā nav aizliegta vai ierobežota, pāri Latvijas valsts robežai ievedama bez aplikšanas ar muitas nodokli vai muitas nodevu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā.
(5) Repatriants un viņa ģimenes locekļi ir atbrīvoti no valsts nodevas par vīzu.
13. pants. Nodokļu atvieglojumi par repatriācijas un izceļošanas
veicināšanu
Fiziskai vai juridiskai personai ir tiesības saņemt
uzņēmuma ienākuma nodokļa vai iedzīvotāju ienākumu nodokļa atlaidi likumā
noteiktajā kārtībā par naudas ziedojumu Fondam, vai repatriāciju vai izceļošanu
veicinošai sabiedriskā labuma organizācijai.
Pārejas noteikumi
1. Ministru kabinets līdz 2007. gada 1. janvārim
pārveido Īpašo uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātu
par Īpašo uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas, repatriācijas un
izceļošanas lietās sekretariātu.
2. Ministru kabinets līdz 2007. gada 1. janvārim
nodibina Repatriācijas un izceļošanas fondu un pieņem visus ar Fonda darbību
saistītos normatīvos aktus.
3. Ministru kabinets līdz 2007. gada 1. martam izstrādā
un pieņem repatriācijas un izceļošanas veicināšanas programmu.
4. Līdz jaunu Ministra kabineta noteikumu pieņemšanai,
bet ne ilgāk kā līdz 2007. gada 1. janvārim ir spēkā Ministru kabineta 2005.
gada 19. aprīļa noteikumi Nr. 275 Noteikumi par materiālās palīdzības
sniegšanu repatriantiem, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
5. Ar 2007. gada 1. janvāri spēku zaudē 1995. gada 21.
septembrī pieņemtais Repatriācijas likums.
Likums stājas spēkā 2007. gada 1. janvārī.
I. Kādēļ tiesību akts ir
vajadzīgs |
|||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvija ir pasaulē
vienīgā etniskā teritorija, kuru apdzīvo latvieši un lībieši (līvi). Savas
ģeogrāfiski izdevīgās vietas dēļ latvieši un lībieši (līvi) arvien ir bijuši
pakļauti citu tautu uzbrukumiem un asimilācijai. Vissmagākais genocīds bija
PSRS komunistiskā terora laikā, kad simtiem tūkstošu nevainīgu cilvēku tika
izsūtīti uz dažādām nāves nometnēm un simtiem tūkstošu militārpersonu,
čekistu, komunistu un komjaunatnes funkcionāru kolonizācijas nolūkos tika
iesūtīti Latvijā. Daudzi latvieši un lībieši (līvi) pēc Otrā pasaules kara
devās trimdā uz Rietumiem. Tas viss novedis pie tā, ka latvieši savā tēvzemē
var kļūt par minoritāti, bet lībieši (līvi) ir uz izzušanas robežas. 1995. gadā
pieņemtais Repatriācijas likums pēc pēdējiem grozījumiem pilnībā ignorē to,
ka 700 tūkstoši bijušās PSRS pilsoņu ir ieradušies Latvijā tās okupācijas
laikā. Šis likums neņem vērā to, ka tie nav ārvalstnieki, kas ieradušies
Latvijā saskaņā ar tās likumiem, bet gan ignorējot Latvijas valsts un tautas
gribu. PSRS valdošās
ideoloģijas iespaidā šo iebraucēju absolūtais vairākums uzskatīja, ka ierodas
likumīgā PSRS teritorijā. Šāda, pusgadsimtu ilgi veidota, apziņa traucē
iekļauties Latvijas kā neatkarīgas valsts sabiedrībā, pieņemt tās vērtības un
skatīties uz Latvijas vēsturi un šodienu ar Latvijai lojāla iedzīvotāja acīm.
Liela daļa no šiem 700 tūkstošiem iebraucēju bija okupācijas varas
īstenotāji. Lielākā daļa no tiem balsoja pret Latvijas neatkarību 1991. gada
marta aptaujā un balsoja par interfrontes deputātiem 1990. gada Augstākās
Padomes vēlēšanās. Daudzi tūkstoši no viņiem bija pretvalstisku un vēlāk
aizliegtu organizāciju biedri, kas aktīvi un apzināti cīnījušies pret
Latvijas neatkarības atjaunošanu. Arī 15 gadus pēc valstiskās neatkarības
atjaunošanas saglabājas okupācijas un kolonizācijas sekas liels skaits
iedzīvotāju, kas nevēlas un nespēj iekļauties Latvijas sabiedrībā un apgūt
valsts valodu. Par to liecina gan aicinājumi pēc otras valsts valodas vai
vismaz oficiālās valodas statusa krievu valodai, gan neskaitāmi
priekšlikumi pielīdzināt nepilsoņus tiesībās pilsoņiem, gan nereģistrētu
organizāciju darbība pret skolu mācībvalodas reformu, gan okupācijas fakta
neatzīšana, Latvijas vēstures izkropļošana un provokatīvi izlēcieni valsts
svētku un atceres dienās. |
||||||||||
|
Likumprojekta
mērķis ir noteikt, ka Latvijas Republika, pirmkārt, atbalsta tautas
atkalapvienošanos un aicina latviešus un lībiešus (līvus), kuri apzinās savu
piederību Latvijai, atgriezties etniskajā dzimtenē; otrkārt, atbalsta
okupācijas seku likvidāciju un dekolonizāciju un aicina personas, kas
ieradušās Latvijā tās okupācijas laikā un kurām nav pieņemama Latvija kā
neatkarīga demokrātiska valsts, kā NATO un ES dalībvalsts un kā valsts, kuras
vienīgā valsts valoda ir latviešu valoda, atgriezties savā etniskajā dzimtenē
vai arī izceļot uz trešajām valstīm. Likumprojekts
nosaka, ka jēdziens repatriants ir attiecināms gan uz personām, kas
brīvprātīgi pārceļas uz pastāvīgu dzīvi Latvijā, gan uz personām, kas no Latvijas
brīvprātīgi pārceļas uz savu etnisko dzimteni (2. pants). Likumprojekts arī
definē izceļotāju, kā arī repatrianta un izceļotāja ģimenes locekļus. Būtiski ir tas, ka
likumprojekts paredz uzdevumu Ministru kabinetam izstrādāt repatriācijas un
izceļošanas programmu un sagatavot tās īstenošanai nepieciešamo ikgadējā
budžeta līdzekļu pieprasījumu (5. pants). Tiek paredzēts, ka
Īpašo uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts tiek
pārveidots par Īpašo uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas,
repatriācijas un izceļošanas lietās sekretariātu, kura pārziņā darbosies
Repatriācijas un izceļošanas fonds (7. pants). Likumprojekts nosaka arī ar repatrianta un izceļotāja statusa iegūšanas
kārtību saistītos jautājumus, valsts iestāžu un pašvaldību pienākumus šajā
sakarā, nosaka repatriantam un izceļotājam sniedzamo materiālo palīdzību, kā
arī paredz iespēju noteikt nodokļu atvieglojumus fiziskām un juridiskām
personām par ziedojumiem repatriācijas vai izceļošanas veicināšanai. |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojektam nav
tiešas ietekmes uz makroekonomisko vidi, taču ilgākā periodā paredzama
netieša pozitīva ietekme, jo likumprojekts veicina ārzemēs dzīvojošo latviešu
atgriešanos un tādu personu, kas nav spējušas vai gribējušas iekļauties
Latvijas sabiedrībā, izbraukšanu. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||||||||
|
Likumprojektam nav
tiešu sociālo seku, taču netiešās sekas ilgākā termiņā būs pozitīvas, jo
likumprojekta pieņemšanas gadījumā veidosies integrētāka solidārāka
sabiedrība, samazinoties Latvijai nelojālu iedzīvotāju skaitam. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
(Ls) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2007.) |
Trīs nākamie gadi (2008. - 2010.) |
Vidēji piecu gadu laika pēc kartēja gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumproj. šo jomu neskar |
Likumproj. šo jomu neskar |
Likumproj. šo jomu neskar |
Likumproj. šo jomu neskar |
Likumproj. šo jomu neskar |
||||||
500 000 |
600 000 |
700 000 |
800 000 |
740 000 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme
|
-500 000 |
-600 000 |
-700 000 |
-800 000 |
-740 000 |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasakāmi papildu izdevumu segšanai |
Nav paredzēti |
Nav paredzēti |
Nav paredzēti |
Nav paredzēti |
Nav paredz. |
||||||
5. Detalizēts finansiāla pamatojuma aprēķins |
|
|
|
|
|
||||||
6. Cita informācija |
Papildus finanšu
līdzekļi paredzēti kompensāciju izmaksām repatriantiem un izceļotājiem. |
||||||||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||
Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Ministru kabinetam pēc likuma pieņemšanas būs nepieciešams izdot ar
Repatriācijas un izceļošanas likumu saistītos noteikumus, lai nodrošinātu to
atbilstību likuma prasībām, kā arī izdot noteikumus atbilstoši šā likuma
deleģējumiem. |
||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem dokumentiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||||||||
1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu, publikāciju |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
||||||||||
2. tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst |
Komentāri |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Ar Latvijas Nacionālo karavīru biedrību, Latvijas Nacionālo partizānu
apvienību, Latvijas Politiski represēto reģionālajām organizācijām.
|
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Minētās organizācijas
šos likuma grozījumus atbalsta. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Apvienība Tēvzemei un Brīvībai/LNNK ir saņēmusi pārsvarā atbalstošus
viedokļus no pilsoņiem. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Īpašo uzdevumu
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta funkcijas tiks
paplašinātas, pārveidojot to par Īpašo uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas, repatriācijas un izceļošanas lietās sekretariātu, kā arī tiks
izveidota jauna institūcija Repatriācijas un izceļošanas fonds. |
||||||||||
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Īpašo uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas, repatriācijas un izceļošanas lietās sekretariāts veiks
sabiedrības informēšanas pasākumus. |
||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt
savas tiesības šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||||