Latvijas
Republikas
8.Saeimas
Prezidijam
2006.gada
___________________Nr.
Rīgā
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam likumprojektu "Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma nodokli.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lapām).
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi likumā
Par nekustamā īpašuma nodokli
Izdarīt likumā Par nekustamā īpašuma
nodokli (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.,
24.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 4., 24.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2003, 2., 15.nr.;
Latvijas Vēstnesis, 2005, 179.nr) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
papildināt otro daļu ar 19.punktu šādā redakcijā:
19) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
zemi, uz kuras atrodas šās daļas 9.punktā minētās ēkas, ja šī zeme netiek
izmantota saimnieciskās darbības veikšanai. Ministru kabinets nosaka ar nodokli
neapliekamās zemes maksimālo platību vienai personai.
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja šā panta otrās daļas 4., 6., 9.
un 19.punktā minētais nekustamais īpašums daļēji tiek izmantots saimnieciskajā
darbībā vai iznomāts, ar nodokli apliekama attiecīgā nekustamā īpašuma daļa.
2. Izteikt 3.panta 1.daļu šādā redakcijā:
(1) Nekustamā īpašuma nodokļa likme ir 0,5
procenti no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības.
3. Izteikt 7.panta 2.1 daļu šādā redakcijā:
(21) Ja šā likuma
1.panta otrās daļas 4., 6., 9. un 19.punktā minēto nekustamo īpašumu vai tā
daļu uzsāk izmantot saimnieciskajā darbībā, personai, kuras īpašumā, tiesiskajā
valdījumā, lietošanā vai nomā ir attiecīgais nekustamais īpašums vai tā daļa,
ir pienākums pieteikties pašvaldībā kā nodokļa maksātājam mēneša laikā pēc
saimnieciskās darbības uzsākšanas.
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījumi likumā
Par nekustamā īpašuma nodokli
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Sakarā ar nekustamo īpašumu kadastrālās vērtības
noteikšanu, ievērojot tirgus vērtību, tuvākajā nākotnē var krasi
paaugstināties nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība. Līdz ar to
paaugstināsies arī nekustamā īpašuma nodokļa apmērs (1,5% no kadastrālās
vērtības). |
|
|||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz samazināt nodokļa likmi no 1,5% līdz 0,5%. Likumprojekts paredz neaplikt ar nekustamā īpašuma nodokli ne tikai individuālo dzīvojamo māju apbūvē ietilpstošās ēkas, ja tās netiek izmantotas saimnieciskās darbības veikšanai, daudzdzīvokļu dzīvojamo māju daļas, ko izmanto dzīvošanai, un mākslinieku darbnīcas, kas netiek izmantotas saimnieciskās darbības veikšanai, kā arī šo māju apbūvē ietilpstošās palīgēkas, bet arī zemi, uz kuras atrodas šīs ēkas. Lai nerastos situācija, ka ar nodokli netiks
aplikti vairāki vienas personas īpašumā esošie zemes gabali, paredzēts
deleģēt Ministru kabinetam tiesības noteikt ar nodokli neapliekamās zemes
maksimālo platību vienai personai. |
|
|||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
|
|||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts nodrošinās iespēju saglabāt īpašuma
zemi, uz kuras uzceltas dzīvošanai paredzētās ēkas, neskatoties uz šīs zemes
kadastrālās vērtības paaugstināšanu. |
|
|||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Finansiālā pamatojuma aprēķinam ir nepieciešami papildus dati. Var
prognozēt, ka pašvaldību ieņēmumu samazināšanu sakarā ar likuma spēkā
stāšanos kompensēs ieņēmumu palielināšana sakarā ar nekustamo īpašumu
kadastrālās vērtības paaugstināšanu. |
||||||||
6. Cita informācija |
- |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumi par kārtību,
kādā likumprojektā minētā zeme netiek aplikta ar nekustamā īpašuma nodokli un
par ar nodokli neapliekamās zemes maksimālo platību vienai personai |
|
|||||||
2. Cita informācija |
- |
|
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
- |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita informācija |
- |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
||
5. Cita informācija |
- |
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likuma izpildi savas kompetences robežās
nodrošinās Valsts ieņēmumu dienests un vietējās pašvaldības. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
- |