Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija Likumprojekts otrajam lasījumam
Grozījumi Augu aizsardzības
likumā ( reģ. nr 1849)
Spēkā esošā likuma
redakcija |
Pirmā
lasījuma redakcija, (dok. nr.6370) |
Pr.
nr. |
Iesniegtie
priekšlikumi (10) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi Augu aizsardzības likumā |
|
|
|
Grozījumi Augu aizsardzības likumā |
|
Izdarīt
Augu aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1999, 2.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 12.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Augu
aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1999, 2.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 12.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants.
Likumā lietotie termini |
|
|
|
|
|
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
|
|
1) augi: |
|
|
|
|
|
a)
augoši augi, |
|
|
|
|
|
b)
augu daļas, ieskaitot augļus un sēklas, kas paredzētas audzēšanai; |
|
|
|
|
|
2) augu
produkti: |
|
|
|
|
|
a)
neapstrādāti vai vienkārši sagatavoti (malti, žāvēti vai presēti) augu valsts
izcelsmes produkti, |
|
|
|
|
|
b)
augu daļas, ieskaitot augļus un sēklas, kas nav paredzētas audzēšanai; |
|
|
|
|
|
3) augu aizsardzības līdzeklis: |
|
|
|
|
|
a)
darbīgās vielas vai preparāti, kas sagatavoti piegādei lietotājam gatavā
veidā un satur vienu vai vairākas darbīgās vielas. Tie paredzēti augu vai
augu produktu aizsardzībai pret augiem kaitīgajiem organismiem vai šo
organismu iedarbības novēršanai, augu dzīvības procesu ietekmēšanai (izņemot
dzīvības procesu ietekmēšanu ar barošanu), augu produktu saglabāšanai
(izņemot konservantus), nevēlamo augu vai augu daļu iznīcināšanai un augu
nevēlamas augšanas novēršanai, |
|
|
|
|
|
b)
dzīvie organismi (parazīti vai plēsēji), kas sagatavoti piegādei lietotājam
gatavā veidā. Tie paredzēti augu vai augu produktu aizsardzībai pret augiem
kaitīgajiem organismiem vai šo organismu iedarbības novēršanai, augu dzīvības
procesu ietekmēšanai (izņemot dzīvības procesu ietekmēšanu ar barošanu), augu
produktu saglabāšanai (izņemot konservantus), nevēlamo augu vai augu daļu
iznīcināšanai un augu nevēlamas augšanas novēršanai; |
|
|
|
|
|
4)
augu aizsardzības pasākumi - cilvēka iedarbība uz kaitīgajiem organismiem vai
augu fizioloģisko funkciju traucējumu ierosinātājiem, lai aizsargātu augus; |
|
|
|
|
|
5)
darbīgās vielas - vielas vai mikroorganismi ar vispārēju vai specifisku
iedarbību uz kaitīgajiem organismiem, kā arī uz augiem vai augu produktiem; |
|
|
|
|
|
6) (izslēgts ar 11.03.2004.
likumu); |
|
|
|
|
|
7)
kaitīgie organismi - augiem un augu produktiem kaitīgie dzīvnieku vai augu
valsts organismi, vīrusi, mikoplazmas un citi patogēni; |
|
|
|
|
|
8) augu aizsardzības līdzekļa atliekas viena vai vairākas
vielas (ieskaitot šo vielu me
tabolītus un tām sadaloties vai ķīmiski reaģējot
radušās vielas), kas pēc augu aizsardzības līdzekļa lietošanas paliek augos,
augu produktos vai uz tiem, dzīvnieku produktos, ko izmanto pārtikā, kā arī
vidē; |
|
|
|
|
|
9) augu aizsardzības līdzekļa izplatīšana
tirdzniecība, jebkura piegāde par maksu vai bez maksas, ievešana, uzglabāšana,
izņemot uzglabāšanu iznīcināšanai; |
|
|
|
|
|
10) augu aizsardzības līdzekļa reģistrācija
lēmums, ar kuru piešķir tiesības izplatīt un lietot augu aizsardzības
līdzekli; |
|
|
|
|
|
11) vide
ūdens, gaiss, zeme, augsne, savvaļas faunas un floras sugas un jebkura to
savstarpēja mijiedarbība, kā arī jebkura to saistība ar dzīvajiem
organismiem; |
|
|
|
|
|
12) integrētā
augu aizsardzība bioloģisku, biotehnoloģisku, ķīmisku vai augu
selekcijas pasākumu kombinēšana un kombināciju racionāla izmantošana, lai
maksimāli samazinātu augu aizsardzības līdzekļa lietošanu un kaitīgo
organismu populāciju uzturētu tādā līmenī, kas nerada ekonomiski
nepieļaujamus bojājumus vai zudumus; |
|
|
|
|
|
13) vielas
dabā sastopami vai sintezēti ķīmiski elementi vai to savienojumi, ieskaitot
jebkurus piemaisījumus, kas neizbēgami rodas sintēzes procesā; |
|
|
|
|
|
14) preparāti
maisījumi vai šķīdumi, kas sastāv no divām vai vairākām vielām, no kurām
vismaz viena ir darbīgā viela, un ko paredzēts lietot kā augu aizsardzības
līdzekļus. |
|
|
|
|
|
|
1. Papildināt 1.pantu ar 15.punktu šādā redakcijā: "15) invazīvo augu suga Latvijas dabai neraksturīga suga, kura apdraud vietējās sugas un to dzīvotnes vai rada ekonomiskus zaudējumus, kaitējumu videi vai cilvēka veselībai."
|
|
|
|
1. Papildināt 1.pantu ar 15.punktu šādā redakcijā: "15) invazīvo augu suga Latvijas dabai neraksturīga suga, kura apdraud vietējās sugas un to dzīvotnes vai rada ekonomiskus zaudējumus, kaitējumu videi vai cilvēka
veselībai." |
4.pants.
Valsts augu aizsardzības dienests un tā uzdevumi |
|
|
|
|
|
(1)
Valsts uzraudzību augu aizsardzības jomā organizē un veic Valsts augu
aizsardzības dienests, kas ir Zemkopības ministrijas padotībā esoša tiešā
pārvaldes iestāde. |
|
|
|
|
|
(2)
Valsts augu aizsardzības dienestu vada direktors. Kontroles funkcijas augu
aizsardzības jomā veic dienesta inspektori. |
|
|
|
|
|
(3) Valsts augu aizsardzības dienesta uzdevums ir
laikus konstatēt kaitīgo organismu parādīšanos, prognozēt to attīstību,
noteikt augu karantīnas pasākumus konkrētos gadījumos un vietās, kā arī
veicināt augu aizsardzības pasākumu veikšanu tādā apjomā, lai likvidētu vai
ierobežotu kaitīgo organismu izplatīšanos un samazinātu to negatīvo ietekmi. |
|
|
|
|
|
(4)
Valsts augu aizsardzības dienests savu uzdevumu veikšanai: |
|
|
|
|
|
1)
novērtē un reģistrē augu aizsardzības līdzekļus, kārto augu aizsardzības
līdzekļu reģistru, ieviešot Eiropas Kopienā reģistrēto darbīgo vielu
sarakstu; |
|
|
|
|
|
2) izveido un kārto to personu reģistru, kuras
nodarbojas ar fitosanitārajai kontrolei pakļauto augu audzēšanu, augu un augu
produktu pārstrādi, uzglabāšanu, tirdzniecību, ievešanu un izvešanu; |
|
|
|
|
|
3) izsniedz fitosanitāros dokumentus, kas apliecina
augu un augu produktu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām,
ieskaitot fitosanitāros sertifikātus augu un augu produktu izvešanai un
atpakaļizvešanai; |
|
|
|
|
|
4) veic valsts uzraudzību un kontroli pār augu
aizsardzības līdzekļu apriti; |
|
|
|
|
|
5) veic augu pārbaudes, sniedz informāciju zemes
lietotājiem (īpašniekiem) par kaitīgo organismu parādīšanos un izplatību, kā
arī veicamajiem augu aizsardzības pasākumiem; |
|
|
|
|
|
6) veic fitosanitāro kontroli un nosaka fitosanitāros pasākumus; |
|
|
|
|
|
7)
izsniedz atļauju kaitīgo organismu, augu, augu produktu un ar tiem saskarē
nonākušo priekšmetu ievešanai vai pārvietošanai zinātnes, izmēģinājumu vai
šķirņu selekcijas vajadzībām; |
|
|
|
|
|
8)
veic references laboratorijas funkcijas augiem kaitīgo organismu
laboratoriskajā diagnostikā un pēc pieprasījuma sniedz laboratoriskos
pakalpojumus; |
|
|
|
|
|
9)
veic kaitīgo organismu riska analīzi; |
|
|
|
|
|
10)
izsniedz sertifikātu par tiesībām veikt augu aizsardzības līdzekļu
efektivitātes pārbaudes izmēģinājumus; |
|
|
|
|
|
11)
ievieš, izpilda, uzrauga un kontrolē Eiropas Savienības normatīvo aktu
prasības un Eiropas Padomes un Eiropas Komisijas lēmumus augu aizsardzības
jomā. |
|
|
|
|
|
|
2.
Papildināt 4.panta ceturto daļu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
2.
Papildināt 4.panta ceturto daļu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: |
|
"12) veic
Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības monitoringu
lauksaimniecībā izmantojamās zemēs, izveido un uztur datu bāzi par invazīvo
augu sugu izplatību; |
|
|
|
"12) veic
Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības monitoringu
lauksaimniecībā izmantojamās zemēs, izveido un uztur datu bāzi par invazīvo
augu sugu izplatību; |
|
13) veic
Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un
kontroli." |
|
|
|
13) veic
Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un
kontroli." |
(5) Valsts
augu aizsardzības dienesta inspektoriem, veicot uzraudzību un kontroli, ir
šādas tiesības: |
|
|
|
|
|
1)
pārbaudīt, vai tiek ievērotas normatīvo aktu prasības augu aizsardzības jomā; |
|
|
|
|
|
2)
bez iepriekšēja brīdinājuma apmeklēt personas, kuras darbojas augu
aizsardzības jomā, pieprasīt un saņemt dokumentus un informāciju, kā arī ņemt
paraugus laboratoriskai izmeklēšanai. |
|
|
|
|
|
(6) Valsts augu aizsardzības dienests apkopo un izplata tehnisko
informāciju par kaitīgajiem organismiem, izstrādā ieteikumus par to
izplatības ierobežošanas un apkarošanas pasākumiem, kā arī nodrošina
informācijas apmaiņu starp valstīm augu aizsardzības jomā un informācijas
sniegšanu Eiropas Komisijai, Eiropas Savienības dalībvalstīm un
starptautiskajām organizācijām. |
|
|
|
|
|
(7)
Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības dalībvalstu eksperti kopā ar Valsts
augu aizsardzības dienesta amatpersonām var veikt kontroli augu aizsardzības
jomā Latvijā. |
|
|
|
|
|
(8)
Valsts augu aizsardzības dienesta lēmumus var apstrīdēt un pārsūdzēt
administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(9)
Valsts augu aizsardzības dienesta lēmums par fitosanitārā pasākuma
piemērošanu un augu aizsardzības līdzekļa izplatīšanas vai lietošanas
apturēšanu vai aizliegšanu izpildāms nekavējoties. Dienesta direktors ir
tiesīgs ar rakstveida lēmumu apturēt adresātam nelabvēlīga administratīvā
akta darbību, ja saņemts personas iesniegums par administratīvā akta darbības
apturēšanu. |
|
|
|
|
|
(10) Iesnieguma iesniegšana augstākai iestādei vai pieteikuma
iesniegšana tiesai, lai apstrīdētu lēmumu par fitosanitārā pasākuma
piemērošanu, neaptur šā lēmuma darbību. |
|
|
|
|
|
5.pants.
Ministru kabineta kompetence |
|
|
|
|
|
Ministru
kabinets augu aizsardzības jomā izdod: |
|
|
|
|
|
1)
noteikumus par augu karantīnu, nosakot fitosanitārās kontroles un uzraudzības
kārtību, augu audzētāju, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo
priekšmetu pārstrādātāju, uzglabātāju, tirgotāju, ievedēju un izvedēju
reģistrācijas kārtību, piemērojamos fitosanitāros pasākumus, fitosanitārajai
kontrolei pakļauto augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu
ievešanas un izplatīšanas kārtību, fitosanitāro dokumentu izsniegšanas
kārtību, aizsargājamo zonu noteikšanas un uzturēšanas kārtību, kā arī augu,
augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu aprites kārtību šajās
zonās, kārtību, kādā sniedzama informācija Eiropas Komisijai, un
robežkontroles punktu minimālo aprīkojumu fitosanitārās kontroles veikšanai; |
|
|
|
|
|
2)
noteikumus par ķīmisku augu aizsardzības līdzekļu un mikroorganismus un
vīrusus saturošu augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas kārtību; |
|
|
|
|
|
3)
noteikumus par pavairojamo materiālu, nosakot tā atbilstības kritērijus un
aprites kārtību; |
|
|
|
|
|
4)
noteikumus par pesticīdu atlieku kontroli, nosakot maksimālo pieļaujamo
pesticīdu atlieku daudzumu produktos un to kontroles kārtību; |
|
|
|
|
|
5) noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu
izplatīšanu, glabāšanu un lietošanu, nosakot tirdzniecības vietām izvirzāmos
kritērijus, personu pienākumus un tiesības, augu aizsardzības līdzekļu
ievešanas un izvešanas kārtību, kā arī augu aizsardzības līdzekļu un
nereģistrētu augu aizsardzības līdzekļu aprites kārtību un kontroli; |
|
|
|
|
|
6) noteikumus par aizliegtajiem augu aizsardzības līdzekļiem, nosakot
to izplatīšanas un lietošanas kārtību; |
|
|
|
|
|
7) noteikumus par kārtību, kādā persona sedz izdevumus,
kas saistīti ar augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju, fitosanitārajai
kontrolei pakļauto personu reģistrāciju, fitosanitārajām pārbaudēm,
laboratoriskajiem izmeklējumiem vai dokumentu izsniegšanu, fitosanitāro
pasākumu piespiedu veikšanu un fitosanitārās robežkontroles veikšanu; |
|
|
|
|
|
8) noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu
klasificēšanu, iepakošanu un marķēšanu; |
|
|
|
|
|
9) noteikumus par kārtību, kādā tiek izsniegts
sertifikāts augu aizsardzības līdzekļu efektivitātes pārbaudes izmēģinājumu
veikšanai; |
|
|
|
|
|
10) noteikumus par kaitīgo organismu, augu, augu
produktu un ar tiem saskarē nonākušo, izmēģinājumiem vai zinātniskiem mērķiem
un šķirņu selekcijas vajadzībām paredzēto priekšmetu ievešanu vai
pārvietošanu; |
|
|
|
|
|
11)
noteikumus par dzīvo organismu reģistrācijas kārtību; |
|
|
|
|
|
12)
noteikumus par kārtību, kādā izsniedzamas speciālās atļaujas (licences) augu
aizsardzības līdzekļu izplatīšanai; |
|
|
|
|
|
13)
noteikumus par atsevišķu karantīnas organismu apkarošanas un izplatības
ierobežošanas kārtību; |
|
|
|
|
|
14) noteikumus par fitosanitārajiem pasākumiem un to piemērošanas
kārtību augu vai augu produktu aizsardzībā pret kaitīgajiem organismiem. |
|
|
|
|
|
|
3. Papildināt 5.pantu ar 15., 16. un 17.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
3. Papildināt 5.pantu ar 15., 16. un 17.punktu šādā redakcijā: |
|
"15) noteikumus par invazīvo augu
sugas latvāņa (Heracleum sosnowskyi Manden)
(turpmāk latvānis) ierobežošanas pasākumiem, kā arī iznīcināšanas kārtību
un metodēm, kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par
latvāņa izplatību zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir
brīvi pieejams sabiedrībai par sugas izplatību, kā arī par darba aizsardzības
prasībām, veicot ierobežošanas pasākumus; |
|
|
Redakcionāli precizēts |
"15) noteikumus par invazīvo augu
sugas latvāņa (Heracleum sosnowskyi Manden)
(turpmāk latvānis) ierobežošanas pasākumiem, kā arī iznīcināšanas kārtību
un metodēm, par kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju
par latvāņa izplatību zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas
ir brīvi pieejams sabiedrībai par sugas izplatību, kā arī par darba
aizsardzības prasībām, veicot ierobežošanas pasākumus; |
|
16) noteikumus
par invazīvo augu sugu sarakstu; |
|
|
|
16) noteikumus
par invazīvo augu sugu sarakstu; |
|
17) noteikumus par invazīvo augu sugu izplatības
ierobežošanas kārtību, kārtību, kādā invazīvo augu suga tiek iekļauta
invazīvo augu sugu sarakstā, kārtību, kādā tiek veikts invazīvo augu sugu
monitorings, valsts uzraudzība un kontrole, kārtību, kādā valsts pārvaldes
iestādes sniedz informāciju par invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes
lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams
sabiedrībai par invazīvo augu sugu izplatību, valsts institūciju, kas
kontrolē Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu ievešanu uz valsts
robežas, un kārtību, kādā veic invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas
pasākumus, konkrētu invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumus un metodes un,
ja nepieciešams, darba aizsardzības prasības." |
|
|
|
17) noteikumus par invazīvo augu sugu izplatības
ierobežošanas kārtību, par kārtību, kādā invazīvo augu suga tiek iekļauta
invazīvo augu sugu sarakstā, par
kārtību, kādā tiek veikts invazīvo augu sugu monitorings, valsts
uzraudzība un kontrole, par kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz
informāciju par invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes lietošanas mērķu
grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams sabiedrībai par invazīvo
augu sugu izplatību, kā arī noteikumus par
valsts institūciju, kas kontrolē Ministru kabineta noteikto invazīvo
augu sugu ievešanu uz valsts robežas, un kārtību, kādā veic invazīvo augu
sugu izplatības ierobežošanas pasākumus, konkrētu invazīvo augu sugu
ierobežošanas pasākumus un metodes un, ja nepieciešams, darba aizsardzības
prasības." |
|
4. Papildināt likumu ar IV1 nodaļu
šādā redakcijā: |
|
|
|
4. Papildināt likumu ar IV1 nodaļu
šādā redakcijā: |
|
"IV1 nodaļa |
|
|
|
"IV1 nodaļa |
|
Invazīvo augu sugas un pasākumi |
|
|
|
Invazīvo augu sugas un pasākumi |
|
18.1
pants. Invazīvo augu sugas un to izpla tības ierobežošana
|
|
|
|
18.1
pants. Invazīvo augu sugas un to izpla tības ierobežošana
|
|
(1) Invazīvo
augu sugu var iekļaut invazīvo augu sugu sarakstā, ja šī suga ir iekļauta
Eiropas un Vidusjūras augu aizsardzības organizācijas apstiprinātajā invazīvo
augu sugu sarakstā vai iesniedzot attiecīgu priekšlikumu Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
(1) Invazīvo
augu sugu var iekļaut invazīvo augu sugu sarakstā, ja šī suga ir iekļauta
Eiropas un Vidusjūras augu aizsardzības organizācijas apstiprinātajā invazīvo
augu sugu sarakstā vai iesniedzot attiecīgu priekšlikumu Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā. |
|
(2) Latvijā
aizliegts ievest Ministru kabineta noteiktās invazīvo augu sugas. Ievedamo
Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu kontrolei uz valsts robežas
Ministru kabinets var noteikt citu institūciju. |
1 |
Juridiskais birojsIzteikt 18.1 panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Latvijā aizliegts ievest invazīvo augu
sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Ministru kabinets nosaka valsts
institūciju, kas kontrolē invazīvo augu sugu ievešanu uz valsts robežas. |
Atbalstīt |
(2) Latvijā aizliegts ievest invazīvo
augu sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Ministru kabinets nosaka valsts institūciju, kas
uz valsts robežas kontrolē invazīvo augu sugu ievešanu . |
|
(3) Latvijā
aizliegts audzēt Ministru kabineta noteiktās invazīvo augu sugas. Zemes
īpašnieka vai valdītāja pienākums ir iznīcināt tā zemes īpašumā vai valdījumā
esošās Ministru kabineta noteiktās invazīvo augu sugas. |
2 |
Juridiskais birojsIzteikt 18.1 panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Latvijā aizliegts audzēt invazīvo augu sugu sarakstā
iekļautās augu sugas. Zemes īpašnieka vai valdītāja pienākums ir šīs
invazīvās augu sugas iznīcināt, ja tās izplatījušās zemē, kas atrodas viņa
īpašumā vai valdījumā. |
Atbalstīt |
(3) Latvijā aizliegts audzēt invazīvo augu sugu sarakstā iekļautās
augu sugas. Zemes īpašnieka vai valdītāja pienākums ir šīs invazīvās augu
sugas iznīcināt, ja tās izplatījušās zemē, kas atrodas viņa īpašumā vai
valdījumā. |
|
(4) Valsts
augu aizsardzības dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā veic Ministru
kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un
kontroli. |
3 |
Juridiskais birojsIzteikt 18.1 panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Valsts augu aizsardzības dienests veic invazīvo augu sugu
izplatības valsts uzraudzību un kontroli. |
Atbalstīt |
(4) Valsts augu aizsardzības dienests veic invazīvo augu sugu
izplatības valsts uzraudzību un kontroli. |
|
(5) Vienā
sezonā uzsāk un veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu
iznīcināšanu visās piegulošajās teritorijās, kuras no apkārtējās teritorijas
ir norobežotas ar dabiskiem šķēršļiem (piemēram, ceļš, ūdenstece, mežs), kas
traucē minēto augu sugu tālāku izplatību. |
4 |
Juridiskais birojsIzteikt 18.1 panta piekto daļu šādā redakcijā: (5)
Invazīvo augu sugu iznīcināšana visās teritorijās, kurās tās izplatījušās, kā
arī šīm teritorijām piegulošajās teritorijās uzsākama un veicama vienā
sezonā. Par piegulošajām teritorijām uzskatāmas tādas teritorijas, kuras no apkārtējās teritorijas ir norobežotas
ar dabiskiem šķēršļiem (ceļš, ūdenstece, mežs u.tml.), kas traucē minēto augu
sugu tālāku izplatību.. |
Atbalstīt |
(5)
Invazīvo augu sugu iznīcināšana visās teritorijās, kurās tās izplatījušās, kā
arī šīm teritorijām piegulošajās teritorijās uzsākama un veicama vienā
sezonā. Par piegulošajām teritorijām uzskatāmas tādas teritorijas, kuras no apkārtējās teritorijas ir norobežotas
ar dabiskiem šķēršļiem (ceļš, ūdenstece, mežs u.tml.), kas traucē minēto augu
sugu tālāku izplatību. |
|
(6) Atsevišķu
Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas
pasākumu īstenošanai iesaista rajona un vietējās pašvaldības Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā: |
5 |
Juridiskais birojsIzteikt 18.1 panta sestās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (6) Atsevišķu invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas
pasākumu īstenošanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesaista rajona un
vietējās pašvaldības. Invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai
rajona pašvaldība: |
Atbalstīt |
(6) Atsevišķu invazīvo
augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā iesaista rajona un vietējās pašvaldības. Invazīvo augu
sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai rajona pašvaldība: |
|
1) rajona
pašvaldība pieņem lēmumu par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu
izplatības ierobežošanas pasākumiem attiecīgā rajona teritorijā un publicē to
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Katrā rajona pašvaldībā tiek izveidota
ekspertu grupa, kuras sastāvā ir Valsts augu aizsardzības dienesta pārstāvis.
Ekspertu grupa izstrādā attiecīgajā rajonā esošo Ministru kabineta noteikto
invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu plānu; |
6 |
Juridiskais birojsIzteikt 18.1 panta sestās daļas 1. un 2. punktu kā 1.,2. un 3.
punktu, attiecīgi mainot punktu
numerāciju, šādā redakcijā: 1) pieņem lēmumu par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu
sugu izplatības ierobežošanas pasākumiem attiecīgā rajona teritorijā un
publicē to laikrakstā Latvijas Vēstnesis; |
Atbalstīt |
1) pieņem lēmumu par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu
sugu izplatības ierobežošanas pasākumiem attiecīgā rajona teritorijā un
publicē to laikrakstā Latvijas Vēstnesis; |
|
2) ja
zemes īpašnieks vai valdītājs neveic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu
sugu izplatības ierobežošanas pasākumus, rajona pašvaldība sadarbībā ar Valsts augu aizsardzības dienestu
organizē un koordinē Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumu veikšanu; |
|
2) izveido ekspertu grupu, kuras sastāvā iekļauj Valsts augu
aizsardzības dienesta pārstāvi. Ekspertu grupa izstrādā attiecīgā rajona
invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu plānu; |
|
2) izveido ekspertu grupu, kuras sastāvā iekļauj Valsts augu
aizsardzības dienesta pārstāvi. Ekspertu grupa izstrādā attiecīgā rajona
invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu plānu; |
|
|
|
3) organizē un
koordinē sadarbībā ar Valsts augu aizsardzības dienestu invazīvo augu sugu
ierobežošanas pasākumu veikšanu, ja zemes īpašnieks vai valdītājs neveic
invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus;. |
|
3) organizē un
koordinē sadarbībā ar Valsts augu aizsardzības dienestu invazīvo augu sugu
ierobežošanas pasākumu veikšanu, ja zemes īpašnieks vai valdītājs neveic
invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus;. |
|
3) ja
teritorija, kur tiek iznīcināti latvāņi, pieguļ tādu blakus esošo rajonu un
vietējo pašvaldību teritorijai, kas nolemj neuzsākt ierobežošanas pasākumu
veikšanu tajā pašā sezonā, tad, izstrādājot pasākumu plānu, izvērtē pasākumu
veikšanas lietderīgumu blakus esošajās teritorijās. |
|
|
|
4) ja
teritorija, kur tiek iznīcināti latvāņi, piegul tādu blakus esošo rajonu un
vietējo pašvaldību teritorijai, kas nolemj neuzsākt ierobežošanas pasākumu
veikšanu tajā pašā sezonā, tad, izstrādājot pasākumu plānu, izvērtē pasākumu
veikšanas lietderīgumu blakus esošajās teritorijās. |
|
18.2 pants. Invazīvo augu sugu izplatības apzināšana un datu apkopošana |
|
|
|
18.2 pants. Invazīvo augu sugu izplatības apzināšana un datu apkopošana |
|
(1) Valsts augu
aizsardzības dienests veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības monitoringu lauksaimniecībā
izmantojamajās zemēs. Informāciju par invazīvo augu sugu izplatību
pārējās zemes lietošanas mērķu grupās Valsts augu aizsardzības dienestam
sniedz valsts pārvaldes iestādes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
7 |
Juridiskais birojsIzslēgt 18.2 panta pirmajā daļā vārdus Ministru kabineta noteikto. |
Atbalstīt |
(1) Valsts augu aizsardzības
dienests veic invazīvo augu sugu izplatības
monitoringu lauksaimniecībā izmantojamās zemēs. Informāciju par
invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes lietošanas mērķu grupās Valsts
augu aizsardzības dienestam sniedz valsts pārvaldes iestādes Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
(2) Valsts
augu aizsardzības dienests datus par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu
sugu izplatību apkopo datu bāzē. Informācija Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā ir brīvi pieejama sabiedrībai. |
8 |
Juridiskais birojsIzteikt
18.2 panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Valsts
augu aizsardzības dienests datus par invazīvo augu sugu izplatību apkopo datu
bāzē. Šī informācija ir brīvi pieejama sabiedrībai.. |
Atbalstīt daļēji, iekļauts 9. priekšlikumā. |
|
|
|
9 |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijaIzteikt
18.2 panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Valsts
augu aizsardzības dienests datus par invazīvo augu sugu izplatību apkopo datu
bāzē. Informācija Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir
brīvi pieejama sabiedrībai. |
Atbalstīt |
(2) Valsts augu aizsardzības dienests datus par invazīvo
augu sugu izplatību apkopo datu bāzē. Informācija Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā ir brīvi pieejama sabiedrībai. |
|
(3) Ikviena
persona informē Valsts augu aizsardzības dienestu, ja tās rīcībā ir ziņas par
Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatību." |
10 |
Juridiskais birojsIzslēgt 18.2 panta trešajā daļā vārdus Ministru kabineta noteikto. |
Atbalstīt |
(3) Ikviena
persona informē Valsts augu aizsardzības dienestu, ja tās rīcībā ir ziņas par
invazīvo augu sugu izplatību." |
Pārejas noteikumi |
|
|
|
|
|
1. Valsts augu aizsardzības dienests ir Valsts augu
aizsardzības stacijas tiesību un saistību pārņēmējs. |
|
|
|
|
|
2. Līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai izsniegtās speciālās
atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu tirdzniecībai ir spēkā līdz
tajās noteiktā derīguma termiņa beigām. |
|
|
|
|
|
3. Līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai reģistrētajiem
augu aizsardzības līdzekļiem saglabājas noteiktais darbības termiņš un
reģistrācijas nosacījumi. |
|
|
|
|
|
6.
Ministru kabinets izdod līdz: |
|
|
|
|
|
1) 2004.gada
1.maijam noteikumus par dzīvo organismu reģistrācijas kārtību; |
|
|
|
|
|
2)
2004.gada 1.maijam noteikumus par kārtību, kādā izsniedzamas speciālās
atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanai; |
|
|
|
|
|
3)
2004.gada 1.maijam noteikumus par kārtību, kādā persona sedz izdevumus, kas
saistīti ar augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju, fitosanitārajai
kontrolei pakļauto personu reģistrāciju, fitosanitārajām pārbaudēm, laboratoriskajiem
izmeklējumiem vai dokumentu izsniegšanu, fitosanitāro pasākumu piespiedu
veikšanu un fitosanitārās robežkontroles veikšanu; |
|
|
|
|
|
4)
2004.gada 1.maijam noteikumus par ķīmisku augu aizsardzības līdzekļu un
mikroorganismus un vīrusus saturošu augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas
kārtību; |
|
|
|
|
|
5) 2004.gada
1.maijam noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanu, glabāšanu un
lietošanu, nosakot tirdzniecības vietām izvirzāmos kritērijus, personu
pienākumus un tiesības, augu aizsardzības līdzekļu ievešanas un izvešanas
kārtību, kā arī augu aizsardzības līdzekļu un nereģistrētu augu aizsardzības
līdzekļu aprites kārtību un kontroli; |
|
|
|
|
|
6) 2004.gada
1.maijam noteikumus par kaitīgo organismu, augu, augu produktu un ar tiem
saskarē nonākušo, izmēģinājumiem vai zinātniskiem mērķiem un šķirņu
selekcijas vajadzībām paredzēto priekšmetu ievešanu vai pārvietošanu; |
|
|
|
|
|
7) 2004.gada
1.jūlijam noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu klasificēšanu, iepakošanu
un marķēšanu; |
|
|
|
|
|
8) 2004.gada 1.jūlijam noteikumus par kārtību, kādā tiek izsniegts
sertifikāts, kas apliecina tiesības veikt augu aizsardzības līdzekļu
efektivitātes pārbaudes izmēģinājumus. |
|
|
|
|
|
7. Līdz 2004.gada 1.maijam izsniegtās speciālās
atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu tirdzniecībai ir spēkā līdz
tajās noteiktā derīguma termiņa beigām. |
|
|
|
|
|
8. Līdz 2004.gada 1.maijam reģistrētajiem augu
aizsardzības līdzekļiem saglabājas noteiktais reģistrācijas termiņš un
reģistrācijas nosacījumi |
|
|
|
|
|
|
5.
Papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10. un 11.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
5.
Papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10. un 11.punktu šādā redakcijā: |
|
"9. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.janvārim izdod likuma 5.panta 15. un 16.punktā minētos noteikumus. |
|
|
|
"9. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.janvārim izdod likuma 5.panta 15. un 16.punktā minētos noteikumus. |
|
10. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.maijam
izdod likuma 5.panta 17.punktā minētos noteikumus. |
|
|
|
10. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.maijam
izdod likuma 5.panta 17.punktā minētos noteikumus. |
|
11. Šā likuma 4.panta ceturtās daļas 12. un
13.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī." |
|
|
|
11. Šā likuma 4.panta ceturtās daļas 12. un
13.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī." |