Likumprojekts
1.pants. Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas
Satversmes sapulcē 2006.gada 10.maijā pieņemtā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas
akadēmijas Satversme ar šo likumu tiek apstiprināta.
2.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas. Līdz ar likumu izsludināma Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas
akadēmijas Satversme.
Izglītības un zinātnes ministre
B.Rivža
Jāzepa
Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas
Satversmes
sapulcē
2006.gada
10.maijā
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas sākotne
ir saistīta ar 1919.gada 20.augustā dibināto un 1920.gada 11.janvārī oficiāli
atklāto Latvijas Konservatoriju. Latvijas Konservatorija dibināta ar Ministru
kabineta lēmumu, ieceļot par Konservatorijas direktoru profesoru Jāzepu Vītolu.
Latvijas Konservatorijas pirmā Satversme tika apstiprināta Saeimā 1923.
gada 12.novembrī.
Saskaņā ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992.gada 18.jūnija lēmumu
Par Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversmes apstiprināšanu augstskolas nosaukums ir Jāzepa Vītola
Latvijas Mūzikas akadēmija. Satversmes grozījumus saskaņā ar Augstskolu likumu
pieņēmusi Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversmes sapulce
1996.gada 11.decembrī, Satversme apstiprināta Latvijas Republikas Ministru
kabinetā 1998.gada 26.maijā ar rīkojumu Nr.273.
Satversmes grozījumus saskaņā ar Augstskolu likuma grozījumiem pieņēmusi
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversmes sapulce 2001.gada 4.maijā,
Satversmes grozījumi apstiprināti Latvijas Republikas Ministru kabinetā
2001.gada 14.septembrī ar rīkojumu Nr.446.
2006.gada 10.maijā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversmes
sapulce pieņēmusi jaunu Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversmi.
I. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1.
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija (turpmāk Akadēmija) ir Latvijas
valsts dibināta augstākās izglītības un zinātnes institūcija, kas īsteno
profesionālās bakalaura, akadēmiskās un profesionālās maģistra studiju
programmas mūzikā un skatuves mākslā, pedagogu izglītībā un doktora studiju
programmas mūzikas vēsturē un teorijā, kā arī nodarbojas ar zinātni, pētniecību
un māksliniecisko jaunradi.
2.
Akadēmijas mērķis ir nodrošināt studijas mūzikas, horeogrāfijas un izglītības
zinātņu jomās, humanitārajās un sociālajās zinātnēs, veikt pētījumus mākslas
zinātnē, sekmēt māksliniecisko jaunradi, profesionālo mūziķu, horeogrāfu,
nozares pedagogu un mākslas zinātnieku sagatavošanu.
3.
Akadēmija ir autonoma augstskola ar tiesībām izstrādāt un pieņemt savu
Satversmi, veidot personālsastāvu, noteikt studiju programmu saturu un formas,
studējošo uzņemšanas papildu noteikumus, zinātniskās pētniecības darba
pamatvirzienus un to saturu, organizatorisko un pārvaldes struktūru, veikt
citas darbības, kas nav pretrunā ar Akadēmijas darbības principiem un
uzdevumiem, atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
4.
Akadēmijas Satversme garantē Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto
akadēmiskā personāla un studējošo akadēmisko, pētniecisko un mākslinieciskās
jaunrades brīvību.
5. Akadēmijai ir atvasinātas
publiskas personas juridiskais statuss, tā likumā noteiktā kārtībā ar
Nr.3342301472 ir reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā, tai ir savs zīmogs ar
Latvijas Republikas mazā valsts ģerboņa attēlu; sava atribūtika: karogs un
emblēma. Akadēmija atrodas Kultūras ministrijas pārraudzībā.
6. Pildot savu pamatuzdevumu,
Akadēmija balstās uz humanitātes, demokrātiskuma, zinātniskuma,
profesionalitātes, individualizācijas, radošas darbības, tautiskuma un
mūsdienīguma principiem:
6.1.
studiju procesā, zinātniskajā darbībā un mākslinieciskajā jaunradē tiek
ievērotas Latvijas tautas intereses, pasaules humanitārās kultūras tradīcijas
un jaunākie sasniegumi;
6.2. iekļaujoties starptautiskajā kultūras apritē, tiek
saglabāts un attīstīts nacionālās mūzikas un mākslas kultūras mantojums,
piemērojot pirmā rektora profesora Jāzepa Vītola iedibinātos un mūsdienu
mākslinieciskajā, kā arī pedagoģiskajā praksē radoši attīstītos principus;
6.3. Akadēmija īsteno studiju,
praktiskās un zinātniskās darbības vienotību;
6.4. Akadēmija veicina
tālākizglītību;
6.5. Akadēmija sadarbojas ar
citām izglītības, mākslas un kultūras institūcijām, zinātniskajām iestādēm
Latvijā un citās valstīs, nodrošinot studējošo, akadēmiskā personāla un
zinātniskās informācijas apmaiņu.
7.
Akadēmijai ir tiesības piešķirt profesionālos un akadēmiskos grādus,
zinātniskos grādus, profesionālos grādus un profesionālo kvalifikāciju tiem
studējošiem, kuri ir sekmīgi apguvuši akreditētas studiju programmas.
8.
Akadēmijai ir tiesības patstāvīgi sadarboties ar ārvalstu izglītības iestādēm,
mūzikas, mākslas un kultūras institūcijām, citām juridiskām un fiziskām
personām.
9.
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas saīsinātais nosaukums ir JVLMA.
Tās nosaukums citās
valodās:
Jāzeps
Vītols Latvian Academy of Music (angļu valodā);
Jāzeps Vītols Musikakademie Lettlands (vācu valodā);
Académie
de musique J.Vītols de Lettonie (franču valodā);
Латвийская
академия
музыки имени
Язепа Витола (krievu valodā).
10.
Akadēmijas juridiskā adrese: Krišjāņa Barona iela Nr. 1, Rīga, LV 1050,
Latvija.
II. AKADĒMIJAS
PAŠPĀRVALDE UN STRUKTŪRVIENĪBAS
11. Akadēmijas pārstāvības un vadības institūcijas
un galvenās lēmējinstitūcijas ir: Satversmes sapulce, Senāts, Rektors,
Revīzijas komisija, Akadēmiskā šķīrējtiesa.
12. Akadēmijas pilnvarota augstākā koleģiālā
pārstāvības un vadības institūcija un lēmējinstitūcija akadēmiskajos un
zinātniskajos jautājumos ir Satversmes sapulce.
13. Satversmes sapulce:
13.1. pieņem un izdara
grozījumus Akadēmijas Satversmē;
13.2. ievēlē un atceļ
Rektoru;
13.3. noklausās un vērtē
Rektora pārskatu;
13.4. ievēlē Senātu un
atceļ tā locekļus;
13.5. ievēlē Revīzijas
komisiju un atceļ tās locekļus;
13.6. ievēlē Akadēmisko
šķīrējtiesu un atceļ tās locekļus;
13.7. apstiprina Satversmes
sapulces, Senāta, Revīzijas komisijas, Akadēmiskās šķīrējtiesas un Rektora
vēlēšanu nolikumus;
13.8. noklausās un vērtē Senāta pārskatu, pieņem lēmumus par tā darbību;
13.9. izskata un izlemj
konceptuālus Akadēmijas darbības un attīstības jautājumus.
14. Akadēmijas Satversmes sapulci
40 personu sastāvā ievēlē uz trīs gadiem. Proporcionālas pārstāvniecības
nodrošināšanai personāl
a pārstāvju grupas, aizklāti balsojot, ievēlē: 24
pārstāvjus no akadēmiskā personāla, 8 no studējošajiem, 8 no vispārējā
personāla. Satversmes sapulces pārstāvi var atsaukt tā personāla grupa, kura
viņu ievēlējusi. Satversmes sapulces pārstāvis ir atsaukts, ja par tā atsaukšanu
nobalso ne mazāk kā 75 procenti no personāla, kuram ir tiesības ievēlēt
attiecīgo Satversmes sapulces pārstāvi. Satversmes sapulces pārstāvja
atsaukšanas gadījumā attiecīgā personāla grupa ievēlē jaunu Satversmes sapulces
pārstāvi.
Satversmes sapulci sasauc
Rektors vai Senāts ne retāk kā reizi gadā. Satversmes sapulces sasaukšanas un
norises kārtību nosaka Satversmes sapulces nolikums.
15.
Satversmes sapulci vada priekšsēdētājs, kuru, tāpat kā viņa vietnieku un
sekretāru, ievēlē Satversmes sapulces locekļi. Satversmes sapulces lēmumu
pieņemšanas kārtību nosaka Akadēmijas Satversmes sapulces pieņemtais nolikums.
Satversmes sapulces lēmumus var pārsūdzēt Akadēmiskajā šķīrējtiesā desmit dienu
laikā pēc to pieņemšanas. Satversmes sapulce savu darbību izbeidz, ja Ministru
kabinets ir pieņēmis lēmumu par Akadēmijas reorganizāciju vai likvidāciju.
16.
Akadēmijas Senāts ir Akadēmijas personāla koleģiāla vadības un
lēmējinstitūcija, kas izstrādā un apstiprina kārtību un noteikumus visām
Akadēmijas darbības jomām un vada Akadēmijas studiju procesu. Senāta darbību
reglamentē Satversmes sapulces apstiprināts nolikums.
17.
Senātu, aizklāti balsojot, ievēlē uz trim gadiem. Akadēmiskā un vispārējā
personāla pārstāvjus Senātā vēlē Satversmes sapulce, studējošo pārstāvjus Senātā
ievēlē Studējošo pašpārvalde. Senātā ir 20 senatori, no kuriem ne mazāk par 50
procentiem ir profesori un asociētie profesori. Senāta sastāvā ir 75 procenti
akadēmiskā personāla pārstāvji, 20 procenti studējošo pārstāvji, 5 procenti
vispārējā personāla pārstāvji.
18. Ja
senators pārtrauc darba vai studiju attiecības ar Akadēmiju, viņam izbeidzas
senatora pilnvaras un viņa vietā jaunu
senatoru ievēlē attiecīgi Satversmes sapulce vai Studējošo pašpārvalde.
19.
Atsevišķu jautājumu koordinācijai un risināšanai Senāts var izveidot padomes
vai komisijas. Padomju un komisiju darbības kārtību nosaka Senāta apstiprināti
nolikumi.
20. Senāts:
20.1.
ievēlē Senāta priekšsēdētāju un sekretāru;
20.2. pieņem lēmumus par
nozīmīgākajiem akadēmiskās, zinātniskās un mākslinieciskās darbības
jautājumiem;
20.3.
izskata un apstiprina studiju programmas;
20.4. izskata un apstiprina
studiju programmu pašnovērtēšanas ziņojumus;
20.5. apstiprina visus Akadēmijas
nolikumus, noteikumus un citus augstskolas darbību reglamentējošos dokumentus,
izņemot tos, kas ir Satversmes sapulces kompetencē;
20.6.
dibina un likvidē struktūrvienības;
20.7.
nosaka Akadēmijas finanšu struktūru;
20.8.
nosaka akadēmiskā personāla darba samaksas principus;
20.9.
noklausās un vērtē Rektora ikgadēju pārskatu par budžeta izpildi;
20.10.
izveido komisijas un padomes atsevišķu jautājumu risināšanai;
20.11. izskata studējošo
apelācijas par izslēgšanu no studējošo saraksta;
20.12. ierosina
Akadēmijas Padomnieku konventa dibināšanu.
21.
Senāta, padomju un komisiju lēmumus var pārsūdzēt Akadēmiskajā šķīrējtiesā
desmit dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.
22.
Akadēmija izveido Padomnieku konventu. Padomnieku konvents konsultē Senātu un
Rektoru Akadēmijas attīstības stratēģijas jautājumos un tam ir tiesības
ierosināt jautājumu izskatīšanu Satversmes sapulcē un Senātā.
23.
Akadēmijas Padomnieku konventu dibina pēc Akadēmijas Senāta iniciatīvas vai
izglītības un zinātnes ministra pieprasījuma. Tā nolikumu apstiprina un
locekļus ievēlē Akadēmijas Senāts.
24. Padomnieku
konventu sasauc pēc tā priekšsēdētāja vai ne mazāk kā trešās daļas konventa
locekļu ierosinājuma. Padomnieku konventu vada tā priekšsēdētājs.
25.
Izglītības un zinātnes ministrs var pieprasīt izveidot Padomnieku konventu pēc
Rektora un Senāta pārstāvju viedokļu noklausīšanās. Ja padomnieku konventa
izveidi pieprasa ministrs, viņam ir tiesības iecelt konventa priekšsēdētāju un
līdz 50 procentiem konventa locekļu.
26.
Rektors ir Akadēmijas augstākā amatpersona, kas īsteno Akadēmijas vispārējo
administratīvo vadību un bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Akadēmiju.
27.
Rektoru Akadēmijas Satversmes sapulce ievēlē uz termiņu, kas nepārsniedz piecus gadus, ne vairāk kā divas reizes pēc
kārtas, atbilstoši Akadēmijas Senāta apstiprinātajam nolikumam par Rektora
vēlēšanām. Akadēmijā par Rektoru ievēlē profesoru vai personu, kurai ir mākslas
zinātņu doktora zinātniskais grāds. Nedēļu laikā pēc rektora vēlēšanām
Satversmes sapulces priekšsēdētājs informē Izglītības un zinātnes ministriju
par rektora vēlēšanu rezultātiem.
28.
Kārtējās Rektora vēlēšanas Akadēmija rīko vismaz vienu mēnesi pirms Rektora
pilnvaru izbeigšanās. Līdz jaunievēlētā rektora apstiprināšanai Ministru
kabinetā Rektora pienākumus pilda iepriekšējais rektors.
29.
Akadēmijas Satversmes sapulcē ievēlēto Rektoru apstiprina Ministru kabinets.
Rektors amata pienākumus sāk pildīt pēc apstiprināšanas Ministru kabinetā. Ja
rektors netiek apstiprināts, Satversmes sapulce divu mēnešu laikā atkārtoti
organizē rektora vēlēšanas. Līdz atkārtotajās vēlēšanās ievēlēta rektora
apstiprināšanai rektora pienākumus pilda Kultūras ministrijas izvirzītais un
Ministru kabineta ieceltais Akadēmijas rektora vietas izpildītājs.
30. Ja
Rektors pēc paša vēlēšanās beidz pildīt amatu pirms termiņa beigām, kā arī ja
Rektors tiek atcelts no amata, Ministru
kabinets ieceļ Kultūras ministrijas izvirzītu rektora vietas izpildītāju, kas
pilda Rektora pienākumus līdz jaunā rektora apstiprināšanai.
31.
Rektoru atceļ no amata Ministru kabinets pēc Akadēmijas Senāta vai Kultūras
ministrijas ierosinājuma, ja Rektora darbībā konstatēti Satversmes vai citu
normatīvo aktu pārkāpumi. Rektora atcelšanas ierosināšanai ir nepieciešams
vairāk nekā puse balsu no Akadēmijas Satversmes sapulces balsu kopskaita.
32.
Rektors veicina augstskolas attīstību un nodrošina akadēmiskā personāla un
studējošo akadēmisko brīvību ievērošanu.
33. Rektors:
33.1. atbild par
Akadēmijas darbības atbilstību Latvijas Republikas likumiem, citiem
normatīvajiem aktiem un Akadēmijas Satversmei;
33.2. atbild par
Akadēmijā iegūstamās izglītības, veikto zinātnisko pētījumu un īstenotās
mākslinieciskās jaunrades kvalitāti;
33.3. nodrošina Akadēmijai piešķirto valsts
budžeta līdzekļu, kā arī Akadēmijas mantas likumīgu, ekonomisku un mērķtiecīgu
izmantojumu; personiski atbild par Akadēmijas finansiālo darbību.
34.
Rektora izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību personas, kuras nav
Akadēmijas personāls, var apstrīdēt Izglītības un zinātnes ministrijā.
Ministrijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā.
35.
Akadēmijas Rektorāts ir konsultatīva, koleģiāla institūcija, kura ir izveidota
operatīvai un regulārai Akadēmijas vadības un organizatorisku jautājumu
apspriešanai. Rektorātu vada Rektors; tajā ietilpst: prorektori, galvenais
grāmatvedis, personāldaļas vadītājs.
36.
Prorektorus pieņem darbā Rektors, slēdzot ar tiem darba līgumu. Prorektori veic
Akadēmijas tiešo vadību Rektora prombūtnes laikā.
37.
Akadēmijas Akadēmiskā šķīrējtiesa izskata akadēmiskā personāla un studējošo
iesniegumus par Akadēmijas Satversmē noteikto akadēmisko tiesību
ierobežojumiem, strīdus starp Akadēmijas amatpersonām, struktūrvienību
pārvaldes institūcijām, kas atrodas pakļautības attiecībās.
38. Akadēmisko šķīrējtiesu piecu
personu sastāvā ievēlē uz trim gadiem. Satversmes sapulce aizklātā balsošanā
ievēlē trīs pārstāvjus no akadēmiskā personāla vidus, un tās sastāvā nedrīkst
būt Akadēmijas administratīvā personāla pārstāvji, studējošo pašpārvalde ievēlē
divus studējošo pārstāvjus.
39.
Akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumus, kurus apstiprina Senāts, izpilda
administrācija. Akadēmiskā šķīrējtiesa par savu darbību atbild Satversmes
sapulcei. Pēc darba devēja iniciatīvas Akadēmiskās šķīrējtiesas pārstāvjus no
darba var atlaist tikai ar Satversmes sapulces piekrišanu. Akadēmisko
šķīrējtiesu vai tās pārstāvjus atsauc Satversmes sapulce pēc Senāta vai 2/3
Satversmes sapulces pārstāvju pieprasījuma. Akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumus
Akadēmijas personāls var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā.
40.
Akadēmijas Revīzijas komisijai ir tiesības pārbaudīt Akadēmijas finansiālās un
saimnieciskās darbības atbilstību spēkā esošajiem likumiem, citiem
normatīvajiem aktiem, Akadēmijas Satversmei.
41.
Revīzijas komisiju trīs personu sastāvā uz trim gadiem ievēlē Akadēmijas
Satversmes sapulce. Revīzijas komisijā nedrīkst būt administratīvā personāla
pārstāvji.
42.
Revīzijas komisiju vada tās priekšsēdētājs, kurš ne retāk kā reizi gadā
iesniedz Senātam rakstveida ziņojumu par pārbaudes rezultātiem. Revīzijas komisijas
lēmumus viena mēneša laikā var pārsūdzēt Akadēmijas Senātā. Revīzijas komisiju
vai tās pārstāvi atsauc Satversmes sapulce pēc Senāta vai 2/3 Satversmes
sapulces pārstāvju pieprasījuma.
43.
Akadēmijas Zinātniskā padome veido Akadēmijas pētnieciskās darbības stratēģiju
un veic organizatorisko darbu Akadēmijas zinātniskās pētniecības vadīšanā.
Zinātniskā padome risina ar Akadēmijas Doktorantūru un akadēmiskā personāla
zinātnisko darbību saistītus jautājumus.
44.
Zinātnisko padomi 7 personu sastāvā pēc Rektora ierosinājuma uz trim gadiem
apstiprina Senāts. Zinātnisko padomi vai tās locekli atsauc Senāts pēc Rektora
priekšlikuma. Zinātniskās padomes darbību reglamentē Akadēmijas Senāta
apstiprināts Zinātniskās padomes nolikums.
45.
Akadēmijas pamatstruktūru veido katedras, nodaļas, studiju programmu direkcija,
Zinātniskās pētniecības centrs, bibliotēka, kurā ir nošu, grāmatu, fonotēkas,
video un informācijas tehnoloģiju nodaļas. Satversmē noteikto uzdevumu
veikšanai Akadēmijai ir tiesības veidot arī citas struktūrvienības
mākslinieciskās jaunrades, sporta centrus, starpdisciplināras studiju un
pētnieciskā darba vienības, kā arī struktūrvienības organizatoriskā,
saimnieciskā un apkalpojošā darba veikšanai.
46.
Lēmumu par struktūrvienības dibināšanu, reorganizāciju vai likvidēšanu pieņem
Senāts. Struktūrvienības uzdevumus, funkcijas un tiesības nosaka
struktūrvienības nolikums, kuru apstiprina Senāts. Ikvienas struktūrvienības
vadītājs ir atbildīgs par struktūrvienības uzdevumu izpildi, kā arī personāla nodarbināšanu
un struktūrvienības rīcībā esošo materiālo resursu lietderīgu izmantošanu.
47.
Akadēmijas Katedra ir studiju un pētnieciskā darba pamatvienība, kura pārstāv
apstiprināta studiju virziena noteiktu specializāciju un apvieno
specializācijas studiju kursu īstenošanā iesaistīto Akadēmijas akadēmisko
personālu. Katedras darbību reglamentē Senāta apstiprināts nolikums.
48.
Katedras galvenais uzdevums ir veidot Akadēmijas mērķiem un līmenim atbilstošas
programmas studiju kursu saturu, nodrošināt satura kvalitatīvu īstenošanu un
kontrolēt tās kompetencē ietilpstošo studiju kursu attīstību.
49.
Katedru vada katedras vadītājs, kurš ir atbildīgs Rektoram un akadēmiskā darba
prorektoram par studiju programmas realizāciju.
50.
Nodaļa ir Akadēmijas struktūrvienība, kas izveidota studējošo akadēmiskās
darbības organizēšanai vienā vai vairākās specializācijās vai profilos. Nodaļas
uzdevums ir organizēt un vadīt studējošo studiju procesu. Nodaļas darbību
reglamentē Senāta apstiprināts nolikums.
51.
Studiju programmu direkcija ir Akadēmijas struktūrvienība, kas plāno, koordinē
un kontrolē studiju programmu īstenošanas procesu, izveido, uztur un analizē
informatīvo bāzi par studējošajiem, studiju programmām, studiju programmu
apguves sasniegumiem, sadarbībā ar studējošajiem, katedru un nodaļu vadītājiem
nodrošina studiju programmu pašnovērtēšanas ziņojumu izstrādi, sekmē docētāju
tālākizglītību un profesionālo pilnveidi. Struktūrvienības darbību reglamentē
Senāta apstiprināts nolikums.
52.
Zinātniskās pētniecības centrs nodrošina saites starp izglītību un zinātni,
nacionālā kultūras mantojuma saglabāšanu, izpēti, zinātnieku iekļaušanos
mūsdienu mūzikas pētniecībā, starpdisciplinārus pētījumus. Zinātniskās
pētniecības centra darbību reglamentē
Senāta apstiprināts nolikums.
III. AKADĒMIJAS
PERSONĀLS
53. Akadēmijas personālu
veido:
53.1.
akadēmiskais personāls Akadēmijas akadēmiskajos amatos ievēlētie darbinieki;
53.2.
vispārējais Akadēmijas personāls;
53.3. pilna laika studējošie, ieskaitot
maģistrantus un doktorantus.
54.
Akadēmijas personāla tiesības un pienākums ir sekmēt mācību, studiju un
pētniecības darba brīvību, pildot savus tiešos darba un studiju pienākumus, kā
arī piedaloties Akadēmijas pārvaldes un pašpārvaldes institūciju darbībā,
atbilstoši Akadēmijas Satversmes sapulces noteiktajai kārtībai un spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem.
55.
Akadēmijas personāls par savu pienākumu pildīšanu un Senāta apstiprināto
iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu ir tieši atbildīgs attiecīgās
struktūrvienības vadītājam. Akadēmijas personālam ir pienākums atskaitīties
Senātam, ja Senāts to pieprasa.
56.
Akadēmijas akadēmisko personālu veido:
56.1.
profesori, asociētie profesori;
56.2.
docenti, vadošie pētnieki;
56.3.
lektori, pētnieki;
56.4.
asistenti.
57.
Akadēmiskais personāls veic studējošo izglītošanas un pētniecības darbu
mūzikas, horeogrāfijas un mūzikas pedagoģijas nozarēs.
58.
Akadēmiskā personāla darba slodzi un uzdevumu apjomu studējošo izglītošanā,
pētniecības darba vadīšanā, zinātniskajā pētniecībā, mākslinieciskajā jaunradē
un nozares attīstības kvalitātes vērtēšanā nosaka Senāts atbilstoši spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem.
59.
Akadēmijas personāla darba samaksas principus nosaka Akadēmijas Senāts, bet
mēneša darba algas likmes nedrīkst būt mazākas par Ministru kabineta
noteiktajām likmēm.
60.
Akadēmiskajam personālam atbilstoši Augstskolu likumam ir tiesības uz:
60.1.
ikgadēju apmaksātu astoņu nedēļu atvaļinājumu;
60.2. ik pēc sešiem gadiem apmaksātu sešu
kalendāro mēnešu ilgu akadēmisko atvaļinājumu zinātnisko pētījumu vai
zinātniskā darba veikšanai ārpus savas darbavietas;
60.3.
vienu reizi saņemt apmaksātu trīs mēnešus ilgu studiju atvaļinājumu promocijas
darba sagatavošanai.
61.
Profesoriem, asociētajiem profesoriem un docentiem vienā ievēlēšanas termiņā ir
tiesības uz neapmaksātu atvaļinājumu līdz 24 mēnešiem, lai strādātu par
vieslektoriem citās augstskolās.
62. Vēlētos Akadēmijas profesora, asociētā
profesora, docenta, lektora, asistenta, vadošā pētnieka un pētnieka amatus var
ieņemt atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un Akadēmijas
Satversmei:
62.1.
personas profesora un asociētā profesora amatā atklātā konkursā ievēlē
Akadēmijas Profesoru padome;
62.2.
personas docenta, lektora, asistenta amatā atklātā konkursā ievēlē Senāts;
62.3.
personas vadošā pētnieka un pētnieka amatā atklātā konkursā ievēlē Zinātniskā
padome.
63.
Akadēmijas profesorus, asociētos profesorus, docentus, lektorus un asistentus
ievēlē uz sešiem gadiem saskaņā ar Akadēmijas Senāta apstiprināto Nolikumu par
akadēmiskajiem amatiem. Akadēmijas vadošos pētniekus un pētniekus var ievēlēt
amatā zinātniskās pētniecības darba veikšanai
saskaņā ar Zinātniskās darbības likumu un Akadēmijas Senāta apstiprināto
nolikumu. Akadēmijas Rektors slēdz ar ievēlēto personu darba līgumu uz personas
ievēlēšanas termiņu.
64.
Rīkojot atklātu konkursu uz Akadēmijas profesora vai asociētā profesora amata
vietu, Akadēmijā izveidota nozares profesoru padome, kuras sastāvā divas
trešdaļas ir Akadēmijas profesori, viena trešdaļa nozares profesionālo apvienību
vai institūciju pārstāvji, kuri nestrādā Akadēmijā. Profesoru padomes darbību
reglamentē Senāta apstiprināts nolikums.
65.
Akadēmijas profesors ir savā darbības jomā starptautiski atzīts speciālists,
kurš veic mūsdienu augstskolas mērķiem un līmenim atbilstošu zinātniskās
pētniecības vai mākslinieciskās jaunrades darbu mūzikā vai horeogrāfijā un
nodrošina augstas kvalitātes studijas mākslas zinātnes, mūzikas vai
horeogrāfijas apakšnozarē.
66.
Akadēmijas profesora amatā var ievēlēt personu, kurai ir doktora grāds vai
kuras mākslinieciskās jaunrades rezultāti atbilst Akadēmijas Nolikumam par
akadēmiskajiem amatiem, un kurai ir ne mazāk kā trīs gadu darba pieredze
asociētā profesora vai profesora amatā.
67.
Līdz ar ievēlēšanu amatā profesors iegūst tiesības vadīt pētniecisko un
izglītojošo darbu attiecīgajā mākslas zinātnes apakšnozarē.
68.
Akadēmijas asociētā profesora galvenie uzdevumi ir lekciju lasīšana,
pētniecības darbs mākslas zinātnes mūzikas vai horeogrāfijas apakšnozarē,
pedagoģijas zinātnes mūzikas pedagoģijas apakšnozarē, mākslinieciskā jaunrade,
kura atbilst asociētā profesora amata vietas nosaukumam, pētniecības darba
vadīšana doktora vai maģistra grāda iegūšanai.
69.
Asociētā profesora amatā var ievēlēt personu ar doktora grādu vai personu, kuras
mākslinieciskās jaunrades darba rezultāti atbilst Akadēmijas Nolikumam par
akadēmiskajiem amatiem.
70.
Akadēmijas Senātam ir tiesības piešķirt emeritus profesora goda nosaukumu
pensionētiem Akadēmijas profesoriem vai asociētajiem profesoriem par īpašu
ieguldījumu augstākajā izglītībā, zinātnē, mākslā.
71.
Akadēmijas docenta galvenie uzdevumi ir lekciju lasīšana, nodarbību vadīšana,
pētniecības darbs mākslas zinātnes mūzikas vai horeogrāfijas apakšnozarē,
pedagoģijas zinātnes mūzikas pedagoģijas apakšnozarē, vai mākslinieciskā
jaunrade mūzikā vai horeogrāf
ijā, kas atbilst docenta amata vietas nosaukumam.
72.
Docenta amatā var ievēlēt personu ar doktora grādu vai personu ar maģistra
grādu, kuras mākslinieciskās jaunrades rezultāti atbilst Akadēmijas Nolikumam
par akadēmiskajiem amatiem.
73.
Akadēmijas lektora galvenie uzdevumi ir lekciju lasīšana, nodarbību vadīšana,
mākslinieciskā jaunrade mūzikas vai mākslas nozarē, pētnieciskais darbs mākslas
zinātnes mūzikas vai horeogrāfijas apakšnozarē, pedagoģijas zinātnes mūzikas
pedagoģijas apakšnozarē.
74.
Lektora amatā var ievēlēt personas ar maģistra grādu atbilstoši normatīvajiem
aktiem un Akadēmijas Senāta apstiprinātajam Nolikumam par akadēmiskajiem
amatiem.
75.
Akadēmijas asistenta uzdevumi ir īstenot izglītojošo darbu nodarbību
vadīšana, mācību metodisko līdzekļu izstrādāšana, veikt mākslinieciskās
jaunrades vai pētniecisko darbu mākslas zinātnes mūzikas vai horeogrāfijas
apakšnozarē vadošā docētāja vadībā.
76.
Asistenta amatā var ievēlēt personas ar maģistra grādu atbilstoši normatīvajiem
aktiem un Akadēmijas Senāta apstiprinātajam Nolikumam par akadēmiskajiem
amatiem.
77.
Asociēto profesoru, docentu, lektoru un asistentu amata vietu skaitu nosaka
Akadēmijas Senāts atbilstoši normatīvajiem aktiem, studiju programmu
īstenošanas nepieciešamībai un finansējuma iespējām.
78.
Vispārējais personāls tiek pieņemts darbā un atlaists no darba saskaņā ar spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem.
79.
Akadēmijā studējošie ir profesionālo bakalaura studiju programmu studenti,
profesionālo un akadēmisko studiju programmu maģistranti, doktora studiju
programmas doktoranti.
80.
Tiesības studēt Akadēmijā nosaka Augstskolu likums. Uzņemšana un imatrikulācija
notiek saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un Akadēmijas Senāta
apstiprinātajiem uzņemšanas noteikumiem un uzņemšanas prasībām. Ja reflektantu
skaits ir lielāks par izsludināto valsts budžeta finansēto studiju vietu
skaitu, studējošo atlasi veic konkursa kārtībā atbilstoši papildu prasību vai
iestājpārbaudījumu rezultātiem.
81. No
valsts budžeta līdzekļiem studijas Akadēmijā tiek finansētas atbilstoši
Ministru kabineta noteiktajai kārtībai. Studiju maksu studiju vietās, kas
netiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem, sedz studējošie, juridiskas un
fiziskas personas, noslēdzot par to attiecīgu līgumu ar Akadēmiju.
82.
Personu var izslēgt no studējošo skaita (eksmatrikulēt), ja:
82.1.
tā pati to vēlas;
82.2.
noskaidrojas, ka tās uzņemšanu ir ietekmējusi maldināšana, kukuļdošana vai cita
rīcība, ar kuru pārkāpts pretendentu vienlīdzības princips;
82.3.
tā Akadēmijas noteiktajos termiņos nav nokārtojusi nepieciešamos pārbaudījumus
vai nav veikusi citus studiju uzdevumus;
82.4. tā ir pārkāpusi Akadēmijas
iekšējās kārtības noteikumus.
Personas izslēgšanu no studējošo saraksta veic Akadēmijas Rektors.
Apelācijas izskata Akadēmijas Senāts.
83.
Studijas Akadēmijā notiek saskaņā ar Senāta apstiprinātajām, licencētajām un
valsts akreditētajām studiju programmām.
84.
Studējošo galvenais pienākums ir sekmīgi apgūt izvēlēto akadēmisko vai
profesionālo studiju programmu.
85.
Akadēmijas studējošajiem ir tiesības iegūt augstāko izglītību, noteiktā kārtībā
izmantot Akadēmijas infrastruktūru, pārtraukt un atsākt studijas, saņemt informāciju
jautājumos, kas tieši saistīti ar viņu studijām, brīvi paust un aizstāvēt savus
uzskatus, vēlēt un tikt ievēlētam studentu pašpārvaldē, līdzdarboties citās
Akadēmijas pašpārvaldes institūcijās, dibināt biedrības.
86.
Akadēmijas studējošie, kuri sekmīgi apguvuši atbilstošu valsts akreditētu
studiju programmu, ir tiesīgi:
86.1.
saņemt valsts atzītu profesionālās augstākās izglītības diplomu, maģistra
diplomu, vai doktora diplomu;
86.2.
iegūt profesionālo bakalaura grādu mūzikā, mūzikas pedagoģijā vai horeogrāfijā
un atbilstošu piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju; profesionālo maģistra
grādu mūzikā vai horeogrāfijā; humanitāro zinātņu maģistra grādu mākslā;
mākslas zinātņu doktora (Dr.art.) zinātnisko grādu.
87.
Studijās iegūstamos grādus un profesionālās kvalifikācijas Akadēmijā ir
tiesības piešķirt:
87.1. Valsts pārbaudījumu
komisijai, kura darbojas atbilstoši Akadēmijas Senāta apstiprinātajam
nolikumam, profesionālo bakalaura grādu mūzikā, mūzikas pedagoģijā vai
horeogrāfijā un atbilstošu piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju;
profesionālo maģistra grādu mūzikā vai horeogrāfijā;
87.2.
Akadēmiskai padomei, kura darbojas atbilstoši Akadēmijas Senāta apstiprinātajam
nolikumam, humanitāro zinātņu maģistra grādu mākslā;
87.3.
Promocijas padomei mākslas zinātņu doktora (Dr.art.) zinātnisko grādu.
88.
Akadēmijā darbojas Promocijas padome, kuras uzdevums ir zinātņu nozares
Mākslas zinātne apakšnozarē Mūzikas vēsture un teorija zinātniskās
kvalifikācijas darba novērtēšana un mākslas zinātņu doktora (Dr.art.)
zinātniskā grāda piešķiršana. Promocijas padomes darbību atbilstoši spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem reglamentē Senāta apstiprināts nolikums.
89.
Akadēmijā studējošajiem ir sava pašpārvalde:
89.1.
Studējošo pašpārvalde darbojas saskaņā ar Senāta apstiprinātu nolikumu. Senāts
var atteikt apstiprinājumu nolikumam tikai tiesisku apsvērumu dēļ;
89.2.
Studējošo pašpārvalde pārstāv studējošo intereses akadēmiskās, sociālās un
kultūras dzīves jautājumos Akadēmijas un citās valsts institūcijās;
89.3.
Akadēmijas Senātā pārstāvētajiem studējošajiem ir veto tiesības jautājumos, kas
saistīti ar studējošo interesēm. Pēc veto piemērošanas jautājumu izskata
saskaņošanas komisija, ko Senāts izveido ar klātesošo divu trešdaļu balsu
vairākumu;
89.4. Studējošo pašpārvaldes pārstāvjiem ir
tiesības līdzdarboties Akadēmijas lēmējinstitūcijās, saņemt informāciju no
jebkuras amatpersonas jautājumos, kas skar studējošo intereses;
89.5.
Studējošo pašpārvalde reprezentē Akadēmijā studējošos Latvijā un ārvalstīs;
89.6.
Studējošo pašpārvaldes lēmumi pēc to apstiprināšanas Akadēmijas Senātā ir
obligāti visiem studējošajiem.
IV.
AKADĒMIJAS ĪPAŠUMS, FINANSES UN SAIMNIECISKĀ DARBĪBA
90.
Akadēmijas īpašums var būt zeme, kustamais, nekustamais un intelektuālais
īpašums, naudas līdzekļi Latvijā un ārvalstīs saskaņā ar spēkā esošajiem
normatīvajiem aktiem. Akadēmija rīkojas ar savu īpašumu Satversmē norādīto
mērķu sasniegšanai. Akadēmijas valdījumā vai lietošanā nodotā valsts īpašuma
pārvaldīšanas kārtību nosaka un šī īpašuma izmantošanu kontrolē attiecīgās
valsts institūcijas saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
91.
Akadēmijas finanšu resursus veido:
91.1.
valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem;
91.2.
pašu ieņēmumi:
91.2.1.
ieņēmumi no maksas par studijām;
91.2.2.
ieņēmumi no saimnieciskās darbības;
91.3.
juridisko un fizisko personu ziedojumi un dāvinājumi ar norādītu mērķi vai bez
tā;
91.4.
citi normatīvajos aktos paredzētie finanšu līdzekļi.
92.
Akadēmijas finanšu resursu struktūru un izmantošanu nosaka Akadēmijas Senāts,
bet budžeta izpildi kontrolē Revīzijas komisija. Finanšu resursus, ko fiziskās
un juridiskās personas piešķir atsevišķu mērķprogrammu un pasākumu
finansēšanai, Akadēmija nodod tieši tai struktūrvienībai, fiziskajai vai
juridiskajai personai, kas īsteno šo programmu vai projektu.
93.
Akadēmija var veikt savam profilam atbilstošu saimniecisko darbību, kuras
ienākumi ir ieskaitāmi Akadēmijas budžetā tās attīstībai.
V. AKADĒMIJAS SATVERSMES
PIEŅEMŠANAS UN GROZĪJUMU IZDARĪŠANAS KĀRTĪBA
94.
Akadēmijas Satversmi pieņem un grozījumus tajā izdara tikai Akadēmijas
Satversmes sapulce.
95.
Akadēmijas Satversme un tajā izdarītie grozījumi stājas spēkā pēc to
apstiprināšanas Latvijas Republikas Saeimā.
VI. AKADĒMIJAS
REORGANIZĀCIJA VAI LIKVIDĀCIJA
96.
Lēmumu par Akadēmijas reorganizāciju vai likvidāciju pieņem Ministru kabinets
pēc izglītības un zinātnes ministra vai kultūras ministra ierosinājuma, pamatojoties uz
Augstākās izglītības padomes atzinumu.
97. Akadēmijas
likvidācijas vai reorganizācijas gadījumā studējošajiem tiek nodrošināta
iespēja turpināt studijas citā augstskolā.
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas
rektors
prof. J.Karlsons
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretāra
vietā valsts sekretāra vietnieks Eiropas lietu un vispārējos jautājumos |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
B.Rivža
|
A.Cinis
|
E.Martinsons
|
G.Grosa
|
S.Gerge
|
29.06.2006; 16:27
3730
S.Gerge 7047898
sendija.gerge@izm.gov.lv
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums. |
Ņemot vērā, ka
2006.gada 6.aprīlī spēkā stājās grozījumi Augstskolu likumā un to pārejas
noteikumu 18. un 19.punkts paredz augstskolām nodrošināt savu satversmju
atbilstību ar Augstskolu likumā noteiktajām prasībām, kā arī, saskaņā ar
Augstskolu likuma 10.panta trešajā daļā noteikto, ka valsts dibināto augstskolu
satversmi un tās grozījumus tajā pieņem attiecīgās augstskolas satversmes
sapulce un pēc izglītības un zinātnes ministra ieteikuma ar likumu apstiprina
Saeima, ir nepieciešams šis likumprojekts. Jāzepa Vītola Latvijas
Mūzikas akadēmijas Satversme tika apstiprināta ar Ministru kabineta 1998.gada
26.maija rīkojumu Nr.273 Par Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas
Satversmes apstiprināšanu un grozījumi ar Ministru kabineta 2001.gada
14.septembra rīkojumu Nr.446 Par Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas
Satversmes grozījumu apstiprināšanu. Tā kā Jāzepa Vītola
Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversmē saskaņā ar minētajiem Augstskolu likuma
grozījumiem bija jāizdara daudz grozījumu, tad atbilstoši juridiskās tehnikas
prasībām Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversme tika izteikta
jaunā redakcijā. |
Ar šo likumprojektu tiek apstiprināta Jāzepa
Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversme. Satversme nosaka Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas darbības
pamatvirzienus, mērķus un uzdevumus, juridisko statusu tiek noteikts, ka tā
ir atvasināta publiska persona. Satversme ietver jaunu jēdzienu ievēlēšanas
vieta un nosaka akadēmijas personāla (akadēmiskā personāla, vispārējā
personāla un studējošo) sastāvu un tiesības. Satvers
me nosaka Jāzepa Vītola
Latvijas Mūzikas akadēmijas pašpārvaldes un struktūrvienības, nosakot, ka tās
pārstāvības un vadības institūcijas un galvenās lēmējinstitūcijas ir:
Satversmes sapulce, Senāts, Rektors, Revīzijas komisija un Akadēmiskā
šķīrējtiesa, kā arī nosaka to struktūru un kompetenci. Jāzepa Vītola Latvijas
Mūzikas akadēmijas pamatstruktūru veido katedras, nodaļas, studiju programmu
direkcija, Zinātniskās pētniecības centrs un bibliotēka. Tāpat tiek noteikts
arī Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas īpašums, finanses un
saimnieciskā darbība, Satversmes pieņemšanas un grozījumu izdarīšanas
kārtība, kā arī Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas reorganizācijas vai
likvidācijas kārtība. |
|
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2006.) |
Nākamie
trīs gadi
(2007.2009.) |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta
noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Nav nepieciešams izstrādāt papildu normatīvos
aktus. |
2. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
|||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav.
|
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas. Rektors
atbild par augstskolas darbības atbilstību
tās satversmei saskaņā ar Augstskolu likuma
171. panta 1. punktu. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Sabiedrība
tiks informēta, publicējot likumu pēc tā pieņemšanas likumā Par likumu un
citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
noteiktajā kārtībā.
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas
akadēmijas izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību augstskolas
personāls var apstrīdēt akadēmiskajā šķīrējtiesā, bet akadēmiskās
šķīrējtiesas lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Izglītības un
zinātnes ministre B.Rivža
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretāra
vietā valsts sekretāra vietnieks Eiropas lietu un vispārējos jautājumos |
Juridiskā
dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
B.Rivža
|
A.Cinis
|
E.Martinsons
|
G.Grosa
|
S.Gerge
|
29.06.2006; 14:20
933
S.Gerge 7047898
sendija.gerge@izm.gov.lv
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums. |
Ņemot vērā, ka
2006.gada 6.aprīlī spēkā stājās grozījumi Augstskolu likumā un to pārejas
noteikumu 18. un 19.punkts paredz augstskolām nodrošināt savu satversmju
atbilstību ar Augstskolu likumā noteiktajām prasībām, kā arī, saskaņā ar
Augstskolu likuma 10.panta trešajā daļā noteikto, ka valsts dibināto
augstskolu satversmi un tās grozījumus tajā pieņem attiecīgās augstskolas
satversmes sapulce un pēc izglītības un zinātnes ministra ieteikuma ar likumu
apstiprina Saeima, ir nepieciešams šis likumprojekts. Jāzepa Vītola Latvijas
Mūzikas akadēmijas Satversme tika apstiprināta ar Ministru kabineta 1998.gada
26.maija rīkojumu Nr.273 Par Jāzepa V
ītola Latvijas Mūzikas akadēmijas
Satversmes apstiprināšanu un grozījumi ar Ministru kabineta 2001.gada
14.septembra rīkojumu Nr.446 Par Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas
Satversmes grozījumu apstiprināšanu. Tā kā Jāzepa Vītola
Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversmē saskaņā ar minētajiem Augstskolu likuma
grozījumiem bija jāizdara daudz grozījumu, tad atbilstoši juridiskās tehnikas
prasībām Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversme tika izteikta
jaunā redakcijā. |
Ar šo likumprojektu tiek apstiprināta Jāzepa
Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Satversme. Satversme nosaka Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas darbības
pamatvirzienus, mērķus un uzdevumus, juridisko statusu tiek noteikts, ka tā
ir atvasināta publiska persona. Satversme ietver jaunu jēdzienu ievēlēšanas
vieta un nosaka akadēmijas personāla (akadēmiskā personāla, vispārējā
personāla un studējošo) sastāvu un tiesības. Satversme nosaka Jāzepa Vītola
Latvijas Mūzikas akadēmijas pašpārvaldes un struktūrvienības, nosakot, ka tās
pārstāvības un vadības institūcijas un galvenās lēmējinstitūcijas ir:
Satversmes sapulce, Senāts, Rektors, Revīzijas komisija un Akadēmiskā
šķīrējtiesa, kā arī nosaka to struktūru un kompetenci. Jāzepa Vītola Latvijas
Mūzikas akadēmijas pamatstruktūru veido katedras, nodaļas, studiju programmu
direkcija, Zinātniskās pētniecības centrs un bibliotēka. Tāpat tiek noteikts
arī Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas īpašums, finanses un
saimnieciskā darbība, Satversmes pieņemšanas un grozījumu izdarīšanas
kārtība, kā arī Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas reorganizācijas vai
likvidācijas kārtība. |
|
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2006.) |
Nākamie
trīs gadi
(2007.2009.) |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta
noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Nav nepieciešams izstrādāt papildu normatīvos
aktus. |
2. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais
akts |
|||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav.
|
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas. Rektors
atbild par augstskolas darbības atbilstību
tās satversmei saskaņā ar Augstskolu likuma
171. panta 1. punktu. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Sabiedrība
tiks informēta, publicējot likumu pēc tā pieņemšanas likumā Par likumu un
citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
noteiktajā kārtībā.
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas
akadēmijas izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību augstskolas
personāls var apstrīdēt akadēmiskajā šķīrējtiesā, bet akadēmiskās
šķīrējtiesas lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Izglītības un
zinātnes ministre B.Rivža
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretāra
vietā valsts sekretāra vietnieks Eiropas lietu un vispārējos jautājumos |
Juridiskā
dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
B.Rivža
|
A.Cinis
|
E.Martinsons
|
G.Grosa
|
S.Gerge
|
29.06.2006; 14:20
933
S.Gerge 7047898
sendija.gerge@izm.gov.lv