2006.10.04.
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi likumā Par Valsts
ieņēmumu dienestu
Spēkā esošā redakcija |
Otrā
lasījumā nobalsotā redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (15) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1993, 34.nr., 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.;
1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2005, 14.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1993, 34.nr., 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.;
1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2005, 14.nr.)
šādus grozījumus: |
4.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors 2.Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors: 11) likumos un citos normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā noslēdz ar nodokļu maksātāju vienošanās līgumu par
aprēķināto summu samazināšanu; |
1. Papildināt
4.panta otro daļu ar 11.1 punktu šādā redakcijā: 111)
pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta nodokļu administrēšanas
struktūrvienību vadītājus un viņu vietniekus pieprasīt veikt attiecīgās
struktūrvienības kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja nodokļu (nodevu)
aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju (auditu). |
|
|
|
1. Papildināt
4.panta otro daļu ar 11.1 punktu šādā redakcijā: 111)
pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta nodokļu administrēšanas
struktūrvienību vadītājus un viņu vietniekus pieprasīt veikt attiecīgās
struktūrvienības kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja nodokļu (nodevu)
aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju (auditu). |
8.pants.
Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi nodokļu (nodevu) administrēšanā Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi nodokļu
(nodevu) administrēšanā (turpmāk - nodokļu administrēšana) ir noteikti likumā
"Par nodokļiem un nodevām" (18.pants). Papildus tiem Valsts
ieņēmumu dienests: 91) Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā saņem no nodokļu maksātājiem informāciju par ieturētajiem nodokļiem
un par maksājumu saņēmējiem; |
2. Izslēgt 8.panta 9.1 punktu. |
|
|
|
2. Izslēgt 8.panta 9.1 punktu. |
16.3
pants. Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi akcīzes preču aprites, nodrošinājuma
un uzraudzības jomā Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi akcīzes
preču aprites, nodrošinājuma un uzraudzības jomā ir šādi: 1) izsniegt, reģistrēt un pārreģistrēt
speciālās atļaujas (licences), atļaujas un izziņas uzņēmējdarbībai, kas
saistīta ar akcīzes preču apriti; |
3. 16.3
pantā: izteikt
1.punktu šādā redakcijā: 1) izsniegt un pārreģistrēt speciālās
atļaujas (licences) komercdarbībai ar akcīzes precēm, atļaujas un izziņas
darbībai ar akcīzes precēm, kā arī sertifikātus par patstāvīgās mazās alus
darītavas statusa piešķiršanu; |
|
|
|
3. 16.3
pantā: izteikt
1.punktu šādā redakcijā: 1) izsniegt un pārreģistrēt speciālās
atļaujas (licences) komercdarbībai ar akcīzes precēm, atļaujas un izziņas
darbībai ar akcīzes precēm, kā arī sertifikātus par patstāvīgās mazās alus
darītavas statusa piešķiršanu; |
4) noteikt vietu, kurā uz akcīzes preču
fasējuma piestiprināma akcīzes nodokļa marka vai iestrādājams kontroles
marķējums; |
izslēgt 4.punktā vārdus vai iestrādājams
kontroles marķējums; |
|
|
|
izslēgt 4.punktā vārdus vai iestrādājams
kontroles marķējums; |
6)
pieprasīt, saņemt, sistematizēt un analizēt ar akcīzes preču apriti un to
ražošanā izmantotajām izejvielām saistīto informāciju; |
izteikt
6.punktu šādā redakcijā: 6) pieprasīt, saņemt, sistematizēt un
analizēt ar akcīzes preču ražošanu un apriti saistīto informāciju; |
|
|
|
izteikt
6.punktu šādā redakcijā: 6) pieprasīt, saņemt, sistematizēt un
analizēt ar akcīzes preču ražošanu un apriti saistīto informāciju; |
8) normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos
reģistrēt un noplombēt akcīzes preču uzskaitē izmantojamās mērierīces; |
papildināt 8.punktu pēc vārda mērierīces
ar vārdiem un tilpnes; |
|
|
|
papildināt 8.punktu pēc vārda mērierīces
ar vārdiem un tilpnes; |
9) veikt akcīzes preču tranzīta plūsmas
informatīvo uzraudzību; 10) izsniegt akcīzes preču noliktavas turēšanas atļaujas; |
|
1 |
Juridiskais birojs Ierosinām papildināt panta tekstu pēc
vārdiem papildināt 8.punktu pēc vārda mērierīces ar vārdiem un tilpnes;
ar jaunu rindkopu šādā redakcijā: izslēgt 9. un 10. punktu. |
Atbalstīts |
izslēgt
9. un 10. punktu; |
11) pieņemt, reģistrēt un kontrolēt likumā
Par akcīzes nodokli un tam atbilstošajos Ministru kabineta noteikumos
paredzētos akcīzes nodokļa nodrošinājumus; |
izteikt
11.punktu šādā redakcijā: 11) izsniegt un pārreģistrēt akcīzes
nodokļa nodrošinājuma apliecības, kā arī kontrolēt akcīzes nodokļa
nodrošinājuma izmantošanu;; |
|
|
|
izteikt
11.punktu šādā redakcijā: 11) izsniegt un pārreģistrēt akcīzes
nodokļa nodrošinājuma apliecības, kā arī kontrolēt akcīzes nodokļa
nodrošinājuma izmantošanu;; |
12) sniegt valsts institūcijām un
kompetentām atbilstības novērtēšanas institūcijām atzinumus par akcīzes preču
apritei izmantojamo mērīšanas un uzskaites sistēmu pielietojamību; 13) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt ar akcīzes preču apriti saistītās taras aprites un izmantošanas uzraudzību; |
izslēgt 9., 10., 12. un 13.punktu; |
2 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt vārdus izslēgt 9., 10.,
12. un 13.punktu; ar vārdiem izslēgt 12. un 13.punktu. |
Atbalstīts |
izslēgt 12. un 13.punktu; |
14) veikt citos likumos un normatīvajos
aktos noteiktos uzdevumus. |
papildināt
pantu ar 15.punktu šādā redakcijā: 15) apmācīt Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņus
(darbiniekus), kā arī konsultēt ar akcīzes preču apriti saistītās personas
akcīzes preču aprites normatīvo aktu piemērošanas jautājumos, kas attiecas uz
šīm personām un radušies šo personu ar akcīzes precēm veikto darbību
rezultātā.. |
3 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt likumprojekta 3.pantā
tekstu papildināt pantu ar 15.punktu šādā redakcijā: 15) apmācīt Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņus (darbiniekus), kā arī konsultēt ar akcīzes preču apriti saistītās
personas akcīzes preču aprites normatīvo aktu piemērošanas jautājumos, kas
attiecas uz šīm personām un radušies šo personu ar akcīzes precēm veikto
darbību rezultātā. ar tekstu šādā redakcijā: papildināt pantu ar jaunu 14.punktu
šādā redakcijā: 14) apmācīt Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņus (darbiniekus), kā arī konsultēt ar akcīzes preču apriti saistītās
personas akcīzes preču aprites normatīvo aktu piemērošanas jautājumos, kas
attiecas uz šīm personām un radušies šo personu ar akcīzes precēm veikto darbību
rezultātā;; uzskatīt līdzšinējo 14.punktu par 15.punktu. |
Atbalstīts |
papildināt
pantu ar jaunu 14.punktu šādā redakcijā: 14) apmācīt Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņus (darbiniekus), kā arī konsultēt ar akcīzes preču apriti saistītās
personas akcīzes preču aprites normatīvo aktu piemērošanas jautājumos, kas
attiecas uz šīm personām un radušies šo personu ar akcīzes precēm veikto
darbību rezultātā.; uzskatīt līdzšinējo 14.punktu par 15.punktu. |
16.4
pants. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu tiesības akcīzes preču aprites,
nodrošinājuma un uzraudzības jomā Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem, pildot
dienesta pienākumus akcīzes preču aprites, nodrošinājuma un uzraudzības jomā,
ir tiesības: 2) pieprasīt un saņemt no valsts un
pašvaldību iestādēm, komersantiem un reģistrētajiem patērētājiem jebkuru
informāciju, kā arī izņemt pārbaudei (ekspertīzei) vai kā lietiskos
pierādījumus jebkurus dokumentus un priekšmetus, kas attiecas uz uzņēmējdarbību
ar akcīzes precēm; |
4. 16.4
pantā: aizstāt 2.punktā vārdu uzņēmējdarbību ar
vārdu darbībām; |
|
|
|
4. 16.4
pantā: aizstāt 2.punktā vārdu uzņēmējdarbību ar
vārdu darbībām; |
3) izņemtās akcīzes preces nodot pārbaudei
(ekspertīzei) un saņemt atzinumu par to atbilstību normatīvo aktu prasībām; 4) izņemt un konfiscēt akcīzes preces, kā
arī ar pārkāpuma izdarīšanu saistītos rīkus un priekšmetus, ja tie atrodas
nereģistrētās uzņēmējdarbības vietās, ja tie atzīti par lietiskiem
pierādījumiem, ja precēm ir nelegālas izcelsmes pazīmes, kā arī citos likumos
un normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos; |
izteikt
3. un 4.punktu šādā redakcijā: 3) veikt akcīzes preču pārbaudes
(ekspertīzes), kā arī nodot izņemtās akcīzes preces pārbaudei (ekspertīzei)
un saņemt atzinu
mu par to atbilstību normatīvo aktu prasībām; 4) izņemt un konfiscēt akcīzes preces, kā
arī pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus, ja tie atrodas vietās, kur
veikta nereģistrēta darbība ar akcīzes precēm, ja tie atzīti par lietiskiem
pierādījumiem, ja akcīzes precēm ir nelegālas izcelsmes pazīmes, kā arī citos
normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;; |
|
|
|
izteikt
3. un 4.punktu šādā redakcijā: 3) veikt akcīzes preču pārbaudes
(ekspertīzes), kā arī nodot izņemtās akcīzes preces pārbaudei (ekspertīzei)
un saņemt atzinumu par to atbilstību normatīvo aktu prasībām; 4) izņemt un konfiscēt akcīzes preces, kā
arī pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus, ja tie atrodas vietās, kur
veikta nereģistrēta darbība ar akcīzes precēm, ja tie atzīti par lietiskiem
pierādījumiem, ja akcīzes precēm ir nelegālas izcelsmes pazīmes, kā arī citos
normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;; |
5) nodot izņemtās akcīzes preces atbildīgā
glabāšanā līdz lēmuma par konfiskāciju pieņemšanai; |
izslēgt 5.punktā vārdu atbildīgā; |
|
|
|
izslēgt 5.punktā vārdu atbildīgā; |
6) izņemt un iznīcināt alkoholiskajiem
dzērieniem izmantojamo stikla, plastmasas un cita veida taru, kurai
nav likvidēts alkoholiskajiem dzērieniem paredzētais marķējums; |
aizstāt 6.punktā vārdu taru ar vārdu
iepakojumu; |
4 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt likumprojekta 4.pantā
tekstu aizstāt 6.punktā vārdu taru ar vārdu iepakojumu ar tekstu
šādā redakcijā: aizstāt 6.punktā vārdus taru, kurai ar
vārdiem iepakojumu, kuram;. |
Atbalstīts |
aizstāt 6.punktā vārdus taru, kurai ar
vārdiem iepakojumu, kuram; |
7) anulēt speciālās atļaujas (licences),
atļaujas un izziņas uzņēmējdarbībai ar akcīzes precēm vai apturēt šo
dokumentu darbību normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos; 8) veikt akcīzes preču sākotnējo analīzi
uzņēmējdarbības vietās; |
izteikt
7. un 8.punktu šādā redakcijā: 7) anulēt speciālās atļaujas (licences)
komercdarbībai ar akcīzes precēm, atļaujas un izziņas darbībai ar akcīzes
precēm, sertifikātus par patstāvīgās mazās alus darītavas statusa
piešķiršanu, akcīzes nodokļa nodrošinājuma apliecības vai apturēt šo
dokumentu darbību akcīzes preču aprites normatīvajos aktos noteiktajos
gadījumos; 8) veikt akcīzes preču sākotnējo analīzi
darbības vietās, kas saistītas ar akcīzes preču apriti;; |
|
|
|
izteikt
7. un 8.punktu šādā redakcijā: 7) anulēt speciālās atļaujas (licences)
komercdarbībai ar akcīzes precēm, atļaujas un izziņas darbībai ar akcīzes
precēm, sertifikātus par patstāvīgās mazās alus darītavas statusa
piešķiršanu, akcīzes nodokļa nodrošinājuma apliecības vai apturēt šo
dokumentu darbību akcīzes preču aprites normatīvajos aktos noteiktajos
gadījumos; 8) veikt akcīzes preču sākotnējo analīzi
darbības vietās, kas saistītas ar akcīzes preču apriti;; |
|
papildināt
pantu ar 10.punktu šādā redakcijā: 10) noteikt ar akcīzes preču apriti saistītajām
personām termiņu, līdz kuram novēršami konstatētie akcīzes preču aprites
normatīvo aktu pārkāpumi, kā arī uzaicināt ar akcīzes preču apriti saistīto
personu ierasties Valsts ieņēmumu dienestā. |
|
|
|
papildināt
pantu ar 10.punktu šādā redakcijā: 10) noteikt ar akcīzes preču apriti
saistītajām personām termiņu, līdz kuram novēršami konstatētie akcīzes preču
aprites normatīvo aktu pārkāpumi, kā arī uzaicināt ar akcīzes preču apriti
saistīto personu ierasties Valsts ieņēmumu dienestā. |
17.pants.
Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un darbiniekiem izvirzāmās prasības 1. Par Valsts ieņēmumu dienesta ierēdni var
būt persona, kura atbilst šādām prasībām: 1) ir Latvijas Republikas pilsonis; 2) pārvalda latviešu valodu; 3) ir augstākā izglītība; 4) nav sodīta par tīšiem noziedzīgiem
nodarījumiem vai ir reabilitēta, vai kurai sodāmība ir noņemta vai dzēsta; 5) nav sasniegusi likumā noteikto pensijas
vecumu; 6) nav atbrīvota no ierēdņa amata ar tiesas
spriedumu krimināllietā; 7) nav atzīta par rīcībnespējīgu likumā
noteiktajā kārtībā; 8) nav vai nav bijusi PSRS, Latvijas PSR vai
kādas ārvalsts valsts drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas
dienesta štata darbinieks; 9) nav vai nav bijusi ar likumiem vai tiesas
nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks; 10) nav Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektora, teritoriālās iestādes direktora vai tiešā priekšnieka
radinieks (persona, kura ar ierēdni ir laulībā, svainībā vai radniecībā līdz
pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un māsas) un neatrodas viņa tiešajā
pakļautībā. |
|
5 |
Deputāts V.Buzajevs Papildināt 17.panta pirmās daļas 1.punktu
pēc vārda pilsonis ar vārdiem vai persona, kurai ir izsniegta nepilsoņa
pase. |
Neatbalstīts |
|
2. Par Valsts ieņēmumu dienesta darbinieku var būt
persona, kura atbilst šādām prasībām: 1) ir Latvijas Republikas pilsonis vai
persona, kura saņēmusi pastāvīgās uzturēšanās atļauju Latvijas Republikā; 2) pārvalda latviešu valodu; 3) ir augstākā vai vidējā izglītība
(atbilstoši attiecīgajiem darba pienākumiem); 4) nav sodīta par tīšiem noziedzīgiem
nodarījumiem vai ir reabilitēta, vai kurai sodāmība ir noņemta vai dzēsta; 5) nav atlaista no darba ar tiesas spriedumu
krimināllietā; 6) nav atzīta par rīcībnespējīgu likumā
noteiktajā kārtībā; 7) nav vai nav bijusi PSRS, Latvijas PSR vai
kādas ārvalsts valsts drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas
dienesta štata darbinieks; 8) nav vai nav bijusi ar likumiem vai tiesas
nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks; 9) nav Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, teritoriālās iestādes direktora vai tiešā priekšnieka radinieks (persona, kura ar darbinieku ir laulībā, svainībā vai radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un māsas) un neatrodas viņa tiešajā pakļautībā. |
|
6 7 |
Deputāts N.Kabanovs Izteikt 17.panta otrās daļas 1.punktu šādā
redakcijā: 1) pastāvīgi dzīvo Latvijas Republikā; Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt 17.panta otrās daļas 1.punktu šādā
redakcijā: 1) ir Latvijas Republikas pilsonis, nepilsonis vai persona, kura saņēmusi pastāvīgās uzturēšanās atļauju Latvijas Republikā;. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
5. Izteikt 17.panta otrās daļas 1.punktu
šādā redakcijā: 1) ir Latvijas Republikas pilsonis,
nepilsonis vai persona, kura saņēmusi pastāvīgās uzturēšanās atļauju Latvijas
Republikā;. |
20.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu
tiesiskā aizsardzība un sociālās garantijas 3. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu
amatalgām nosaka piemaksas par izdienu un darbu paaugstinātas atbildības
apstākļos. |
5. 20.pantā: papildināt trešo daļu pēc vārda par ar
vārdiem dienesta pakāpi; |
|
|
|
6. 20.pantā: papildināt trešo daļu pēc vārda par ar
vārdiem dienesta pakāpi; |
4. Bērna
piedzimšanas gadījumā Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņi saņem pabalstu sešu
mēnešalgu apmērā. Ja abi bērna vecāki ir ierēdņi, tiesības uz pabalstu ir
vienam no viņiem. |
papildināt ceturto daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Ja abi bērna vecāki strādā valsts
institūcijās, kuru darbību regulējošos normatīvajos aktos ir paredzētas
tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu, tiesības uz pabalstu ir tikai vienam
no viņiem. |
|
|
|
papildināt ceturto daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Ja abi bērna vecāki strādā valsts
institūcijās, kuru darbību regulējošos normatīvajos aktos ir paredzētas
tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu, tiesības uz pabalstu ir tikai vienam
no viņiem. |
25.pants.
Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu un darbinieku apliecības un atšķirības zīmes |
|
8 |
Juridiskais birojs Attiecībā uz grozījumiem likuma 25.pantā
ierosinām papildināt pantu ar jauno normu šādā redakcijā: Izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdņu un darbinieku apliecības, ierēdņu dienesta pakāpes
un atšķirības zīmes. |
Atbalstīts |
7. 25.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdņu un darbinieku apliecības, ierēdņu dienesta pakāpes
un atšķirības zīmes; |
1. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un
darbiniekiem ir dienesta apliecība. 2. Muitas iestāžu ierēdņiem tiek piešķirtas
dienesta pakāpes, kuru nosaukumus, piešķiršanas un atņemšanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
|
6. Papildināt 25.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: 2.1 Finanšu policijas ierēdņiem
tiek piešķirtas dienesta pakāpes, kuru nosaukumus, piešķiršanas un atņemšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
9 |
Juridiskais birojs Ierosinām
likumprojekta 6.pantā panta papildināšanu ar 2.1 daļu izteikt kā papildinājumu
ar panta ceturto daļu. |
Atbalstīts |
papildināt ar ceturto un piekto šādā redakcijā: 4. Finanšu policijas ierēdņiem tiek
piešķirtas dienesta pakāpes, kuru nosaukumus, piešķiršanas un atņemšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
3. Muitas iestāžu ierēdņi, pildot dienesta
pienākumus, nēsā formas tērpus, viņiem ir dienesta pakāpju atšķirības zīmes
un žetoni, kuru aprakstu nosaka Ministru kabinets, bet nēsāšanas kārtību
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors. |
|
|
|
|
|
|
|
10 11 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Papildināt 25.pantu ar 31.daļu šādā redakcijā: 31. Finanšu policijas ierēdņiem
ir žetoni, kuru aprakstu un nēsāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 25.pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā: 5. Finanšu policijas ierēdņiem ir žetoni,
kuru aprakstu un nēsāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.. |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.11 Atbalstīts |
5. Finanšu policijas ierēdņiem ir žetoni,
kuru aprakstu un nēsāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.. |
28.pants. Disciplinārā atbildība 1. Par likumu neievērošanu, varas vai
dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, dienesta pilnvaru pārsniegšanu,
noteikto pienākumu neizpildīšanu vai par šo pienākumu pienācīgu nepildīšanu,
kā arī citos ierēdņu disciplinārsodu likumā noteiktajos gadījumos Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdni sauc pie disciplinārās atbildības. Par
disciplinārpārkāpumiem var piemērot šādus disciplinārsodus: 1) piezīme; 2) rājiens; 3) amatalgas samazināšana uz laiku līdz
vienam gadam, ieturot līdz 20 procentiem no amatalgas; 4) pazemināšana amatā uz laiku līdz trim
gadiem; 5) atbrīvošana no Valsts ieņēmumu dienesta
kā specializētā valsts civildienesta. 2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors
vai teritoriālās iestādes direktors nekavējoties, bet ne vēlāk kā mēnesi pēc
disciplinārpārkāpuma atklāšanas ierosina disciplinārlietu, izdodot rīkojumu
par dienesta pārbaudes komisijas izveidošanu, pārkāpuma un ierēdņa rīcības
izskatīšanu. 3. Dienesta pārbaudes laikā Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektors vai teritoriālās iestādes direktors ar rakstveida
rīkojumu var atstādināt ierēdni, kura rīcība tiek pārbaudīta, no amata
pildīšanas, bet ne ilgāk par četrām nedēļām, saglabājot šajā laikā tiesības
saņemt pilnu atalgojumu. 4. Dienesta pārbaudi veic dienesta pārbaudes
komisija un ne vēlāk kā mēneša laikā pēc disciplinārlietas ierosināšanas
sniedz atzinumu Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram vai teritoriālās
iestādes direktoram. Ja nepieciešams, Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektors vai teritoriālās iestādes direktors uz dienesta pārbaudes
komisijas priekšsēdētāja motivēta iesnieguma pamata var pagarināt pārbaudes
termiņu uz laiku līdz vienam mēnesim. Ierēdņa pārejošas darbnespējas vai
atvaļinājuma laiku neieskaita dienesta pārbaudes laikā. 5. Dienesta pārbaudes komisijas
priekšsēdētājs pieprasa no ierēdņa rakstveida paskaidrojumu, un ierēdņa
pienākums ir iesniegt šādu paskaidrojumu. Dienesta pārbaudes komisijas
priekšsēdētājs pieprasa un saņem no Valsts ieņēmumu dienesta struktūrvienībām
vajadzīgos dokumentus. 6. Dienesta pārbaudes komisijas
priekšsēdētājs, pamatojoties uz disciplinārlietas apstākļu noskaidrošanas un
dienesta pārbaudes rezultātiem, sagatavo atzinumu par nepieciešamību piemērot
disciplinārsodu un kopā ar visiem dienesta pārbaudes laikā iegūtajiem
dokumentiem iesniedz to Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram vai
teritoriālās iestādes direktoram. 7. Aizliegts par vienu un to pašu
disciplinārpārkāpumu piemērot ierēdnim vairākus disciplinārsodus. Aizliegts
par pārkāpumu disciplināri sodīt vairākus ierēdņus, neizvērtējot katra
ierēdņa vainas pakāpi. 8. Disciplinārsods piemērojams 10 dienu
laikā pēc disciplinārlietas apstākļu noskaidrošanas vai dienesta pārbaudes
pabeigšanas. Disciplinārsods nav piemērojams un disciplinārlieta nav
ierosināma, ja kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas vai tā pabeigšanas
pagājis viens gads, bet tāda disciplinārpārkāpuma gadījumā, par ko paredzēts
disciplinārsods atbrīvošana no Valsts ieņēmumu dienesta kā specializētā
valsts civildienesta, pagājuši divi gadi. 9. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors
vai teritoriālās iestādes direktors, izdodot rakstveida rīkojumu, piemēro šā
panta pirmajā daļā paredzēto disciplinārsodu vai pieņem lēmumu par
disciplinārlietas izbeigšanu. 10. Piemērojot konkrētu disciplinārsoda
veidu katrā disciplinārpārkāpuma gadījumā, jāņem vērā, cik smags ir
izdarītais pārkāpums, kāds ir nodarītā kaitējuma apmērs un apstākļi, kādos
tas izdarīts, ierēdņa vaina, kā arī ierēdņa iepriekšējā darba vērtējums. 11. Par piemēroto disciplinārsodu septiņu
dienu laikā paziņo ierēdnim. Iepazīšanos ar rīkojumu par piemēroto
disciplinārsodu ierēdnis apliecina ar parakstu. 12. Ierēdnim ir tiesības mēneša laikā no
dienas, kad viņš iepazinies ar rīkojumu par disciplinārsoda piemērošanu,
pārsūdzēt viņam piemēroto disciplinārsodu Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektora izveidotajā disciplinārlietu izskatīšanas komisijā.
Pārsūdzība izskatāma mēneša laikā. Ja pārsūdzības lēmums ierēdni neapmierina,
viņš mēneša laikā no dienas, kad iepazīstināts ar šo lēmumu, var pārsūdzēt to
tiesā likumā noteiktajā kārtībā. 13. Ierēdnis uzskatāms par disciplināri
nesodītu, ja no dienas, kad izdots rīkojums par piezīmes vai rājiena
izteikšanu vai rīkojums par amatalgas samazināšanu, ir pagājis viens gads,
bet, ja ierēdnis pazemināts amatā, pēc šā termiņa beigšanās, ja attiecīgajā
laikā ierēdnim nav piemērots jauns disciplinārsods. Ja ierēdnis sodīts ar
atbrīvošanu no Valsts ieņēmumu dienesta kā specializētā valsts civildienesta,
rīkojums par disciplinārsodu un disciplinārlietas kopija pastāvīgi paliek
valsts civildienesta gaitas aprakstā. 14. Dienesta pārbaudi ierēdņa saukšanai pie
disciplinārās atbildības neveic, ja viņš disciplināri sodāms: 1) par atrašanos darbā alkohola, narkotiskā
vai toksiskā reibumā; 2) par neattaisnotu darba kavējumu; 3) ja materiāli par pārkāpumu nodoti
jautājuma izlemšanai par kriminālprocesa uzsākšanu vai jau ir uzsākts
kriminālprocess, izņemot gadījumus, kad dienesta pārbaude veicama pēc
izmeklētāja vai prokurora lēmuma vai iesnieguma. Šajos gadījumos atzinums un
visi materiāli ne vēlāk kā triju dienu laikā pēc atzinuma parakstīšanas
nosūtāmi Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram vai teritoriālās iestādes
direktoram lēmuma pieņemšanai. |
|
12 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Izteikt 28.pantu šādā redakcijā: 28.pants.
Disciplinārā atbildība 1. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu
disciplināratbildības pamatu, disciplinārpārkāpumu veidus un piemērojamos
disciplinārsodus, kā arī kārtību, kādā izskata jautājumus par ierēdņu
saukšanu pie disciplināratbildības nosaka Valsts civildienesta ierēdņu
disciplināratbildības likums. 2. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās
iestādes direktora lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu ierēdnis var
apstrīdēt Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram viena mēneša laikā no
lēmuma spēkā stāšanās dienas. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora
lēmumu, kas pieņemts attiecībā uz lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu,
ierēdnis var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā. 3. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu ierēdnis var apstrīdēt Finanšu ministra izveidotajā disciplinārlietu izskatīšanas komisijā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Komisijas lēmumu, kas pieņemts attiecībā uz lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu, ierēdnis var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.. |
Atbalstīts |
8. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā: 28.pants.
Disciplinārā atbildība 1. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu
disciplināratbildības pamatu, disciplinārpārkāpumu veidus un piemērojamos
disciplinārsodus, kā arī kārtību, kādā izskata jautājumus par ierēdņu
saukšanu pie disciplināratbildības nosaka Valsts civildienesta ierēdņu
disciplināratbildības likums. 2. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās
iestādes direktora lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu ierēdnis var
apstrīdēt Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram viena mēneša laikā no
lēmuma spēkā stāšanās dienas. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora
lēmumu, kas pieņemts attiecībā uz lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu,
ierēdnis var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā. 3. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora
lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu ierēdnis var apstrīdēt Finanšu
ministra izveidotajā disciplinārlietu izskatīšanas komisijā viena mēneša
laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Komisijas lēmumu, kas pieņemts
attiecībā uz lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu, ierēdnis var pārsūdzēt
tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.. |
29.pants.
Valsts civildienesta attiecību izbeigšanās Valsts civildienesta attiecības izbeidzas: 1) ja ierēdni ar Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektora vai teritoriālās iestādes direktora lēmumu vai Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoru ar finanšu ministra lēmumu atbrīvo no
ierēdņa amata: i) ja atbrīvošana no ierēdņa amata
piemērojama kā disciplinārsods, |
|
13 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Izslēgt 29.panta 1.punkta i) apakšpunktā vārdu
ierēdņa. |
Atbalstīts |
9. 29.panta 1.punktā: izslēgt i) apakšpunktā vārdu ierēdņa; |
k) sakarā ar iesaukšanu obligātajā
militārajā dienestā, |
7. Izslēgt 29.panta 1.punkta k apakšpunktu. |
|
|
|
izslēgt k apakšpunktu. |
Pārejas
noteikumi |
|
14 15 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Papildināt likuma pārejas noteikumus ar 20.punktu šādā
redakcijā: 20. Likuma 28.pants un grozījums 29.pantā
stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt likuma pārejas noteikumus ar 20.
un 21.punktu šādā redakcijā: 20. Grozījums likuma 20.panta trešajā daļā
attiecībā uz piemaksas par dienesta pakāpi noteikšanu pie Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu amatalgām, grozījums likuma 25.pantā attiecībā uz panta
papildināšanu ar ceturto daļu, grozījums likuma 28.pantā attiecībā uz panta
izteikšanu jaunā redakcijā un grozījums likuma 29.panta 1.punkta i
apakšpunktā un attiecībā uz 1.punkta k apakšpunkta izslēgšanu stājas
spēkā 2007.gada 1.janvārī. 21. Grozījums 25.pantā attiecībā uz panta
papildināšanu ar piekto daļu stājas spēkā 2007.gada 1.martā.. |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.15 Atbalstīts |
10. Papildināt likuma pārejas noteikumus ar
20. un 21.punktu šādā redakcijā: 20. Grozījums likuma 20.panta trešajā daļā
attiecībā uz piemaksas par dienesta pakāpi noteikšanu pie Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu amatalgām, grozījums likuma 25.pantā attiecībā uz panta
papildināšanu ar ceturto daļu, grozījums likuma 28.pantā attiecībā uz panta
izteikšanu jaunā redakcijā un grozījums likuma 29.panta 1.punkta i
apakšpunktā un attiecībā uz 1.punkta k apakšpunkta izslēgšanu stājas
spēkā 2007.gada 1.janvārī. 21. Grozījums 25.pantā attiecībā uz panta
papildināšanu ar piekto daļu stājas spēkā 2007.gada 1.martā.. |