Likumprojekts
Grozījumi likumā
Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
Izdarīt likumā Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs,
1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994,
2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999,
24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.;
2005, 2., 8., 24.nr.) šādus grozījumus:
1.Aizstāt 15.panta otrajā daļā skaitli 25 ar skaitli
15.
2.Aizstāt 17.panta septiņpadsmitajā un deviņpadsmitajā
daļā skaitli 25 ar skaitli 15.
3. 26.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
1. Nodokļa summas tiek
ieskaitītas maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā.;
izslēgt otro daļu;
izteikt trešo daļu šādā
redakcijā:
3. Nodokļa summas no maksātāja taksācijas gada ienākuma tiek
ieskaitītas tās pašvaldības budžetā, kuras administratīvajā teritorijā personas
dzīvesvieta bija deklarēta taksācijas gada sākumā.
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 27. un 28.punktu šādā
redakcijā:
27. Grozījumi 15.panta
otrajā daļā un 17.panta septiņpadsmitajā un deviņpadsmitajā daļā attiecībā uz
nodokļa likmes samazināšanu no 25 procentiem uz 15 procentiem stājas spēkā
2009.gada 1.janvārī. Līdz 2009.gada 1.janvārim nodokļu likme, kas jāmaksā no
gada apliekamā ienākuma, algas nodokļa maksātājam no mēneša apliekamā ienākuma
(15.pants), kā arī piemērojot šā likuma 17.panta septiņpadsmito un
deviņpadsmito daļu ir šāda:
a) no 2007. gada 1. janvāra līdz 2007.gada 31.decembrim
22 procenti;
b) no 2008. gada 1. janvāra līdz 2008.gada 31.decembrim
19 procenti.
b) no 2008.gada 1.janvāra līdz 2008.gada 31.decembrim
91 procents maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā un 9 procenti
valsts pamatbudžetā.
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī
Likumprojekta Grozījumi likumā Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
No 2002. līdz 2004.gadam uzņēmumu ienākuma
nodokļa likme tika samazināta no 25 procentiem uz 15 procentiem. Tā
rezultātā, pretēji izteiktajām bažām, notika strauja nodokļa ieņēmumu
palielināšanās. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa likme ir saglabājusies 25
procentu apmērā. Tas neveicina aplokšņu algu izskaušanu, kā arī mazais
bizness ir duālā situācijā ja tiek maksāts uzņēmumu ienākuma nodoklis, tad
nodokļa likme ir 15 procenti, ja iedzīvotāju ienākuma nodoklis, tad likme ir
25 procenti. Likumprojektā paredzēts trīs gadu laikā
iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmi samazināt no 25 procentiem uz 15
procentiem un, lai kompensētu pašvaldību ieņēmumu samazinājumu, trīs gadu
laikā visus nodokļa ieņēmumus novirzīt pašvaldību budžetiem (pašlaik 75
procenti nodokļa ieņēmumi tiek novirzīti pašvaldībām, pārējie valsts
budžetā) |
2. Kāda var būt likuma ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
Likums pozitīvi ietekmēs sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību pieaugs strādājošo ieņēmumi, uzņēmumiem būs
papildus stimuls legalizēt strādājošos, uzrādīt patieso darba algas lielumu. |
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
Statiski rēķinot 2007.gadā ieņēmumiem no
iedzīvotāju ienākuma nodokļa vajadzētu palikt 2006.gada līmenī. |
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
Likuma pieņemšana neprasa vienlaicīgi izdarīt
grozījumus citos likumos vai Ministru kabineta noteikumu izdošanu. Ministru
kabinetam sastādot 2007.gada valsts budžetu jāizvērtē un jāņem vērā likuma
ietekmi uz valsts un pašvaldību budžeta ieņēmumiem. |
5. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst likumprojekts |
Likums atbilst Latvijas starptautiskajām
saistībām |
6. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot likumprojektu |
Izstrādājot likumprojektu Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija konsultējās ar Latvijas Pašvaldību savienību. |
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
Likuma izpilde neprasa jaunu institūciju
veidošanu vai esošo štatu palielināšanu. Likuma izpilde tiks nodrošināta ar
līdzšinējām Valsts ieņēmumu dienesta un pašvaldību struktūrvienībām. |
Komisijas
priekšsēdētājs
A.Šlesers