Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

 

 

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

vides un reģionālās politikas komisija                                                                                                                                                        Likumprojekts otrajam lasījumam

                                                                                                                                                                                                           

 

Grozījumi Augu aizsardzības likumā ( reģ. nr 1849)

 

Spēkā esošā likuma redakcija

Pirmā lasījuma redakcija, (dok. nr.6370)

Pr. nr.

Iesniegtie priekšlikumi (10)

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

1

2

3

4

5

6

 

Grozījumi Augu aizsardzības likumā

 

 

 

Grozījumi Augu aizsardzības likumā

 

Izdarīt Augu aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 2.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 12.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 Izdarīt Augu aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 2.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 12.nr.) šādus grozījumus:

1.pants. Likumā lietotie termini

 

 

 

 

 

Likumā ir lietoti šādi termini:

 

 

 

 

 

1) augi:

 

 

 

 

 

a) augoši augi,

 

 

 

 

 

b) augu daļas, ieskaitot augļus un sēklas, kas paredzētas audzēšanai;

 

 

 

 

 

2) augu produkti:

 

 

 

 

 

a) neapstrādāti vai vienkārši sagatavoti (malti, žāvēti vai presēti) augu valsts izcelsmes produkti,

 

 

 

 

 

b) augu daļas, ieskaitot augļus un sēklas, kas nav paredzētas audzēšanai;

 

 

 

 

 

 

3) augu aizsardzības līdzeklis:

 

 

 

 

 

a) darbīgās vielas vai preparāti, kas sagatavoti piegādei lietotājam gatavā veidā un satur vienu vai vairākas darbīgās vielas. Tie paredzēti augu vai augu produktu aizsardzībai pret augiem kaitīgajiem organismiem vai šo organismu iedarbības novēršanai, augu dzīvības procesu ietekmēšanai (izņemot dzīvības procesu ietekmēšanu ar barošanu), augu produktu saglabāšanai (izņemot konservantus), nevēlamo augu vai augu daļu iznīcināšanai un augu nevēlamas augšanas novēršanai,

 

 

 

 

 

b) dzīvie organismi (parazīti vai plēsēji), kas sagatavoti piegādei lietotājam gatavā veidā. Tie paredzēti augu vai augu produktu aizsardzībai pret augiem kaitīgajiem organismiem vai šo organismu iedarbības novēršanai, augu dzīvības procesu ietekmēšanai (izņemot dzīvības procesu ietekmēšanu ar barošanu), augu produktu saglabāšanai (izņemot konservantus), nevēlamo augu vai augu daļu iznīcināšanai un augu nevēlamas augšanas novēršanai;

 

 

 

 

 

4) augu aizsardzības pasākumi - cilvēka iedarbība uz kaitīgajiem organismiem vai augu fizioloģisko funkciju traucējumu ierosinātājiem, lai aizsargātu augus;

 

 

 

 

 

5) darbīgās vielas - vielas vai mikroorganismi ar vispārēju vai specifisku iedarbību uz kaitīgajiem organismiem, kā arī uz augiem vai augu produktiem;

 

 

 

 

 

6) (izslēgts ar 11.03.2004. likumu);

 

 

 

 

 

7) kaitīgie organismi - augiem un augu produktiem kaitīgie dzīvnieku vai augu valsts organismi, vīrusi, mikoplazmas un citi patogēni;

 

 

 

 

 

8) augu aizsardzības līdzekļa atliekas — viena vai vairākas vielas (ieskaitot šo vielu me tabolītus un tām sadaloties vai ķīmiski reaģējot radušās vielas), kas pēc augu aizsardzības līdzekļa lietošanas paliek augos, augu produktos vai uz tiem, dzīvnieku produktos, ko izmanto pārtikā, kā arī vidē;

 

 

 

 

 

9) augu aizsardzības līdzekļa izplatīšana — tirdzniecība, jebkura piegāde par maksu vai bez maksas, ievešana, uzglabāšana, izņemot uzglabāšanu iznīcināšanai;

 

 

 

 

 

10) augu aizsardzības līdzekļa reģistrācija — lēmums, ar kuru piešķir tiesības izplatīt un lietot augu aizsardzības līdzekli;

 

 

 

 

 

11) vide — ūdens, gaiss, zeme, augsne, savvaļas faunas un floras sugas un jebkura to savstarpēja mijiedarbība, kā arī jebkura to saistība ar dzīvajiem organismiem;

 

 

 

 

 

12) integrētā augu aizsardzība — bioloģisku, biotehnoloģisku, ķīmisku vai augu selekcijas pasākumu kombinēšana un kombināciju racionāla izmantošana, lai maksimāli samazinātu augu aizsardzības līdzekļa lietošanu un kaitīgo organismu populāciju uzturētu tādā līmenī, kas nerada ekonomiski nepieļaujamus bojājumus vai zudumus;

 

 

 

 

 

13) vielas — dabā sastopami vai sintezēti ķīmiski elementi vai to savienojumi, ieskaitot jebkurus piemaisījumus, kas neizbēgami rodas sintēzes procesā;

 

 

 

 

 

14) preparāti — maisījumi vai šķīdumi, kas sastāv no divām vai vairākām vielām, no kurām vismaz viena ir darbīgā viela, un ko paredzēts lietot kā augu aizsardzības līdzekļus.

 

 

 

 

 

 

1. Papildināt 1.pantu ar
 15.punktu šādā redakcijā:
 
"15) invazīvo augu suga
 – Latvijas dabai neraksturīga
 suga, kura apdraud vietējās sugas un to
 dzīvotnes vai rada ekonomiskus zaudējumus,
 kaitējumu videi vai cilvēka veselībai."

 

 

 

 

 

1. Papildināt 1.pantu ar 
 
15.punktu šādā redakcijā:
 
"15) invazīvo augu suga
 – Latvijas dabai neraksturīga suga,
 kura apdraud vietējās sugas 
un to dzīvotnes vai rada 
ekonomiskus zaudējumus, 
kaitējumu videi vai cilvēka 

veselībai."

 

4.pants. Valsts augu aizsardzības dienests un tā uzdevumi

 

 

 

 

 

(1) Valsts uzraudzību augu aizsardzības jomā organizē un veic Valsts augu aizsardzības dienests, kas ir Zemkopības ministrijas padotībā esoša tiešā pārvaldes iestāde.

 

 

 

 

 

(2) Valsts augu aizsardzības dienestu vada direktors. Kontroles funkcijas augu aizsardzības jomā veic dienesta inspektori.

 

 

 

 

 

(3) Valsts augu aizsardzības dienesta uzdevums ir laikus konstatēt kaitīgo organismu parādīšanos, prognozēt to attīstību, noteikt augu karantīnas pasākumus konkrētos gadījumos un vietās, kā arī veicināt augu aizsardzības pasākumu veikšanu tādā apjomā, lai likvidētu vai ierobežotu kaitīgo organismu izplatīšanos un samazinātu to negatīvo ietekmi.

 

 

 

 

 

(4) Valsts augu aizsardzības dienests savu uzdevumu veikšanai:

 

 

 

 

 

1) novērtē un reģistrē augu aizsardzības līdzekļus, kārto augu aizsardzības līdzekļu reģistru, ieviešot Eiropas Kopienā reģistrēto darbīgo vielu sarakstu;

 

 

 

 

 

2) izveido un kārto to personu reģistru, kuras nodarbojas ar fitosanitārajai kontrolei pakļauto augu audzēšanu, augu un augu produktu pārstrādi, uzglabāšanu, tirdzniecību, ievešanu un izvešanu;

 

 

 

 

 

3) izsniedz fitosanitāros dokumentus, kas apliecina augu un augu produktu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, ieskaitot fitosanitāros sertifikātus augu un augu produktu izvešanai un atpakaļizvešanai;

 

 

 

 

 

4) veic valsts uzraudzību un kontroli pār augu aizsardzības līdzekļu apriti;

 

 

 

 

 

5) veic augu pārbaudes, sniedz informāciju zemes lietotājiem (īpašniekiem) par kaitīgo organismu parādīšanos un izplatību, kā arī veicamajiem augu aizsardzības pasākumiem;

 

 

 

 

 

6) veic fitosanitāro kontroli un nosaka fitosanitāros pasākumus;

 

 

 

 

 

7) izsniedz atļauju kaitīgo organismu, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu ievešanai vai pārvietošanai zinātnes, izmēģinājumu vai šķirņu selekcijas vajadzībām;

 

 

 

 

 

8) veic references laboratorijas funkcijas augiem kaitīgo organismu laboratoriskajā diagnostikā un pēc pieprasījuma sniedz laboratoriskos pakalpojumus;

 

 

 

 

 

9) veic kaitīgo organismu riska analīzi;

 

 

 

 

 

10) izsniedz sertifikātu par tiesībām veikt augu aizsardzības līdzekļu efektivitātes pārbaudes izmēģinājumus;

 

 

 

 

 

11) ievieš, izpilda, uzrauga un kontrolē Eiropas Savienības normatīvo aktu prasības un Eiropas Padomes un Eiropas Komisijas lēmumus augu aizsardzības jomā.

 

 

 

 

 

 

2. Papildināt 4.panta ceturto daļu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:

 

 

 

2. Papildināt 4.panta ceturto daļu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:

 

 "12) veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības monitoringu lauksaimniecībā izmantojamās zemēs, izveido un uztur datu bāzi par invazīvo augu sugu izplatību;

 

 

 

 "12) veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības monitoringu lauksaimniecībā izmantojamās zemēs, izveido un uztur datu bāzi par invazīvo augu sugu izplatību;

 

13) veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un kontroli."

 

 

 

13) veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un kontroli."

(5) Valsts augu aizsardzības dienesta inspektoriem, veicot uzraudzību un kontroli, ir šādas tiesības:

 

 

 

 

 

1) pārbaudīt, vai tiek ievērotas normatīvo aktu prasības augu aizsardzības jomā;

 

 

 

 

 

2) bez iepriekšēja brīdinājuma apmeklēt personas, kuras darbojas augu aizsardzības jomā, pieprasīt un saņemt dokumentus un informāciju, kā arī ņemt paraugus laboratoriskai izmeklēšanai.

 

 

 

 

 

(6) Valsts augu aizsardzības dienests apkopo un izplata tehnisko informāciju par kaitīgajiem organismiem, izstrādā ieteikumus par to izplatības ierobežošanas un apkarošanas pasākumiem, kā arī nodrošina informācijas apmaiņu starp valstīm augu aizsardzības jomā un informācijas sniegšanu Eiropas Komisijai, Eiropas Savienības dalībvalstīm un starptautiskajām organizācijām.

 

 

 

 

 

(7) Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības dalībvalstu eksperti kopā ar Valsts augu aizsardzības dienesta amatpersonām var veikt kontroli augu aizsardzības jomā Latvijā.

 

 

 

 

 

(8) Valsts augu aizsardzības dienesta lēmumus var apstrīdēt un pārsūdzēt administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

 

 

 

 

 

(9) Valsts augu aizsardzības dienesta lēmums par fitosanitārā pasākuma piemērošanu un augu aizsardzības līdzekļa izplatīšanas vai lietošanas apturēšanu vai aizliegšanu izpildāms nekavējoties. Dienesta direktors ir tiesīgs ar rakstveida lēmumu apturēt adresātam nelabvēlīga administratīvā akta darbību, ja saņemts personas iesniegums par administratīvā akta darbības apturēšanu.

 

 

 

 

 

(10) Iesnieguma iesniegšana augstākai iestādei vai pieteikuma iesniegšana tiesai, lai apstrīdētu lēmumu par fitosanitārā pasākuma piemērošanu, neaptur šā lēmuma darbību.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.pants. Ministru kabineta kompetence

 

 

 

 

 

Ministru kabinets augu aizsardzības jomā izdod:

 

 

 

 

 

1) noteikumus par augu karantīnu, nosakot fitosanitārās kontroles un uzraudzības kārtību, augu audzētāju, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu pārstrādātāju, uzglabātāju, tirgotāju, ievedēju un izvedēju reģistrācijas kārtību, piemērojamos fitosanitāros pasākumus, fitosanitārajai kontrolei pakļauto augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu ievešanas un izplatīšanas kārtību, fitosanitāro dokumentu izsniegšanas kārtību, aizsargājamo zonu noteikšanas un uzturēšanas kārtību, kā arī augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu aprites kārtību šajās zonās, kārtību, kādā sniedzama informācija Eiropas Komisijai, un robežkontroles punktu minimālo aprīkojumu fitosanitārās kontroles veikšanai;

 

 

 

 

 

2) noteikumus par ķīmisku augu aizsardzības līdzekļu un mikroorganismus un vīrusus saturošu augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas kārtību;

 

 

 

 

 

3) noteikumus par pavairojamo materiālu, nosakot tā atbilstības kritērijus un aprites kārtību;

 

 

 

 

 

4) noteikumus par pesticīdu atlieku kontroli, nosakot maksimālo pieļaujamo pesticīdu atlieku daudzumu produktos un to kontroles kārtību;

 

 

 

 

 

5) noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanu, glabāšanu un lietošanu, nosakot tirdzniecības vietām izvirzāmos kritērijus, personu pienākumus un tiesības, augu aizsardzības līdzekļu ievešanas un izvešanas kārtību, kā arī augu aizsardzības līdzekļu un nereģistrētu augu aizsardzības līdzekļu aprites kārtību un kontroli;

 

 

 

 

 

6) noteikumus par aizliegtajiem augu aizsardzības līdzekļiem, nosakot to izplatīšanas un lietošanas kārtību;

 

 

 

 

 

7) noteikumus par kārtību, kādā persona sedz izdevumus, kas saistīti ar augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju, fitosanitārajai kontrolei pakļauto personu reģistrāciju, fitosanitārajām pārbaudēm, laboratoriskajiem izmeklējumiem vai dokumentu izsniegšanu, fitosanitāro pasākumu piespiedu veikšanu un fitosanitārās robežkontroles veikšanu;

 

 

 

 

 

8) noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu klasificēšanu, iepakošanu un marķēšanu;

 

 

 

 

 

9) noteikumus par kārtību, kādā tiek izsniegts sertifikāts augu aizsardzības līdzekļu efektivitātes pārbaudes izmēģinājumu veikšanai;

 

 

 

 

 

10) noteikumus par kaitīgo organismu, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo, izmēģinājumiem vai zinātniskiem mērķiem un šķirņu selekcijas vajadzībām paredzēto priekšmetu ievešanu vai pārvietošanu;

 

 

 

 

 

11) noteikumus par dzīvo organismu reģistrācijas kārtību;

 

 

 

 

 

12) noteikumus par kārtību, kādā izsniedzamas speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanai;

 

 

 

 

 

13) noteikumus par atsevišķu karantīnas organismu apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtību;

 

 

 

 

 

14) noteikumus par fitosanitārajiem pasākumiem un to piemērošanas kārtību augu vai augu produktu aizsardzībā pret kaitīgajiem organismiem.

 

 

 

 

 

 

3. Papildināt 5.pantu ar 15.,
 16. un 17.punktu šādā redakcijā:

 

 

 

3. Papildināt 5.pantu ar 15.,
 16. un 17.punktu šādā redakcijā:

 

"15) noteikumus par invazīvo augu sugas latvāņa (Heracleum sosnowskyi Manden) (turpmāk – latvānis) ierobežošanas pasākumiem, kā arī iznīcināšanas kārtību un metodēm, kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par latvāņa izplatību zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams sabiedrībai par sugas izplatību, kā arī par darba aizsardzības prasībām, veicot ierobežošanas pasākumus;

 

 

Redakcionāli precizēts

"15) noteikumus par invazīvo augu sugas latvāņa (Heracleum sosnowskyi Manden) (turpmāk – latvānis) ierobežošanas pasākumiem, kā arī iznīcināšanas kārtību un metodēm, par kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par latvāņa izplatību zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams sabiedrībai par sugas izplatību, kā arī par darba aizsardzības prasībām, veicot ierobežošanas pasākumus;

 

16) noteikumus par invazīvo augu sugu sarakstu;

 

 

 

16) noteikumus par invazīvo augu sugu sarakstu;

 

17) noteikumus par invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas kārtību, kārtību, kādā invazīvo augu suga tiek iekļauta invazīvo augu sugu sarakstā, kārtību, kādā tiek veikts invazīvo augu sugu monitorings, valsts uzraudzība un kontrole, kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams sabiedrībai par invazīvo augu sugu izplatību, valsts institūciju, kas kontrolē Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu ievešanu uz valsts robežas, un kārtību, kādā veic invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus, konkrētu invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumus un metodes un, ja nepieciešams, darba aizsardzības prasības."

 

 

 

 

 

17) noteikumus par invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas kārtību, par kārtību, kādā invazīvo augu suga tiek iekļauta invazīvo augu sugu sarakstā, par  kārtību, kādā tiek veikts invazīvo augu sugu monitorings, valsts uzraudzība un kontrole, par kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams sabiedrībai par invazīvo augu sugu izplatību, kā arī noteikumus par  valsts institūciju, kas kontrolē Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu ievešanu uz valsts robežas, un kārtību, kādā veic invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus, konkrētu invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumus un metodes un, ja nepieciešams, darba aizsardzības prasības."

 

 

 

4. Papildināt likumu ar IV1 nodaļu šādā redakcijā:

 

 

 

4. Papildināt likumu ar IV1 nodaļu šādā redakcijā:

 

"IV1 nodaļa

 

 

 

"IV1 nodaļa

 

 Invazīvo augu sugas un pasākumi

 

 

 

 Invazīvo augu sugas un pasākumi

 

18.1 pants. Invazīvo augu sugas un to izpla tības ierobežošana

 

 

 

18.1 pants. Invazīvo augu sugas un to izpla tības ierobežošana

 

(1) Invazīvo augu sugu var iekļaut invazīvo augu sugu sarakstā, ja šī suga ir iekļauta Eiropas un Vidusjūras augu aizsardzības organizācijas apstiprinātajā invazīvo augu sugu sarakstā vai iesniedzot attiecīgu priekšlikumu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

 

 

 

(1) Invazīvo augu sugu var iekļaut invazīvo augu sugu sarakstā, ja šī suga ir iekļauta Eiropas un Vidusjūras augu aizsardzības organizācijas apstiprinātajā invazīvo augu sugu sarakstā vai iesniedzot attiecīgu priekšlikumu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

 

(2) Latvijā aizliegts ievest Ministru kabineta noteiktās invazīvo augu sugas. Ievedamo Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu kontrolei uz valsts robežas Ministru kabinets var noteikt citu institūciju.

1

Juridiskais birojs

Izteikt 18.1 panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Latvijā aizliegts ievest invazīvo augu sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Ministru kabinets nosaka valsts institūciju, kas kontrolē invazīvo augu sugu ievešanu uz valsts robežas.”

Atbalstīt

 (2) Latvijā aizliegts ievest invazīvo augu sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Ministru kabinets nosaka valsts institūciju, kas uz valsts robežas

 kontrolē invazīvo augu sugu ievešanu .

 

 

 

(3) Latvijā aizliegts audzēt Ministru kabineta noteiktās invazīvo augu sugas. Zemes īpašnieka vai valdītāja pienākums ir iznīcināt tā zemes īpašumā vai valdījumā esošās Ministru kabineta noteiktās invazīvo augu sugas.

2

Juridiskais birojs

Izteikt 18.1 panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Latvijā aizliegts audzēt invazīvo augu sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Zemes īpašnieka vai valdītāja pienākums ir šīs invazīvās augu sugas iznīcināt, ja tās izplatījušās zemē, kas atrodas viņa īpašumā vai valdījumā.”

 

Atbalstīt

(3) Latvijā aizliegts audzēt invazīvo augu sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Zemes īpašnieka vai valdītāja pienākums ir šīs invazīvās augu sugas iznīcināt, ja tās izplatījušās zemē, kas atrodas viņa īpašumā vai valdījumā.

 

 

(4) Valsts augu aizsardzības dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un kontroli.

3

Juridiskais birojs

Izteikt 18.1 panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Valsts augu aizsardzības dienests veic invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un kontroli. “

 

Atbalstīt

(4) Valsts augu aizsardzības dienests veic invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un kontroli.

 

 

(5) Vienā sezonā uzsāk un veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu iznīcināšanu visās piegulošajās teritorijās, kuras no apkārtējās teritorijas ir norobežotas ar dabiskiem šķēršļiem (piemēram, ceļš, ūdenstece, mežs), kas traucē minēto augu sugu tālāku izplatību.

4

Juridiskais birojs

Izteikt 18.1 panta piekto daļu šādā redakcijā:

“(5)  Invazīvo augu sugu iznīcināšana visās teritorijās, kurās tās izplatījušās, kā arī šīm teritorijām piegulošajās teritorijās uzsākama un veicama vienā sezonā. Par piegulošajām teritorijām uzskatāmas tādas teritorijas, kuras  no apkārtējās teritorijas ir norobežotas ar dabiskiem šķēršļiem (ceļš, ūdenstece, mežs u.tml.), kas traucē minēto augu sugu tālāku izplatību.”.

 

 

Atbalstīt

(5)  Invazīvo augu sugu iznīcināšana visās teritorijās, kurās tās izplatījušās, kā arī šīm teritorijām piegulošajās teritorijās uzsākama un veicama vienā sezonā. Par piegulošajām teritorijām uzskatāmas tādas teritorijas, kuras  no apkārtējās teritorijas ir norobežotas ar dabiskiem šķēršļiem (ceļš, ūdenstece, mežs u.tml.), kas traucē minēto augu sugu tālāku izplatību.

 

 

(6) Atsevišķu Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai iesaista rajona un vietējās pašvaldības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā:

5

Juridiskais birojs

Izteikt 18.1 panta sestās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

“(6) Atsevišķu invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesaista rajona un vietējās pašvaldības. Invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai rajona pašvaldība:”

 

Atbalstīt

 (6) Atsevišķu invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesaista rajona un vietējās pašvaldības. Invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai rajona pašvaldība:

 

 

1) rajona pašvaldība pieņem lēmumu par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumiem attiecīgā rajona teritorijā un publicē to laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Katrā rajona pašvaldībā tiek izveidota ekspertu grupa, kuras sastāvā ir Valsts augu aizsardzības dienesta pārstāvis. Ekspertu grupa izstrādā attiecīgajā rajonā esošo Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu plānu;

6

Juridiskais birojs

Izteikt 18.1 panta sestās daļas 1. un 2. punktu kā 1.,2. un 3. punktu, attiecīgi  mainot punktu numerāciju, šādā redakcijā:

“1)  pieņem lēmumu par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumiem attiecīgā rajona teritorijā un publicē to laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;

 

Atbalstīt

1)  pieņem lēmumu par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumiem attiecīgā rajona teritorijā un publicē to laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;

 

 

2) ja zemes īpašnieks vai valdītājs neveic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus, rajona pašvaldība sadarbībā ar Valsts augu aizsardzības dienestu organizē un koordinē Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumu veikšanu;

 

2) izveido ekspertu grupu, kuras sastāvā iekļauj Valsts augu aizsardzības dienesta pārstāvi. Ekspertu grupa izstrādā attiecīgā rajona invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu plānu;

 

 

2) izveido ekspertu grupu, kuras sastāvā iekļauj Valsts augu aizsardzības dienesta pārstāvi. Ekspertu grupa izstrādā attiecīgā rajona invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu plānu;

 

 

 

 

3) organizē un koordinē sadarbībā ar Valsts augu aizsardzības dienestu invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumu veikšanu, ja zemes īpašnieks vai valdītājs neveic invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus;”.

 

 

3) organizē un koordinē sadarbībā ar Valsts augu aizsardzības dienestu invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumu veikšanu, ja zemes īpašnieks vai valdītājs neveic invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus;”.

 

 

3) ja teritorija, kur tiek iznīcināti latvāņi, pieguļ tādu blakus esošo rajonu un vietējo pašvaldību teritorijai, kas nolemj neuzsākt ierobežošanas pasākumu veikšanu tajā pašā sezonā, tad, izstrādājot pasākumu plānu, izvērtē pasākumu veikšanas lietderīgumu blakus esošajās teritorijās.

 

 

 

 

4) ja teritorija, kur tiek iznīcināti latvāņi, piegul tādu blakus esošo rajonu un vietējo pašvaldību teritorijai, kas nolemj neuzsākt ierobežošanas pasākumu veikšanu tajā pašā sezonā, tad, izstrādājot pasākumu plānu, izvērtē pasākumu veikšanas lietderīgumu blakus esošajās teritorijās.

 

 

18.2 pants. Invazīvo augu sugu izplatības apzināšana un datu apkopošana

 

 

 

 

 

18.2 pants. Invazīvo augu sugu izplatības apzināšana un datu apkopošana

 

 

(1) Valsts augu aizsardzības dienests veic Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības monitoringu lauksaimniecībā izmantojamajās zemēs. Informāciju par invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes lietošanas mērķu grupās Valsts augu aizsardzības dienestam sniedz valsts pārvaldes iestādes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

 

 

7

Juridiskais birojs

Izslēgt 18.2 panta pirmajā daļā vārdus “Ministru kabineta  noteikto”.

 

Atbalstīt

(1) Valsts augu aizsardzības dienests veic invazīvo augu sugu izplatības monitoringu lauksaimniecībā izmantojamās zemēs. Informāciju par invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes lietošanas mērķu grupās Valsts augu aizsardzības dienestam sniedz valsts pārvaldes iestādes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

 

 

(2) Valsts augu aizsardzības dienests datus par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatību apkopo datu bāzē. Informācija Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir brīvi pieejama sabiedrībai.

8

Juridiskais birojs

Izteikt 18.2 panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts augu aizsardzības dienests datus par invazīvo augu sugu izplatību apkopo datu bāzē. Šī informācija ir brīvi pieejama sabiedrībai.”.

 

Atbalstīt daļēji, iekļauts 9. priekšlikumā.

 

 

 

9

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

Izteikt 18.2 panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts augu aizsardzības dienests datus par invazīvo augu sugu izplatību apkopo datu bāzē. Informācija Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir brīvi pieejama sabiedrībai.”

Atbalstīt

 (2) Valsts augu aizsardzības dienests datus par invazīvo augu sugu izplatību apkopo datu bāzē. Informācija Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir brīvi pieejama sabiedrībai.

 

(3) Ikviena persona informē Valsts augu aizsardzības dienestu, ja tās rīcībā ir ziņas par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatību."

10

Juridiskais birojs

Izslēgt 18.2 panta trešajā daļā vārdus “Ministru kabineta  noteikto”.

 

Atbalstīt

(3) Ikviena persona informē Valsts augu aizsardzības dienestu, ja tās rīcībā ir ziņas par invazīvo augu sugu izplatību."

Pārejas noteikumi

 

 

 

 

 

1. Valsts augu aizsardzības dienests ir Valsts augu aizsardzības stacijas tiesību un saistību pārņēmējs.

 

 

 

 

 

2. Līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai izsniegtās speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu tirdzniecībai ir spēkā līdz tajās noteiktā derīguma termiņa beigām.

 

 

 

 

 

 

3. Līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai reģistrētajiem augu aizsardzības līdzekļiem saglabājas noteiktais darbības termiņš un reģistrācijas nosacījumi.

 

 

 

 

 

6. Ministru kabinets izdod līdz:

 

 

 

 

 

1) 2004.gada 1.maijam noteikumus par dzīvo organismu reģistrācijas kārtību;

 

 

 

 

 

2) 2004.gada 1.maijam noteikumus par kārtību, kādā izsniedzamas speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanai;

 

 

 

 

 

3) 2004.gada 1.maijam noteikumus par kārtību, kādā persona sedz izdevumus, kas saistīti ar augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju, fitosanitārajai kontrolei pakļauto personu reģistrāciju, fitosanitārajām pārbaudēm, laboratoriskajiem izmeklējumiem vai dokumentu izsniegšanu, fitosanitāro pasākumu piespiedu veikšanu un fitosanitārās robežkontroles veikšanu;

 

 

 

 

 

4) 2004.gada 1.maijam noteikumus par ķīmisku augu aizsardzības līdzekļu un mikroorganismus un vīrusus saturošu augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas kārtību;

 

 

 

 

 

5) 2004.gada 1.maijam noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanu, glabāšanu un lietošanu, nosakot tirdzniecības vietām izvirzāmos kritērijus, personu pienākumus un tiesības, augu aizsardzības līdzekļu ievešanas un izvešanas kārtību, kā arī augu aizsardzības līdzekļu un nereģistrētu augu aizsardzības līdzekļu aprites kārtību un kontroli;

 

 

 

 

 

6) 2004.gada 1.maijam noteikumus par kaitīgo organismu, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo, izmēģinājumiem vai zinātniskiem mērķiem un šķirņu selekcijas vajadzībām paredzēto priekšmetu ievešanu vai pārvietošanu;

 

 

 

 

 

7) 2004.gada 1.jūlijam noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu klasificēšanu, iepakošanu un marķēšanu;

 

 

 

 

 

8) 2004.gada 1.jūlijam noteikumus par kārtību, kādā tiek izsniegts sertifikāts, kas apliecina tiesības veikt augu aizsardzības līdzekļu efektivitātes pārbaudes izmēģinājumus.

 

 

 

 

 

7. Līdz 2004.gada 1.maijam izsniegtās speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu tirdzniecībai ir spēkā līdz tajās noteiktā derīguma termiņa beigām.

 

 

 

 

 

8. Līdz 2004.gada 1.maijam reģistrētajiem augu aizsardzības līdzekļiem saglabājas noteiktais reģistrācijas termiņš un reģistrācijas nosacījumi

 

 

 

 

 

 

5. Papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10. un 11.punktu šādā redakcijā:

 

 

 

5. Papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10. un 11.punktu šādā redakcijā:

 

"9. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.janvārim izdod likuma 5.panta 15. un 16.punktā minētos noteikumus.

 

 

 

"9. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.janvārim izdod likuma 5.panta 15. un 16.punktā minētos noteikumus.

 

10. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.maijam izdod likuma 5.panta 17.punktā minētos noteikumus.

 

 

 

10. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.maijam izdod likuma 5.panta 17.punktā minētos noteikumus.

 

11. Šā likuma 4.panta ceturtās daļas 12. un 13.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī."

 

 

 

 

11. Šā likuma 4.panta ceturtās daļas 12. un 13.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī."