Rīga
30.08.2006. Nr. 8/5
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu Grozījums Radio un televīzijas likumā.
P i e l i k u m ā:
likumprojekts un anotācija, lpp.
Saeimas deputāti:
1. ___________________________
6. _________________________
2. ___________________________
7. _________________________
3. ___________________________
8. _________________________
4. ___________________________
9. _________________________
5. ___________________________ 10. _________________________
LIKUMPROJEKTS
Grozījums
Radio un televīzijas likumā
Izteikt likuma Radio un televīzijas likums (Vēstnesis 137 1995.09.08.; ZIŅOTĀJS 20 1995.10.19.) 17.panta trešo daļu sekojošā redakcijā:
(3) Programma nedrīkst
ietvert:
1) sižetus, kuros
nevajadzīgi izcelta vardarbība;
2) pornogrāfiju un
informāciju, kas propagandē viendzimuma seksuālās attiecības;
3) musinājumu uz
nacionālo, rasu, dzimumu vai reliģisko naidu, uz nacionālā goda un cieņas
pazemošanu;
4) aicinājumu uz karu
vai militārā konflikta izraisīšanu;
5) aicinājumu vardarbīgi
gāzt valsts varu vai vardarbīgi grozīt valsts iekārtu, graut valsts teritoriālo
vienotību vai izdarīt citu noziegumu.
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Patreizējā
likuma 17. panta redakcija nosaka aizliegumu programmā ietvert pornogrāfiju,
bet neparedz aizliegumu propagandēt viendzimuma seksuālās attiecības. |
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Grozījuma projekts paredz likuma 17. panta
(3) daļas 2. punktu papildināt ar
tekstu sekojošā redakcijā: ... un
informāciju, kas propagandē viendzimuma seksuālās attiecības. Šāds
papildinājums ir nepieciešams, lai radio un televīziju sagatavotajās
programmās nevājinātu Satversmē nostiprinātā ģimenes institūta lomu
sabiedrībā, nesašķeltu sabiedrību, kā arī neradītu maldīgu priekšstatu par
to, ka sabiedrībā pastāv indivīdu kopa, kas pretendē uz īpašu sabiedrības
attieksmi savas pārliecības dēļ. Strikta un nepārprotama likumdevēja nostāja
šobrīd diskutablos jautājumos, kas izsauc konfrontāciju sabiedrībā, veicinās
morālo stiprību un intelektuāli pilnvērtīgas diskusijas par cilvēktiesību,
privātās dzīves un viedokļa publiskas izpausmes formām. |
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (
arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi
un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Jauni normatīvi akti papildus nav jāizdod. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
Izstrādātais likuma grozījuma projekts neietekmēs
Latvijas saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
|
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Ir saņemtas daudzas iedzīvotāju
vēstules, kurās pausts atbalsts viendzimuma seksuālo attiecību propagandas
aizliegšanai. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
- |
5. Cita informācija |
Atklātā vēstulē 8.Saeimas
deputātiem šīs izmaiņas likumdošanā aicināja pieņemt Romas katoļu Baznīcas
V.Em kardināls Jānis Pujats, Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas
arhibīskaps Jānis Vanags, Rīgas un visas Latvijas Pareizticīgo Baznīcas
arhibīskaps, metropolīts Aleksandrs, Latvijas Baptistu draudžu savienības
bīskaps Pēteris Sproģis. |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Normatīvā akta projekta pieņemšanas rezultātā jaunas
institūcijas netiks radītas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot to oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Likumprojekts neierobežo indivīda
tiesības. |