Likumprojekts otrajam lasījumam (steidzams)
Grozījumi
Saeimas kārtības rullī (reģ.nr.1748)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (29) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija
|
|
Izdarīt Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.; 1996, 13., 22.nr.;
1997, 12., 21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5., 10.nr.; 2002, 12.,
22.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 8.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.; 1996, 13., 22.nr.;
1997, 12., 21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5., 10.nr.; 2002, 12.,
22.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 8.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
1. |
Deputāts V.BuzajevsAizstāt visā likuma tekstā vārdus Mandātu, ētikas un iesniegumu
komisija (attiecīgā locījumā) ar vārdiem Mandātu un iesniegumu komisija
(attiecīgā locījumā). |
Neatbalstīts
|
|
|
1. Papildināt likumu ar 4. 1 pantu šādā redakcijā: 4.1 (1) Deputātam ir tiesības uz maternitātes
(grūtniecības un dzemdību), paternitātes, adopcijas vai bērna kopšanas
atvaļinājumu. Šo atvaļinājumu piešķiršanā piemērojami Darba likuma 154.,155.
un 156.panta noteikumi, ciktāl Kārtības rullī nav noteikts citādi. (2) Maternitātes (grūtniecības un dzemdību), paternitātes,
adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājuma laikā deputātam saglabājas darba
ņēmēja statuss attiecīgās Saeimas darbības laikā. |
2. |
Juridiskais birojs
Aizstāt 4.1 panta pirmajā un otrajā daļā vārdus maternitātes
(grūtniecības un dzemdību), paternitātes ar vārdiem grūtniecības un
dzemdību atvaļinājumu, atvaļinājumu bērna tēvam, kā arī (attiecīgā
locījumā). |
Atbalstīts
|
1. Papildināt likumu ar 4. 1 pantu šādā redakcijā: 4.1 (1) Deputātam ir tiesības uz grūtniecības un dzemdību
atvaļinājumu, atvaļinājumu bērna tēvam, kā arī adopcijas vai bērna kopšanas
atvaļinājumu. Šo atvaļinājumu piešķiršanā piemērojami Darba likuma 154.,155.
un 156.panta noteikumi, ciktāl Kārtības rullī nav noteikts citādi. (2) Grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, atvaļinājuma bērna tēvam, kā
arī adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājuma laikā deputātam saglabājas
darba ņēmēja statuss attiecīgās Saeimas darbības laikā. |
5. (1) Saeimas loceklim uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra,
ministra vai valsts ministra amata pildīšanas laiku ir tiesības nolikt
deputāta mandātu. Saņēmis iesniegumu par mandāta nolikšanu, Saeimas Prezidijs
(turpmāk - Prezidijs) uzaicina šā deputāta vietā iestāties Saeimas sastāvā
nākamo kandidātu un paziņo par to Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai.
Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija pārbauda vēlēšanu materiālus un par
pārbaudes rezultātiem ziņo Saeimai, kas pēc tam lemj par minētā kandidāta
deputāta pilnvaru apstiprināšanu. (2) Ministru prezidents, Ministru prezidenta biedrs, ministrs vai valsts
ministrs, kurš šajā pantā noteiktajā kārtībā ir nolicis deputāta mandātu, var
to atjaunot, ja viņš atkāpjas no Ministru prezidenta, Ministru prezidenta
biedra, ministra vai valsts ministra amata vai ja atkāpjas valdība.
Attiecīgais Ministru prezidents, Ministru prezidenta biedrs, ministrs vai
valsts ministrs iesniegumu par deputāta pilnvaru atjaunošanu var iesniegt Prezidijam
nedēļas laikā no dienas, kad viņš beidzis pildīt Ministru prezidenta,
Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra pienākumus. (3) Šā panta otrajā daļā minēto iesniegumu Prezidijs nodod Mandātu,
ētikas un iesniegumu komisijai, kas par to paziņo Saeimas nākamajā sēdē. Ar
paziņojuma brīdi izbeidzas šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā
uzaicinātā deputāta pilnvaras un ir atjaunots deputāta mandāts Saeimas
loceklim, kurš to nolicis uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra,
ministra vai valsts ministra amata pildīšanas laiku. (4) Ja kandidāts jau ir iestājies Saeimas sastāvā šā panta pirmajā daļā
noteiktajā kārtībā, viņš netiek aicināts iestāties Saeimas sastāvā cita
Saeimas locekļa vietā, kurš noliek mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru
prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata pildīšanas laiku. (5) Ja šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā mandātus nolikuši vairāki deputāti, kas ievēlēti no viena nosaukuma saraksta vienā vēlēšanu apgabalā, tad, atjaunojot mandātu vienam no viņiem, pilnvaras izbeidzas tam deputātam, kurš no attiecīgā saraksta attiecīgajā vēlēšanu apgabalā šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā Saeimas sastāvā iestājies pēdējais. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 06.05.96. likumu,
07.10.98. likumu un 02.03.2006. likumu) |
2. 5.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: 5. (1) Saeimas loceklim uz Ministru prezidenta, Ministru
prezidenta biedra, ministra, uz valsts ministra amata pildīšanas laiku, kā
arī uz maternitātes (grūtniecības un dzemdību), adopcijas vai bērna
kopšanas atvaļinājuma laiku ir tiesības nolikt deputāta mandātu. Saņēmis
iesniegumu par mandāta nolikšanu, Saeimas Prezidijs (turpmāk - Prezidijs)
uzaicina šā deputāta vietā iestāties Saeimas sastāvā nākamo kandidātu un
paziņo par to Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai. Mandātu, ētikas un
iesniegumu komisija pārbauda vēlēšanu materiālus un par pārbaudes rezultātiem
ziņo Saeimai, kas pēc tam lemj par minētā kandidāta deputāta pilnvaru
apstiprināšanu. papildināt pantu ar otro prim daļu šādā redakcijā: (21) Maternitātes (grūtniecības un dzemdību),
adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumā esošs Saeimas
loceklis, kurš šajā pantā noteiktajā kārtībā ir nolicis deputāta mandātu, var
to atjaunot, ja viņš nolēmis pārtraukt maternitātes (grūtniecības un
dzemdību), adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumu. Iesniegums par
deputāta pilnvaru atjaunošanu iesniedzams Prezidijam ne vēlāk kā septiņas dienas pirms dienas,
ar kuru viņš nolēmis pārtraukt maternitātes (grūtniecības un
dzemdību), adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumu . izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā un otrajā prim daļā minēto iesniegumu Prezidijs
nodod Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai, kas par to paziņo Saeimas
nākamajā sēdē. Ar paziņojuma brīdi izbeidzas šā panta pirmajā daļā noteiktajā
kārtībā uzaicinātā deputāta pilnvaras un ir atjaunots deputāta mandāts
Saeimas loceklim, kurš to nolicis uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta
biedra, ministra vai valsts ministra amata pildīšanas vai atrašanās maternitātes
(grūtniecības un dzemdību), adopcijas vai bērna kopšanas
atvaļinājumā laiku. izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ja kandidāts jau ir iestājies Saeimas sastāvā šā panta pirmajā daļā
noteiktajā kārtībā, viņš netiek aicināts iestāties Saeimas sastāvā cita
Saeimas locekļa vietā, kurš noliek mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru
prezidenta biedra, ministra, valsts ministra amata vai atrašanās maternitātes
(grūtniecības un dzemdību), adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumā
laiku. |
3. 4. 5. 6. |
Juridiskais birojs
Aizstāt 5.panta pirmajā daļā vārdus maternitātes (grūtniecības un
dzemdību) ar vārdiem grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, kā arī. Juridiskais birojs
Aizstāt 5.panta otrajā prim daļā vārdus maternitātes (grūtniecības un
dzemdību) ar vārdiem grūtniecības un dzemdību atvaļinājumu, kā arī
(attiecīgā locījumā). Juridiskais birojs
Aizstāt 5. panta trešajā daļā vārdus maternitātes (grūtniecības un dzemdību),
ar vārdiem grūtniecības un dzemdību atvaļinājumā, kā arī. Juridiskais birojsAizstāt 5.panta ceturtajā daļā vārdus maternitātes (grūtniecības un
dzemdību) ar vārdiem grūtniecības un dzemdību atvaļinājumā, kā arī. |
Atbalstīts
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
2. 5.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: 5. (1) Saeimas loceklim uz Ministru prezidenta, Ministru
prezidenta biedra, ministra un valsts ministra amata pildīšanas laiku, kā arī
uz grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, adopcijas vai bērna kopšanas
atvaļinājuma laiku ir tiesības nolikt deputāta mandātu. Saņēmis iesniegumu
par mandāta nolikšanu, Saeimas Prezidijs (turpmāk Prezidijs) uzaicina šā
deputāta vietā iestāties Saeimas sastāvā nākamo kandidātu un paziņo par to
Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai. Mandātu, ētikas un iesniegumu
komisija pārbauda vēlēšanu materiālus un par pārbaudes rezultātiem ziņo
Saeimai, kas pēc tam lemj par minētā kandidāta deputāta pilnvaru
apstiprināšanu.; papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā: (21) Grūtniecības un dzemdību atvaļinājumā, kā arī adopcijas
vai bērna kopšanas atvaļinājumā esošs Saeimas loceklis,
kurš šajā pantā noteiktajā kārtībā nolicis deputāta mandātu, var to atjaunot,
ja ir nolēmis pārtraukt grūtniecības un dzemdību atvaļinājumu, kā arī
adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumu. Iesniegums par deputāta pilnvaru
atjaunošanu iesniedzams Prezidijam ne vēlāk kā septiņas dienas pirms dienas,
ar kuru viņš nolēmis pārtraukt grūtniecības un dzemdību atvaļinājumu, kā arī
adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumu.; izteikt trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā un 2.1 daļā minēto iesniegumu Prezidijs nodod Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai, kas par to paziņo Saeimas nākamajā sēdē. Ar paziņojuma brīdi izbeidzas šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā uzaicinātā deputāta pilnvaras un ir atjaunots deputāta mandāts Saeimas loceklim, kurš to nolicis uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata pildīšanas vai uz grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, kā arī adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājuma laiku. (4) Ja kandidāts jau ir iestājies Saeimas sastāvā šā panta pirmajā daļā
noteiktajā kārtībā, viņš netiek aicināts iestāties Saeimas sastāvā cita
Saeimas locekļa vietā, kurš noliek mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru
prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata vai uz grūtniecības un
dzemdību atvaļinājuma, kā arī adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājuma
laiku. |
6. (1) Ja deputāts miris, iesniedzis iesniegumu par izstāšanos no Saeimas
sastāva, izslēgts no tā vai viņa pilnvaras nav apstiprinātas, kā arī šā panta
trešajā daļā minētajā gadījumā Prezidijs saskaņā ar Saeimas vēlēšanu likumu
uzaicina viņa vietā iestāties Saeimas sastāvā nākamo kandidātu un paziņo par
to Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai. Mandātu, ētikas un iesniegumu
komisija pārbauda vēlēšanu materiālus un par pārbaudes rezultātiem ziņo
Saeimai. Pēc tam, kad minētais kandidāts 3.pantā noteiktajā kārtībā devis
svinīgo solījumu, Saeima lemj par viņa deputāta pilnvaru apstiprināšanu. (2) Ja kandidāts ir atteicies iestāties Saeimas sastāvā 5.panta pirmajā
daļā minētajā gadījumā, tas neliedz Prezidijam viņu aicināt iestāties Saeimas
sastāvā šā panta pirmajā daļā paredzētajā gadījumā. (3) Ja kandidāts ir iestājies Saeimas sastāvā tā Saeimas locekļa vietā, kurš nolicis deputāta mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata pildīšanas laiku (5.p.), tas neliedz Prezidijam viņu aicināt iestāties Saeimas sastāvā šā panta pirmajā daļā paredzētajā gadījumā. Tā Saeimas locekļa vietā, kurš nolicis deputāta mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata pildīšanas laiku, šajā gadījumā aicināms cits kandidāts 5.panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā. Ja attiecīgajā sarakstā vairs nav neviena deputāta kandidāta vai ja neviens no sarakstā esošajiem deputātu kandidātiem nepiekrīt iestāties Saeimas sastāvā, deputāta mandāts atjaunojams attiecīgajam Ministru prezidentam, Ministru prezidenta biedram, ministram vai valsts ministram. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 06.05.96. likumu,
24.10.2002. likumu un 02.03.2006. likumu) |
3. Izteikt 6.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja kandidāts ir iestājies Saeimas sastāvā tā Saeimas locekļa vietā,
kurš nolicis deputāta mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta
biedra, ministra, valsts ministra amata pildīšanas vai atrašanās maternitātes
(grūtniecības un dzemdību), adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumā
laiku (5.p.), tas neliedz Prezidijam viņu aicināt iestāties Saeimas sastāvā
šā panta pirmajā daļā paredzētajā gadījumā. Tā Saeimas locekļa vietā, kurš
nolicis deputāta mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra,
ministra, valsts ministra amata pildīšanas vai atrašanās maternitātes
(grūtniecības un dzemdību), adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumā
laiku, šajā gadījumā aicināms cits kandidāts 5.panta pirmajā daļā noteiktajā
kārtībā. Ja attiecīgajā sarakstā vairs nav neviena deputāta kandidāta vai ja
neviens no sarakstā esošajiem deputātu kandidātiem nepiekrīt iestāties
Saeimas sastāvā, deputāta mandāts atjaunojams attiecīgajam Ministru
prezidentam, Ministru prezidenta biedram, ministram, valsts ministram vai
Saeimas loceklim, kurš atrodas maternitātes (grūtniecības un dzemdību),
adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumā . |
7. |
Juridiskais birojs
Aizstāt 6.panta trešajā daļā vārdus maternitātes (grūtniecības un
dzemdību) ar vārdiem grūtniecības un dzemdību atvaļinājumā, kā arī. |
Atbalstīts
|
3. Izteikt 6.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja kandidāts ir iestājies Saeimas sastāvā tā Saeimas locekļa vietā,
kurš nolicis deputāta mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra,
ministra vai valsts ministra amata pildīšanas vai uz grūtniecības un dzemdību
atvaļinājuma, kā arī adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājuma laiku (5.p.),
tas neliedz Prezidijam aicināt viņu iestāties Saeimas sastāvā šā panta
pirmajā daļā paredzētajā gadījumā. Tā Saeimas locekļa vietā, kurš nolicis
deputāta mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra
vai valsts ministra amata pildīšanas vai uz grūtniecības un dzemdību
atvaļinājuma, kā arī adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājuma laiku, šajā
gadījumā aicināms cits kandidāts 5.panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā. Ja
attiecīgajā sarakstā vairs nav neviena deputāta kandidāta vai ja neviens no
sarakstā esošajiem deputātu kandidātiem nepiekrīt iestāties Saeimas sastāvā,
deputāta mandāts atjaunojams attiecīgajam Ministru prezidentam, Ministru
prezidenta biedram, ministram, valsts ministram vai Saeimas loceklim, kurš
atrodas grūtniecības un dzemdību atvaļinājumā, kā arī adopcijas vai bērna
kopšanas atvaļinājumā. |
13. (1) Algu deputāts saņem no pirmās Saeimas sēdes pēc vēlēšanām vai no
dienas, kad viņš iestājies Saeimas sastāvā (5.un 6.p.). (2) Deputāts, kura mandāts izbeidzas līdz ar Saeimas pilnvaru
izbeigšanos, ja viņš nav ievēlēts nākamajā Saeimā, saņem vienreizēju pabalstu
triju vidējo mēnešalgu apmērā. (3) Deputāts, kura mandāts izbeidzas sakarā ar to, ka tiek atjaunots mandāts deputātam, kas to nolicis uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata pildīšanas laiku, saņem vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 06.05.96. likumu
un 24.10.2002. likumu, kas stājas spēkā no 05.11.2002. /otrajā daļā
paredzētais pabalsts 7.Saeimas deputātiem izmaksājams 50 procentu apmērā no
2002.gada budžeta līdzekļiem, bet atlikušie 50 procenti no 2003.gada
budžeta līdzekļiem, skat 24.10.2002. likuma "Pārejas noteikumi"
2.punktu/) |
4. Aizstāt 13. panta trešajā daļā vārdus vai valsts ministra amata
pildīšanas ar vārdiem valsts ministra amata pildīšanas vai atrašanās maternitātes
(grūtniecības un dzemdību), adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājumā. |
8. |
Juridiskais birojs
Aizstāt 13.panta trešajā daļā vārdus maternitātes (grūtniecības un
dzemdību) ar vārdiem grūtniecības un dzemdību atvaļinājumā, kā arī. |
Atbalstīts
|
4. Aizstāt 13. panta trešajā daļā vārdus vai valsts ministra amata
pildīšanas ar vārdiem valsts ministra amata pildīšanas vai uz grūtniecības
un dzemdību atvaļinājuma, kā arī adopcijas vai bērna kopšanas atvaļinājuma. |
18. (1) Deputāts, kas notiesāts par noziedzīgu nodarījumu, uzskatāms par
izslēgtu no Saeimas sastāva ar dienu, kad stājas spēkā notiesājošs spriedums. (2) Deputātu ar Saeimas lēmumu var izslēgt no Saeimas sastāva, ja pēc
viņa pilnvaru apstiprināšanas tiek konstatēts, ka viņš: 1) ievēlēts, pārkāpjot Saeimas vēlēšanu likuma noteikumus; 2) neprot valsts valodu tādā apjomā, kāds
nepieciešams profesionālo pienākumu veikšanai; 3) ieņem ar deputāta mandātu nesavienojamu amatu; 4) vienas kārtējās sesijas laikā neattaisnotu iemeslu dēļ nav apmeklējis vairāk nekā pusi no Saeimas sēdēm; 5) izdarījis nodarījumu nepieskaitāmības stāvoklī vai arī pēc nozieguma izdarīšanas saslimis ar gara slimību, kas atņēmusi viņam iespēju apzināties savu darbību vai to vadīt; 6) likumā noteiktajā kārtībā atzīts par rīcības nespējīgu. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 06.05.96. likumu un 16.12.99. likumu, kas stājas
spēkā no 12.01.2000.) |
|
9. |
Politisko organizāciju apvienības "Par
cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izslēgt
18.panta otrās daļas 2.punktu. |
Neatbalstīts |
|
50. (1) Lietu izskatīšana Saeimā un tās komisijās notiek valsts valodā. (2) Likumprojekti, patstāvīgie priekšlikumi un citi lēmumu projekti,
pieprasījumi, jautājumi un priekšlikumi, kā arī tiem pievienotie dokumenti
iesniedzami valsts valodā. (1998.gada 7.oktobra likuma
redakcijā, kas stājas spēkā no 03.11.98.) |
|
10. |
Deputāts V.BuzajevsIzslēgt 50.panta pirmo daļu. |
Neatbalstīts
|
|
82. (1) Par saņemtajiem likumprojektiem līdz ar savu atzinumu par to
tālākvirzīšanu Prezidijs ziņo Saeimai, kas lemj (54.p.) par
likumprojektu nodošanu komisijām, nosakot atbildīgo komisiju, vai par to
noraidīšanu. (2) Pirms balsošanas par Prezidija atzinumā ietverto Saeimas lēmuma
projektu Saeima lemj (54.p.) par priekšlikumiem izdarīt tajā šādus
grozījumus: 1) nodot likumprojektu arī atzinumā neminētai komisijai; 2) nenodot likumprojektu kādai atzinumā minētai komisijai; 3) noteikt citu atbildīgo komisiju. (3) Šā panta otrajā daļā minētos priekšlikumus var iesniegt Saeimas komisija vai deputāts rakstveidā vai mutvārdos. Rakstveidā iesniegtie priekšlikumi izlemjami pirms mutvārdos izteiktajiem. Komisijas pārstāvjiem, kas lūdz vārdu, lai izteiktu minētos priekšlikumus, vārdu dod pieteikšanās secībā, taču pirms citiem runātājiem par šo likumprojektu. (4) Deputātiem jānodrošina iespēja saņemt iesniegtos likumprojektus vismaz septiņas dienas pirms Prezidija ziņojuma. Ja nepieciešams, Prezidijs šo termiņu var saīsināt. (5) Visi iesniegtie likumprojekti, pirmajam lasījumam izstrādātie alternatīvie likumprojekti (85.p.), izskatīšanai otrajā vai trešajā lasījumā sagatavotie likumprojekti, kā arī Prezidija un komisiju atzinumi par tiem nosūtāmi Valsts prezidentam un Ministru prezidentam. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 06.05.96. likumu un 16.12.99. likumu, kas stājas
spēkā no 12.01.2000.) |
|
11. 12. 13. |
Politisko organizāciju apvienības "Par
cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 82.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Par saņemtajiem likumprojektiem līdz ar savu atzinumu par to tālākvirzīšanu
Prezidijs ziņo Saeimai, kas nodod likumprojektu komisijām, nosakot
atbildīgo komisiju. Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 82.panta otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (2) Pirms likumprojekta nodošanas komisijām Saeima lemj (54.p.)
par priekšlikumiem izdarīt Prezidija atzinumā ietvertajā Saeimas lēmuma
projektā šādus grozījumus:. Politisko organizāciju apvienības "Par
cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt 82.panta ceturtās daļas otro teikumu pēc vārdiem var
saīsināt ar vārdiem līdz trim dienām. |
Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
84. Nododot vienu un to pašu likumprojektu divām vai vairākām
komisijām, Saeima var noteikt termiņu (54.p.), kādā komisijām
likumprojekts jāizskata un jāiesniedz atbildīgajai komisijai vai Prezidijam
savi priekšlikumi. |
|
14. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izslēgt 84.pantā vārdus vienu un to pašu, divām vai vairākām un
aizstāt vārdus var noteikt ar vārdu nosaka. |
Neatbalstīts |
|
86. (1) Nevienu likumprojektu nedrīkst iekļaut darba kārtībā un izskatīt
Saeimas sēdē, pirms tas nav izskatīts atbildīgajā komisijā. Atzinumu un
anotāciju par likumprojektu atbildīgā komisija iesniedz Prezidijam.
Atzinumu un anotāciju nekavējoties izsniedz deputātiem. (2) Likumprojektu, ko atbildīgā komisija atbalstījusi, Prezidijs,
ievērojot 87.panta 1.punkta prasības, iekļauj Saeimas nākamās kārtējās sēdes
darba kārtībā, ja nav iesniegti priekšlikumi par šā likumprojekta iekļaušanu
Saeimas citas sēdes darba kārtībā. (3) Ja likumprojektu ir izstrādājusi un 79.pantā noteiktajā kārtībā
iesniegusi komisija, kuru Saeima noteikusi par atbildīgo, likumprojekts
virzāms izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā
komisijā, ja tas nav nodots arī citām komisijām. (4) Saeimas sēdē izskatāmi arī tie likumprojekti, kurus atbildīgā
komisija noraidījusi, ja: 1) likumprojektu iesniedzis Ministru kabinets; 2) likumprojekts iesniegts Satversmes 78.panta kārtībā; 3) izskatīšanu pieprasa likumprojekta iesniedzējs. (5) Atbildīgajā komisijā noraidītu likumprojektu, kuru iesniedzis
Ministru kabinets vai kurš iesniegts Satversmes 78.panta kārtībā, Prezidijs,
ievērojot Kārtības ruļļa 87.panta 1.punkta prasības, iekļauj Saeimas nākamās
kārtējās sēdes darba kārtībā, ja nav iesniegti priekšlikumi par šā
likumprojekta iekļaušanu Saeimas citas sēdes darba kārtībā. (6) Atbildīgajā komisijā noraidīts likumprojekts, kuru nav iesniedzis
Ministru kabinets un kurš nav iesniegts Satversmes 78.panta kārtībā,
uzskatāms par noraidītu, ja desmit dienu laikā no dienas, kad atbildīgās
komisijas atzinums ir bijis pieejams deputātiem un nosūtīts Valsts
prezidentam, iesniedzējs rakstveidā neprasa Prezidijam šā likumprojekta
izskatīšanu Saeimas sēdē. Noraidīto likumprojektu var atkārtoti iesniegt
izskatīšanai šajā sesijā tikai tad, ja likumprojektu parakstījis vismaz 51
deputāts vai arī tajā izdarīti grozījumi. Ja noraidītajam likumprojektam komisija
izstrādājusi alternatīvu likumprojektu, alternatīvo likumprojektu izskata
pirmajā lasījumā bez iesniegšanas 79.pantā noteiktajā kārtībā. (7) Valsts prezidenta, Saeimas komisijas vai ne mazāk kā piecu deputātu
iesniegtu likumprojektu līdz balsošanas sākumam par likumprojekta pieņemšanu
pirmajā lasījumā var atsaukt, paziņojot par to rakstveidā Prezidijam vai
atbildīgajai komisijai vai mutvārdos - atbildīgās komisijas sēdē vai Saeimas
sēdē. Par šādu mutvārdu paziņojumu izdarāma atzīme attiecīgās sēdes protokolā. (8) Ja par likumprojekta atsaukšanu paziņots atbildīgajai komisijai,
atbildīgā komisija to dara zināmu Saeimas Kancelejai attiecīgas atzīmes
izdarīšanai Likumprojektu reģistrā. (9) Ne mazāk kā piecu deputātu iesniegts likumprojekts uzskatāms par atsauktu,
ja to atsaukuši tik daudzi iesniedzēji, ka nav saglabājies vismaz piecu
deputātu atbalsts likumprojektam. (10) Par likumprojekta atsaukšanu, kas nav izdarīta Saeimas sēdē,
rakstveidā paziņo deputātiem. (11) Ja atsaukts likumprojekts, kuram komisija izstrādājusi alternatīvu
likumprojektu, alternatīvo likumprojektu izskata pirmajā lasījumā bez
iesniegšanas 79.pantā noteiktajā kārtībā. (12) Ministru kabineta iesniegtie likumprojekti nav atsaucami bez
atbildīgās komisijas atzinuma un Saeimas piekrišanas. (13) Ja atbildīgā komisija atzīst, ka Ministru kabineta iesniegtais
likumprojekts pārstrādājams, pēc šīs komisijas priekšlikuma Saeima var to
atdot Ministru kabinetam atpakaļ, nosakot termiņu, kādā pārstrādātais
likumprojekts iesniedzams Saeimai. (1996.gada 6.maija likuma
redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 07.10.98. likumu, kas stājas spēkā
no 03.11.98.) |
|
15. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt 86.panta pirmās daļas otro teikumu pēc
vārdiem iesniedz Prezidijam ar vārdiem divu nedēļu laikā pēc atzinuma pieņemšanas. |
Neatbalstīts |
|
87. Nevienu likumprojektu nedrīkst izskatīt pirmajā lasījumā, ja: 1) deputātiem nav bijusi nodrošināta iespēja saņemt šo likumprojektu,
atbildīgās komisijas atzinumu par to un šā likumprojekta anotāciju vismaz
septiņas dienas iepriekš. Šis noteikums nav attiecināms uz Saeimas ārkārtas
sesiju vai ārkārtas sēdi, kā arī uz gadījumiem, kad Saeima nolēmusi citādi; 2) tas paredz budžetā papildu izdevumus vai izmaiņas ieņēmumos un tam nav
pievienota finansu ministra atsauksme. Šis noteikums nav attiecināms uz
Ministru kabineta iesniegtajiem likumprojektiem, kā arī uz gadījumiem, kad
finansu ministrs atsauksmi nav devis likumā noteiktajā termiņā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 06.05.96. likumu, 17.10.96. likumu un 07.10.98. likumu, kas stājas spēkā
no 03.11.98.) |
|
16. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izslēgt 87.panta 1.punkta otrajā teikumā vārdus kā
arī uz gadījumiem, kad Saeima nolēmusi citādi. |
Neatbalstīts |
|
92. (1) Likumprojekti, kas pēc atbildīgās komisijas vai desmit deputātu
priekšlikuma ar Saeimas lēmumu atzīti par steidzamiem, apspriežami tikai
divos lasījumos. Lēmumu par
steidzamību pieņem (54.p.): 1) pirms debatēm par likumprojektu pirmajā lasījumā; 2) pēc lēmuma par Satversmes 81.panta kārtībā izdoto Ministru kabineta
noteikumu nodošanu komisijām; 3) pēc lēmuma par likumprojekta izskatīšanas turpināšanu (39.p.). (2) Ja iesniegts priekšlikums atzīt par steidzamu kādu no alternatīvajiem
likumprojektiem, lēmumu par steidzamību pieņem (54.p.) pirms balsošanas par
šo likumprojektu pirmajā lasījumā. (3) Ja likumprojekts, kas atzīts par steidzamu, pieņemts pirmajā
lasījumā, Saeima lemj (54.p.), kad tas tiks izskatīts otrajā lasījumā. Ja
neviens no klātesošajiem, kas saskaņā ar 95.pantu ir tiesīgi iesniegt
priekšlikumus, neiebilst, priekšlikumu iesniegšanas termiņu var nenoteikt un
par steidzamu atzīto likumprojektu izskatīt otrajā lasījumā tūdaļ pēc tā
pieņemšanas pirmajā lasījumā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 06.05.96. likumu un 07.10.98. likumu, kas stājas spēkā no 03.11.98.) |
|
17. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija 92.panta pirmajā daļā: papildināt daļu ar jaunu otro teikumu šādā
redakcijā: Lēmumu par steidzamību var pieņemt, ja sēdē
piedalās ne mazāk kā divas trešdaļas deputātu; uzskatīt līdzšinējo otro teikumu par trešo teikumu. |
Neatbalstīts |
|
94. Likumprojektu otrajam lasījumam, pieaicinot Saeimas juridiskā dienesta
un valsts valodas speciālistus, sagatavo atbildīgā komisija, dodot
atzinumus par iesniegtajiem priekšlikumiem un, ja nepieciešams, pievienojot
savus priekšlikumus. |
|
18. 19. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt 94.pantu pēc vārdiem atbildīgā komisija ar vārdiem divu nedēļu laikā pēc priekšlikumu iesniegšanas termiņa beigām. Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt 94.pantu ar otro teikumu šādā redakcijā: Atbildīgā komisija iesniedz likumprojektu Prezidijam divu nedēļu laikā
pēc likumprojekta izskatīšanas. |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
106. (1) Likumprojektu trešajam lasījumam, pieaicinot Saeimas juridiskā
dienesta un valsts valodas speciālistus, sagatavo atbildīgā komisija,
dodot atzinumus par iesniegtajiem priekšlikumiem un, ja nepieciešams,
pievienojot savus priekšlikumus. |
|
20. 21. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt 106.pantu pēc vārdiem atbildīgā komisija ar vārdiem divu
nedēļu laikā pēc priekšlikumu iesniegšanas termiņa beigām. Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt 106.pantu ar otro teikumu šādā redakcijā: Atbildīgā komisija iesniedz likumprojektu Prezidijam divu nedēļu laikā
pēc likumprojekta izskatīšanas.. |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
117. (1) Patstāvīgais priekšlikums iesniedzams Saeimas lēmuma projekta
veidā. To var iesniegt: 1) ne mazāk kā desmit deputāti; 2) Saeimas komisija. (2) Patstāvīgais priekšlikums iesniedzams rakstveidā Saeimas Kancelejai,
kas tā kopijas nekavējoties izsniedz deputātiem. (3) Izņemot likumā paredzētos gadījumus, nav pieļaujams iekļaut
patstāvīgajā priekšlikumā normatīva rakstura punktus. (4) Ja iesniegtie patstāvīgie priekšlikumi bijuši pieejami deputātiem
vismaz 72 stundas pirms attiecīgās sēdes, Prezidijs ziņo par tiem Saeimai
uzreiz pēc ziņojumiem par saņemtajiem likumprojektiem. Pēc ne mazāk kā
piecu deputātu priekšlikuma Saeima var nolemt (54.p.), ka Prezidijs ziņo arī
par tiem iesniegtajiem patstāvīgajiem priekšlikumiem, kas nav bijuši pieejami
deputātiem vismaz 72 stundas pirms attiecīgās sēdes. (5) Ziņojot par patstāvīgo priekšlikumu, norāda, kas to iesniedzis un
kāds ir attiecīgā Saeimas lēmuma projekta nosaukums. Pēc tam, izņemot šā
panta divpadsmitajā daļā paredzētos gadījumus, sēdes vadītājs noskaidro, vai
ir iebildumi pret šā patstāvīgā priekšlikuma iekļaušanu šīs sēdes darba
kārtībā. (6) Ja iebildumi netiek celti, patstāvīgais priekšlikums uzskatāms par
iekļautu šīs sēdes darba kārtības beigās. (7) Ja Ministru prezidents vai kaut viens deputāts iebilst, Saeima lemj
(54.p.) par šā patstāvīgā priekšlikuma iekļaušanu Saeimas nākamās kārtējās
sēdes darba kārtībā. (8) Ja Saeima patstāvīgo priekšlikumu neiekļauj Saeimas nākamās kārtējās
sēdes darba kārtībā un nav iesniegts neviens priekšlikums par tā nodošanu
Saeimas komisijai, patstāvīgais priekšlikums uzskatāms par noraidītu. (9) Par iesniegtajiem priekšlikumiem attiecībā uz patstāvīgo priekšlikumu
nodošanu komisijai Saeima lemj (54.p.) to iesniegšanas secībā. Ja Saeima
nodevusi patstāvīgo priekšlikumu vairākām komisijām, tā nosaka atbildīgo
komisiju. (10) Ja Saeima nepieņem lēmumu par patstāvīgā priekšlikuma nodošanu komisijai, patstāvīgais priekšlikums uzskatāms par noraidītu. (11) Gadījumos, kad patstāvīgais priekšlikums nodots izskatīšanai komisijā, priekšlikumi par grozījumiem tajā iesniedzami piecu dienu laikā, ja Saeima nav lēmusi (54.p.) citādi. (12) Ja patstāvīgo priekšlikumu
par uzņemšanu Latvijas pilsonībā par īpašiem nopelniem Latvijas labā
neiesniedz Pilsonības likuma izpildes komisija, pēc Prezidija ziņojuma tas
uzskatāms par nodotu Pilsonības likuma izpildes komisijai. |
|
22. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izslēgt 117.panta ceturtās daļas otro teikumu. |
Neatbalstīts |
|
126. (1) Pieprasījumi, kurus iesniedzēji nav atzinuši par steidzamiem,
nododami Pieprasījumu komisijai (149.p.). (2) Pieprasījumu komisija divu nedēļu laikā izskata pieprasījumu un
iesniedz Prezidijam atzinumu par to. Atzinumā norāda komisijas lēmuma
motivāciju, kā arī balsojuma rezultātu. (3) Pieprasījumu komisija var atzīt, ka pieprasījums ir: 1) pieņemams; 2) daļēji pieņemams; 3) noraidāms. (4) Ja Pieprasījumu komisija atzinusi pieprasījumu par daļēji pieņemamu,
tā attiecīgi formulē to pieprasījuma daļu, kuru atzinusi par pieņemamu. (5) Ja Pieprasījumu komisija atzinusi pieprasījumu par noraidāmu, tā var
ierosināt pieprasījumu pārveidot par jautājumu. (6) Par pieprasījuma pieņemšanu vai noraidīšanu lemj Saeima. (7) Ja Pieprasījumu komisija atzinusi pieprasījumu par daļēji pieņemamu,
Saeima vispirms balso par deputātu iesniegto pieprasījumu, bet, ja tas tiek
noraidīts, - par Pieprasījumu komisijas formulēto pieprasījumu. (8) Ja Pieprasījumu komisija atzinusi pieprasījumu par noraidāmu un
ierosinājusi to pārveidot par jautājumu, bet iesniedzēji tam nav piekrituši,
Saeima balso par deputātu iesniegto pieprasījumu. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 28.10.2004. likumu) |
|
23. |
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt 126.panta sesto daļu ar otro teikumu
šādā redakcijā: Sēdē piedalās Ministru kabineta loceklis, kam
adresēts pieprasījums. |
Neatbalstīts |
|
|
|
24. |
Deputāts V.BuzajevsPapildināt likumu ar 145.1 pantu šādā
redakcijā: 145.1 Runas krievu valodā pievienojamas stenogrammai oriģinālvalodā. Stenogrammai pievienojams arī runas tulkojams valsts valodā, atzīmējot, ka tā nav stenogramma. |
Neatbalstīts
|
|
179. (1) Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija: 1) sagatavo Saeimas ziņojumu par deputātu pilnvaru apstiprināšanu un
izbeigšanu; 2) sagatavo Saeimas lēmuma projektu sakarā ar Ģenerālprokuratūras
iesniegumu par kriminālvajāšanas ierosināšanu pret Saeimas locekli, viņa
apcietināšanu, aizturēšanu, kratīšanas izdarīšanu vai citādu personas
brīvības ierobežošanu, kā arī priekšlikumus sakarā ar iesniegumiem par
administratīvā soda uzlikšanu Saeimas loceklim; 3) pārrauga Saeimas deputātu ētikas kodeksa ievērošanu un izskata Saeimas
deputātu ētikas kodeksa pārkāpumu lietas; 4) sagatavo reizi mēnesī pārskatu Saeimai par iesniegumiem, kas saņemti
Saeimas Iesniegumu birojā, un par to izskatīšanu Saeimas frakcijās un
komisijās. (2) Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā ievēlē pa vienam
deputātam no katras Saeimā pārstāvētās frakcijas. Komisijas locekļi atturas
no darbībām, kuras var uzskatīt par nepamatotu vēršanos pret politiskajiem
oponentiem vai par deputātu rīcības nepamatotu aizstāvību viņu politiskās
piederības dēļ. (3) Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija ierosina Saeimas deputātu
ētikas kodeksa pārkāpuma lietu ne vēlāk kā nedēļas laikā pēc tam, kad saņemts
deputāta, deputātu grupas vai frakcijas rakstveida iesniegums, kurā: 1) izklāstīta lietas būtība; 2) paskaidrots, kādā veidā izpaudies Saeimas deputātu ētikas kodeksa
pārkāpums; 3) sniegti pierādījumi, ja tādi ir iesniedzēja rīcībā; 4) minēti citi fakti, kuriem var būt nozīme lietas izskatīšanā. (4) Ja iesniegums nav pietiekami pamatots, to nekavējoties nosūta
iesniedzējam precizēšanai un nepilnību novēršanai. (5) Saeimas deputātu ētikas kodeksa pārkāpuma lietas izskatīšanu
Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija uzsāk ne vēlāk kā nedēļas laikā pēc
tās ierosināšanas. Pēc lietas ierosināšanas komisija nekavējoties nosūta
ierosinājuma un iesnieguma kopiju tam deputātam, par kura rīcību ierosināta
Saeimas deputātu ētikas kodeksa pārkāpuma lieta. (6) Saeimas deputātu ētikas kodeksa pārkāpuma lietu Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija izskata atklātā sēdē ne vēlāk kā divas nedēļas pēc lietas ierosināšanas. Komisija ar divu trešdaļu balsu vairākumu var nolemt par slēgtas sēdes rīkošanu. Slēgtas sēdes rīkošanu var ierosināt komisijas loceklis. (7) Konstatējusi Saeimas deputāta ētikas kodeksa pārkāpumu, Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) izsaka deputātam mutvārdu brīdinājumu, kas tiek atzīmēts komisijas protokolā; 2) izsaka deputātam rakstveida brīdinājumu; 3) izsaka deputātam rakstveida brīdinājumu, paziņo par to Saeimas sēdē un publicē komisijas lēmumu laikrakstā Latvijas Vēstnesis. (1998.gada
7.oktobra likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 02.03.2006.
likumu) |
|
25. 26. |
Deputāts V.Buzajevs
Izslēgt 179.panta pirmās daļas 3.punktu. Deputāts V.Buzajevs
Izslēgt 179.panta trešo, ceturto, piekto, sesto un septīto daļu. |
Neatbalstīts
Neatbalstīts |
|
179.1 Pēc deputāta rakstveida lūguma Mandātu, ētikas
un iesniegumu komisija izvērtē, vai tas, kā viņš nodomājis rīkoties sarežģītā
situācijā, no ētikas viedokļa nebūs pretrunā ar Saeimas deputātu ētikas
kodeksu. Ja saņemts šāds deputāta lūgums, komisijas sēde tiek sasaukta pēc
iespējas tuvākajā laikā, vienojoties ar iesniedzēju. (
02.03.2006. likuma redakcijā) |
|
27. |
Deputāts V.BuzajevsIzslēgt 179.1 pantu. |
Neatbalstīts
|
|
(Pielikums 02.03.2006. likuma
redakcijā) Saeimas deputātu ētikas kodekss1. Saeimas deputātu ētikas kodeksa (turpmāk Ētikas kodekss) mērķis ir iedibināt augstus uzvedības standartus un tādējādi vairot sabiedrības uzticēšanos Saeimai. 2. Ētikas kodekss ir vienlīdz saistošs visiem Saeimas deputātiem. 3. Ētikas kodekss ir Saeimas darba organizācijas sastāvdaļa. Tas ietver deputāta profesionālās ētikas principus, normas un ieteikumus, kas jāievēro attieksmē pret darbu, savstarpējā saskarsmē, kā arī attiecībās ar citām institūcijām un sabiedrību. 4. Deputāts godprātīgi ievēro Saeimas deputāta svinīgajā solījumā pausto apņemšanos. 5. Deputāts ciena un vienmēr ievēro Satversmi, Saeimas kārtības rulli un citus normatīvos aktus. 6. Deputāts ir morāli atbildīgs par savu rīcību (runām, balsojumiem u.c.). Deputāts nevar aizbildināties ar valdības pārstāvju, partiju vai citu personu spiedienu, lai attaisnotu balsojumu pret savu sirdsapziņu. Deputāts atzīst savas kļūdas un cenšas labot tās. 7. Deputāts publiskos izteikumos izvairās no vārdiem, žestiem
un citādas rīcības, kas var būt aizskaroša, kā arī nelieto apvainojošus vai
ar Saeimas cieņu nesavienojamus izteicienus; deputāts balstās uz faktiem, to
godīgu interpretāciju un argumentāciju. 8. Deputāts nelieto tādus izteikumus un neatbalsta tādu
rīcību, ko var uztvert kā aicinājumu uz pretlikumīgu darbību. Deputāts respektē cilvēktiesības un argumentācijai neizmanto atsaukšanos
uz sava oponenta rasi, dzimumu, ādas krāsu, tautību, valodu, reliģisko pārliecību,
sociālo izcelsmi vai veselības stāvokli. 9. Deputāts nepieļauj personisko un valsts interešu konfliktu
un izvairās no situācijām, kas sabiedrībā var radīt aizdomas par šāda
konflikta pastāvēšanu. Deputāts nepieņem privātu uzaicinājumu un nepiedalās pasākumā vai
izvairās no citādas situācijas, ja sakarā ar to var rasties aizdomas par viņa
interešu konfliktu vai Saeimas prestiža pazemināšanu. 10. Deputāts atturas no iesaistīšanās parlamentārās
izmeklēšanas komisijās, ja izmeklējamā joma un periods ir saistīti ar viņa
darbību. 11. Deputāts neizmanto savu stāvokli, lai prettiesiski
ietekmētu valsts un pašvaldību institūciju lēmumus. 12. Konfidenciālu informāciju, kuru deputāts ieguvis kā
amatpersona, viņš neizmanto savās paša vai ar viņu saistītu personu
privātajās interesēs. 13. Deputāts pēc iespējas racionālāk lieto viņam piešķirto
mantu un līdzekļus. 14. Deputāts Saeimā uzturas darba videi piemērotā apģērbā un
pienācīgā izskatā. Sabiedriskās vietās deputāts neuzturas alkohola vai
psihoaktīvo vielu reibumā vai klaji nepiedienīgā izskatā. 15. Deputāts pakļaujas sabiedrisko kārtību uzturošo
amatpersonu likumīgām prasībām. 16. Deputāts ir pieklājīgs pret Saeimas, citu valsts un
pašvaldību iestāžu darbiniekiem un ikvienu sabiedrības locekli. 17. Deputāts pastāvīgi izglītojas, apgūst savas valsts un citu
valstu demokrātijas un politiskās kultūras pieredzi. 18. Deputāts izkopj savu runas un valsts valodas prasmi. 19. Deputāts atturas no pašmērķīgas izrādīšanās Saeimas
tribīnē. 20. Savā personiskajā dzīvē deputāts nedara neko tādu, kas
grautu Saeimas prestižu vai radītu šaubas par viņa spēju godprātīgi veikt
deputāta pienākumus. 21. Deputāts uztur pastāvīgu un atklātu saikni ar sabiedrību. 22. Deputāts ir atsaucīgs attieksmē pret sabiedrību un plašsaziņas
līdzekļu pārstāvjiem. 23. Deputāts neizvairās no atbildēšanas uz jautājumiem,
izņemot jautājumus, kuri skar konfidenciālu informāciju vai viņa privāto
dzīvi. |
|
28. |
Deputāts V.BuzajevsIzslēgt likuma pielikumu. |
Neatbalstīts
|
|
|
|
29. |
Juridiskā komisijaPapildināt likumprojektu ar noteikumu par spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
Atbalstīts
|
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |