.05.2006.
9/8 -
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisija pamatojoties uz Saeimas
Kārtības ruļļa 51. un 87.pantu lūdz izdarīt izmaiņas Saeimas š.g. 8. jūnija
sēdes darba kārtībā un iekļaut tajā likumprojekta "Grozījumi
Kooperatīvo sabiedrību likumā" (Reģ.
nr.1747) (Dok. nr.5993, 5993A)
izskatīšanu pirmajā lasījumā.
Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisija šā gada 6. jūnija komisijas
sēdē izskatīja likumprojektu "Grozījumi Kooperatīvo
sabiedrību likumā" (Reģ. nr.1747) (Dok.
nr.5993, 5993A) un pieņēma lēmumu atbalstīt minēto likumprojektu
izskatīšanai Saeimas sēdē pirmajā lasījumā.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Anotācija likumprojektam
Grozījumi likumā Kooperatīvo sabiedrību likums
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Praksē arvien biežāk tiek saņemtas dzīvokļu īpašnieku
sūdzības par to, ka DzīKS ignorē Kooperatīvo sabiedrību likuma Pārejas
noteikumu 9.punktu, kurš
nosaka, ka, "ja dzīvokļu īpašnieku kopsapulce atbilstoši likumā
"Par Diemžēl atspoguļotā situācija ir
iespējama un turklāt bieži izplatīta, jo Saskaņā ar Kooperatīvo sabiedrību likumā noteikto
kooperatīvā sabiedrība ir brīvprātīga organizācija, tāpēc arī dalība tajā ir
brīvprātīga. Ņemot vērā šo apstākli, kooperatīvās sabiedrības biedrs (fiziska
vai juridiska persona) jebkurā laikā var pieteikt savu izstāšanos no minētas
kooperatīvās sabiedrības. Kārtību, kā izstājas no konkrētas kooperatīvās sabiedrības, atbilstoši
Kooperatīvo sabiedrību likumam (13.panta 1.daļas 5.punkts) jānorāda tās statūtos. Ja izstāšanās
princips nav atrunāts, tad šī kārtība regulējama atbilstoši
Kooperatīvo sabiedrību likuma 23.pantā noteiktajam. Saskaņā ar minēto likumu, lai izstātos no kooperatīvās
sabiedrības, biedram (ja tā ir fiziska persona) jāiesniedz tās valdei
rakstisks iesniegums. Fiziskai personai izstājoties no kooperatīvās
sabiedrības vēl nerodas pamats apsaimniekotāja nomaiņai. Daudzdzīvokļu māju
nevar apsaimniekot vairāki apsaimniekotāji vienlaicīgi, tādēļ nepieciešams
kopsapulcē ar balsu vairākumu (50% + 1 balss) pieņemt lēmumu par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesību nodošanu citam apsaimniekotājam. Kopsapulces protokolu ar pieņemto lēmumu iesniedz kooperatīvās sabiedrības valdei. Kooperatīvā sabiedrība, kura pārvaldījusi dzīvojamo māju līdz dzīvokļu īpašnieku kopsapulces lēmuma pieņemšanai, nodod dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības jaunajam apsaimniekotājam ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas. Savukārt, atbilstoši minētā likuma 39.panta 2.daļas 6.punktam kooperatīvās sabiedrības valdes lēmumu par esošo biedru izslēgšanu vai izstāšanos no sabiedrības apstiprina kooperatīvās sabiedrības biedru kopsapulce. Svarīgi šo procesu ir noformēt līdz galam, respektīvi, abām pusēm parakstīt nodošanas-pieņemšanas aktu, kurā tiek atspoguļots pārvaldīšanas tiesību maiņas fakts. Pamatdokumenti, kas obligāti jāiesniedz komunālo pakalpojumu sniedzējiem jaunu līgumsaistību dibināšanai: 1)
dzīvokļu
īpašnieku kopsapulces protokols ar lēmumu par dzīvojamās mājas 2)
nodošanas-pieņemšanas
akts. |
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz: 1)
Grozījumi
normatīvajā aktā ieviestu konkrētāku un precīzāku kārtību, kādā māja tiek |
3.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4.
Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst.
latu) |
||||
Rādītāji |
2007.
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Neapliekamais minimums par bērna uzturēšanu, ja
IIN ir 25%: 1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
3.
Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
||||
6.
Cita informācija |
- |
||||
|
|
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
|||
5.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Konsultācijas nav notikušas |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5.
Cita informācija |
- |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas
valsts institūcijas netiks radītas |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības. |
4.
Cita informācija |
- |