Likumprojekts
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas
likums
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants.
Likumā
ir lietoti šādi termini:
1) dzīvojamā māja ēka, kas nodota
ekspluatācijā un saskaņā ar tehniskās inventarizācijas lietu ir dzīvojamā
māja, kā arī tai piederīgās ēkas (būves);
2) dzīvojamās mājas
pārvaldīšana darbību kopums, kas nepieciešams dzīvojamās
mājas uzturēšanai un saglabāšanai lietošanai derīgā stāvoklī, kā arī funkcionāli
nepieciešamā zemesgabala uzturēšanai, lai nodrošinātu šī īpašuma lietošanu
atbilstoši mērķim;
3) dzīvojamās
mājas apsaimniekošana tehnisko pasākumu kopums, ar kuriem tiek īstenoti
dzīvojamās mājas pārvaldīšanas procesā pieņemtie lēmumi dzīvojamās mājas un
funkcionāli nepieciešamā zemesgabala uzturēšanai un saglabāšanai;
4) dzīvojamās
mājas īpašnieks dzīvojamās mājas īpašnieks (īpašnieki) vai valdītājs, vai
dzīvokļu, mākslinieka darbnīcu un neapdzīvojamo telpu īpašnieki;
5) dzīvojamās
mājas pārvaldnieks persona,
kas dzīvojamās mājas īpašnieka uzdevumā pārvalda un apsaimnieko dzīvojamo māju;
6) norīkotais
pārvaldnieks pašvaldības uz laiku iecelts dzīvojamās mājas pārvaldnieks
un apsaimniekotājs, kas pārvalda un apsaimnieko dzīvojamo māju, kamēr
dzīvojamās mājas īpašnieks normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nodrošina
dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu;
7) pārvaldīšanas
un apsaimniekošanas maksa maksājumu kopums, kuru saņem dzīvojamās mājas
pārvaldnieks un kuru veido dzīvojamās mājas pārvaldīšanai un apsaimniekošanai
nepieciešamie izdevumi un pārējie uz kopīpašnieku lēmuma pamata taisītie
izdevumi, kā arī atlīdzība par pārvaldīšanu.
2.pants. Šī likuma mērķis ir dzīvojamo māju
pārvaldīšanas procesa nodrošināšana, nosakot iesaistīto dalībnieku savstarpējās
attiecības, tiesības, pienākumus un atbildību, kā arī valsts pārvaldes iestāžu
un pašvaldību kompetenci dzīvojamo māju pārvaldīšanas organizēšanā un
pārraudzīšanā.
3.pants. Likums attiecas uz visu dzīvojamo māju pārvaldīšanu, neatkarīgi no tā, kā
īpašumā dzīvojamās mājas atrodas.
4.pants. (1) Dzīvojamās mājas
pārvaldīšanas darbību nodrošināšanai katrai dzīvojamai mājai iekārto dzīvojamās
mājas lietu. Ja tajā esošajos datos rodas izmaiņas, dzīvojamās mājas lietu aktualizē dzīvojamās
mājas īpašnieks vai dzīvojamās mājas pārvaldnieks.
(2) Dzīvojamās
mājas lietas paraugu apstiprina Ministru kabinets.
II
nodaļa
Valsts
un pašvaldību kompetence un līdzdalība
dzīvojamo māju pārvaldīšanas procesā
5.pants. Ministru kabinets nosaka dzīvojamās mājas
pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksas aprēķināšanas kārtību, kā arī kārtību,
kādā veicami norēķini par pakalpojumiem, kas saistīti ar daudzdzīvokļu
dzīvojamā mājā esošo telpu lietošanu.
6.pants. (1) Dzīvojamo māju pārvaldīšanas
vispārējo pārraudzību un koordināciju valstī veic Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrija. Veicot šo uzdevumu, ministrija:
1) koordinē
mājokļu monitoringa sistēmas izveidošanu un ieviešanu;
2) izstrādā un iesniedz Ministru kabinetā apstiprināšanai valsts atbalsta programmas dzīvojamo māju renovācijas un energoefektivitātes pasākumu līdzfinansēšanai.
(2) Valsts aģentūra
"Mājokļu aģentūra" dzīvojamo māju pārvaldīšanas jomā veic šādas
darbības:
1) uztur dzīvojamās
mājas pārvaldnieku reģistru;
2) veicina profesijas
standartam atbilstošu dzīvojamās mājas pārvaldnieka izglītības iegūšanu.
7.pants. (1) Pašvaldība veicina konkurenci
dzīvojamo māju pārvaldīšanas sektorā.
(2) Pašvaldība savā
teritorijā uzrauga dzīvojamo māju un ar tām funkcionāli saistīto teritoriju un
būvju uzturēšanu.
(3) Saņemot informāciju par to, ka dzīvojamās
mājas īpašnieks neveic dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas
darbības, kas noteiktas šā likuma 9.panta 2. un 3.punktā, un nav pilnvarojis
dzīvojamās mājas pārvaldnieku veikt minētās darbības, pašvaldība (tās deleģēta
institūcija):
1) ierosina administratīvo
lietu;
2) konstatējot faktu
par šajā pantā noteikto dzīvojamās mājas īpašnieka pienākumu nepildīšanu,
nosūta brīdinājumu, norādot pārkāpumu novēršanas termiņu;
3) ja dzīvojamās mājas
īpašnieks šīs daļas 2.punktā minētajā brīdinājumā noteiktajā termiņā nav
izpildījis tam uzlikto pienākumu, triju mēnešu laikā pieņem lēmumu par norīkotā
pārvaldnieka iecelšanu.
8.pants. (1) Valsts ir tiesīga piešķirt līdzfinansējumu
šādiem mērķiem:
1) tādu dzīvojamo
māju renovācijai vai restaurācijai, kuras ir valsts nozīmes kultūras pieminekļi
vai kuru ekspluatācija atbilstoši to tehniskajam stāvoklim var būt bīstama
cilvēku dzīvībai vai veselībai, vai kurās jālikvidē terora akta, avārijas,
stihiskas nelaimes un citas katastrofas sekas;
2) dzīvojamo māju renovācijai un rekonstrukcijai,
un energoefektivitātes
pasākumu veikšanai;
3) dzīvojamo māju pārvaldnieku un dzīvokļu īpašnieku izglītošanai dzīvojamo māju pārvaldīšanas jautājumos.
(2) Ministru kabinets
nosaka kārtību un apmēru, kādā valsts piešķir līdzfinansējumu šā panta pirmajā
daļā minētajiem pasākumiem.
(3) Pašvaldība ir
tiesīga piešķirt līdzfinansējumu šādiem mērķiem:
1) dzīvojamo māju
renovācijai vai restaurācijai, kuras ir valsts nozīmes kultūras pieminekļi vai
kuru ekspluatācija atbilstoši to tehniskajam stāvoklim var būt bīstama cilvēku
dzīvībai vai veselībai, vai kurās jālikvidē terora akta, avārijas, stihiskas
nelaimes un citas katastrofas sekas;
2) energoefektivitātes
pasākumu veikšanai dzīvojamās mājās;
3) dzīvojamo māju
pārvaldnieku un dzīvokļu īpašnieku izglītošanai dzīvojamo māju pārvaldīšanas
jautājumos;
4) ar dzīvojamo māju
funkcionāli saistītā zemesgabala labiekārtošanai.
(4) Šā panta trešajā
daļā minēto līdzfinansējumu pašvaldība piešķir saistošajos noteikumos
noteiktajā kārtībā un apmērā.
III nodaļa
Dzīvojamās mājas īpašnieka tiesības, pienākumi un
atbildība
9.pants. (1) Dzīvojamās mājas īpašniekam ir šādi
pienākumi:
1) pārvaldīt un apsaimniekot dzīvojamo
māju;
2) ievērot Ministru kabineta noteiktās
dzīvojamo māju apsaimniekošanas obligātās (minimālās) prasības (turpmāk
obligātās prasības);
3) slēgt
līgumus par pakalpojumiem, kas nepieciešami dzīvojamās mājas uzturēšanai un saglabāšanai lietošanai derīgā stāvoklī,
kā arī funkcionāli nepieciešamā zemesgabala uzturēšanai;
4) nodrošināt
grāmatvedību un pārvaldīšanas dokumentu lietvedību un arhivēšanu atbilstoši
normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai;
5) uzraudzīt, lai dzīvojamā mājā esošie
atsevišķie īpašumi tiktu izmantoti atbilstoši noteiktajam izmantošanas veidam,
bet, konstatējot izmantošanas veida pārkāpumu, rakstiski informēt par to
pašvaldību.
(2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā sagatavojama un valsts aģentūrā "Mājokļu
aģentūra" iesniedzama ar dzīvojamo māju pārvaldīšanu saistītā informācija,
kā arī sniedzamās informācijas apjomu.
10.pants. Par obligāto prasību nepildīšanu vai nepienācīgu
izpildi dzīvojamās mājas īpašnieks ir atbildīgs saskaņā ar Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksu.
11.pants. (1) Dzīvojamās mājas īpašnieks var dot
dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas uzdevumu dzīvojamās mājas
pārvaldniekam, par to vienojoties
rakstiski.
(2) Ar dienu, kad noslēgta rakstiska vienošanās,
pārvaldīšanas un apsaimniekošanas pienākumus un šā likuma 10.pantā noteikto
atbildību uzņemas dzīvojamās mājas pārvaldnieks.
12.pants. (1) Ja dzīvojamā māja nav sadalīta
dzīvokļu īpašumos, bet ir kopīpašums, viens vai vairāki kopīpašnieki nosūta
pārējiem kopīpašni
ekiem rakstiskas vienošanās projektu par dzīvojamās mājas
pārvaldīšanas un apsaimniekošanas uzdevuma došanu, norādot izskatīšanas
termiņu, kas nedrīkst būt īsāks par 20 kalendāra dienām.
(2) Dzīvojamās mājas kopīpašnieku
vienošanās ir saistoša visiem dzīvojamās mājas kopīpašniekiem, ja:
1) to parakstījuši kopīpašnieki, kuru
īpašumā ir vismaz divas trešdaļas ēkas kopplatības;
2) tā neaizskar
īpašumā dzīvojošo nepilngadīgo personu likumiskās intereses.
13.pants. Dzīvojamās mājas īpašniekam ir pienākums atlīdzināt dzīvojamās mājas
pārvaldniekam:
1) nepieciešamos
dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas izdevumus;
2) tos ar dzīvojamās
mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu saistītos pārējos izdevumus, kuri
radušies, pamatojoties uz dzīvokļu īpašnieku kopsapulces lēmumiem;
3) maksu par piegādātajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās mājas telpu lietošanu, ja līgumus par šo pakalpojumu piegādi slēdzis dzīvojamās mājas pārvaldnieks;
4) par dzīvojamās mājas
pārvaldīšanu.
IV
nodaļa
Dzīvojamās
mājas pārvaldnieka tiesības, pienākumi un atbildība
14.pants. (1) Dzīvokļu īpašnieku sabiedrības un personas, kas uz
līguma pamata pārvalda un apsaimnieko dzīvojamās mājas, reģistrējas dzīvojamo
māju pārvaldnieku reģistrā valsts aģentūrā "Mājokļu aģentūra".
(2) Kārtību un nosacījumus personu reģistrācijai
pārvaldnieku reģistrā un izslēgšanai no tā nosaka Ministru kabinets.
15.pants. Dzīvojamās mājas
pārvaldnieks pārvalda un apsaimnieko dzīvojamo māju uz rakstiskas vienošanās pamata. Dzīvojamās
mājas pārvaldniekam ir visas šajā likumā noteiktās dzīvojamās mājas
pārvaldnieka tiesības, un viņam jāizpilda visi šajā likumā noteiktie dzīvojamās
mājas pārvaldnieka pienākumi, pat ja tie nav atrunāti, noslēdzot rakstisku
vienošanos.
16.pants. Dzīvojamās mājas pārvaldniekam ir šādi
pienākumi:
1) pārvaldīt un
apsaimniekot dzīvojamo māju;
2) atbilstoši
dzīvojamās mājas īpašnieka noteiktajai kārtībai slēgt līgumus par
pakalpojumiem, kas nepieciešami dzīvojamās
mājas uzturēšanai un saglabāšanai lietošanai derīgā stāvoklī, kā arī funkcionāli
nepieciešamā zemesgabala uzturēšanai;
3) līgumā
noteiktajā termiņā un kārtībā, bet ne retāk kā reizi gadā rakstiski sniegt
pārskatu par veikto darbu dzīvojamās mājas pārvaldīšanā un apsaimniekošanā,
tai skaitā par līdzekļu izlietošanu, dzīvojamās mājas tehnisko stāvokli,
iepazīstināt dzīvojamās mājas īpašnieku ar pārvaldīšanas darba plānu un budžeta
projektu kārtējam gadam, kā arī ar īstermiņa un ilgtermiņa plānu dzīvojamās
mājas remontdarbu veikšanai un energoefektivitātes paaugstināšanai;
4) pārvaldīt
mājas pārvaldīšanai un apsaimniekošanai saņemtos naudas līdzekļus;
5) kārtot
grāmatvedību un pārvaldīšanas dokumentu lietvedību;
6) uzraudzīt, lai dzīvojamā mājā esošie
atsevišķie īpašumi tiktu izmantoti atbilstoši noteiktajam izmantošanas veidam,
bet, konstatējot izmantošanas veida pārkāpumu, rakstiski informēt par to
īpašnieku un pašvaldību;
7) rakstiski brīdināt dzīvojamās mājas īpašnieku
par
nepieciešamajiem steidzami veicamajiem pasākumiem dzīvojamās mājas pasargāšanai
no bojāejas, sabrukuma vai izpostījuma, kā arī aprēķināt šo darbu paredzamās
izmaksas;
8) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā sagatavot un sniegt valsts aģentūrai "Mājokļu
aģentūra" ar dzīvojamo māju pārvaldīšanu saistīto informāciju.
17.pants. Dzīvojamās mājas pārvaldniekam ir šādas
tiesības:
1) saņemt maksu
par sniegtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās mājas telpu
lietošanu, ja līgumus par šo pakalpojumu piegādi slēdzis dzīvojamās mājas
pārvaldnieks;
2) saņemt
dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksu dzīvojamās mājas
īpašnieka noteiktajā apmērā vai šā likuma 19.pantā noteiktajā apmērā;
3) saņemt atlīdzību
par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu.
18.pants. Izbeidzot līgumattiecības ar dzīvojamās
mājas īpašnieku, dzīvojamās mājas pārvaldniekam ir pienākums mēneša laikā ar
nodošanas un pārņemšanas aktu nodot dzīvojamās mājas īpašniekam vai viņa
pilnvarotajai personai šādas ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītās lietas:
1) dzīvojamās
mājas lietu;
2) ieņēmumu un
izdevumu pārskatu;
3) neizlietotos uzkrājumus;
4) citas
pārvaldīšanas laikā dzīvojamai mājai par pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksu un citiem dzīvokļu
īpašnieku līdzekļiem iegādātās lietas.
19.pants. Ja dzīvojamās mājas īpašnieks nav noteicis
dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksu, dzīvojamās mājas
pārvaldnieks šo maksu nosaka atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem, kas regulē
dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksas aprēķināšanas
kārtību.
20.pants. (1) Norīkotais pārvaldnieks pārvalda un apsaimnieko dzīvojamo māju, pamatojoties
uz tās institūcijas lēmumu, kura iecēlusi norīkoto pārvaldnieku, un neslēdzot
rakstisku
vienošanos.
(2) Norīkotajam
pārvaldniekam ir šādas tiesības:
1) saņemt pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksu tādā
apmērā, kas nepieciešama obligāto prasību izpildei;
2) saņemt maksu no
dzīvojamās mājas telpu lietotājiem par sniegtajiem pakalpojumiem, kas saistīti
ar dzīvojamās mājas telpu lietošanu, ja līgumus par šo pakalpojumu piegādi
slēdzis dzīvojamās mājas pārvaldnieks.
(3) Norīkotajam pārvaldniekam jāizpilda obligātās
prasības.
Par obligāto prasību nepildīšanu
vai nepienācīgu izpildi norīkotais pārvaldnieks ir atbildīgs saskaņā ar
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu.
V
nodaļa
21.pants. Uz
dzīvojamās mājas īpašnieku, ja tas pārvalda un apsaimnieko viņam piederošu
viendzīvokļa māju, nav attiecināmi šā likuma 9.panta pirmās daļas 4. un
5.punktā noteiktie pienākumi.
Pārejas noteikumi
1. Ministru
kabinets sešu mēnešu laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas izdod šā likuma
4.panta otrajā daļā, 5.pantā un 9.panta otrajā daļā minētos noteikumus.
2. Ministru
kabinets līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 8.panta otrajā daļā,
14.panta otrajā daļā un 16.panta 8.punktā minētos noteikumus.
3. Daudzdzīvokļu
mājās, kuras nodotas privatizācijai saskaņā ar likumu "Par valsts un
pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" un kurās gada laikā pēc minētajā
likumā noteiktā lēmuma pieņemšanas par attiecīgās dzīvojamās mājas
privatizācijas uzsākšanu dzīvokļu īpašnieku kopsapulce nav lēmusi par dzīvokļu īpašnieku sabiedrības izveidošanu vai līguma
slēgšanu par attiecīgās daudzdzīvokļu mājas kopīpašumā esošās daļas
pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, pašvaldība (tās deleģēta
institūcija) triju mēnešu laikā ieceļ norīkoto pārvaldnieku.
Reģionālās
attīstības un
pašvaldību
lietu ministrs
M.Kučinskis
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma projektam
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz Latvijā nav likuma, kas regulētu dzīvojamo māju pārvaldīšanas
kārtību. Dzīvojamo māju pārvaldīšana ir ļoti nozīmīgs process, kas aizvien
aktuālāks kļūst pēc dzīvojamo māju privatizācijas, kad pēc valsts un
pašvaldību dzīvojamo māju privatizācijas, mājas tiek nodotas dzīvokļu
īpašnieku pārvaldīšanā. Pašreiz privatizācijai ir nodotas 30023 valsts un
pašvaldību dzīvojamo mājas (497004 dzīvokļi). Saskaņā ar Valsts Statistikas
pārvaldes datiem, viss dzīvojamais fonds sastāda 334176 dzīvojamās mājas.
Likumprojekts paredz, ka tajā noteiktā dzīvojamo māju pārvaldīšanas kārtība
attieksies uz visu dzīvojamo māju pārvaldīšanu, neatkarīgu no tā, kā īpašumā dzīvojamā
māja atrodas. Normatīvie akti nenosaka minimālās prasības
dzīvojamās mājas uzturēšanai un saglabāšanai, kā arī nenosaka dzīvojamo māju
pārvaldīšanas procesā iesaistīto personu tiesības, pienākumus un atbildību.
Līdz ar to, dzīvojamo māju apsaimniekošana daudzos gadījumos tiek veikta
sliktā kvalitātē, kas atsevišķos gadījumos rada draudus arī cilvēkiem un
apkārtējai videi (savlaicīgi neveikti māju remonti, nav ievēroti
ugunsdrošības noteikumi u.c.). |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir noteikt dzīvojamo
māju pārvaldīšanas procesā iesaistīto dalībnieku savstarpējās attiecības,
noteikt viņu tiesības, pienākumus un atbildību, kā arī valsts pārvaldes
iestāžu un pašvaldību kompetenci dzīvojamo māju pārvaldīšanas organizēšanā un
pārraudzīšanā. Likumprojekts nosaka to personu loku, kurā ir tiesības
nodarboties ar dzīvojamo māju pārvaldīšanu. Likumprojekts attiecas uz
dzīvojamo māju pārvaldīšanu, jo Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistrā
visas ēkas (būves), kurām ir veikta tehniskā inventarizācija tiek
klasificētas pēc to galvenajiem lietošanas veidiem (atbilstoši Būvju
klasifikācijai (CC). Atbilstoši Būvju klasifikācijai (CC) ēkas pēc to galvenā
lietošanas veida tiek iedalītas dzīvojamās mājās vai nedzīvojamās ēkas.
Likumprojekts paredz, ka fiziskām un juridiskām personām, kas vēlēsies
nodarboties ar dzīvojamo māju pārvaldīšanu un apsaimniekošanu būs
jāreģistrējas dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistrā valsts aģentūrā Mājokļu
aģentūra. Kārtību, kādā personām būs jāreģistrējas pārvaldnieku reģistrā
noteiks Ministru kabinets. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts veicinās makroekonomiskās vides sakārtošanu
mājokļu jomā. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Līdz šīm
pārvaldnieku pienākumu sniegt informāciju un atskaiti tikai daļēji
reglamentēja likums Par dzīvokļa īpašumu. Detalizētāka informācijas
sniegšana un atskaitīšanās kārtība tiek noteikta apsaimniekošanas līgumos.
Tāpēc iestrādājot likumprojektā attiecīgās normas, tiks veicināta konkurence
starp uzņēmējiem, kas nodarbosies ar dzīvojamo māju apsaimniekošanu un
pārvaldīšanu. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiks paaugstināta dzīvojamo māju pārvaldīšanas kvalitāte. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||
5.
Cita informācija |
Nav |
|||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|||||||||
6. Cita informācija |
Pārvaldnieku reģistra izveidošana un uzturēšana būs mājokļu
monitoringa sistēmas sastāvdaļa, līdz ar to papildus valsts budžeta līdzekļi
pārvaldnieku reģistra izveidošanai nav nepieciešami. |
|||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojektā ir iestrādāts
deleģējums Ministru kabinetam : 1) noteikt dzīvojamo māju pārvaldīšanas
obligātās (minimālās) prasības; 2) noteikt dzīvojamo māju pārvaldnieku
reģistrēšanas un izslēgšanas no reģistra kārtību; 3) apstiprināt dzīvojamās mājas lietas un
ieņēmumu izdevumu pārskata (atskaites) paraugus. 4) apstiprināt valsts atbalsta programmu
dzīvojamo māju renovācijas veicināšanai un energoefektivitātes pasākumu
līdzfinansēšanai; 5) izdod noteikumus par dzīvojamās mājas
pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksas un maksas par pakalpojumiem, kas
saistīti ar dzīvojamo mājā esošo telpu lietošanu, aprēķināšanas un
iekasēšanas kārtību; 6) sagatavot grozījumus administratīvo pārkāpumu
kodeksā. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
|
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
|
|
|
|
|||||||
|
||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir notikušas ar Mājokļu attīstības konsultatīvās
padomes locekļiem Latvijas Pašvaldību sav
ienību, Latvijas namu pārvaldītāju
un apsaimniekotāju asociāciju, Dzīvokļu īpašnieku kooperatīvo sabiedrību
asociāciju, s/o Denacionalizēto māju īrnieku tiesību aizstāvība. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Mājokļu attīstības konsultatīvā padome atbalsta sagatavoto likuma
projektu. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Ir sniegta informācija masu saziņas līdzekļos un ir saņemtas
pozitīvas atsauksmes par likumprojektu.
|
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz jaunu institūciju izveidošanu. Funkcijas
turpina pildīt valsts aģentūra Mājokļu aģentūra un pašvaldību pilnvarotas
institūcijas. Valsts aģentūras Mājokļu aģentūra izveidotā
darba grupa ir izstrādājusi Profesijas standartu Namu pārvaldniekam
(4.kvalifikācijas līmenis), kas ir apstiprināts ar Izglītības un zinātnes
ministrijas (IZM) 09.11.2004. rīkojumu Nr.719 un iekļauts kopējā reģistrā ar
Nr. PS 0286. Saskaņā ar likuma Par valsts un pašvaldību dzīvojamo
māju privatizāciju 59.panta pirmās daļas 15.punktu valsts aģentūra Mājokļu
aģentūra ir izstrādājusi un ar 12.05.2004. rīkojumu Nr. 1-04/45
apstiprinājusi profesionālās pilnveides izglītības programmas paraugus namu
pārvaldīšanā un apsaimniekošanā. Profesionālās pilnveides izglītības
programmas paraugi ir nosūtīti Izglītības un zinātnes ministrijai, kura tos
ņems vērā, izvērtējot un licencējot izglītības iestāžu sagatavotās pilnveides
izglītības programmas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks publicēts Latvijas Vēstnesī un RAPLM, kā arī
valsts aģentūras Mājokļu aģentūra mājas lapā. Informācija tiks sniegta masu
saziņas līdzekļos. |
|||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds lēmumus varēs apstrīdēt likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu
ministrs |
M.Kučinskis |
Ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
M.Kučinskis |
I.Kukute |
K.Jaunzeme |
L.Ancāne |
I.Oša |
10.05.2006. 10.00
1130
I.Oša
ilze.osa@raplm.gov.lv, 7770468