Grozījumi
Fizisko personu datu aizsardzības likumā
Izdarīt Fizisko personu datu aizsardzības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 9.nr.; 2002,
23.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "sistēmas pārzinis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "pārzinis" (attiecīgā locījumā).
2. 2.pantā:
izteikt 9.punktu šādā redakcijā:
"9) pārzinis
fiziskā vai juridiskā persona, valsts vai pašvaldību
institūcija, kura nosaka personas datu apstrādes mērķus un apstrādes līdzekļus, kā arī
atbild par personas datu apstrādi saskaņā ar šo likumu;";
papildināt pantu ar 11.punktu šādā redakcijā:
"11) personas identifikācijas kods jebkāds numurs, kas tiek piešķirts
datu subjekta identifikācijai."
3. 3.pantā:
izteikt pirmās daļas 3.punktu
šādā redakcijā:
"3) Latvijas
Republikā atrodas aprīkojums, kas tiek izmantots personas datu apstrādei,
izņemot gadījumus, ja aprīkojums tiek izmantots tikai personas datu pārraidei
caur Latvijas Republikas teritoriju.";
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Šis likums neattiecas uz personas datu apstrādi, ko fiziskas personas veic personiskām vai mājas un ģimenes vajadzībām, un personas dati netiek izpausti trešajām personām."
4. Papildināt 5.panta pirmo
daļu aiz vārda "žurnālistiskām" ar vārdiem "vajadzībām saskaņā
ar likumu "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem"".
5. Izteikt 9.panta trešās daļas
ievaddaļu šādā redakcijā:
"(3) Šā panta pirmā un otrā
daļa netiek piemērota, ja:".
6. 11.pantā:
aizstāt 5.punktā vārdus "ārstniecības līdzekļu izplatīšanai" ar vārdiem "zāļu un medicīnisko ierīču izplatīšanai vai to administrēšanai";
papildināt pantu ar 11.punktu šādā redakcijā:
"11) personas datu apstrāde ir nepieciešama, pildot valsts pārvaldes funkcijas vai veidojot likumā noteiktas valsts informācijas sistēmas."
7. Papildināt 12.pantu aiz vārdiem "slēgtās tiesas sēdēs civillietās" ar vārdiem "kā arī administratīvā procesa lietās".
8. Izteikt 13.1 pantu
šādā redakcijā:
"13.1 pants.
Personas identifikācijas kodus drīkst apstrādāt vienā no šādiem gadījumiem:
1) ir saņemta datu
subjekta piekrišana;
2) identifikācijas
kodu apstrāde izriet no personas datu apstrādes mērķa;
3) identifikācijas
kodu apstrāde nepieciešama turpmākas datu subjekta anonimitātes nodrošināšanai;
4) ir saņemta Datu
valsts inspekcijas rakstveida atļauja."
9. Izslēgt 16.panta otro daļu.
10. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā:
"19.pants. Datu subjekts var aizliegt
apstrādāt savus personas datus komerciāliem mērķiem, šā likuma 7.panta 6.punktā
minētajos gadījumos, informācijas sabiedrības pakalpojumos, tirgus un
sabiedriskā viedokļa pētījumos, ģenealoģiskajos pētījumos, izņemot gadījumus,
ja likumos nav noteikts citādi."
11. Izslēgt IV nodaļas nosaukumā vārdu
"sistēmas".
12. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:
"21.pants. (1) Visas valsts
un pašvaldību institūcijas, citas fiziskās un juridiskās personas, kas veic vai
vēlas uzsākt personas datu apstrādi, reģistrē to šajā likumā noteiktajā
kārtībā.
(2) Šajā likumā noteiktā reģistrācijas kārtība neattiecas uz personas datu apstrādi:
1) grāmatvedības un personāla uzskaites mērķiem;
2) valsts vai pašvaldību informācijas sistēmās, kurās savāktie personas dati ir publiski pieejami;
3) žurnālistiskiem mērķiem saskaņā ar likumu "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem";
4) arhivēšanas mērķiem saskaņā ar likumu "Par arhīviem";
5) ja to veic reliģiskās organizācijas;
6) ja pārzinis likumā noteiktajā kārtībā ir reģistrējis personas datu aizsardzības speciālistu."
13. Papildināt likumu ar 21.1
un 21.2 pantu šādā redakcijā:
"21.1 pants.
(1) Pārzinis var nereģistrēt personas datu apstrādi, norīkojot personas datu
aizsardzības speciālistu. Personas datu aizsardzības speciālists nav personas
datu operators.
(2) Par personas datu
aizsardzības speciālistu norīko fizisku personu, kurai ir augstākā izglītība
tiesību zinātņu, informācijas tehnoloģiju vai līdzīgās jomās un kura ir apmācīta Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
(3) Pārzinis piešķir
personas datu aizsardzības speciālistam nepieciešamos līdzekļus, informāciju un
laiku (darba laika ietvaros), lai viņš varētu veikt savus pienākumus.
(4) Pārzinis reģistrē
personas datu aizsardzības speciālistu Datu valsts inspekcijā. Ja personas datu
aizsardzības speciālists veic sistēmu auditu, tam nav nepieciešams papildus akreditēties
Datu valsts inspekcijā saskaņā ar likumu.
(5) Personas datu aizsardzības speciālistu reģistrs ir publiski pieejams. Par personas datu aizsardzības speciālistu reģistrā norāda šādu informāciju:
1) personas vārds, uzvārds,
kontaktinformācija (adrese, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese);
2) termiņš, uz kuru persona
ir norīkota;
3) informācija par personas datu apstrādes vietu un iespējām saņemt šā likuma 22.panta pirmajā daļā minēto informāciju.
(6) Datu valsts inspekcija
atliek personas datu aizsardzības speciālista reģistrāciju, ja nav iesniegta
visa šā panta piektajā daļā minētā informācija.
(7) Datu valsts inspekcija
nereģistrē personas datu aizsardzības speciālistu, ja:
1) tas neatbilst šajā likumā
izvirzītajām prasībām;
2) iestājies kāds no šā likuma
22.panta sestajā daļā minētajiem gadījumiem.
(8) Datu valsts inspekcija
izslēdz personas datu aizsardzības speciālistu no reģistra šādos gadījumos:
1) ja ir saņemts pārziņa
iesniegums;
2) ja mēneša laikā pēc personas datu aizsardzības speciālista reģistrācijas pārzinis nav iesniedzis iesniegumu par personas datu apstrādes izslēgšanu no personas datu apstrādes reģistra.
(9) Datu valsts inspekcija
lēmumus par personas
datu aizsardzības speciālista reģistrāciju pieņem 15 dienu laikā pēc visas šā panta piektajā daļā
minētās informācijas iesniegšanas Datu valsts inspekcijā.
(10) Datu valsts inspekcija var
izslēgt personas datu aizsardzības speciālistu no reģistra un pieprasīt personas datu apstrādes reģistrāciju
saskaņā ar šā likuma 22.pantu, ja Datu valsts inspekcija personas datu
apstrādē, kas ir personas datu aizsardzības speciālista pārziņā, konstatē šā
likuma pārkāpumus.
21.2 pants. (1) Personas datu
aizsardzības speciālists organizē, kontrolē un uzrauga pārziņa veiktās personas
datu apstrādes atbilstību likuma prasībām. Valsts un pašvaldību institūcijās
pārzinis var uzdot personas datu aizsardzības speciālistam veikt auditu.
(2) Personas datu aizsardzības
speciālists veido reģistru, kurā iekļauj šā likuma 22.panta pirmajā daļā minēto
informāciju (izņemot šā likuma 22.panta pirmās daļas 10. un
11.punktā minēto informāciju), kuru personas datu a
izsardzības speciālists bez maksas
sniedz datu subjektam vai Datu valsts inspekcijai pēc to pieprasījuma.
(3) Personas datu aizsardzības
speciālista pienākums ir saglabāt un bez tiesiskā pamata neizpaust personas
datus arī pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanas.
(4) Personas datu aizsardzības
speciālists katru gadu sagatavo gada pārskatu par savu darbību un iesniedz to
pārzinim."
14. Izteikt 22. un 23.pantu šādā
redakcijā:
"22.pants. (1) Šā likuma 21.pantā
minētās institūcijas un personas, kas vēlas uzsākt personas datu apstrādi,
iesniedz Datu valsts inspekcijā reģistrācijas iesniegumu, kurā ir iekļauta šāda
informācija:
1) pārziņa nosaukums (vārds, uzvārds),
reģistrācijas kods, adrese un tālruņa numurs;
2) pārziņa pilnvarotās personas
vārds, uzvārds, personas kods, adrese un tālruņa numurs;
3) personas datu apstrādes
tiesiskais pamats;
4) personas datu veidi un personas
datu apstrādes mērķi;
5) datu subjektu kategorijas;
6) personas datu saņēmēju
kategorijas;
7) paredzētais personas datu
apstrādes veids;
8) plānotais personas datu iegūšanas
veids;
9) personas datu apstrādes vieta;
10) informācijas resursu vai
tehnisko resursu turētājs, kā arī atbildīgais par informācijas sistēmas
drošību;
11) tehniskie un
organizatoriskie pasākumi, kas nodrošina personas datu aizsardzību;
12) kādi personas dati tiks
nodoti citām valstīm, kas nav Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas
dalībvalstis.
(2) Datu valsts inspekcija
izvērtē personas datu apstrādes sistēmas un nosaka, kuras var radīt riskus datu subjektu
tiesībām un brīvībām, un veic pirmsreģistrācijas pārbaudes.
(3) Reģistrējot personas datu
apstrādi, Datu valsts inspekcija izsniedz pārzinim vai viņa pilnvarotajai
personai personas datu apstrādes reģistrācijas apliecību.
(4) Pirms izmaiņu izdarīšanas
personas datu apstrādē šīs izmaiņas reģistrē Datu valsts inspekcijā, izņemot šā
likuma 22.panta pirmās daļas 11.punktā minēto informāciju.
(5) Ja mainās personas datu
apstrādes tehniskie un organizatoriskie pasākumi, kas būtiski ietekmē personas
datu apstrādes aizsardzību, informācija par to gada laikā jāiesniedz Datu
valsts inspekcijā.
(6) Ja pārzini izslēdz no
personas datu apstrādes reģistra, viņa pienākums ir iesniegumu par izslēgšanu
iesniegt šādos gadījumos:
1) pēc pārziņa
reorganizācijas mainās pārzinis, kas ir juridiskā persona;
2) pārziņa darbība tiek
izbeigta.
(7) Datu valsts inspekcija
pieņem lēmumu par pārziņa izslēgšanu no personas datu apstrādes reģistra bez
iesnieguma, kā arī anulē personas datu apstrādes reģistrācijas apliecību, ja:
1) pārzinis nav novērsis pārkāpumus Datu
valsts inspekcijas norādītajā termiņā;
2) pārzinis mēneša laikā pēc
izmaiņu izdarīšanas personas datu apstrādē nav iesniedzis iesniegumu par
izmaiņu reģistrāciju vai nav iesniedzis iesniegumu par izslēgšanu no personas
datu apstrādes reģistra šā panta sestajā daļā minētajos gadījumos.
(8) Ministru kabinets nosaka
šādu iesniegumu veidlapu paraugus:
1)
personas datu apstrādes reģistrācijas iesniegums;
2)
iesniegums par izmaiņu izdarīšanu personas datu apstrādē;
3)
personas datu aizsardzības speciālista reģistrācijas iesniegums;
4) iesniegums par personas datu apstrādes izslēgšanu no personas datu apstrādes reģistra;
5) iesniegums par personas
datu aizsardzības speciālista izslēgšanu no Datu valsts inspekcijas reģistra.
(9) Par katru personas datu
apstrādes reģistrāciju vai šā panta ceturtajā daļā minēto izmaiņu reģistrāciju
maksājama valsts nodeva Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā.
23.pants. (1) Datu valsts
inspekcija atliek personas datu apstrādes reģistrāciju vai lēmuma pieņemšanu
par izmaiņu izdarīšanu personas datu apstrādē, ja:
1) personas datu apstrādes
reģistrācijas iesniegumā konstatēti trūkumi;
2) nav sniegta visa šā likuma
22.panta pirmajā daļā norādītā informācija;
3) nav samaksāta valsts nodeva.
(2) Datu valsts inspekcija
nereģistrē personas datu apstrādi vai pieņem lēmumu par atteikumu izdarīt
izmaiņas personas datu apstrādē, ja:
1) Datu valsts inspekcijas
konstatētie un paziņotie trūkumi nav novērsti 30 dienu laikā;
2) personas datu apstrādes
reģistrācijas iesniegumu vai iesniegumu par izmaiņu izdarīšanu personas datu
apstrādē iesniegusi persona, kura nav uzskatāma par pārzini šā likuma izpratnē;
3) pārbaudot personas datu
apstrādi, konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi personas datu aizsardzības jomā.
(3) Iesniedzot dokumentus
atkārtoti pēc šajā likumā norādītā termiņa dokumentu trūkumu novēršanai, šajā
likumā paredzētā valsts nodeva jāmaksā atkārtoti.
(4) Šā panta otrās daļas
2.punktā minētajos gadījumos valsts nodevu atmaksā saskaņā ar Datu valsts
inspekcijas lēmumu."
15. Izteikt 24.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Datu
valsts inspekcija personas datu apstrādes reģistrā iekļauj šā likuma 22.panta
pirmajā un ceturtajā daļā minēto informāciju (izņemot tā paša panta pirmās
daļas 10. un 11.punktā minēto informāciju). Reģistrs ir publiski pieejams."
16. Papildināt likumu ar 24.1 pantu šādā
redakcijā:
"24.1 pants.
Šā likuma 21.1 panta piektajā daļā un 24.panta pirmajā daļā
minētie reģistri ir personas datu apstrādes uzraudzības informācijas sistēmas
sastāvdaļa. Personas datu apstrādes uzraudzības informācijas sistēma ir valsts
informācijas sistēma, kuras darbību organizē un vada Datu valsts inspekcija."
17.
Izteikt 26.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Valsts
un pašvaldību institūcijas reizi divos gados iesniedz Datu valsts inspekcijā
personas datu apstrādes sistēmu iekšējā audita atzinumu (arī sistēmas riska
analīzi) un pārskatu par informācijas drošības jomā veiktajiem pasākumiem."
18. 28.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Personas datus var nodot
citai valstij, kas nav Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas
dalībvalsts, ja šī valsts nodrošina tādu datu aizsardzības pakāpi, kas atbilst attiecīgajai
Latvijā spēkā esošajai datu aizsardzības pakāpei.";
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā
redakcijā:
"1) ir datu subjekta
piekrišana;";
papildināt pantu ar ceturto un
piekto daļu šādā redakcijā:
"(4) Lai pārzinis
saskaņā ar šā panta otro daļu varētu veikt attiecīgu aizsardzības pasākumu
veikšanas uzraudzību, pārzinis un personas datu saņēmējs noslēdz līgumu par
personas datu nodošanu. Līguma nosacījumus apstiprina Ministru kabinets.
(5) Personas datus var nodot citai Eiropas Savienības vai Eiropas
Ekonomikas zonas dalībvalstij, ja šī valsts nodrošina tādu datu aizsardzības
pakāpi, kas atbilst attiecīgajai Latvijā spēkā esošajai datu aizsardzības
pakāpei."
19. Papildināt likumu ar 30.1 pantu
šādā redakcijā:
"30.1 pants. Datu valsts inspekcija ir
nacionālā uzraudzības iestāde, kas veic Šengenas informācijas sistēmas
nacionālās daļas uzraudzību un pārbauda, vai Šengenas informācijas sistēmā
iekļauto personas datu apstrādē netiek pārkāptas datu subjekta tiesības."
20. Papildināt pārejas noteikumus
ar 5. un 6.punktu šādā redakcijā:
"5. Datu valsts
inspekcija līdz 2007.gada 31.decembrim izslēdz no personas datu apstrādes
reģistra tās reģistrētās personas datu apstrādes sistēmas, kuru reģistrāciju
šis likums neparedz, kā arī ja ir iestājies kāds no šā likuma 22.panta sestajā
daļā paredzētajiem gadījumiem.
6. Šā likuma 21.panta otrās
daļas 6.punkts un 21.1 pants stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī."
Pārejas
noteikumi
1. Šā likuma 14.pants stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
2. Pārziņi, kuri ir
reģistrējuši personas datu apstrādes sistēmas līdz 2007.gada 1.janvārim, līdz
2007.gada 1.jūlijam bez maksas iesniedz Datu valsts inspekcijā papildu
informāciju, lai nodrošinātu informācijas par personas datu apstrādi atbilstību
šā likuma 14.pantā paredzētajām Fizisko personu datu aizsardzības likuma
22.pantā noteiktajām prasībām.
Tieslietu ministrs
G.Grīnvalds
Likumprojekta
Grozījumi
Fizisko personu datu aizsardzības likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. 2000.gada
20.aprīlī spēkā stājās Fizisko personu datu aizsardzības likums saistībā ar
nepieciešamību ieviest Latvijā Eiropas Savienības Eiropas Parlamenta un
Eiropas Padomes 1995.gada 24.oktobra direktīvu Nr.95/46/EK par personu aizsardzību attiecībā uz personas datu
apstrādi un to brīvu apriti. 2. Lai
nodrošinātu Fizisko personu datu aizsardzības likuma atbilstību minētās
direktīvas prasībām 2002.gada 24.oktobrī tika pieņemti Grozījumi Fizisko
personu datu aizsardzības likumā, lai nodrošinātu adekvātu minētās Direktīvas
95/46/EK prasību iekļaušanu Fizisko personu datu aizsardzības likumā. 3. Saskaņā
ar Fizisko personu datu aizsardzības likuma 29.pantu personas datu
aizsardzības uzraudzību veic Datu valsts inspekcija, kas atrodas Tieslietu
ministrijas pārraudzībā, darbojas neatkarīgi un patstāvīgi, izpildot
normatīvajos aktos noteiktās funkcijas, pieņem lēmumus un izdod
administratīvos aktus saskaņā ar likumu. Saskaņā ar 29.panta pirmās daļas
trešo teikumu Datu valsts inspekciju vada direktors, kuru ieceļ amatā un
atbrīvo no amata Ministru kabinets pēc tieslietu ministra priekšlikuma. 4. Tomēr
Eiropas Komisija atzīst, ka Latvija nav izpildīj
usi Direktīvas 95/46/EK
28.panta prasību attiecībā uz personas datu uzraudzības iestādes funkcionālo
neatkarību. Saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru prezidenta 2005.gada
10.janvāra rīkojumu Nr.8 Par darba grupas izveidi, lai nodrošinātu Latvijas
tiesību aktu atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas
Nr. 95/46/EK prasībām ir izveidota darba grupa ar mērķi izstrādāt un
iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetam nepieciešamos tiesību aktu
projektus, lai nodrošinātu Latvijas tiesību aktu atbilstību prasībām, kuras
noteiktas Eiropas Parlamenta un Eiropas Padomes 1995.gada 24.oktobra Direktīvā
Nr. 95/46/EK par personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un
šādu datu brīvu apriti, un nostiprinātu personas datu uzraudzības
institūcijas darbības pamatprincipus. Likumprojekta
izstrāde ir paredzēta Valdības rīcības plānā: 14.27.3. Izstrādāt grozījumus
Fizisko personu datu aizsardzības likumā, precizējot reģistrējamās sistēmas
un reģistrācijas procedūras; 14.27.4. Nodrošināt Datu valsts inspekcijas
tiesiskā regulējuma atbilstību ES prasībām. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta
izdošanas mērķis ir precizēt
reģistrējamās personas datu apstrādes sistēmas un reģistrācijas procedūras,
precizēt atsevišķas tiesību normas, kuru problemātika ir pierādījusies likuma
piemērošanas laikā, kā arī lai precizētu Fizisko personu datu aizsardzības
likumā ieviestos Direktīvas Nr. 95/46/EK noteikumus, t.sk. uz Datu valsts
inspekcijas statusu. Anotācijas
I.sadaļas 1.punktā minētās problēmas tiks atrisinātas daļēji, jo nepieciešams
izstrādāt un pieņemt atsevišķu likumprojektu par Datu valsts inspekcijas
funkcijām, uzdevumiem un kompetenci, kā tiks noteikts Fizisko personu datu
aizsardzības likuma Pārejas noteikumos. |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Projekts vienkāršos
personas datu apstrādes sistēmu reģistrācijas kārtību komersantiem, kā arī
valsts un pašvaldību iestādēm, nosakot reģistrācijas izņēmumus un paredzot
alternatīvu iekšējo personas datu apstrādes sistēmas darbības uzraudzības
kārtību. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Projekts paredz sakārtot
personas datu apstrādes sistēmu reģistrācijas kārtību, dokumentu iesniegšanas
kārtību un iesniedzamās informācijas veidus. Samazināsies laiks, kas
uzņēmējam jāpavada saskarsmē ar valsts institūciju, kā arī samazināsies tur
iesniedzamo informācijas jeb dokumentu skaits. Ieviešot likumprojektu tiks
vienkāršotas administratīvās procedūras. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
|
||||||||
|
2006.gads |
2007.gads |
2008.gads |
2009.gads |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
33,8 |
22,5 |
22,5 |
24,7 |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
33,8 |
21,2 |
21,2 |
23,7 |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
+ 1,3 |
+ 1,3 |
+ 1,3 |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: 1. Ieņēmumi (maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi),
t.sk.: 1) personas datu aizsardzības speciālistu apmācība (maksa par viena personas datu aizsardzības speciālista
apmācību 40(akadēmiskās stundas) x 7,5Ls/h = 300Ls; 300Ls x 75(personas) =
22500Ls; no 2008.gada 300Ls x 50(personas) = 15000Ls); 2) pirmā reģistrācija (150Ls x 75(personas) = 11250Ls; no 2008.gada
150Ls x 50(personas) = 7500Ls). II. Izdevumi, t.sk.: 1) apmācības izdevumi (40h x 5(posmi) = 200h; 200h x 100Ls = 20000Ls;
no 2008.gada 40h x 3(posmi) = 120h; 120h x 100 = 12000Ls); 2)sertificēšanas izdevumi (3mēneši/gadā x 400Ls/mēnesī x 5(personas) =
6000Ls; no 2008.gada 2mēneši/gadā x 400Ls/mēnesī x 5(personas) = 4000Ls); 3) uzraudzības izmaksas (5Ls uz vienu cilvēku mēnesī x 12mēneši x
75(personas) = 4500Ls; no 2008.gada 60Ls x 50(personas) = 3000Ls) 4) administrācijas izmaksas (mainīgas un ietver gan vadības, gan darbinieku
atalgojumu, telpu nomu, biroja izdevumus un citas izmaksas). |
|
33,8 22,5 11,3 33,8 20,0 6,0 4,5 3,3 |
22,5 15,0 7,5 21,2 12,0 4,0 3,0 2,2 |
22,5 15,0 7,5 21,2 12,0 4,0 3,0 2,2 |
24,7 16,5 8,3 23,7 13,6 4,4 3,3 2,4 |
||||||
6. Cita informācija |
Likumprojektā
noteiktās normas 2007.gadā un turpmākajos gados neietekmē valsts nodevas
ieņēmumus, bet 2007.gadā tiek plānoti papildus ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem. Attiecīgi jautājumu par plānotajiem
papildu ieņēmumiem no maksas pakalpojumiem un to novirzīšanu likumprojektā
noteikto normu īstenošanai izskatīs Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu
ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem priekšlikumiem
likumprojektam Par valsts budžetu 2007.gadam. |
||||||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Likumprojektā
ir paredzēts, ka jāizstrādā: 1) likumprojekts par Datu valsts inspekcijas funkcijām,
uzdevumiem un kompetenci. Datu valsts inspekcijas likuma pieņemšana ir
saistīta arī ar grozījumu izdarīšanu Latvijas Republikas Satversmē attiecībā
uz valsts iestāžu padotību Ministru kabinetam ir nepieciešami atbilstīgi
grozījumi Latvijas Republikas Sa
tversmē. Īpaša Datu valsts inspekcijas likuma
nepieciešamība saistāma arī ar citām iestādes funkcijām attiecībā uz
Informācijas atklātības likuma, Elektronisko sakaru likuma uzraudzību. Tā kā
iestādei ir vairākas funkcijas, kuru veikšana ir lielā mērā saistīta arī ar
publisko tiesību subjektu darbības uzraudzību noteiktās jomās, iestādes
statusa reglamentācija vienā likumā nenodrošina iestādes kompetencei
nepieciešamo tiesisko regulējumu. 2) Projektā paredzēts izdot Ministru kabineta
noteikumus, ar kuriem apstiprina personas datu apstrādes sistēmas
reģistrācijas pieteikuma formu, pieteikuma par izmaiņu izdarīšanu personas datu
apstrādes sistēmā formu, pieteikuma par sistēmas pārziņa atbildīgo personu
formu un pieteikuma par personas datu apstrādes sistēmas izslēgšanu no
personas datu apstrādes sistēmu reģistra. Ministru kabineta noteikumi
nepieciešami, jo patlaban Fizisko personu datu aizsardzības likuma 22.pantā
iesniedzamo informāciju var iesniegt brīvā formā, kas apgrūtina reģistrācijas
procesu, bet saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.pantu iestādes
iekšējais normatīvais akts ir saistošs tikai iestādei (tās struktūrvienībai,
darbiniekiem vai amatpersonām, attiecībā uz kurām tas izdots. 3)
Paredzēts noteikt maksu par atbildīgo personu reģistrāciju Datu valsts
inspekcijā. 4)
Paredzēts izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, kuros nosaka personas datu
aizsardzības speciālista apmācības kārtību. 5)
Paredzēts izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, kuros apstiprināta
standarta forma līgumam par personas datu nodošanu. |
||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Projekts
atbilst Eiropas Parlamenta un Eiropas Padomes 1995.gada 24.oktobra Direktīvai
Nr.95/46/EK par personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un
šādu datu brīvu apriti. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Eiropas Padomes 1995.gada
24.oktobra Direktīva Nr.95/46/EK par personu aizsardzību attiecībā uz
personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||
1. Likumprojekta 1.pants. |
Direktīvas Nr.95/46/EK 2.panta d) punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
2. Likumprojekta 2.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK
2.panta d) punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
3. Likumprojekta 3.pants. |
Direktīvas Nr.95/46/EK 4.panta c) punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
4. Likumprojekta
5.pants. |
Direktīvas Nr.95/46/EK 11.panta 2.punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
5. Likumprojekta 6.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK 6.pants 2.punkts |
Atbilst |
|
||||||||
6. Likumprojekta 7.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK 8.panta 3., 4.punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
7. Likumprojekta
10.pants |
Direktīvas Nr.96/46/EK 12.panta b)apakšpunkts un
6.panta pirmās daļas d)apakšpunkts |
Atbilst |
|
||||||||
8. Likumprojekta 11.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK 14.panta a) punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
9. Likumprojekta 12.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK 18.panta 1. un 2.punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
10. Likumprojekta 13. un 14. pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK
18.panta 2.punkts. |
Atbilst |
|
||||||||
11. Likumprojekta 15.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK
19.pants. |
Atbilst |
|
||||||||
12. Likumprojekta 17.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK 21.pants. |
Atbilst |
|
||||||||
13. Likumprojekta 18.pants. |
DirektīvasNr.95/46/EK 25.pants. |
Atbilst |
|
||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Projekts neparedz
veidot jaunas valsts institūcijas, bet saistībā ar likumprojekta 19.pantu un
Pārejas noteikumu 1.punktu, tiks precizētas Datu valsts inspekcijas
funkcijas, uzdevumi un kompetence. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Informācija tiks
ievietota Datu valsts inspekcijas Interneta mājas lapā www.dvi.gov.lv, Ministru kabineta noteikumi
tiks publicēti oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī tiek plānotas
publikācijas sabiedrības saziņas līdzekļos un semināri. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds lēmumus varēs
pārsūdzēt likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
Tieslietu ministrs G.Grīnvalds
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas
jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
S.Plūmiņa |
1548