Latvijas Republikas
8.Saeimas Prezidijam
2006.gada _____________________Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījums likumā Par politiski represētās personas statusa
noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem.
Pielikumā:
1.
Likumprojekts.
2. Anotācija
(uz 3 lapām).
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums likumā
Par politiski represētās personas statusa noteikšanu
komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem
Izdarīt likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 1997, 14.nr.; 1998, 15.nr.; 1999, 8.nr.; 2001, 14.nr.; 2004, 8.nr.) šādu grozījumu:
4.pantā:
izteikt pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
(1) Par nacistiskā režīma politiski represētām personām atzīstami Latvijas, Igaunijas un Lietuvas pilsoņi un Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji, kā arī šo personu pēcnācēji, ja viņi šā likuma 1.pantā minēto iemeslu dēļ laika posmā no 1941.gada 22.jūnija līdz 1945.gada 8.maijam Latvijas teritorijā vai ārpus tās:;
aizstāt pirmās daļas 4.punktā vārdus nacistiskā režīma 1942. un 1943.gada akciju laikā ar vārdiem vai citām valstīm;
izslēgt trešajā daļā vārdus Latvijas teritorijā.
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījums likumā
Par politiski represētās personas statusa noteikšanu
komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Likums
Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un
nacistiskajā režīmā cietušajiem paredz, ka par nacistiskā režīma politiski
represētām personām atzīstami tikai Latvijas, Igaunijas un Lietuvas pilsoņi
un līdz 1940.gada 17.jūnijam Latvijā legāli iebraukušie un pastāvīgi
dzīvojušie iedzīvotāji, kā arī šo personu pēcnācēji. Pārējie Latvijas
pastāvīgie iedzīvotāji (izņemot personas, kuras tika represētas par nacionālo
piederību, kā arī tolaik nepilngadīgās personas, kuras tika ieslodzītas
cietumos vai koncentrācijas nometnēs Latvijas teritorijā) nav atzīstami par
nacistiskā režīma politiski represētām personām. Likums nosaka, ka par nacistiskā
režīma politiski represētām personām atzīstamas tās personas, kuras tika
izsūtītas piespiedu darbos uz Vāciju nacistiskā režīma 1942. un 1943.gada
akciju laikā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz paplašināt to personu loku,
kuras būtu atzīstamas par nacistiskā režīma politiski represētām personām. Likumprojekts nosaka, ka Latvijas pastāvīgie
iedzīvotāji ir tiesīgi pretendēt uz nacistiskā režīma politiski represētās
personas statusu. Likumprojekts paredz, ka minētais statuss
nosakāms arī tām personām, kuras tika izsūtītas piespiedu darbos 1941., 1944.
un 1945.gadā, turklāt ne tikai uz Vāciju, bet arī uz citām valstīm. Statuss nosakāms arī tām tolaik nepilngadīgām
personām, kuras tika ieslodzītas cietumos vai koncentrācijas nometnēs ārpus
Latvijas teritorijas. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
piešķir sociālās garantijas visām nacistiskā režīma politiski represētām personām,
kuras dzīvo Latvijas teritorijā, neatkarīgi no viņu pilsonības un represiju
vietas. |
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
- |
||||
6. Cita informācija |
- |
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
- |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta
norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts
un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita informācija |
|
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
- |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma
izpildi savas kompetences ietvaros nodrošinās pašvaldības un Tieslietu
ministrija. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar
likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta
pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā
esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas
Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
- |