Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā
Izdarīt Mēslošanas līdzekļu aprites likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 5.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 5.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Darbību veicējs nodrošina dienesta inspektoram pieeju mēslošanas līdzekļu ražošanas, uzglabāšanas, iepakošanas un tirdzniecības telpām, transportlīdzekļiem, kā arī mēslošanas līdzekļu uzskaites dokumentiem un pavaddokumentiem un sniedz pieprasīto informāciju par mēslošanas līdzekļu apriti."
2. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
"(1) Ražot,
iepakot, gatavot maisījumus tirdzniecībai, kā arī ievest un tirgot drīkst tikai
reģistrā iekļautos mēslošanas līdzekļus, izņemot šā
panta otrās daļas 2., 3., 4., 5. un 6.punktā paredzētos gadījumus.
(2) Dienests
atbilstoši normatīvajiem aktiem par mēslošanas līdzekļu identifikācijas,
kvalitātes atbilstības novērtēšanas un tirdzniecības prasībām izsniedz šādas
atļaujas:
1) reģistrēta mēslošanas līdzekļa
tirdzniecībai, ja testēšanas rezultāti uzrāda neatbilstību reģistrā
deklarētajai kvalitātei;
2) tāda mēslošanas līdzekļa tirdzniecībai
vai ievešanai, kas nav minēts normatīvajos aktos par mēslošanas
līdzekļu identifikācijas, kvalitātes atbilstības novērtēšanas un tirdzniecības
prasībām;
3) nereģistrēta mēslošanas līdzekļa
ievešanai efektivitātes izmēģinājumiem un pētījumiem;
4) mēslošanas līdzekļa ievešanai testēšanai un
reģistrācijai;
5) testēšanai un reģistrācijai ievesta
mēslošanas līdzekļa attiecīgās partijas tirdzniecībai;
6) mēslošanas
līdzekļa konkrētas partijas ievešanai un tirdzniecībai, ja mēslošanas līdzekļa partija neatbilst normatīvajiem aktiem
par mēslošanas līdzekļiem noteiktajām kvalitātes prasībām."
3. Izteikt 16.pantu šādā redakcijā:
Persona par mēslošanas līdzekļa reģistrāciju vai atļaujas saņemšanu mēslošanas līdzekļa ražošanai, ievešanai vai tirdzniecībai maksā valsts nodevu. Valsts nodevas apmēru un maksāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
Zemkopības
ministrs
M.Roze
Likumprojekta "Grozījumi
Mēslošanas līdzekļu aprites likumā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Mēslošanas līdzekļu aprites likuma (turpmāk likums) 5.panta otrā daļa
paredz, ka darbības veicēja pienākums ir uzrādīt personai, kura uzrauga vai
kontrolē mēslošanas līdzekļus, reģistrācijas apliecību (kopiju) vai atļaujas
(kopiju) attiecīgā mēslošanas līdzekļa pārdošanai vai ievešanai (ja
mēslošanas līdzeklis nav iekļauts reģistrā vai neatbilst deklarētajai
kvalitātei, kvalitātes vai identifikācijas prasībām) un akreditētas
laboratorijas testēšanas pārskatu (kopiju) vai mēslošanas līdzekļa sertifikātu
(kopiju). Sakarā ar to, ka Valsts augu aizsardzības
dienesta mājas lapā ir publicēts reģistrēto mēslošanas līdzekļu saraksts, kā
arī dienesta Informācijas sistēmā ir izveidota sadaļa ar visu uzņēmumu
reģistrētajiem mēslošanas līdzekļiem, tirdzniecības vietās nav nepieciešami
dokumenti (mēslošanas līdzekļu reģistrācijas apliecības vai atļaujas
attiecīgā mēslošanas līdzekļa tirdzniecībai un ievešanai, akreditētas
laboratorijas testēšanas pārskati vai mēslošanas līdzekļu sertifikāti), kas
papildus apliecinātu mēslošanas līdzekļa kvalitāti. Līdz ar to nepieciešams svītrot 5.panta otrās daļas prasības, kuras
nosaka nodrošināt dokumenta kopiju esamību tirdzniecības vietās. Lai nodrošinātu inspektoram pieeju telpām un transportlīdzekļiem ar
mēslošanas līdzekļiem, kā arī mēslošanas līdzekļu uzskaites un
pavaddokumentiem, ir nepieciešams izteikt 5.panta otro daļu citā redakcijā. Ņemot vērā Ministru kabineta 2005.gada 9.augusta
sēdes protokollēmuma Nr.45 35.§ Par valsts pārvaldes iestāžu ieņēmumiem no
sniegtajiem maksas pakalpojumiem, un citiem pašu ieņēmumiem, ir nepieciešams
maksas pakalpojumus par mēslošanas līdzekļa atļaujas saņemšanu pārveidot par
valsts nodevas objektu. Līdz ar to nepieciešams izteikt citā redakcijā 8.pantu un papildināt
likuma 16.pantu. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Projekts paredz personai, kas veic uzraudzību un kontroli, pieeju
mēslošanas līdzekļu ražošanas, uzglabāšanas, iepakošanas un tirdzniecības
telpām, transportlīdzekļiem, kā arī mēslošanas līdzekļu uzskaites un pavaddokumentiem. Projekts paredz maksas pakalpojumu pārveidošanu par valsts nodevas
objektu. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Steidzamību pamato, ka nepieciešams samazināt dokumentu skaitu
tirdzniecības vietās, kā arī atcelt akreditētas laboratorijas testēšanas
pārskata nepieciešamību mēslošanas līdzekļiem, kuri tiek ievest no Eiropas
Savienības dalībvalstīm un Eiropas Ekonomiskās zonās valstīm. |
|||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts neskar preču un pakalpojumu ražošanas apjomu,
nodarbinātību, bezdarba līmeni, cenas, eksporta apjomu, importa apjomu un
konkurences jomu. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvais akts paredz tiešus ieguvumus uzņēmējiem samazināsies
dokumentu skaits tirdzniecības vietās. Normatīvā akta projekts neskar uzņēmēju netiešās izmaksas, kā arī laika
patēriņu. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projektam nav ietekmes uz vides piesārņojumu, iedzīvotāju
veselību un drošību, dabas resursiem un bioloģisko daudzveidību. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
||||||||||
Rādītāji |
2005.gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: valsts pamatbudžeta nodokļu
ieņēmumi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
6. Cita informācija |
Maksas pakalpojuma ieņēmumu apjoms 2005.gadā par
mēslošanas līdzekļu reģistrāciju bija apmēram 7,5 tūkst. Ls. Prognozējamie
valsts nodevu apjomi 2007.gadā varētu būt 6000 Ls (reģistrēto mēslošanas līdzekļu
valsts nodevu apjoms aptuveni 5000 Ls un valsts nodevas apjoms par atļaujām
aptuveni 1000 Ls). Par valsts budžeta dotācijas no vispārējiem
ieņēmumiem piešķiršanu, aizvietojot ieņēmumus no maksas pakalpojumiem, Valsts
augu aizsardzības dienestam ar mēslošanas līdzekļa reģistrāciju un atļauju
saņemšanu saistīto izdevumu segšanai 2007.gadam un turpmākajiem gadiem lems
Ministru kabinets gadskārtējā valsts budžeta projekta veidošanas procesā. |
|||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Tiks izstrādāts jauns Ministru kabineta
noteikumu projekts Noteikumi par valsts nodevas par mēslošanas līdzekļu
reģistrāciju vai atļaujas saņemšanu un maksāšanas kārtību līdz 2006.gada
1.septembrim. |
|||||||||
2. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu
tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums,
publikācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar mēslošanas līdzekļu ražotājiem, šo līdzekļu
maisījumu gatavotājiem, iepakotājiem, ievedējiem un tirgotājiem. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Projekts ir nosūtīts komersantiem, kuri ieved lielāko mēslošanas līdzekļu
daudzumu, kā arī tirgotājiem. Iebildumi nav saņemti. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Šā normatīvā akta izpildes kontroli veiks Valsts augu aizsardzības
dienests esošā finansējuma ietvaros. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2006.06.01 9:30
998
A.Mitre
7878703,
Aiga.Mitre@zm.gov.lv
Valsts
sekretāre |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
M.Salenieks |
A.Mitre |