Likumprojekts
Grozījumi Prokuratūras likumā
Izdarīt
Prokuratūras likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1994, 12.nr.; 1996, 5., 13.nr.; 1998, 9., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 22.nr.;
2003, 15.nr.; 2005, 14.nr.) šādus grozījumus:
"(1) Tiesu apgabalu
prokuratūras nodibina ģenerālprokurors atbilstoši Ministru kabineta noteiktajām
apgabaltiesu darbības teritorijām, un tās veic visas prokuratūras funkcijas
tiesu apgabalu teritorijās."
2. Izteikt 31.pantu šādā redakcijā:
"31.pants. Prokurora amata pakāpes
Prokuroriem tiek piešķirtas šādas amata pakāpes:
1) jaunākais tieslietu padomnieks;
2) tieslietu padomnieks;
3) vecākais tieslietu padomnieks;
4) jaunākais valsts tieslietu padomnieks;
5) valsts tieslietu padomnieks;
6) vecākais valsts tieslietu padomnieks."
3. 32.pantā:
papildināt otro daļu ar 3.1 punktu šādā
redakcijā:
"31) jaunākā valsts tieslietu
padomnieka amata pakāpi pēc pieciem prokurora amatā vecākā tieslietu
padomnieka amata pakāpē nostrādātiem gadiem;";
aizstāt otrās daļas 4.punktā vārdus "vecākā
tieslietu padomnieka" ar vārdiem "jaunākā valsts tieslietu
padomnieka";
aizstāt sestās daļas 3.punktā vārdus "vecākais
tieslietu padomnieks" ar vārdiem "jaunākais valsts tieslietu
padomnieks".
4. Izteikt 36.panta 2. un 3.punktu šādā
redakcijā:
"2)
pēc 1993.gada 1.janvāra ne mazāk kā trīs gadus ir strādājusi par Augstākās
tiesas tiesnesi;
3) ne mazāk kā piecus gadus ir strādājusi par apgabaltiesas tiesnesi;".
5. 52.pantā:
papildināt trešo daļu ar 3.1 punktu šādā
redakcijā:
"31) jaunākajam valsts tieslietu
padomniekam 28 procenti no mēneša amatalgas;";
aizstāt trešās daļas 4.punktā skaitli "28"
ar skaitli "35";
aizstāt trešās daļas 5.punktā skaitli "35"
ar skaitli "42".
6. Papildināt
pārejas noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā:
"11. Kārtību, kādā līdzšinējās amata pakāpes
pielīdzināmas jaunajām amata pakāpēm, nosaka ģenerālprokurors."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministrs
G.Grīnvalds
Likumprojekta Grozījumi Prokuratūras likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Tieslietu ministrija ir izstrādājusi likumprojektu Tiesu iekārtas likums, kas aizstātu pašreiz spēkā esošo likumu Par tiesu varu. Likumprojekts atbalstīts Ministru kabineta komitejas sēdē. Saskaņā ar 2006.gada 13.marta Ministru kabineta komitejas sēdes protokolu Nr.11 2.§ 2.4.punktu Tieslietu ministrijai uzdots precizēto likumprojektu iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē, atzīmējot, ka likumprojekts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē virzāms vienlaikus ar anotācijas IV sadaļā minētajiem likumprojektiem. Pašreiz spēkā esošā Prokuratūras likuma redakcija paredz, ka prokuroriem tiek piešķirtas amata pakāpes, kas atbilst tiesnešu kvalifikācijas klasēm. Tā kā likumprojekts Tiesu iekārtas likums, lai nodrošinātu objektīvu un pārredzamu tiesneša karjeras attīstību, paredz tiesnešu karjeras attīstības sistēmas reformu, līdz šim praksē formāli piešķirtās kvalifikācijas klases aizstājot ar izdienas stāžu un regulāru atestāciju, tad nepieciešami arī attiecīgi grozījumi Prokuratūras likumā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz jaunas prokurora amata pakāpes izveidi, vienlaikus izslēdzot atsauces uz tiesnešu kvalifikācijas klasēm. Aizstātas atsauces uz likumu Par tiesu varu ar atsaucēm uz Tiesu iekārtas likumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Tiesu iekārtas likums. Likumprojektiem jāstājas spēkā vienlaicīgi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz (tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
8146,8 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
8146,8 |
7,0 |
7,0 |
10,6 |
8,2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
0 |
-7,0 |
-7,0 |
-10,6 |
-8,2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts
finasiālā pamatojuma aprēķins Uzturēšanas
izdevumi Kārtējie izdevumi t.sk. atalgojumi Pārējie kārtējie Prokuroru atalgojums t.sk.: ģenerālprokurors-1 departamenta virsprokurors-3 Atvaļinājuma pabalsts Atalgojums kopā VSAOI (24,09%) |
8146,8 8146,8 6565,2 1581,6 6114,7 450,5 6565,2 1581,6 |
7,0 7,0 5,7 1,3 5,7 1,3 4,4 0 5,7 1,3 |
7,0 7,0 5,7 1,3 5,7 1,3 4,4 0 5,7 1,3 |
10,6 10,6 8,6 2,0 8,6 2,0 6,6 0 8,6 2,0 |
8,2 8,2 6,7 1,5 6,7 1,5 5,2 0 6,7 1,5 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
Ailē Kārtējais gads norādītie finanšu līdzekļi ir plānoti likumā Par valsts budžetu 2006. gadam. Likumprojekta īstenošanai 2006.gadā papildus finansējums nav nepieciešams. Jautājums par papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2007.gadā un turpmākajos gados skatāms vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieprasījumiem kārtēja gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Tiesu iekārtas likums. Likumprojektiem jāstājas spēkā vienlaicīgi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav noskaidrota. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tieslietu ministra vietā
satiksmes ministrs K.Peters
Valsts sekretārs
|
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
V.Rūsiņa |
12.06.2006. 07:41
942
Ilgaža, 7036993
Inita.Ilgaza@tm.gov.lv